eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
253 ویدیو
48 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
تعدادی از معلمان خوب زندگی ام توفیق تلمذ داشتم
این پست است تصاویر گویایی همه چیز است😭 تا یک دیگر را روایت کنند. در سریال ، حسن صباح، نماد یک است. این سریال در جهان مسلمان به ویژه ، حسابی جای پای باز کرده است. نزدیک به #[دوماه از پخش این سریال در جهان اسلام می گذرد و پس از عموم حتی در ایران هم بحث هایش به رسانه ها رسید، تازه ما ممنوع کردیم😭 گریه ندارد این حکمرانی فرهنگی بین المللی ما؟؟ چرا از ماه مبارک که پخش شد، در رسانه های جهان، به نقد آن نپرداختیم تا روایت اول، مال آنان نشود. پس ما کووو؟ همیشه باید پس از مرگ سهراب، درمان کنیم؟ اگر دغدغه ایران و اسلام و تاریخ خود را داریم چرا فقط ما دستور به آن هم در داخل؟ تاکی این سیاست و ؟ اتفاقا سبب خواهد شد در داخل هم اگر کسی ندیده، حتمن ببیند.😒 اما در عرصه بین المللی، پخش این سریال تصویر ناسره از ایران ارائه داد و با ممنوع کردنش، حکم تاییدی دیگر زدیم بر یک حرکت دیگر توسط دشمنان جهت علیه ایران یکسال مانده برای ماه مبارک بعدی از الان می گوییم: آیا درامی نه برای شبکه سه داخلی، بلکه برای عرصه بین المللی که در جهان اسلام صدا بکند، خواهیم داشت؟ تصویر حضرت آقا که حتی راضی نبود و نیست حتی یک انسانی از دشمن کشته شود را کنار حسن صباح گذاشتند که در این فیلم، نماد تروریست ایرانی است بیاموزیم بخدااا @yahyajahangiri 👍
💠
 بلندای آزادی

🔸 یکی از بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) که جهانی و است این است که فرمود: «أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَة». «لماظه»، چیزِ مانده لای دندان است؛ کسی که غذا خورد، تکه هایی از غذا لای دندان او می ماند، آن را می گویند «لماظه». 🔸 فرمود شما می دانید آنچه در دست شماست، لماظه نسل قبلی است؟ این قسمت را اینها داشتند و استفاده کردند، بعد مانده و به دست شما رسید؛ که نیست! این زمین همین طور است، آن امکانات همین طور است، آن معادن همین طور است. اینها مانده لای دندان نسل قبلی است؛ آن اولی اش را استفاده کردند، حالا اینها مانده و به شما رسیده است. فرمود من یک می خواهم که از این لماظه بگذرد. 🔸 این مربوط به اسلام و کفر نیست؛ فرمود چه مسلمان باشی چه کافر، برای این دعوا نکن! برای این تلاش و کوشش نکن! برای این، کسی حق کسی را ضایع کند این نباشد؛ «أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَة». 🔸 این را حضرت امیر (سلام الله علیه) از کجا استفاده می کند؟ تعبیر «لماظه» در قرآن کریم نیست ولی قرآن کریم دارد آنکه شما دارید است: ﴿سَكَنْتُمْ فی‏ مَساكِنِ الَّذینَ ظَلَمُوا﴾؛ شما جای آنها نشسته اید! بالاخره اینجا که شما الآن نشستید قبلاً دیگران بودند؛ دست دوم به شما رسیده است دست اول که نیست. 🔸 این را وجود مبارک حضرت امیر (سلام الله علیه) خیلی شفاف و روشن و ادیبانه و جهانی فرمود شما نمی دانید که برده ای، خب چرا نمی دانی؟ بدان که می شوی! «أَلَا حُرٌّ یدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَة». ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/yWuAh ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/PmHNu_GbHX4 📚 درس خارج فقه ارث – جلسه 46 تاریخ: 1399/10/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
⚡️ایران هراسی حشاشین و سوگواره فرهنگ و تاریخ ✍ به قلم: یحیی جهانگیری این پست اسکای نیوز عربی است. تصاویر گویایی همه چیز است تا یک ایران هراسی دیگری را روایت کنند. در سریال حشاشین، حسن صباح، نماد یک تروریست ایرانی است. این سریال در جهان مسلمان به ویژه جهان عرب، حسابی جای پای باز کرده است. نزدیک به [دوماه از پخش این سریال در جهان اسلام می گذرد و پس از استقبال عموم حتی در ایران هم بحث هایش به رسانه ها رسید، تازه ما دوبله آن را ممنوع کردیم]😭 گریه ندارد این وضع حکمرانی فرهنگی بین المللی ما؟؟ چرا از ماه مبارک رمضان که پخش شد، در رسانه های جهان، به نقد آن نپرداختیم تا روایت اول، مال آنان نشود. پس رصد فرهنگ و دیدبانی ما کووو؟ همیشه باید پس از مرگ سهراب، درمان کنیم؟ اگر دغدغه ایران و اسلام و تاریخ خود را داریم چرا فقط ما دستور به ممنوعیت آن هم در داخل؟ تاکی این سیاست تاخیری و انفعالی؟ اتفاقا سبب خواهد شد در داخل هم اگر کسی ندیده، حتما آن را ببیند. اما در عرصه بین المللی، هم پخش این سریال تصویر ناسره از ایران ارائه داد و هم با ممنوع کردنش، حکم تاییدی دیگر زدیم بر یک حرکت دیگر توسط دشمنان جهت فوبیاسازی علیه ایران. یکسال مانده برای ماه مبارک بعدی از الان می گوییم: آیا درامی نه برای شبکه سه داخلی، بلکه برای عرصه بین المللی که در جهان اسلام صدا بکند، خواهیم داشت؟ بیاموزیم بخدااا @yahyajahangiri 💥مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
دعوت به همکاری انجام پروژه پاره وقت غیر حضوری تهیه مقالات برای سایت الشیعه به نشانی https://fa.al-shia.org فرآیند پروژه: 1- اعلام موضوع از سوی مدیر محتوا 2- گردآوری مقاله بر اساس شیوه نامه محتوایی موسسه 3- بارگزاری مقاله در سایت 4- بررسی محتوایی مقاله توسط کارشناس مربوطه 5- رفع ایرادات و انتشار مقاله مقالات بایستی از حداقل 1500 کلمه تا حداکثر 3000 کلمه گردآوری و پرداخت ها بر اساس مقالات تأیید شده به ازای هر صفحه 300 کلمه ای 50.000 تومان در پایان هر ماه می باشد. در صورت تمایل می توانید رزومه خود را از طریق ایتا به یوزر @Najafiyazdi ارسال فرمائید.
ommat eslam 1403.1.28.mp3
12.75M
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد جهانگیری به بررسی وضعیت اسلام و مسلمین در قاره استرالیا می پردازند : 1403.01.28 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیاستِ سردمدران غربی برای مقابله با اندیشه مهدی باوری چیست؟ 🎙 حجت الاسلام یحیی جهانگیری أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج https://eitaa.com/masereatesal
امام صادق ع @yahyajahangiri
امام صادق ع @yahyajahangiri
■| مفاخر بین المللی |■ ■ ابوالحسن شعرانی معروف به علامه شعرانی (۱۳۲۰-۱۳۹۳ق/۱۲۸۱-۱۳۵۲ش) از فلاسفه شیعی قرن ۱۴ هجری قمری است. ■ ابوالحسن شعرانی علاوه بر تحصیل و فعالیت در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و حوزوی، با چندین زبان از جمله ، ، ، و آشنا بود. ■ شاگردانی چون میرزا هاشم آملی، حسن حسن‌زاده آملی و عبدالله جوادی آملی را تربیت نمود. ■ او فلاماریون را از فرانسوی به فارسی کرد و برای جمعی تدریس کرد. ■ یکی از کتابهای دوره شفا، علم است. مرحوم آقای شعرانی، موسیقی هم می‌دانست. همچنین بر چند زبان زنده دنیا، از جمله عربی و عبری و ترکی و انگلیسی و فرانسه تسلط کامل داشت. برخی او را «خواجه نصیر عصر»، و جلال الدین همایی او را «شیخ بهایی عصر» لقب داده‌اند. یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
⚡️ایران هراسی حشاشین و سوگواره فرهنگ و تاریخ ✍ به قلم: یحیی جهانگیری این پست اسکای نیوز عربی است. تصاویر گویایی همه چیز است تا یک ایران هراسی دیگری را روایت کنند. در سریال حشاشین، حسن صباح، نماد یک تروریست ایرانی است. این سریال در جهان مسلمان به ویژه جهان عرب، حسابی جای پای باز کرده است. نزدیک به [دوماه از پخش این سریال در جهان اسلام می گذرد و پس از استقبال عموم حتی در ایران هم بحث هایش به رسانه ها رسید، تازه ما دوبله آن را ممنوع کردیم]😭 گریه ندارد این حکمرانی فرهنگی بین المللی ما؟؟ چرا از ماه مبارک رمضان که پخش شد، در رسانه های جهان، به نقد آن نپرداختیم تا روایت اول، مال آنان نشود. پس رصد فرهنگ و دیدبانی ما کووو؟ همیشه باید پس از مرگ سهراب، درمان کنیم؟ اگر دغدغه ایران و اسلام و تاریخ خود را داریم چرا فقط ما دستور به ممنوعیت آن هم در داخل؟ تاکی این سیاست تاخیری و انفعالی؟ اتفاقا سبب خواهد شد در داخل هم اگر کسی ندیده، حتما آن را ببیند. اما در عرصه بین المللی، هم پخش این سریال تصویر ناسره از ایران ارائه داد و هم با ممنوع کردنش، حکم تاییدی دیگر زدیم بر یک حرکت دیگر توسط دشمنان جهت فوبیاسازی علیه ایران یکسال مانده برای ماه مبارک بعدی از الان می گوییم: آیا درامی نه برای شبکه سه داخلی، بلکه برای عرصه بین المللی که در جهان اسلام صدا بکند، خواهیم داشت؟ بیاموزیم بخدااا ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
امام صادق عليه السلام لاَ تَغْتَرُّوا بِصَلاَتِهِمْ وَ لاَ بِصِيَامِهِمْ؛ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ رُبَّمَا لَهِجَ بِالصَّلاَةِ وَ اَلصَّوْمِ حَتَّى لَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ، وَ لَكِنِ اِخْتَبِرُوهُمْ عِنْدَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ ✅ فريب نماز و روزه مردم را نخوريد ؛ زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آنها را ترك گويد ، احساس دلتنگى مى كند ، بلكه آنها را به و بيازماييد. 📗الکافي ج2 ص10 @yahyajahangiri
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
گفتگو با دکتر یحیی جهانگیری درباره سیره مناظرات امام صادق ع ما خود را شیعه امام صادق(ع) می دانیم، اما هنوز نمی توانیم آنگونه رفتاری که حضرت(ع) در مواجهه با پیروان دیگر مذاهب و ادیان داشتند را در عمل نشان دهیم و به شکلی رفتار و گفت وگو کنیم که طرف مقابل اقناع شود، در واقع با وجود چنین میراث و الگویی از امروز به ویژه جوانان ما نمی توانند به درستی مناظره ای با غیر هم کیش خود داشته باشند و او را از هر نظر قانع کنند، علت چیست؟ ما باید بفهمیم که دنیای دیالوگ امروز دنیای دیالوگ از چیست. در گذشته دیالوگ به این معنا بوده که دو نفر با هم بحث می کردند تا یکدیگر را شکست دهند، اما این شیوه دیگر امروز جواب نمی دهد. البته این شیوه در سیره ائمه http://shabestan.ir/detail/news/714814 @Yahyajahangiri
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
جایگاه امام صادق (ع) نزد مستشرقان و دانشمندان غربی یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس درباره جایگاه امام صادق (ع) نزد مستشرقین و خاورپژوهان گفت: خیلی مهم است که بدانیم چه روایتی از حضرت امام صادق (ع) نزد خاورپژوهان و مستشرقان وجود دارد. دانشمندان غربی با اغراض و اهداف مختلفی دست به تحقیق درمورد اسلام و به تبع آن تشیع می‌زنند، در این بین فهم تشیع و رفتار شیعیان متقدم و عصر حضور ائمه برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. https://www.farsnews.ir/amp/14010306000072 @yahyajahangiri
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
دکتر یحیی جهانگیری استاد حوزه علمیه گفت: بیش از آنکه به دنبال گفت‌وگو کردن برای رسیدن به حقیقت باشیم دنبال مناظره کردن و یقه طرف مقابل را گرفتن هستیم. اگر چنین نظری نسبت به گفت‌وگو داشتیم نمی‌توان از همنشینی و تعامل صحبت کرد گفت‌وگو، یک موضوع حیاتی و جدی است. گفت‌وگو کردن یک حرکت فانتزی و نمادین نیست. این مقوله نه یک موضوع ملی بلکه یک موضوع بین المللی در دنیای جدید است http://www.monazereh.ir/fa/ndt/1531129/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C--%D8%AA%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%AA%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85--%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88-%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF---%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3 @yahyajahangiri
✍️ یحیی جهانگیری گمان نکن همه ۴۰۰۰ راوی حدیث مدرسه صادق (ع) بود. آنحضرت، فهم حقیقت دین و مدرسه تربیت دین پژوهان را منحصرب مردان نکرد. فرهیخته فاخری را در مدرس خود راه داد. تا روایت مکتب فکريش، فقط و با نباشد. - ام اسود شیبانی - ام اسحاق - ام سعید احمسی - سعيدة ذهبيه - و... @yahyajahangiri 👍👍
یادداشت های فرامرزی
⚡️ایران هراسی حشاشین و سوگواره فرهنگ و تاریخ ✍ به قلم: یحیی جهانگیری این پست اسکای نیوز عربی است.
الحمدلله امروز یکی از مدیران ملی و رئیس یکی از سازمان های کشوری تماس گرفتند یادداشت بنده را دیده و گفتند تصمیم به یک کار جدی بین المللی گرفته اند الحمدلله که مدیران دغدغه مند هستند و خدا را شکر که با حمایت و اشتراک گذاری شما عزيزان این یادداشت به گوش متولیان رسید دست همه خادمان اسلام و انقلاب و عزیزانی که در نشر دغدغه ها همت داشتند را می بوسم یحیی جهانگیری
نقدی سندی و دلالی حدیث : من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا به بهانه روز معلم ذهنیت ما، سعی می کند برای هر رفتار و باوری، پیشنیه دینی و گاه !! برای تکریم معلمان و استادان، اغلب به سخنی به (ص) یا امام (ع) اشاره می‌شود: این سخن با عبارات مختلفی همچون «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا»، «من تعلمت منه حرفا صرت له عبدا» یا «أنا عبد منْ علّمنی حرفا واحدا» نقل شده است. این حدیث از جهتی قابل بررسی است: 1- قدیمی ترین منبع در نقل این حدیث، یک منبع است تا . آنهم در یعنی چند قرن پس از عصر حضور ع: کتاب «تعليم المتعلّم فى طريق التعلّم» اثر برهان‌الدین زرنوجی؛ فقیه حنفی‌مذهب اهل بخارا باشد که این کتاب را در آخرین دهه قرن هجری نوشته است 2- شگفت آنکه همین منبع هم این حدیث را ذکر سند از امام علی نقل کرده است. 3- اولین حضور این حدیث در منابع شیعی، به کتاب «آداب المتعلمین» بر می گردد. که دهه بعد از کتاب قبل تدوین شده است که احتمالا از همان منبع استفاده کرده است. 4- برخی در شیعی بودن این کتاب هم تردید دارند. این کتاب به نصیرالدین طوسی نسبت داده شده، اما برخی پژوهشگران معاصر مثل جویا جهانبخش معتقدند که این کتاب را خواجه نصیر و صرفا گزیده‌ای از کتاب زرنوجی است. 5- همچنانکه گفته شد در قرن 6 این حدیث به امام علی ع منسوب شده اما از 3 قرن به پیامبر ص انتساب یافته است: نقطه عطف دیگر این مضمون را در پایان قرن هجری در کتاب «عوالی اللئالی» ابن ابی جمهور می‌بینیم که او نیز از قضا همانند زرنوجی گرایش به داشته و در نقل روایات نیز بوده است. او این مضمون را به دو شکل متفاوت به اسلام نسبت داده است. 6- نکته اینجاست که این مضمون، قرن پیش از کتاب ابن ابی جمهور، در تفسیر «غرائب‌ القرآن» نظام‌الدین قمی معروف به نظام اعرج، به یکی از نسبت داده شده است نه ص 7- جالب‌تر آنکه صاحب نیز با وجود بودن، همچون زرنوجی و ابن ابی‌جمهور به گرایش داشته است. یعنی منابع نقل این حدیث در همه زمان ها، تفکر داشتند. 8- به هر حال با نقل این روایت در عوالی‌اللئالی، نیز آن را در بحار می‌آورد و سپس در جامع‌السعادات به آن اشاره می‌کند و در زمان ما نیز ادامه می یابد. 9- کسی که به تفکر و یا به تعبیر دیگر ارباب و برده، آگاه باشد، خوب می داند که این این دانشی، ساخته آن دستگاه فکری است. 10- در دستگاه فکری ای که نقد و توضیح و شرح شاگرد به استاد، یک تلقی می شود، و دنبال ایجاد رابطه مراد و مریدی و بردگی نیست، علم رشد می کند. 11- چه که قبولش کردیم و پس از سعی کردیم قرار دهیم و حتی به انتساب به حضرات معصومین سعی کردیم هم پنداریم و خبر نداریم که گاه در زمین دستگاه فکری بازی می کنیم. این یک تامل کوتاه بود قطعا نیاز به تکمیل و تدقیق دارد. از فیسبوک اقای فتحی این یادداشت را الهام گرفتم ■ همیشه در کلاس هایم گفتم. راز تحول و رشد، این است: اتفاقا در ، کنید. @yahyajahangiri
به حمد الهی مقاله ام پذیرفته شد و در کنفرانس :جنسیت و خشونت در اروپا و اوراسیا معاصر | محل برگزاری : فرانسه ارائه خواهم داشت. @yahyajahangiri
امام صادق ع @yahyajahangiri