eitaa logo
سربازان امام زمان
2.7هزار دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
11هزار ویدیو
737 فایل
کپی ازاد لینک دعوت کانال تلگرام ما روبیکا ما صفحه ما در روبینو https://rubika.ir/yaranmontaazer http://rubika.ir/yaranmontazerr https://t.me/fuunny_patog https://eitaa.com/yaranmontaazer برا تماس با ادمین @sarbaz_emamee_zaman
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 راضی بودن به ظلم ▫️ اباصلت هروی نقل کرده است: روزی از امام رضا علیه السلام پرسیدم: «یابن رسول الله، از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که هنگامی که امام زمان خروج فرماید، فرزندان قاتلین امام حسین علیه السلام را به‌خاطر کار پدرانشان می‌کشند. نظر شما در این باره چیست؟» ▪️ امام رضا علیه السلام فرمودند : «بله، همین طور است». من با تعجب پرسیدم: «پس این آیه قرآن چه معنا می‌دهد که می فرماید: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى - هیچکس، بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد». ▫️ امام رضا علیه السلام چنین توضیح فرمودند: «خداوند در همه فرمایش‌هایش راست و درست فرموده است؛ لكن فرزندان قاتلین امام حسین از کاری که پدرانشان کرده‌اند، راضی و خشنودند و به آن افتخار می‌کنند و هرکسی که از کاری راضی و خشنود باشد، مانند کسی است که آن کار را انجام داده باشد. اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب و از این کار راضی باشد، این شخص راضی، در پیشگاه خدا شریک قاتل محسوب می شود و هرگاه قائم آل محمدفقی خروج کند، به همین دلیل، فرزندان قاتلین امام حسین را خواهد کشت».۱ ▪️ امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ - ماده شتر قوم ثمود را یک نفر کشت؛ ولی خداوند همه را عذاب کرد ؛ زیرا همه از کشتن آن خشنود بودند. از این رو قران کریم تمام افراد آن قوم را شریک در جرم معرفی کرده است و می فرماید: همه او را کشتند».۲ ▫️ در زیارت امام حسین علیه السلام ضمن آنکه بر قاتلان آن حضرت و ظالمان به اهل بیت لعنت می‌فرستیم، می‌گوییم: « ...وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِه - و خدا لعنت کند امت و جماعتی را که آن ظلم‌ها و کشتارها را شنیدند و به آن‌ها راضی بودند.» ▫️ رضایت بر ظلم ظالم، از مصادیق ظلم است. ۱. عیون الرضا محم‌بن‌علی‌بن‌بابویه‌قمی(شیخ صدوق)،ج۱، ص۱۳۷ ۲. نهج‌البلاغه، خطبه ۲۰۱ 📚 برشی از کتاب زیبایی‌ها و زشتی‌های کربلا ▫️ ۱ قسمت 1
نمایش‌نامه صوتی4_6048387999534681327.mp3
زمان: حجم: 6.98M
🔊 ؛ 🎙 «بهشتِ منهای من، قسمت پنجم» 🔸 خواب گرگ ها را دیده بود ... و آن سوار که خبر از مرگ میداد.... 📽 تولید شده در مهدیاران ▫️ ادامه دارد...
4.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «حرف خصوصی امام» 👤 استاد ⁉️ حرف خصوصی امام حسین شب عاشورا چی بود؟
استاد رائفی پور4_5994843106111915341.mp3
زمان: حجم: 24.44M
🔊 🎙 👤 استاد 📝 موضوع: محبت امام زمان و نعمت مصیبت (قسمت اول) 🗓 ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ؛ کرمان
حاج میثم مطیعی4_6017251148791029769.mp3
زمان: حجم: 7.25M
🔊 🤲 بسیار زیبای «بیعت شب عاشورا» 👤 حاج میثم ▫️ عادت نشود غیبت تو کاش برایم، ای آنکه بدون تو یتیم است جهانی 🚩 شب عاشورا باید با آقامون بیعت دوباره ببندیم... #⃣
1.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 ؛ ▫️ حجّش را ناتمام رها کرد و به سوی شهادت شتافت تا به من و تو بگوید: اگر امام زمانت را تنها گذاشتی و یزیدیان را برگزیدی، طواف کعبه، فقط دور سنگ چرخیدن است… ▪️
🥀به نیت امام عصر علیه‌السلام سه سوره توحید هدیه کنید به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها🥀
📌 زیر بار منت خدا ۲۶
📌 توسعهٔ رفاه اجتماعی 📜 پیامبر در حدیثی فرمودند: «كادَ الفَقْرُ أنْ يَكونَ كُفراً...»*۱ بر اساس این حدیث، یکی از مواردی که می‌تواند انسان را به سمت کفر بکشاند فقر است. حضرت علی علیه‌السلام نیز با توجه به تهديدات ناشی از فقر و تنگ‌دستی برای جامعه و به منظور مقابله با فقر، در نامهٔ ۵۳ نهج‌البلاغه دستوراتی را به جناب مالک اشتر بيان فرمودند. 💰 در حکومت اسلامی، تأمین رفاه و آسايش عمومی مردم و رسيدگی به امور و مشكلات مادی و حل آن‌ها به‌عنوان اصلی مهم مورد اهتمام نظام قرار دارد؛ زیرا میان معيشت مردم و دين‌داری جامعه رابطه‌ای مستقيم وجود دارد. 🔅 یکی از ویژگی‌های مهم ذکر شده برای دوران پس از ظهور نیز همین مسئلهٔ توسعهٔ رفاه مردم است. می‌توان این‌گونه از این موضوع برداشت و نتیجه‌گیری کرد که حرکت در مسیر ایجاد رفاه در جامعه، حرکت در مسیر رسیدن به ظهور است؛ بر همین اساس تلاش در جهت توسعه و رفاه اجتماعی از اهداف نظام تشکیل شده بر مبنای ولایت فقیه است. 📚 ۱- كافی، ج ۲، ص ۳۰۷ ۲۶
👈چگونه امام زمان علیه السلام را یاری کنیم؟ 🔹 قسمت 11 🟢 خداوند بی نیاز 🟢 🌸 شکوفایی استعدادها 🌸 🟢 علّت دیگر این که: آن استعدادهایی که در نهاد افراد نهفته است به فعلیّت درآید تا بعد اعتراضی نباشد. مانند این که معلّم شاگردانش را امتحان می‌کند. البته معلّمِ نمونه و استاد ماهر، کسی است که امتحان نگرفته می‌داند هر شاگردی لایق چه نمره ای است. چنین معلّمی کارکشته و فهمیده است که امتحان نگرفته می‌داند که کدام شاگردش درس را فهمیده و کدام شاگرد درس را نفهمیده است ولی با این حال، باز هم ناگزیر از امتحان است. چرا؟❗ 🟡 چون اگر چنین معلّمی به شاگردان طبق نظر خود نمره دهد مورد اعتراض آن‌ها قرار می‌گیرد. چون چه بسا خود دانش آموز باورش نمی شود که مقداری از درس را متوجه نبوده و نمی دانسته. لذا دیده می‌شود که هنگام امتحان با سؤالاتی مواجه می‌شود که با خود می‌گوید من همه درس را می‌دانستم مگر این مورد را.❗ 🟢 و همچنین اگر معلّم بدون امتحان نمره دهد ممکن است نسبت به دیگران مورد اعتراض قرار گیرد. مثلاً بگویند چرا به فلان شخص نمره خوب دادی در حالی که درس نمی خواند و شاگرد تنبلی بود.❗ 🟡 بنابراین امتحان برای به فعلیّت رساندن استعدادهاست تا حجّت بر همه تمام شود و جایی برای شبهه و ابهام برای خود شخص و برای دیگران باقی نماند.❗ 🟢 امتحان‌های خداوند هم این چنین است. ... (ادامه دارد) ... 🌹🍂🌹🍂🌹🍂🌹🍂🌹🍂🌹 📚 چگونه امام زمان علیه السلام را یاری کنیم؟ _ صفحه ۱۸ و ۱۹. ✍ مؤلف: مهدی حائری قزوینی(واصلی) قم: مسجد مقدس جمکران ۱۳۸۵.
وقتی کار دشوار شد... /استغاثه حضرت زینب سلام الله علیها به پیامبر صلی الله علیه و آله ✍ ابوبکر حصنی دمشقی (از علمای مخالفین شیعه) می‌نویسد: زمانی که حسین بن علی رضی الله عنهما در روز عاشوراء اول سال ۶۱ هجری به شهادت رسید در حالی که ۵۴ سال و ۱۵ روز داشت و واقع شد آن چه واقع شد از اسارت و بردن زنان و کودکان، هنگامی که از شهداء عبور کردند، زینب دختر علی رضی الله عنهما در حالی که به پیامبر (صلی الله علیه و آله) اسغاثه می‌کرد گفت یا محمداه، این حسین است که در صحراء در فضای باز افتاده است و پیکرش آغشته به خون است و اعضای بدنش بریده شده است یا محمداه. هنگامی که سال ۴۰۳ هجری رسید مردم کوفه بیماری آبله شدیدی گرفتند و ۱۵۰۰ نفر از آنان نابینا شدند که تمامشان از نسل کسانی بودند که در شهادت حسین رضی الله عنه حاضر بودند. 📚 الحصنی الدمشقی، دفع شبه من شبه وتمرد، ص ۱۳۷
🖼 ؛ 📌 ...الْمَقامَ الْمَحْمُودَ... ▪️ کسی باور نمی‌کرد شیری که در میانهٔ میدان رجز می‌خواند، «حبیب‌بن مظاهر» باشد؛ چنان در کهنسالی شمشیر می‌زد که دشمن را متحیر کرده بود. چند نفر از مدعیان را به خاک و خون کشید و چه زیبا محاسن سیپدش، با خونش خضاب شد. ▫️ جوان بسیجی با شوخی به او گفت: پدر جان! چرا موها و محاسنت رو رنگ سیاه کردی؟ آخه جبهه جای این کاراست؟ خندید و گفت‌: نمی‌خوام فرمانده فکر کنه من پیر شدم و منو نبره عملیات. نمی‌خوام از قافلهٔ شهدا جا بمونم. #⃣ ۵ ؛