eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
نظر شما؟👇👇 @moallemyaar
اینا همش اصول و روش پرسش و پاسخه👆👆
1.68M
موضوع:خانواده(قسمت دوم) اعتماد به نفس استرس عزت نفس انگیزه خانواده نقش مهمی در همه ی این موارد داره،پس ویس بالارو خوب گوش بده و بفرست برای هر کسی که بچه داره و آینده ی فرزندش براش مهمه🌺🌹 مشاوره ی تحصیلی👇 https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
بارش فکری دادن کلید واژه های مربوط به فایل صوتی یا متن شنیداری و دانش آموزان هر آنچه درباره موضوع مورد نظر می دانند بیان می کنند. به منظور تقویت مهارت ارتباطی یک گزارش یک مسابقه ورزشی یا یک مصاحبه شغلی را پخش نماید قبل از پخش فایل موضوع گزارش و مصاحبه را مطرح کند و از بچه ها بخواهد هر آنچه درباره نتیجه مسابقه یا مصاحبه به ذهنشان می‌رسد مطرح نمایند . آموزگار قبل از پخش کردن فایل صوتی موضوع متن شنیداری را برای دانش آموزان مشخص کند و از آنها بخواهد هر تعداد سوالی که فکر می کنند پاسخ آنها را در متن خواهند یافت بنویسند. در روش دیگر ایجاد بارش فکری در کلاس درس آموزگار می تواند قبل از پخش متن شنیداری عکس یا فیلم مرتبط با موضوع را به نمایش بگذارد و از بچه ها بخواهد نظرات خود را درباره آنچه می بینند بیان کنند. آموزگار می تواند موضوع متن را برای دانش آموزان مشخص کند و از آنها بخواهد ایده‌های خود را درباره متنی که خواهند شنید بر روی تابلو بنویسند و در مورد آن به بحث و تبادل نظر بپردازند. در روش دیگر میتوان قبل از پخش متن شنیداری آموزگار موضوع محتوای شنیداری را به دانش آموزان بگوید و از آنها بخواهد حدس بزنند که چه کلید واژه هایی را در محتوای شنیداری خواهند شنید. اینها راهکار هایی هستند که ما می توانیم با بارش فکری طرحواره ذهنی به دانش آموزان در مورد موضوع محتوای شنیداری بدهیم. کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 کانال مشاوره تحصیلی👇 https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
قابل توجه مدیران، معاونین و آموزگاران محترم نکات مهم در طراحی سوالات آزمون های مداد و کاغذی :👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 1- در طراحی سوالات ، ابتدا اهداف آموزشی امتحان مدنظراست. الف ) درج اهداف و محتوا در جدول ب ) درج طبقات حیطه شناختی در جدول ج ) مشخص نمودن انواع سوالات آزمون                                 د ) مشخص نمودن تعداد سوالات 2- طراحی باید بر اساس بارم بندی و بودجه بندی کتاب درسی صورت گیرد . 3- در طراحی سوالات ویژگی های دانش آموزان از قبیل سطح سنی ، توانایی ها ، استعداد ها ، پایه تحصیلی و ... در نظر گرفته می شود . 4- سوالات از آسان به مشکل طراحی می شوند . 5- سئوالات امتحانی میزان تحقق اهداف آموزشی را ارزیابی می کند . 6- صورت سوال روشن ، واضح و شیوا خواهد بود . 7- سوال ، مختصر ، ساده و سلیس نوشته می شود . 8- سوال طوری طرح و تهیه می شود که به طور مستقیم به هدف مورد اندازه گیری مربوط باشد . 9- سوالات موضوع مهمی را از محتوا مورد سنجش قرار می دهد . 10- زمان مناسب پاسخگویی به هر سوال با توجه به قدرت متوسط دانش آموزان محاسبه و قید می شود . 11- سوالات از نظر آیین نگارش و رسم الخط واضح و روشن می باشد و علائم دستوری و نقطه گذاری در آن دقیقاً رعایت می گردد . 12- سوال و جواب از نظر علمی ، آیین نگارش ، زمان پاسخگویی و بارم بازبینی می شود تا خطا به حد اقل برسد . 13- متن سوال برای همه دانش آموزان یک مفهوم را القا می کند تا همه بتوانند پاسخ مشخص و واحدی ارائه کنند . 14- حتی المقدور از بکار بردن کلمات منفی در متن سوال خودداری می شود و در صورت ضرورت ، کلمات منفی مشخص می گردند.___ 15- در طراحی سطوح مختلف ارزشیابی ( آسان ، متوسط بالا ، متوسط پایین و دشوار ) مد نظر قرار می گیرد . * سوال دشوار ، سوالی که حدود% 25  دانش آموزان بتوانند به آن پاسخ بدهند . * سوال متوسط بالا بین 25 تا %50  دانش اموزان و متوسط پایین 50 تا% 75  پاسخ صحیح بدهند . * سوالی آسان محسوب می شود که بیش از% 75  بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند . 16- مقیاس هر سوال متناسب پاسخ درست آن سوال می باشد . 17- مقیاس هر سوال بسته به اهداف  سوال می باشد . 18- سوالات بر اساس سطوح مختلف یادگیری طراحی و ارزش گذاری خواهند شد. 19- اگر در پاسخ به سوالی بین معلمان اختلاف نظر موجود باشد از طرح آن خودداری می شود . 20- سوالات از نظر علمی ، صحیح طرح می شوند . 21- سوالات از روایی برخوردار می باشند ، سوال درس علوم ، ریاضی یا جغرافی را نمی نسنجد . 22- سوالات از پایایی لازم برخوردار می باشند . تادرصورت تکرار آزمون نتایج نسبتاً مشابهی حاصل گردد . 23- سوالات فقط از پایان دروس طرح نمی شودو از متن دروس کمک گرفته می شود . 24- سوالات مستقل از هم طرح می شوند . 25- در متن یک سوال پاسخ سوال دیگری دیده نخواهد شد . 26- سوالات چند قسمتی طوری طرح می شوند که اگر دانش آموز نتواند به یکی از قسمت ها پاسخ بدهد ، از پاسخ دادن به بقیه قسمت ها محروم نگردد . 27- در سوالاتی که پاسخ کوتاه دارند ( بلی-خیر ) با کلماتی مانند چرا ؟ و چگونه ؟ تکمیل نخواهد شد . 28- به فضای کافی جهت پاسخگویی توجه خواهد شد. 29- به مشخصات ظاهری سوال ( زیبایی ، تراکم سوال ها ، خط نگارش ، وضوح اعداد ، اشکال و ... ) توجه می شود . 30- سوالات حتما تایپی خواهند بود. 31- به ترتیب و چینش سوالات در برگه امتحانی دقت می شود . 🍃 گروه بندی انواع سوالات👇🏼 👈🏻آسان به دشوار 👈🏻 به ترتیب مفاهیم عنوان شده در فصل های کتاب درسی 👈🏻 به ترتیب سطوح حیطه شناختی 👈🏻 به ترتیب بارم سوالات 32- در طراحی از کاربرد عبارات و واژه های نامفهوم و غیر مصطلح و مبهم پرهیز می شود . 33- سوالات از محتوای کتاب درسی بوده و از پاورقی ها ، حذفیات ، بخش های مطاله آزاد سوال طرح نمی شود . 34- زمان پاسخ گویی به هر سوال متناسب با قدرت متوسط دانش آموزان تعیین می گردد . 35- در سوالات صحیح-غلط طول هر نوع سوال هم اندازه خواهند بود . 36- در سوالات جور کردنی ، پاسخ ها  یک مورد بیشتر از سوالات در نظر گرفته خواهد شد . 37- جای خالی سوالات کامل کردنی تا آنجا که ممکن است در قسمت پایانی سوال قرار می گیرد . 38- در سوال کامل کردنی بیش از دو جای خالی در نظر گرفته نمی شود . 39- قبل از طرح سوالات به راهنمایی ها و دستورالعمل های موجود دقت خواهد شد . 40- قبل از طرح سوال جدول ارزیابی سوالات امتحانی مدنظر خواهد بود . کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 کانال مشاوره تحصیلی👇 https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
40909929640201.pdf
4.63M
💠فایل pdf کارگاه تخصصی تکالیف مهارت محور مدرس: دکتر مقصود رزم آرا کانال روش تدریسمون👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 کانال مشاوره تحصیلی👇 https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
40909929166260.pdf
532.4K
فرم طراحی تکالیف مهارت محور
سلام بر شما عزیزان دل🌺 اگه میبینید این چند وقت فعالیتمون کم شد بخاطر هماهنگی با اساتید بود از طریق انجمن روانشناسی باهاشون ارتباط گرفتیم که کارگاه های متنوع برگزار کنند،یکسری هاش رایگانه یکسری هاش هزینه داره. درگیر مشاوره و برگزاری کلاس ها بودیم،پیشنهادم اینه حتما عضو گروه پرسش و پاسخ تخصصی ما باشید تا به تمامی سوالات تخصصی شما در خصوص مدیریت و روش تدریس،برخورد با دانش آموزان:بیش فعال،کمرو،دیرآموز،فرزند طلاق و....پاسخ داده بشه جهت ارتباط با ما👇 @moallemyaar
🔰 انجمن علمی روانشناسی دانشگاه قم برگزار می نماید : 💠 "کارگاه تئاتر درمانی در مقطع ابتدایی {روایت های یک معلم} " 🎙 مدرس : دکتر بیطرفان کارشناس آموزش اداره ی آموزش و پرورش استان قم 🗓 تاریخ : شنبه ۱۷ دی ماه 🕐 ساعت ۱۸/۳۰ 🔺شرکت برای عموم علاقمندان به تدریس و درمان آزاد و رایگان می باشد. 💻 مکان برگزاری : Adobe Connect 👈 لینک نشست : https://online.qom.ac.ir/dr_habibzadeh/ ⏪ کسب اطلاعات بیشتر در کانال انجمن علمی روانشناسی دانشگاه قم 🆔 : https://eitaa.com/joinchat/1359020288Cb3f8336e83
عزیزان،بی زحمت برنامه ی adobe conmect رو نصب کنید که ان شاءالله برای فردا به مشکل نخورید. اگر هم نمیتونید دانلود کنید از طریق وب وصل شید و کلاس رو مشاهده کنید
‏«Adobe Connect» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=air.com.adobe.connectpro&ref=share لینک دانلود نرم افزار adobe connect👆👆
موضوع:نوشتن درس آزاد 🌼در انجام درس آزاد می توان از توانمندی های دانش آموزان در بند نویسی بهره برد 👈برای نمونه موضوع نوشته :محل زندگی، موضوع خیلی کلی است و باید به موضوعات کوچکترمحدود شود 👈مثلا وضعیت جغرافیایی محل، آداب و رسوم، زبان منطقه و غذاهای خاص آن منطقه چهار موضوع کوچکتری هستند که در مورد هر یک می توان یک بند نوشت 😊 ✅هر دانش آموز به صورت مستقل و فردی برای تولید درس آزاد می تواند کار کند ✅دانش آموزان می توانند به صورت گروهی و با مشارکت همه افراد گروه برای تولید درس آزاد اقدام نماید. ✅تولید این درس در کلاس باید با راهنمایی معلم و رهبری معلم انجام شود ✅ در فعالیت های کتاب نوشتاری نیز تطابق فعالیت ها با روند طراحی کتاب ضروری است و معلم باید در این جا به عنوان ناظر و راهنما و نقش دانش آموز در مقام تولید کننده ضروری است 🌼درس آزاد در فرهنگ بومی آورده شده است و این موضوع دامنه ی گسترده ای دارد 👈به عنوان نمونه چهار چوب نوشته می تواند شامل سه بند باشد که بند اول وضعیت جغرافیایی محل را توضیح دهد 👈بند دوم زبان 👈بند سوم آداب و رسوم منطقه را بیان کند 🌼روشهای پیشنهادی تولید درس آزاد بارش فکری 👇 👈مراحل تولید 👈موضوعی در ارتباط با فرهنگ بومی و محلی با نظر خواهی از دانش آموزان انتخاب می شود 👈قوانین مربوط به بارش فکری برای دانش آموزان مطرح می شود و آنها ملزم به رعایت قوانین می شوند 👈و آن قوانین عبارتند از : ✅انتقاد کردن و رد در دید گاه دیگران ممنوع ✅از ترکیب ایده ها، ایده های بهتری ساخته می شود ✅هر چه تعداد ایده ها بیشتر باشد بهتر است 👈پس از تمام شدن بارش فکری دانش آموزان، آنها را گروه بندی کنید تا در مورد جمله های نوشته شده در گروه گفت و گو کنند و از این طریق جمله های تکراری را حذف کنند جمله هایی که قابلیت ادغام دارند ادغام نمایند و در جمله هایی که نیاز به اصلاح و تغییر دارند تغییر ات لازم را اعمال کنند 👈نظرات یا اطلاعات دانش آموزان درباره موضوع انتخابی پرسیده می شود و کلیه ی جمله ها بدون کم و کاست پای تابلو نوشته می شود 🦋نکته مهم :پیشنهاد می شود در هر استان متن تولید شده در این فصل جمع شود و نوشته طوری باشد که ویژگی های آن استان را به خواننده معرفی کند و این مطالب برای گروه زبان و ادب فارسی ارسال شود تا از کنار هم قرار دادن آنها کتابی با عنوان دایرةالمعارف استان شناسایی شود 👈متن حاصل بعد از تنظیم و نهایی شدن با خط خوش روی تخته نوشته و همه ی دانش آموزان آن را در کتاب خود بنویسند استفاده از نمودار خورشیدی در درس آزاد کار را برای دانش آموز راحت تر می کند ❤️ ⛄️☃⛄️☃⛄️☃❤️ کانال معلم یار👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
Drama Thearapy.pdf
12.69M
🔶پاورپوینت تئاتر درمانی👆👆 @Psychology_qom