eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
این 5 مدل مکث را حتما در تدریس استفاده کنیم.🙏 1⃣ مکثِ دَرکی: شنوندگان نمی توانند بدون تخلیه ذهنی بیش از سه جلمه را به صورت پیاپی درک کنند. با هر بار مکث گویی آن ها سُر می خورد و در سکوتی که شما فراهم کردید می افتد. با مکث کردن ذهن آن ها تازه می شود و مطالب جدید را بهتر درک می کنند. 2⃣ مکثِ اهمیت: برای نکات مهم از آن استفاده کنید. می توانید بلافاصله قبل از اشاره به نکته مهم یا بلافاصله پس از آن مکث کنید تا مخاطبان به اهمیت چیزی که گفتید پی ببرند. 3⃣ مکثِ سوالی: بعد از پرسیدن یک سوال مکث کنید. عجیب است که بعضی از سخنران ها سوال می پرسند و منتظر جواب نمی مانند! حتی بعد از اینکه کسی جواب سوالی را داد؛ بازهم چند ثانیه مکث کنید تا دیگران حرف آن یک نفر را هضم کنند. 4⃣ مکثِ تکمیلی: بهتر از بعضی از مطالبی که همه می دانند را تکرار نکنیم. ما اول جمله یا ضرب المثل را بگوییم و مکث کنیم تا مخاطبان آن را تکمیل کنند. مثلا : نابرده رنج گنج ... 5⃣ مکثِ طنز: گاهی از بین جمع کسی با شوخی مطلبی می گوید؛ همیشه نیاز به پاسخ دادن نیست. گاهی مکث و تبسم معجره می کند.
روش تدریس.pptx
1.22M
فایل روش تدریس ذخیره کنید که تا اخر خدمت به دردتون میخوره🌺🌺@yarmoallem
نمایش علمی.mp3
11.06M
روش تدریس:نمایش علمی🛤 یکی از بهترین روش ها برای آموزش مهارت های عملی است. بر مشاهده و تمرین استوار است و از اشیای حقیقی و واقعی در محیط آموزشی استفاده می شود. در این روش شاگردان مهارت های عملی مشخصی از راه دیدن شنیدن و تمرین یاد می گیرند. مراحل اجرا 1-آشنایی و آمادگی 2-توضیح و نمایش 3-تمرین منظم 4-ارزشیابی مزایا و معایب فعال بودن معلم و شاگردان در کلاس،به کارگیری حواس مختلف در یادگیری،کسب تجربه ی مستقیم(مزایا) وابستگی به امکانات آموزشی،داشتن معلمانی ماهر،نامناسب بودن برای کلاس های پرجمعیت،پرورش تفکر سطح بالا و خلاقیت ⭕️محمد طاها جوادی فر سوالاتتونو اینجا بپرسید👇 @moallemyaar کانال روش تدریسمون👇👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
فایل روش تدریس ذخیره کنید که تا اخر خدمت به دردتون میخوره🌺🌺@yarmoallem
عزیزانی که تازه به جمع ما پیوستند،ما خلاصه ی مطالبی که بصورت ویس میگیم براتون داخل این پاورپوینت هست که میتونید استفاده کنید🌹❤️🌺
مهارت گوش دادن بخش درک و پردازش خرده مهارت :درک و پردازش پایین به بالا 👂👂👂👂👂👂👂👂👂👂 با توجه به فرایند پردازش پایین به بالا از راهکارهای عملی زیر در کلاس درس می توانیم استفاده کنیم: فهرستی از واژه های مورد نظر را به دانش آموزان بدهیم و از بچه ها بخواهیم که به محتوای شنیداری گوش دهند مشخص کنند کدام واژه ها را در متن شنیداری شنیده‌اند. واژه های مختلف را به دانش آموزان بدهیم و از آنها بخواهیم مترادف این واژه ها را در متن شنیداری پیدا کنند. به دانش آموزان لیست کلید واژه های مربوط به درس جدید را بدهیم سپس از آنها بخواهیم متضاد یا هم خانواده های کلید واژه ها را در متن شنیداری پیدا کنند. فهرستی از واژه ها را به دانش آموزان بدهیم و از آنها بخواهیم که واژه های هم آغاز و یا هم پایان با کلمه های داده شده در لیست را در متن شنیداری پیدا کنند. از دانش آموزان بخواهیم هر تعداد واژه جدید در متن شنیداری می شنوند یادداشت کنند. فهرستی از واژه ها به دانش آموزان بدهیم و از آنها بخواهیم به ترتیبی که در متن شنیداری واژه ها را می شنوند به آنها شماره دهند ‌ متناسب با دانش زبانی آموخته شده یک متن شنیداری را پخش نمایید و از فراگیران بخواهیم در هر جای متن با ساختار دانش زبانی مورد نظر آشنا شدند آن را یادداشت کنند. با سلام توجه به آنچه شنیده اند فعل های کنشی را درمتن پیدا کنند و بنویسند. متن نوشته شده با قسمت های حذف شده را در اختیار دانش آموزان قرار میدهیم محتوای شنیداری همان متن را پخش میکنیم و از دانش آموزان می خواهیم جاهای خالی را با توجه به متن شنیداری کامل کنند. موارد اشاره شده در بالا تعدادی از راهکارهای عملی در تقویت فرایند پردازش پایین به بالا ست.(جز به کل)🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️ 📙📘📗📓📕📚 ⬅️  "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود. ✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند: مثلا: ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا  به هم نزدیک نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! " ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!" ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!" ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
سبك هاي يادگيري دكتر سيف👆🏻 انواع سبک های یادگیری بر اساس ادراک های حسی: ۱. یادگیرندگان شنیداری فردی که یادگیرنده شنیداری است زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که محتوای آموزشی به صورت شنیداری به آنها تدریس شود. جلسات آموزشی سنتی برای این افراد بسیار مفید است، چرا که می‌توانند به اطلاعات گوش دهند. این یادگیرندگان در روش آنلاین می‌توانند مجدداً به محتوای آموزشی گوش دهند و اطلاعات را ذخیره کنند. ۲. یادگیرندگان بصری برای این سبک یادگیری، محتوا باید به صورت تصویری و بصری باشد. انواع نمودارها و تصاویر گرافیکی، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها می‌توانند بیشترین و بهترین تاثیر آموزشی را روی این افراد داشته باشند. جزوه داشتن و یادداشت‌برداری کردن برای این افراد با اهمیت است. هر ابزاری که با استفاده از مواد بصری دانش و اطلاعات را منتقل می‌کند، برای یادگیرندگان بصری بهترین شیوه آموزشی خواهد بود. ۳. یادگیرندگان حرکتی این مدل از یادگیرندگان بیشترین اطلاعات لازم را از طریق کسب تجربه به دست می‌آورند. به این ترتیب که مثلاً با مزه کردن، لمس کردن، و بو کردن چیزها را تجربه و حس می‌کنند. اگر به این سبک از افراد آموزش می‌دهید لازم است که شیوه‌های عملی کار را هم برای‌شان روشن کنید. مثلاً اگر می‌خواهید رویکرد امنیتی جدیدی را به این افراد آموزش دهید لازم است که سناریویی در اختیارشان قرار دهید که برای شبیه‌سازی موقعیت کمکشان کند: «چطور یک دستگاه را به طور کامل راه‌اندازی کنم». به یاد داشته باشید که این نوع یادگیرندگان در حین یادگیری احساساتی هستند، و چون آموزش آنلاین بیشتر مناسب یادگیرندگان بصری و شنیداری است، خلاق بودن برای تدریس به یادگیرندگان حرکتی بسیار مهم است. حتی برای آموزش آنلاین، می‌توانید تکالیف فیزیکی به آنها بدهید تا همزمان انجام دهند. ۴. یادگیرندگان مطالعه‌ای این افراد با دریافت محتوای آموزشی به صورت کلمات و جملات، بهترین وضعیت یادگیری را خواهند داشت. روش پیشنهادی حاوی ارائه اطلاعات برای آنها از طریق محتوای متن محور است. این یادگیرندگان با کتاب‌های متنی بیشترین ارتباط را برقرار می‌کنند و با استفاده از جزوات نوشته شده و ارائه‌ پاورپوینت چیزها را بهتر یاد می‌گیرند کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
سلام سلام😍 خب رسیدیم به شب معروفه آخ تو شب یلدای منی معروف😍 یلداتون مبااااارک🍉 🔴حواستون باشه توی این بلندترین شب سال، از تخفیفای* ۵٠درصدی* یلداییمون جا نمونید. 🟠دوره طرح درس نویسی ۵٠ هزار تومان، ولی در شب یلدا فقط ۲۵ هزار تومان 🟡عضویت در گروه پرسش و پاسخ ۱٠ هزار تومان، ولی در شب یلدا فقط ۵ هزار تومان 🟣طرح مشاوره کارشناسی ارشد ۶٠ هزار تومان، ولی در شب یلدا فقط ۳٠ هزارتومان 📌جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید. @moallemyaar
تکلیف شب یلدا و آخر هفته پاییزی 🍁 🍉خاطره ی شب یلدای امسال خونه خودتان رو با یک نقاشی ساده که قراره نگهش داری ماندگار کن. می تونی نقاشی مشترک با خانواده بکشی 🙂🎈 🍉در باره ی یلدا چه چیزهایی می دونی؟ نیازی به اینترنت و تحقیق های طولانی نیست و فقط نوشتن چند جمله کافیه. 🍉از بزرگ ترهات خواهش کن وقتی شب یلدا برای خودشون فال حافظ می گیرند ، یک فال هم برای تو بگیرند. یک خط ار شعری که توی فالت اومد رو با خط خوش بنویس و یه کوچولو هم برگه ات رو قشنگش کن. در آخر هم توی یکی دو خط بنویس که به نظرت جناب حافظ چه حرفی برات داشته؟ 🍉بعد از تموم شدن مراسم جشن یلدا توی خونه تون ، حواست به پوست میوه و هندونه و پوست و ته مونده ی آجیل باشه که نکنه ریخته بشه توی سطل زباله. می تونی فردای اون شب ، یا زیر خاک باغچه دفنشون کنی و یا یه گوشه ای بگذاری که پرنده های توی سرما مونده ، بیان و با خوردن اون ها هم به پایان رسیدن پاییز رو جشن بگیرند.🦋 🍉به زبان و گویش مادری خانواده تون ، یلدا رو بهم تبریک بگید. هم متن تبریکت و هم معنی فارسیش رو توی یک برگه ی کمی تزئین شده برام بنویس. 🍉در بلندترین شب سال برای فرج مولایمان دعا نماییم تا مدت زمان فرارسیدن ظهورشان کوتاه تر شود. و 🍉شما در جشن یلدای امسال که هم زمان با ایام فاطمیه است چه کار خوبی را به یاد خانم حضرت زهرا س ماندگار نمودی. گلم، یک یا دو تلاش بالا را انجام بده. 👆🙂 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉 🌸 یلداتون مباااارک😍🌹🌺 کانال اصلیمون(معلم یار)👇 https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3 بفرستید برای همکاراتون🙏❤️
قواعد تهیه انواع سوال_قدسی.pdf
643K
♦️فایلی مختصر و بسیار مفید👌😍 ❇️قواعد تهیه انواع سوالات امتحانی🌸 ♨️ ایام امتحانات نزدیک است و تهیه سوال امتحانی استاندارد یکی از دغدغه های همکاران.🌸 ➖این فایل مکتوب، راهنمای عملی خوبی در این مسیر است..👆 ✍ همکار گرامی دکتر احمد قدسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان قم👌 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 کانال روش تدریسمون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
💢معرفی بهترین کتاب درزمینه مهارت معلمی به نام... 📕چیرگی خلاصه کتاب چیرگی رابرت گرین، از زبان مترجم کتاب 🖌فرایند چیرگی در یک نگاه مرحله اول) ما با شوق و هیجان وارد یک رشته جدید یا زمینه تخصصی جدید می‌شویم و در ابتدای راهِ یادگیری، احساس یک آدم غریبه یا تازه وارد را داریم. مثل کسی که وارد کشوری شده که زبان آن را بلد نیست. طبیعتاً در ماه‌های اولیه ورود به آن کشور، این شخص دشواری‌های زیادی را تجربه خواهد کرد. وقتی شروع به یادگیری مهارتی جدید می‌کنیم، از حجم اطلاعاتی که باید یاد بگیریم وحشت‌زده می‌شویم و احساس می‌کنیم از پسِ آن برنمی‌آییم. در نتیجه دچار احساس دلزدگی می‌شویم و آن رغبت و اشتیاق اولیه را از دست می‌دهیم. این بزرگ‌ترین خطری است که امکان دارد در مسیر چیره شدن ما قرار بگیرد. زیرا زمانی که مشاهده‌گری و یادگیری را متوقف کنیم، چیرگی عملاً برای ما به پایان می‌رسد. مرحله دوم) اما اگر بتوانیم هیجانات خودمان را مدیریت کنیم و نگذاریم دلزدگی، ملال، خستگی، بی‌حوصلگی، یا بی‌تابی مانع پیشروی ما شوند؛ اگر خودمان را وادار کنیم که با سرسختی به راه ادامه دهیم و از این مراحل اولیه عبور کنیم، کم‌کم راه می‌افتیم و روی مهارت‌های مقدماتی مسلط می‌شویم، حالا آماده‌ایم تا با چالش‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر مواجه شویم. حالا آماده‌ایم که وارد مراحل بعدی بازی شویم. مرحله سوم)  به‌تدریج از مرحله شاگردن بودن و شاگردی کردن بیرون می‌آییم و خودمان به یک متخصص و کارشناس خبره در آن حوزه تبدیل می‌شویم. این‌جاست که کم‌کم از ایده‌های خودمان استفاده می‌کنیم، خلاقیت‌مان را به کار می‌گیریم، به ایده‌های جدیدی می‌رسیم و آن‌ها را در عمل آزمایش می‌کنیم، از دیگران بازخورد می‌گیریم و کارمان را بهتر می‌کنیم و رفته‌رفته سبک شخصی خودمان را پیدا می‌کنیم. مرحله چهارم)  وقتی به مدت چند سال در زمینه تخصصی‌مان فعالیت می‌کنیم، بازخورد می‌گیریم، عملکردمان را بهبود می‌دهیم و در طول این مسیر به طور پیوسته مشغول یادگیری و به روز کردن خودمان می‌شویم، زمانی فرا می‌رسد که ما یک ذهنیت و دید شهودی و درونی درباره حیطه فعالیت‌مان به دست می‌آوریم. حالا آن‌قدر روی مهارت مسلط شده‌ایم، و زیر و بم آن را شناخته‌ایم که می‌توانیم در آن دست به نوآوری و ابتکار بزنیم. می‌توانیم الگوهایی را ببینیم که قبلاً نمی‌دیدیم و از چشم دیگران هم مخفی مانده‌اند . این مرحله، چیرگی است و هدف کل کتاب این است که یک نقشه راه دقیق و منسجم برای دست‌یابی به این مرحله ترسیم کند. سه مرحله اصلی در کتاب چیرگی ۱. شاگردی (کارآموزی) ۲. عمل‌گرایی خلاق ۳. چیرگی