eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
3.3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
100 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادمان ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
من رها گشته در خود ادغام گشته درتو از من تا تو راه گریز نمانده است..🤍 | خدا جونم | ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۱۹ سوره انعام به رسالت جهانی اسلام اشاره دارد. ♻️مشرکان مکّه، از پیامبر اسلام براى رسالتش شاهد مى‏ طلبیدند و نبوّت آن حضرت را نمى‏ پذیرفتند و مى‏ گفتند: حتّى یهود و نصارا تو را پیامبر نمى ‏دانند. این آیه در زمان غربت اسلام، خبر از آینده ‏اى روشن و رسالت جهانى اسلام مى ‏دهد.  🍃حضرت على (ع) در تفسیر عبارت «انّما هو اله واحد» فرمودند: اگر خدایان دیگرى بودند، آنها هم پیامبرانى مى‏ فرستادند.  ♻️عدّه ‏اى را به عنوان اسیر نزد پیامبراکرم‏ آوردند، حضرت از آنان پرسید: آیا تاکنون دعوت به اسلام شده‏ اید؟ گفتند: نه، حضرت فرمود: همه را به محل اَمن برسانند و آزادشان کنند، زیرا کسى که هنوز نداى اسلام را نشنیده است نباید اسیر نمود، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «لانذرکم به و من بلغ»  🍃امام صادق (ع) فرمودند: انذار همیشگى باید همراه با منذر همیشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نیز تا ابد باید همراه قرآن باشد.   ♻️معمولاً در انسان ‏ها انگیزه‏ دفع ضرر، قوى‏ تر از جلب منفعت است. لذا قرآن، به مسأله‏ انذار تأکید کرده است. «لانذرکم» در آیات دیگر نیز مى ‏خوانیم: «ان أنت الاّ نذیر»، «انّما أنا نذیر مبین»  در احادیث متعدّدى «مَن بَلَغ» به ائمّه معصوم تفسیر شده است.  🍃امام صادق‏ (ع) نیز درباره «مَن بَلغ» فرمودند: مقصود کسى است که وظیفه امامت به او رسیده است و او همانند پیامبر، مردم را با قرآن انذار می کند.  📝پیام ها ۱- براى حقّانیت پیامبر اسلام، گواه بودن خداوند کافى است. «قل اللَّه شهید»  ۲- طرح و بیان حقایق به شکل سؤال و جواب از شیوه‏ هاى تبلیغى قرآن است. «قل اىّ شى‏ء...قل اللَّه»  ۳- غفلت و سهو و فراموشى و محدودیّت، هم قدرت خبرگیرى انسان را کم مى‏ کند، هم قدرت گواه بودن او را، و چون خدا از این عوارض دور است، پس بزرگ‏ ترین شاهدها خداوند است. «أکبر شهادة قل اللَّه»  ۴- قرآن، بزرگ‏ترین گواه بر رسالت پیامبر است. «اللَّه شهید بینى و... هذا القرآن»  ۵ - براى مردم غافل، سخن گفتن از زاویه‏ انذار مؤثّرتر است. «لانذرکم»  ۶- رسالت حضرت محمد جهانى و جاودانى و براى همه‏ مردم در همه‏ ى عصرها و نسل‏هاست. «لانذرکم به و مَن بلغ»  ۷- تا قانون به مردم ابلاغ نشود، توبیخ و مسئولیّتى در کار نیست. «و من بلغ» و به اصطلاح علم اصول، عِقاب بدون بیان، قبیح است.  ۸ - از جمله شرایط لازم براى رهبر آسمانى: ✨ایمان به مکتب: «اوحى الى هذا القرآن»، ✨امید به آینده «و مَن بَلَغ»، ✨صلابت «قل لا أشهد» و ✨برائت از شرک است. «انّنى برى‏ء ممّا تشرکون»  💠 پیام صفحه ۱۳۰ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 دنيای حرام چون مار سمی است، پوست آن نرم ولی سم كشنده در درون دارد، نادان فريب خورده به آن می گرايد، و هوشمند عاقل از آن دوری گزيند. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 (از قريش پرسيدند) فرمود: اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قريشند، كه شنيدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داريم، اما بنی عبد شمس (امويان) دورانديش، و در حمايت مال و فرزند توانمندند كه به همين جهت بدانديش تر و بخيل تر می باشند، و اما ما (بنی هاشم) آن چه در دست داريم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دين سخاوتمندتريم، آنها شمارشان بيشتر اما فريبكارتر و زشت روی ترند، و ما گوياتر و خيرخواه تر و خوش روی تريم. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 چقدر بين دو عمل فاصله دور است : عملی كه لذتش می رود و كيفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 (در پي جنازه ای می رفت و شنيد كه مردی می خندد) فرمود: گویی مرگ بر غير ما نوشته شد، و حق جز بر ما واجب گرديد، و گويا اين مردگان مسافرانی هستند كه به زودی باز می گردند، در حالی كه بدنهايشان را به گورها می سپاريم، و ميراثشان را می خوريم. گويا ما پس از مرگ آنان جاودانه ايم! آيا چنين است؟ كه اندرز هر پنددهنده ای از زن و مرد را فراموش مي كنيم؟ و خود را نشانه تيرهای بلا و آفات قرار داديم؟ 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 🌸 || @yazahraa_1397
ای بزرگی ڪه در هرڪار بزرگی امید به اوست یا عظیم ترجی لکل عظیم ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیات ۲۹_۳۰ سوره انعام به خطاب خداوند به کافران در قیامت اشاره دارد. ✳️ در آیه ۲۷ و ۳۰، دو بار کلمه‏ «و لو ترى» تکرار شده است تا صحنه‏ هاى سخت قیامت را ترسیم و گامى براى هدایت مردم باشد.  ✳️ طبق آیه‏ ۳۰ خداوند با مجرم سخن مى‏ گوید. ولى بعضى آیات، سخن گفتن خدارا با آنان نفى مى‏ کند. «لایکلّمهم اللَّه»، این مطلب یا اشاره به مواقف و صحنه‏ هاى مختلف در قیامت است، و یا آنکه مراد آن است که خداوند با آنان کلام طیّب و دلشادکننده نمى‏ گوید.  ✳️ در آیه‏ ۲۲، خداوند کفّار را در برابر نفى توحید مؤاخذه نمود: «أین شرکاؤکم» و در آیه ۲۷ به خاطر تکذیب نبوّت مؤاخذه کرد: «لانکذّب بایات ربّنا» و در آیه ۳۰ به سبب انکار قیامت مؤاخذه مى‏ کند. «ألیس هذا بالحقّ»  ✳️ اسلام براى انسان‏ ها چند نوع حیات را ترسیم مى‏ کند:  ۱- حیات دنیا. «زهرة الحیاة الدّنیا»  ۲- حیات برزخى. «من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون»  ۳- حیات معنوى و هدایت. «دعاکم لما یحییکم»  ۴- حیات اجتماعى. «ولکم فى القصاص حیاة»  ۵ - حیات طیبه (در سایه‏ قلب آرام و قناعت). «فلنحیّینه حیاة طیّبة»  📝پیام ها ۱- مشرکین، افرادى سطحى‏ نگر و مادّى هستند و محدوده‏ حیات را تنها در همین دنیا مى‏ بینند و منکر رستاخیزند. «اِن هى الاّ حیاتنا الدّنیا» (اگر در جاى دیگر قرآن مشرکین بت را شفیع خود مى‏ دانند: «هؤلاء شفعاؤنا» مرادشان شفاعت در دنیاست.)  ۲- خداوند، پیامبرش را تسلیت و دلجویى مى ‏دهد که همه‏ لجاجت‏ها بى‏ پاسخ نخواهد ماند. «و لوترى‏»  ۳- مجرمان، همانند اسیران ذلیل، بازداشت و نگه‏داشته مى‏ شوند. «اذ وقفوا»  ۴- در قیامت قاضى و بازپرس در درجه‏ اوّل خود خداوند است. «قال ألیس هذا بالحقّ»  ۵ - اعترافات کفّار و مشرکان در قیامت، سودى ندارد. «قالوا بلى‏... فذوقوا»  ۶- کفّار، در قیامت بارها سوگند یاد مى‏ کنند. «واللّه ربّنا ما کنّا مشرکین - قالوا بلى‏ و ربّنا»  ۷- کیفرهاى قیامت، به خاطر مداومت در کفر و انکار معاد در دنیاست. «و مانحن بمبعوثین... فذوقوا العذاب بما کنتم تکفرون» 💠 پیام صفحه ۱۳۱ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397