eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
3.3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
100 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادمان ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
:!" اَشڪِ‌چَشمٰـآنَم‌سَرآزیراَست‌این‌ࢪوزهـٰآ،وَلۍ‌ غُصّھ؎مَن‌ࢪآنَخورآقاجـآن‌بِھ‌زُوّآرَت‌بِࢪس(:🖐🏼 ‌ ‌🌸 || @yazahraa_1397
الهـــی به نام تو که بی نیازترین تنهایی... با تکیه بر لطف و مهربانی ات روزمان را آغاز می کنیم الهی به امیدتو صبحتون بخیر💛 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیه ۹ سوره انفال اشاره به ماجرای جنگ بدر دارد. 📌مُردف» از «اِرداف»، به معناى ردیف و پشت سر هم قرار گرفتن است، یعنى نزول فرشتگان امدادگر پیاپى ادامه‏ دار است. در آیه ۱۲۴ سوره‏ آل‏ عمران، از سه هزار فرشته‏ یارى کننده یاد شده «ثلاثةآلاف» و در آیه‏ پس از آن، سخن از پنج هزار فرشته‏ نشاندار است. این اختلاف رقم ‏ها شاید به میزان مقاومت آنان بوده است. یعنى هر چه مقاومت مسلمانان بیشتر مى‏ شد، امداد غیبى خداوند نیز بیشتر مى ‏شد. بنابراین «مردفین» یعنى این هزار فرشته، فرشتگان دیگرى را در پى دارند.  📌با توجّه به آیه بعد، فرشتگان تنها براى دلگرمى و تقویت روحیّه‏ مؤمنان نازل شدند و وارد جنگ و نبرد با دشمن نشدند و گرنه دیگر فضیلتى براى مجاهدان بدر نمى‏ بود، علاوه بر آنکه نحوه‏ کشته ‏شدن هریک از کفّار و اسامى قاتلان آنان نیز در تاریخ آمده است.  📌در جنگ بدر، تعداد مسلمانان یک سوّم کفّار و ساز و برگ نظامى آنان هم بسیار اندک بود، و به فرموده حضرت على (ع)، تنها سواره آنان مقداد بود، همچنین آنان آمادگى روحى هم براى جنگ نداشتند. هنگامى که جمعیّت کفّار و تجهیزات آنان را دیدند، وحشت‏ زده و مضطرب شدند و به خدا پناه آوردند، پیامبراکرم نیز دست به دعا برداشت و فرمود: «الّلهم انجز لى ما وعدتنى، الّلهم ان تهلک هذه العصابة لا تُعبَد فى الارض» خدایا! آنچه را وعده داده‏اى محقّق‏ ساز، خدایا! اگر این گروه مسلمانان کشته شوند، پرستش تو از زمین برچیده مى‏ شود. خداوند نیز با سرازیر نمودن امدادهاى غیبى خود، دعاى آنان را مستجاب کرد و آنان با دلگرمى به مبارزه پرداختند تا سرانجام پیروز شدند.  📌به دستور پیامبر، تمام کشته‏ شدگان کفّار را درون چاهى ریختند و آنگاه حضرت بر سر چاه آمده و تک تک آنان را به اسم صدا زده و فرمودند: آیا شما وعده‏ پروردگارتان را حقّ یافتید؟! شما بد مردمانى بودید، زیرا پیامبرتان را تکذیب کردید و مرا از خانه و کاشانه ‏ام بیرون نمودید و با من به جنگ پرداختید، امّا دیگران مرا تصدیق کرده و در میان خود جاى دادند و به یارى‏ ام پرداختند! 📌 اصحاب گفتند: مگر آنان مى‏ شنوند؟ حضرت فرمود: شما شنواتر از آنان نیستید، ولى آنان نمى‏ توانند جواب بدهند. آنگاه روبه جسد ابوجهل کرد و فرمود: این از فرعون گستاخ ‏تر بود، زیرا فرعون هنگامى که عذاب آمد و هلاکت را قطعى دید، موحّد شد، امّا او تا آخرین لحظات دست از بت‏ ها برنداشت.  💠 پیام صفحه ۱۷۸ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بذکرک عاش قلبی دلم به یاد تو زنده است... 💚 روزتون بخیر✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیه ۱۷ سوره انفال به امدادهای غیبی الهی اشاره دارد. ♻️در روز جنگ بدر، پیامبر به على (ع) فرمود: مشتى خاک و سنگ ریزه از زمین بردار و به من بده. على (ع) چنین کرد و پیامبر با خواندن دعایى آنها را به ‏سوى دشمن پرتاب کرد واین کار اثر معجزه آسایى داشت، طوفانى به پا کرد و باعث وحشتى عجیب در دل دشمن شد. ♻️آرى، عامل مهم پیروزى در جنگ بدر، اراده و امداد الهى بود، نه نیروى مادّى و قواعد و تاکتیک ‏هاى نظامى و گرنه لشگرى اندک و تنها با یک یا دو اسب‏ سوار، چگونه بر سپاهى انبوه و کاملاً مجهّز و داراى یکصد اسب ‏سوار، پیروز مى ‏شد؟  ♻️«بلاء»، به معناى آزمایش است که اگر با نعمت و پیروزى باشد، «بلاء حَسَن» است و اگر به وسیله‏ مصیبت و مجازات باشد «بلاء سیّى‏ء» است، چنانکه قرآن درباره‏ بنى‏ اسرائیل مى‏ فرماید: «و بَلَوناهم بِالحَسنات و السیّئات» ♻️انسان اگر با اعتقاد صحیح و در مسیر حقّ حرکت کرده و به فرمان الهى تلاش و کوشش کند، امدادهاى خداوند را در پى خود دارد، «لیبلى المؤمنین منه بلاء حسناً» و وجود او وجودى خدایى مى ‏گردد، چنانکه در روایتى خداوند مى ‏فرماید: بنده با نافله و کارهاى مستحب به مقام قرب رسیده و دست او دست من، گوش او گوش من و تمام اعضا و جوارح او خدایى مى‏ شود و آنچه بخواهد، همان مى‏ شود. ♻️ پس اگر حرکتى نیز انجام مى ‏دهد، در واقع آن حرکت از خداوند است. «و ما رمیتَ اذ رمیت و لکنّ اللّه رَمى» امّا در مقابل اگر در مسیر غیر الهى و به فرمان دیگران حرکت کند، در حقیقت وجودى شیطانى پیدا نموده است، چنانکه عایشه در رویارویى با سپاه امیرالمؤمنین على (ع) در جنگ جمل، به تأسّى از پیامبر مشتى خاک به سوى آنان پرتاب کرد و دعا نمود، پس از آن حضرت على علیه السلام به او فرمودند: این شیطان بود که چنین کرد. «و ما رمیتِ اذ رمیتِ و لکنّ الشیطان رمى».  💠 پیام صفحه ۱۷۹ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397