eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
879 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء #جهانی_شدن_مهدویت_و_عاشوراء امام حسین ع راه رسیدن به امام مهدی عج https://eitaa.com/zameneashk @zameneashk
هدایت شده از نوای مقتل
1_6077381.mp3
4.11M
🍃کربلا شنیدی اون حرم رو که ندیدی 🍃کاش صدای روضه های مادرت می شنیدی https://eitaa.com/Navaymagtal
✅ وعده ظهور امام زمان(عج) در انجیل...
کتب حضرت مهدی عج در کانال الدوله الزهرائیه 🖕
هدایت شده از فرهنگ عاشقی
سلام علیکم السلام علیک یا ابا عبد الله دوستان برای دیدن روضه های عطش روی هشتک های زیر بزنید لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk
🌷: سلام آقای تابع منش، ببخشید راهنمایی میخواستم ،در موردرابطه ی سوره ی قدر وحضرت زهراوسوره والعصر وحضرت علی،اگر کتابی یاتفسیری در این زمینه وجود داره بیان بفرمایید
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
🌷: سلام آقای تابع منش، ببخشید راهنمایی میخواستم ،در موردرابطه ی سوره ی قدر وحضرت زهراوسوره والعصر
1 سلام علیکم ارتباط سوره ی قدر با حضرت زهراء س سندش کجاست؟ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 58- فر، [تفسير فرات بن إبراهيم] مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ بْنِ عُبَيْدٍ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ اللَّيْلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 66 (2) 58- نيز در همان كتاب: راجع بتفسير سوره مباركه قدر از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت ميكند كه گفت: معنى كلمه ليلة كه در آيه يكم اين سوره مباركه ميباشد فاطمه و معنى كلمه قدر يعنى خدا، پس كسى كه فاطمه را آن طور كه بايد و شايد بشناسد ليلة القدر را درك نموده است، فاطمه بدين لحاظ فاطمه ناميده شد كه خلق نتوانستند او را كاملا بشناسند. زندگاني حضرت زهراء و امام حسن ع، ص: 82 1- قرآن و فاطمة س / سوره قدر 2- اهمیت شناخت فاطمة س 3- فاطمة س همان قدر است. 4- القاب / فاطمة س ،شرح و علت تسمیة(نام گذاری) 5- شرط درک لیلة القدر فاطمة س است. 6- ناتوانی خلائق از شناخت فاطمة س 7- امام صادق ع و فاطمة س 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk 3 . لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk
2 سند ارتباط شب قدر با حضرت مهدی عج سندش ردر کجاست؟ 3- وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ رِجَالِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْعَبَّاسِ بْنِ الْجَرِيشِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ لِابْنِ عَبَّاسٍ إِنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ إِنَّهُ يُنْزَلُ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ أَمْرُ السَّنَةِ وَ مَا قُضِيَ فِيهَا وَ لِذَلِكَ الْأَمْرِ وُلَاةٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ مَنْ هُمْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ أَنَا وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ صُلْبِي أَئِمَّةٌ مُحَدَّثُونَ . 7- أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ قَالا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ هِلَالٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اخْتَارَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ شَيْئاً اخْتَارَ مِنَ الْأَرْضِ مَكَّةَ وَ اخْتَارَ مِنْ مَكَّةَ الْمَسْجِدَ وَ اخْتَارَ مِنَ الْمَسْجِدِ الْمَوْضِعَ الَّذِي فِيهِ الْكَعْبَةُ وَ اخْتَارَ مِنَ الْأَنْعَامِ إِنَاثَهَا وَ مِنَ الْغَنَمِ الضَّأْنَ وَ اخْتَارَ مِنَ الْأَيَّامِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ اخْتَارَ مِنَ الشُّهُورِ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ مِنَ اللَّيَالِي لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ اخْتَارَ مِنَ النَّاسِ بَنِي هَاشِمٍ وَ اخْتَارَنِي وَ عَلِيّاً مِنْ بُنِي هَاشِمٍ وَ اخْتَارَ مِنِّي وَ مِنْ عَلِيٍّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ يُكْمِلُهُ اثْنَيْ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ تَاسِعُهُمْ بَاطِنُهُمْ وَ هُوَ ظَاهِرُهُمْ وَ هُوَ أَفْضَلُهُمْ وَ هُوَ قَائِمُهُمْ قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ فِي حَدِيثِهِ يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ الْغَالِينَ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ الْجَاهِلِينَ- وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ هِلَالٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اخْتَارَنِي الْحَدِيثَ. الغيبة للنعماني، النص، ص: 68 (1) 3- (و خبر داد ما را محمّد بن يعقوب كلينىّ از عدّهاى از رجال حديثش و آنان از احمد بن ابى عبد اللَّه محمّد بن خالد برقى و او از حسن بن عبّاس بن حريش و او از): ابى جعفر محمّد بن على عليه السّلام و آن حضرت از پدرانش كه امير المؤمنين عليه السّلام بابن عبّاس فرمود كه همه ساله شب قدر هست و در آن شب كار يك سال و آنچه در آن سال بايد بشود نازل مىشود و براى اين كار پس از رسول خدا فرماندارانى است ابن عبّاس عرض نمود يا امير المؤمنين آنان كيانند؟ فرمود من و يازده نفر از نسل من امامانى كه فرشتگان با آنان سخن مىگويند. (2) 7- (خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت: حديث كرد ما را پدرم و عبد اللَّه ابن جعفر حميرى آن دو گفتند حديث كرد ما را احمد بن هلال او گفت: حديث كرد مرا محمّد بن ابى عمير بسال 204 او گفت: حديث كرد مرا سعيد بن غزوان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللَّه و آن حضرت از پدرانش عليهم السّلام فرمود: رسول خدا فرموده است كه خداى عزّ و جلّ از هر چيز، چيزى را برگزيد از صفحه زمين، مكّه را برگزيد و از مكّه مسجد را برگزيد و از مسجد همان قطعه را برگزيد كه كعبه در آن است و از چهار پايان مادههاشان را برگزيد و از علفخواران گوسفند را و از روزها جمعه را برگزيد و از ماهها ماه رمضان را برگزيد و از شبها شب قدر را و از مردم بنى هاشم را برگزيد (3) و من و علىّ را از بنى هاشم برگزيد و از من و علىّ برگزيد حسن و حسين را و از اولاد حسين دوازده امام تكميل مىگرداند نهمين آنان باطن آنها است و هم او ظاهر آنان است و او برترين آنان است و او قائم آنان است غيبت نعمانى ترجمه فهرى، متن، ص: 64 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk 3 . لینک مقتل ضامن اشک درسروش http://sapp.ir/zameneashk
[Forwarded from اتچ بات] ( https://attach.fahares.com/DzUbWr14dsxRXEplwMuSAA== ) السلام علیک یا امین الله فی ارضه و حجته علی عباده السلام علیک یا امیر المومنین ع با عرض سلام خدمت عاشقان امیرالمومنین ع دوستان برای آمادگی مقتل و مطالب امیر المومنین ع در ایام رمضان و شهادت مولی ع می توانید هشتک های زیر را در کانال مقتل ضامن اشک بزنید هشتک مطالب امیرالمومنین ع 1 . لینک مقتل ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk 2 .لینک مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم مقتل امیر المومنین ع ( 1 ) مقتل شب 19 رمضان و روي الفضل بن دکين، عن حيان بن العباس، عن عثمان بن المغيرة قال: لما دخل شهر رمضان، کان أميرالمؤمنين عليهالسلام يتعشي ليلة عند الحسن و ليلة عند الحسين عليهماالسلام، و ليلة عند عبدالله بن العباس، و کان لا يزيد علي ثلاث لقم، فقيل: له في ليلة من تلک الليالي في ذلک فقال: يأتيني أمر الله و أنا خميص، انما هي ليلة أو ليلتان، فأصيب عليهالسلام في آخر الليل. و نيز فضل بن دکين از عثمان بن مغيرة حديث کند که گفت: چون ماه رمضان شد، اميرمؤمنان عليهالسلام يک شب نزد حسن عليهالسلام شام ميخورد و يک شب نزد حسين عليهالسلام و يک شب نزد عبدالله بن عباس، و بيش از سه لقمه غذا نميخورد. شبي از شبها سبب کم خوراکي را از آن حضرت پرسيدند. فرمود: «امر خدا (و مرگ) به سراغ من خواهد آمد (ميخواهم در آن حال) شکمم تهي و گرسنه باشد و بيش از يکي دو شب نمانده.» و در آخر همان شب، او را ضربت زدند. توضيح -: در پارهاي از نسخهها مانند آنچه شيخ حر عاملي رحمه الله در اثبات الهداة از اين کتاب نقل کند، عبدالله بن جعفر به جاي عبدالله بن عباس ذکر شده و آن به صحت و درستي نزديک تر است. عبدالله بن جعفر شوهر حضرت زينب سلام الله عليها و فرزند جعفر بن ابيطالب برادر زادهي علي عليهالسلام ميباشد. المفيد، الارشاد، 13 - 12/1 مساوي عنه: المجلسي، بحارالأنوار، 225 - 224/42؛ الحر العاملي، اثبات الهداة، 475/2؛ مثله الفتال، روضة الواعظين،/118 – 117، رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 13 - 12/1. @zameneashk