eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یشود صرف نظر بفرمائید. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن عربی حذف شده در عصمت پيامبران احمد بن زياد از علي بن ابراهيم بن هاشم، از قاسم بن محمد برمكي، از اباصلت هروي روايت كرده است كه گفت: چون مأمون علماي فرق مختلف اسلامي و دانشمندان يهود و نصارا و مجوس و صابئين و ديگر فرقه‌ها و آيينها را براي مناظره با علي بن موسي الرضا (ع) گرد آورد و هر يك از آنها كه برخاست و سخني گفت، محكوم شد و زبان در كام كشيد، علي بن محمد بن جهم برخاست و عرض كرد: يابن رسول اللّه! آيا شما به عصمت پيامبران قائليد؟ حضرت فرمود: آري، ابن جهم عرض كرد: پس با اين سخنان خداي عزّوجلّ چه مي‌كند كه مي‌فرمايد (و آدم از امر خدايش تخطي كرد پس بي بهره شد) ۱ و نيز مي‌فرمايد (و همدم ماهي هنگامي كه خشمگين رفت پس گمان كرد هرگز بر او تنگ نخواهيم گرفت) ۲ و درباره يوسف مي‌فرمايد (و همسر عزيز قصد زشتي بر او كرد و او قصد كرد) ۳... و نيز درباره پيامبر خود محمد (ص) مي‌فرمايد (و در نفس خود آنچه را خداوند آشكار كرد مخفي كردي و بيم داشتي از مردم در حالي كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) ۴. مولايمان حضرت رضا (ع) فرمود: واي بر تو، اي علي! از خدا بترس و به پيامبران الهي زشتكاري نسبت مده، و كتاب خداوند عزّوجلّ را طبق رأي خود تأويل و تفسير نكن، چه خداوند عزّوجلّ مي‌فرمايد (و تأويل آن را نمي داند مگر خداوند و ثابتان در علم) ۵. اما سخن خداي عزّوجلّ درباره آدم (ع) كه مي‌فرمايد (و آدم از امر خدايش تخطي كرد پس بي بهره شد) خداوند عزّوجلّ آدم را به عنوان حجّتي در روي زمين و جانشيني در بلادش آفريد، و او را براي بهشت نيافريده بود، نافرماني آدم هم در بهشت به وقوع پيوست نه در روي زمين، تا آنچه را خداوند مقدّر فرمود بود تحقق يابد، پس از آن كه به زمين هبوط كرد و حجّت و جانشين گرديد معصوم شد، دليل هم اين سخن خداوند عزّوجلّ است (همانا خداوند آدم، نوح، آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد) ۶. اما آيه شريفه (و همدم ماهي هنگامي كه خشمگين رفت پس گمان كرد هرگز بر او تنگ نخواهيم گرفت) به اين معناست كه او گمان كرد خداوند عزّوجلّ روزي اش را بر او تنگ نمي كند، آيا نشنيده اي اين سخن خداي عزّوجلّ را كه مي‌فرمايد (و امّا هنگامي كه خداوند او را امتحان كند روزيش را بر او تنگ مي‌كند) ۷، اگر گمان كرده بود كه خداوند بر او توانا (و مسلّط) نيست بي گمان كافر شده بود. و امّا گفتار خداي عزّوجلّ درباره يوسف كه (و همسر عزيز قصد زشتي بر او كرد و او قصد كرد) ۸ مقصود اين است كه زليخا قصد گناه كرد و يوسف از شدت ناراحتي تصميم گرفت كه چنانچه زليخا مجبورش كند او را بكشد اما خداوند او را از ارتكاب قتل زليخا و نيز عمل منافي عفّت بازداشت، آيه شريفه (چنين كرديم تا زشتي و فحشاء را از اودفع كنيم) اشاره به همين معنا دارد، مقصود از (زشتي) قتل است و مراد از (فحشا) زنا.... و اما راجع به پيامبر خدا محمد (ص) و اين سخن خداي عزّوجلّ درباره آن حضرت كه (و در نفس خود آنچه را خداوند آشكار كرد مخفي كردي و بيم داشتي از مردم در حالي كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) موضوع از اين قرار است كه خداوند عزّوجلّ اسامي همسران پيامبر خود در دنيا و نام همسران آن حضرت در آخرت را به او معرفي كرد و فرمود كه همه آنها امّ المؤمنين هستند ، يكي از كساني را كه برايش نام برد زينب دختر جحش بود كه در آن زمان همسر زيد بن حارثه بود، رسول خدا (ص) نام او را در دلش پنهان نگه داشت و به زيد چيزي اظهار نكرد تا مبادا يكي از منافقان (بشنود و) بگويد: پيامبر زني را كه در خانه مرد ديگري است از همسران خود و از امّهات المؤمنين خوانده است، و از اين سخن (احتمالي) منافقان ترسيد: اما خداوند به او فرمود (كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) يعني در دلت از اين گفته منافقان بيم داري. خداوند عزّوجلّ خود عهده دار تزويج هيچ يك از مخلوقاتش نشده است مگر تزويج حوا به آدم، و زينب به رسول خدا (ص) و فاطمه به علي (ع). راوي گويد: در اين هنگام، علي بن جهم گريست و عرض كرد: يابن رسول اللّه! من به درگاه خداي عزّوجلّ توبه مي‌كنم از اين كه من بعد درباره پيامبران الهي چيزي جز آنچه شما بيان كرديد، به زبان آورم۹. منبع حديث ۱- طه / ۱۲۱. ۲- انبياء / ۸۷. ۳ - يوسف / ۲۴. ۴- احزاب / ۳۷. ۵- آل عمران / ۷. ۶- آل عمران / ۳۳. ۷- فجر / ۱۶. ۸- يوسف / ۲۴. ۹- امالى صدوق ۸۲ -۸۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف (1).pdf
966.3K
پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف متن دعای علوی مصری همراه با فضیلت و منابع روایی این دعای عظیم الشان هست به نیت تعجیل در ظهور امام زمان عج الله
بسم الله الرحمن الرحیم پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه که این دعا که بر طبق مضامین سنخیتی آخرالزمانی هم دارد و بدانید همه چیز با آمدن ایشان گشایش میشود و رفع مشکلات گرفتاریها ظلم ها و بیماریها و زلزله ها و محو تمامی گناهان عمومی و رشد عقل و تعالی انسان به سوی ذات اقدس اله با ظهور ایشان میباشد و بزرگوران شما میتوانید اطلاعات لازم در مورد این دعای علوی مصری با جستجوی در اینترنت بدست بیاورید فقط با ذکر منابع روایی بسنده میکنیم ؛ بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۲، ص ۲۶۶ و البلد الأمین ج ۱، ص ۳۹۳ و مهج الدعوات و منهج العبادات ج ۱، ص ۲۸۰ در ضمن این دعای علوی مصری هم در جستجوی کانال ها در پیام رسان ایتا بعض دوستان زحمت کشیده هم پی دی اف و کلیپ و هم اطلاعات تکمیلی را قرار داده اند و هم میتوانید در بازار برنامه اندروید به صورت رایگان دانلود کنید به آدرس ‏«دعای علوی مصری(صوت زیبا)» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=doaye.alavi.mesri&ref=share انتشار حداکثری اللهم عجل لولیک الفرج
🔰 سلسله 7 شماره 7⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻 📚 ✍ نعمت الله سلیمانی 0⃣1⃣ فصل دهم (۱٠) 📚 از رمانهای بلند دفاع مقدسی که در سال ۸٠ برنده جایزه بهترین کتاب شد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘﷽⚘ گمنامِ جهانیـم،هـَمیــن بــَسْ لـقَــبِ مــا ماطایفهِ راهیچ خطابی بِـهْ ازاین نیســـتْ شهید گمنام تو چه کرده اے؟ کِه خدا همه ات را بَراے خودَش خواست وَ نصیبِ مٰا چیزےنگذاشت حَتےٰ نامے ، نشانے . . .  
.......: .......:  [شرح صحیفه سجادیه - تبعیت از بیعت و اجتناب از بدعت - صفحه ۱۹۱]  تبعیت از معروف و دوری از منکر قوله علیه السلام: وَ الاْءَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ. المعروف: کل فعل مشتمل علی رجحان من الواجب و المندوب، و بمعنی الإحسان الی الناس. و المنکر: الأمر القبیح المکروه و من صفات المؤمن من الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر، کما قیل: صنایع المعروف یدفع میتة السوء و یقی مصارع الهوان. و المعروف: من المعرفة، و هو معرفة اللّه و أسمائه و صفاته و أفعاله و ملائکته و کتبه و رسله و الیوم الآخر. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357