فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️لحظه مورد اصابت قرار گرفتن صهیونیست های اشغالگر توسط عامل عملیات استشهادی شب کذشته
#خبر
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه ناجوانمردانه پدر و دانش آموز برای رهاسازی گاز در مدارس و تهیه فیلم
⭕️این فرد که از کارکنان بیمارستان لارستان است با رهاسازی گاز در مدارس لارستان برای شبکه سعودی فارسی زبان فیلم تهیه می کرد
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
#خبر
@zandahlm1357
⭕️هرتزوگ: اسرائیل در مقابل چشمانم در حال فروپاشی است
🔸رئیس رژیم صهیونیستی:
🔹آنچه اکنون در اسرائیل روی میدهد، فاجعه و کابوس واقعی است.
🔹اسرائیل در آستانه نقطه بی بازگشت قرار دارد و طرح اصلاحات قضائی اشتباه است و باید به صورت کامل لغو شود./المیادین
#خبر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت حجة الاسلام محمد جعفر ثمري پيام تسليت رهبر معظم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام تبريك رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت پيروزي افتخار آفرين تيم ملي فوتبال
پيام تبريك رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت پيروزي افتخار آفرين تيم ملي فوتبال
بسمه تعالي پيروزي تيم ملي فوتبال را به آن جوانان عزيز و مربيانشان و به همه دوستداران ورزش تبريك ميگويم. بازيكنان توانا و پر همت ما به ملت عزيز ايران شادي و سربلندي دادند. از يكايك آنان صميمانه متشكرم.
سيد علي خامنه اي
۱۸/خرداد/۱۳۸۴
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مثلاً اگر فرض کنید دو تا اردو است که شما مخیّرید بین اینکه به اردو بروید یا آن اردو، این اردو مال یک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی دلیل فاصله گیری نظام از جوانگرایی و واگذاری مسئولیّتها به جوانان
بسم الله الرّحمن الرّحیم. اللّهمّ لک الحمد حمد الشّاکرین. خداوند را شاکرم که این توفیق را به بنده عطا فرموده در محضر منوّر حضرتعالی باشم و عرض سلام و ادب دارم خدمت شما رهبر فرزانه. همان طور که استحضار دارید، حضرت امام در صدر انقلاب اقدام به کادرسازی نیروها از جوانها کردند و حقیقتاً واگذار کردند مسؤولیتها را به جوانها و آنها را برای مسؤولیت پذیری و اداره ی حکومت تربیت کردند و اتّفاقاً از همین منظر اگر نگاهی داشته باشیم، میبینیم که زمانی که حضرت امام اقدام به همچین عملی کردند، یک سری اتّهاماتی را وارد کردند به انقلاب که حالا جوانهای بی تجربه میخواهند حکومت کنند و اداره ی حکومت داشته باشند. امّا خب، ما عیناً نتیجه ی این را در خیلی از مراحل دیده بودیم که نمونتاً در دفاع مقدّس که داشتیم جوانهای ما اکثراً فرمانده ی لشکر بودند و فرمانده ی گروهان بودند و خیلی هم موفّق بودند. حالا رفته رفته انقلاب برای اینکه به نظر بنده اینطور است که این اتّهام را از خودش دور کند دارد فاصله میگیرد از اینکه به جوانها مسؤولیّت بدهد و جوانها را در اداره ی حکومت سهیم کند. راجع به این قضیه میخواستم نظر حکیمانه ی حضرتعالی را داشته باشم.
اوّلاً من این نکته را بگویم که برای رفع اتّهام جوانگرایی، ما هیچ اقدامی نمیکنیم. این را خاطرتان جمع باشد. نه، ما اگر واقعاً، جوانگرایی یک حُسن
است - که حُسن هم هست - و مسؤولیّت دادن به جوانها و اعتماد کردن به جوانها موجب پیشرفت کشور است، بدانید امروز هم همان جور است. من یک مقداری آگاهیهای خودم را در این مورد به شما بگویم که فکر میکنم برایتان مفید باشد.
اوّلاً اینکه میگوئید امام در صدر انقلاب، اوّل انقلاب مسؤولیّت را به جوانها دادند، البتّه خب بله، در خیلی جاها اینجور بود، امّا خیلی جاها هم اینجور نبود. مثلاً شورای انقلاب حالا. اوّلین مسؤولینی که امام معیّن کردند شورای انقلاب بود؛ در شورای انقلاب مرحوم آیهًْ الله طالقانی بود که آن وقت مرد هفتاد ساله ای بود - شاید حدود هفتاد سال سنّشان بود - افرادی بودند از ایشان هم سناً بزرگتر بودند در شورای انقلاب بودند؛ به نظرم میآید در شورای انقلاب - آن شورایی که امام معیّن کردند، بعد البتّه کسانی اضافه شدند - جوانترین من بودم که سی و نه سال داشتم. یعنی در شورای انقلاب از همه جوانتر - الان که فکر میکنم - به نظر من از من جوانتر در آن جمع اوّلیه کسی نبود، البتّه بعد کسانی اضافه شدند که از بنده جوانتر بودند آن روز، امّا من که جوانترین بودم سی و نه سالم بود. یعنی حدود چهل ساله، که طبعاً جوان به این معنا بر او صدق نمیکند. آن وقت دولتی که امام تشکیل دادند. شما اگر آن دولت را با دولت امروز ما مقایسه کنید، خواهید دید دولت امروز ما از آن دولت جوانتر است. آن دولت، رئیس دولت یک مردی بود در حدود هفتاد ساله، امروز رئیس دولت ما یک مرد پنجاه و سه چهار ساله است مثلاً؛ آن روز وزرایی داشتیم ما که سنشان هفتاد سال و شصت و پنج سال و بین شصت و هفتاد چند نفر داشتیم در دولت. غیر از آنها هم بین پنجاه و شصت بودند. گمان نمیکنم جوانتر از آن پنجاه سال گمان نمیکنم بود. حالا اگر هم بود خیلی کم؛ امروز وزرای ما بین چهل و پنجاه اند و یک معدودی هم بین پنجاه و شصت. یعنی بنابراین امروز دولت ما از دولت اوّل انقلاب جوانتر است.
البتّه راست میگوئید شما. امام به جوانها اعتماد داشتند، اعتقاد داشتند،
لذا وقتی که مثلاً فرماندهان اوّلیه ی سپاه پاسداران که هسته ی اوّلی سپاه را گذاشتند اینها، این مجموعه ی عظیم را تشکیل دادند و در جنگ آن همه نقش آفرید، وقتی اینها مثلاً معرفی شدند به امام، امام شناختند اینها را، به هیچ وجه نگفتند که شماها جوانید، چطور میخواهید این کار را بکنید؟ نه، نخیر، بلکه استقبال کردند. از مسؤولین جوان، از وزرای جوانی که بعدها در کابینه بودند، در کابینه ی شهید رجائی مثلاً، یک عدّه جوانهای خیلی خوب بودند که اوّلین کابینه ای که جوانها را وارد کرد به معنای واقعی کلمه، شهید رجائی بود، بعد هم آقای مهندس موسوی که اینها جوانها را وارد میدان کردند. امروز هم جوانگرایی هست. منتها ببینید همان جوان دیروز که یک مسؤولیتی به او داده شده و آن را پذیرفته و بیست سال هم حالا مسؤولیّت اجرایی دارد، این را نمیشود به جرم اینکه شما دیگر الان جوان نیستی، آدم به او مسؤولیّت ندهد. میدانید، تجربه چیزی نیست که ناگهان به دست بیاید. مثل این ظرفی است که شما برای به دست آوردن یک صمغ گرانقیمت زیر یک درختی، مثلاً درخت کائوچو یا هرچی میگذارید که قطره قطره این ظرف پر بشود، بعد که این ظرف پر شد از این صمغِ مثلاً فرض کنید که گرانقیمت، بعد بگیریم خالی کنیم، بگوئیم دیگر حالا بس است، از نو حالا! اینکه نمیشود.
یعنی تجربهها را و مجرّبین را باید قدر شناخت. البتّه بایستی تکیه به مجرّبها به معنای تنگ کردن میدان برای جوانها نباشد. من فکر نمیکنم امروز هم یک چنین روحیه ای وجود داشته باشد در مسؤولین، که بگوئیم - مثلاً فرض کنید که - به جوانها میدان داده نمیشود. نه، الان هم جوانهای کارآمدی بر سر کارهای بزرگی انسان میبیند که هستند و امیدواریم که این روحیه، هم در بین جوانها تقویت بشود که بخواهند وارد میدانهای اصلی و مهم بشوند، و هم در بین مسؤولین تقویت بشود که از این نیروها استفاده کنند. ان شاءالله موفّق باشید.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 5⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part16_روایت رهبری.mp3
17.35M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 6⃣1⃣
💠آنی که ما را هست کرد و همه چیز به ما داد و همۀ قدرت ها را داد و زمین را به این وسعت در اختیار ما گذاشت و آسمان و زمین را در اختیار ما و برای منافع ما گذاشت خدا بود.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ٢٢۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
#تلاوت_قرآن
✳️ جعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ قَرَارًا ...
🔰سوره غافر - آیه 64
💠 تلاوت بسیار زیبای استاد صیاف زاده
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
كه خداوند (براي رفع نياز خود) ميآفريد نياز ديگري در او (خداوند) پديد ميآمد، از اين روست كه ميگويم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرورم! آيا موجود نخستين (حق تعالي) في نفسه براي خود معلوم بود (به ذات خود علم داشت)؟ حضرت رضا (ع) فرمود: علم به شي ء (نياز به داشتن صورت ذهني از يك چيز) براي نفي خلاف آن است (براي آن است كه عالم به يك
چيز معلوم خود را از غير آن تشخيص دهد) و براي اين است كه شي ء به واسطه آنچه از او نفي ميشود، تعيّن يابد، و در اين جا (علم شي ء به ذات نفس خود) چيزي مخالف آن وجود ندارد، اين كه، براي تعيّن و علم به خود، نياز به نفي آن چيز (مخالف) باشد، فهميدي اي عمران؟ عرض كرد: البته، سرورم، حال بفرماييد كه خداوند از چه طريق به اشياء علم پيدا ميكند، آيا به واسطه ضمير (صورت ذهنيه يا صورت حاصله از ذات معلوم در نفس عالم) است يا چيزي جز آن؟ حضرت فرمود: بگو ببينم، آيا اگر به واسطه ضميري (صورت ذهنيه) علم حاصل كند بايد براي آن ضمير حدّي قرار دهي كه بتوان آن را شناخت؟! عمران عرض كرد: بايد چنين باشد، حضرت رضا (ع) فرمود: آن ضمير چيست (آيا ميتواني حدّ آن را تعريف كني)؟ عمران ساكت ماند و جوابي نداد، حضرت رضا (ع) فرمود:
اشكالي ندارد (فرض كنيم قادر به تعريف آن باشي) حال از تو سؤال ميكنم كه آيا اين ضمير (صورت ذهني) را با ضمير ديگر ميشناسي؟! عرض كرد: آري با ضمير ديگري ميشناسم، حضرت فرمود: با اين مطلب، اي عمران، سخن خود و مدعايت را باطل كردي، آيا سزاوار نيست كه بداني خداي يگانه به داشتن ضمير (صورت ذهنيه) توصيف نمي شود، و در حق او بيش از اين نمي توان گفت كه كاري كرده، و فعلي انجام داده و چيزي ساخته است، و داشتن جهات و اجزاء كه در خلق مخلوق رواست، درباره او به توهم و تصور نمي آيد. اين را نيك در ياب و دانش درست خود را بر اين مبنا قرار ده. عمران عرض كرد: سرورم، آيا از حدود مخلوقات خداوند كه چگونه اند و معاني آنها چيست و از چند نوع تشكيل شده اند، مرا آگاه نمي كنيد؟ حضرت فرمود: سؤالي كردي، پس جواب آن را نيك در باب، آفريدههاي خداوند بر شش گونه اند: بسودني، و وزن كردني، و ديدني، و آنچه وزن ندارد كه عبارت از روح باشد، برخي از مخلوقات هم ديدني هستند اما نه وزن دارند نه لمس ميشوند نه به حسّ در ميآيند، نه رنگ دارند و نه چشيدني هستند، برخي داراي مقدارند كه عبارت باشند از عرضها و اشكال و عرض و طول، برخي از نوع كار و حركاتند كه اشياء را ميسازند و در آنها تأثير
مي گذارند و آنها را از شكلي به شكلي در ميآورند و كم و زيادشان ميكنند، اما آنچه از نوع كارها و حركاتند سپري مينشوند؛ زيرا مدت پاييدن آنها به اندازه زماني است كه به آنها نياز است، و چون كار به انجام رسد و حركت تمام ميشود و اثر (كار) باقي ميماند، درست مانند سخن كه تمام ميشود اما اثرش بر جاي ميماند. عمران عرض كرد: سرورم، آيا از آفريدگار مرا آگاه نمي سازيد كه درست است او يكي بود و جز او موجودي نبود و هيچ چيز با او نبود اما مگر نه اين است كه چون خلق را آفريد (در اين وضعيت او) تغيير به وجود آمد؟ حضرت رضا (ع) فرمود: خداوند عزّوجلّ با آفريدن خلق تغيير نكرده؛ بلكه اين خلق هستند كه با تغيير دادن او دستخوش تغيير ميشوند، عمران عرض كرد: پس، از چه طريق خدا را ميشناسيم؟ فرمود: از طريق غير او. عرض كرد: غير او چيست؟ فرمود: مشيّت و نام و صفات او و امثال آن، همه اينها حادث و مخلوق و در قبضه تدبير او هستند. عمران عرض كرد: سرورم، او، خود، چيست؟ فرمود: او نور است، به اين معنا كه او راهنماي مخلوقات آسمان و زمين خود است، و من در قبال تو وظيفه اي بيش از اين ندارم كه توحيد و يگانگي او را اثبات كنم. عمران عرض كرد: سرورم، آيا نه
اين است كه خداوند پيش از آفريدن خلق ساكت بود و سخن نمي گفت و پس از آفريدن خلق سخن گفت؟ حضرت رضا (ع) فرمود: سكوت وقتي معنا دارد كه مسبوق به نطق و سخن گفتن باشد (يعني نسبت سكوت و نطق نسبت عدم و ملكه است) براي مثال درباره چراغ گفته نمي شود كه ساكت است و سخن نمي گويد، همچنين گفته نمي شود كه: چراغ وقتي بخواهد، به ما نور ميدهد؛ زيرا كه روشنايي چراغ نه فعل (ارادي) آن است و نه وجودي مستقل از چراغ، بلكه نور چيزي غير از چراغ نيست، و چون روشنايي دهد گوييم روشنايي داد و ما از روشنايي آن پرتو گرفتيم، با اين مثال برايت روشن ميشود.
عمران عرض كرد: سرورم، آنچه من فكر ميكردم اين بود كه موجود نخستين (واجب الوجود)، با آفريدن خلق، تغييري در حالتش پديد ميآيد، حضرت فرمود: اي عمران، سخن محال گفتي كه: موجود نخستين در جهتي از جهات (فعل) تغيير مييابد و اين تغيير (فعلي) به ذات او نيز سريان مييابد و او را
تغيير ميدهد، اي عمران آيا هرگز ديده اي كه تغيير آتش آن را تغيير دهد، و يا حرارت خودش را بسوزاند، و يا چشم خودش را ببيند؟ عمران عرض كرد: چنين چيزي را نديدهام سرورم، آگاه نمي سازيد مرا از اين كه آيا خدا در خلق است يا خلق در خدا است؟
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 5
🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 5⃣
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 13
شماره 3⃣1⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم