فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشدارهای_تربیتی
🎥 بینمازی و رفتارهای بیدینی جوانان به چه علتی است؟
🧐 آیا بیخبرند و دانش دینی لازم را ندارند؟
🔘 دکتر رفیعی از نظرات ۱۰۰۰ جوان بینماز ۵۰ علت بینمازی را استخراج نموده، جالب اینجاست که هیچ یک از ۱۰۰۰ تن نگفتهاند که
به خدا بیاعتقادند...
🟡 بداخلاقی متدین ها
🔴 تطابق نداشتن گفتار و کردار مبلغان دین و ...
☑️ عجب دقیق است این شعر که
دو صد گفته چون نیم کردار نیست...
در آماری که از اغتشاشگران گرفته شد
اکثریت قریب به اتفاق اغتشاشگران نسبت به نماز بی اهمیت بودند واصلا نماز نمی خواندند!!
حتما ببینید...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⁉️پاسخ به شبهات دانش آموزی❓
1⃣ «چرا تبعیض جنسیتی وجود دارد؟»
📝1_ جواب اجمالی:
🔷 تصور کنید یک پادشاهی بخواهد برایش شمشیری از طلا بسازند و بگوید من میخواهم در مبارزه با دشمن از این شمشیر طلا استفاده کنم. همین شمشیر طلا وقتی در مبارزه با شمشیر فولادی قرار بگیرد، شکسته میشود. آیا میتوان گفت چون شمشیر طلا شکست خورد، پس طلا بد است؟!
مسلما کسی این را نمیگوید. چون خاصیت طلا این است. به این خاطر کسی نمیگوید شمشیر طلا از شمشیر فولاد بی ارزشتر است. بلکه ارزش او بالاتر هم هست. ولی جایگاهش میدان جنگ نیست. بلکه جایگاهش در بالای سر پادشاه و فخر اوست.
زن و مرد هم طبق ویژگیهایی که خدا به آنها داده است، از آنها انتظار دارد. مثلا از زن انتظار ندارد که کار سنگین انجام دهد، یا وارد میدان جنگ شود و مبارزه کند. چون ویژگی و روحیهی او لطیف و احساسی است و باید مثل باران که کلوخ را نرم میکند تا زمین آماده پرورش دانه شود، مرد سخت و خشن را برای ساختن زندگی نرم میکند. یا مثل نسیم که به درختان و سبزهها شادابی میدهد با نسیم احساساتش به خانه شادابی دهد. یا مثل خورشید که به گلها گرمی میدهد به زندگی گرمی دهد.
اما مرد ویژگیاش این است که سخت و مقاوم است و در برابر خطرها و درگیریها و جنگها از زن و خانواده دفاع کند و کار سنگین بر عهدهی مرد است. چون ویژگی اوست.
📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر
https://btid.org/fa/news/194501
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #تبعیض_جنسیتی
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
⁉️پاسخ به شبهات دانش آموزی❓
2⃣ چرا اگر مسلمانی بخواهد دینش را تغییر دهد او را میکشند؟
📝1_ جواب اجمالی:
🔻 اول: عقیده یک چیز شخصی است و به زور نمیشود به کسی عقیدهای را تحمیل کرد. اگر کسی عقیدهای داشته باشد و آن را ابراز نکند، کسی با او کاری ندارد. ولی اگر عقیدهاش را اظهار کند، با او برخورد میشود چون علیه دین تبلیغ کرده است. حال اگر کسی هم که مسلمان باشد و بخواهد از مسلمانی خارج شود، تا زمانی که آن را ابراز و اظهار نکرده، کسی با او کاری ندارد چون عقیدهی شخصی اوست و مشکلی ندارد. اما اگر اعلام کرد که از دین خارج شده، آن موقع دیگر عقیده شخصی نیست بلکه تبلغ عقیدهاش را کرده است و علیه دین اسلام کار کرده است پس باید مجازات شود.
🔺 دوم: جرم و گناه در اسلام دو جنبه دارد. یک موقع گناهی است که فقط مربوط به خود شخص است، مثلا فردی که در منزل خودش در ماه رمضان روزهخواری میکند و کسی هم او را نمیبیند در اینجا کسی با او کاری ندارد. گناه و جرم او شخصی است و خودش میداند و خدای خودش، ولی اگر همین شخص در ماه رمضان بیاید در خیابان و شروع به روزهخواری کند، به او تذکر میدهند. اگر گوش نکند، او را مجازات میکنند. چون گناه او علاوه بر شخصی، اجتماعی هم میشود.
📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر
https://btid.org/fa/news/194376
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #ارتداد_مسلمان_خروج_ازدین
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
⁉️پاسخ به شبهات دانش آموزی❓
3⃣ چگونه گذشته پیامبران و امامان را باور کنیم؟
📝1_ جواب اجمالی:
اول: ما چگونه فهمیدیم که گذشتگانی بودهاند؟! چگونه فهمیدیم جنگها و اتفاقاتی در تاریخ افتاده است؟! با اینکه ما آنها را ندیدهایم؟!
ما از چند راه به وجود گذشتگان و حوادث و اتفاقات گذشته پی بردهایم. اول اینکه نسل به نسل از گذشتگان شنیده شده، تا به ما رسیده است. این یکی از راههایی است که همهی انسانها آن را درک کردهاند. خیلی از حوادث و اتفاقات اینگونه برای مردم ثابت شده است که از نسلهای گذشتشان آن را شنیدند.
راه دوم از آثار و بقایایی که از گذشتگان باقی مانده است ما به حوادث و اتفاقات گذشتگان پی میبریم. و این آثار و بقایا انواع مختلفی دارد: یک موقع بناها و وسایلی است که از آنها مانده است و ما به وجود آنها پی میبریم و یک موقع نوشتهها و کتابهایی است که از آنها بر جا مانده است که اعتبار این خیلی بالاتر است. اگر ثابت شود که کتاب از خود آنها بوده است. ولی اگر نوشتهها را بعدا کسایی که به آن زمان نزدیک بودهاند نوشتهاند باز اعتبار دارد.
دوم: حال گذشتهی پیامبران و امامان هم علاوه بر این راهها که ثابت میشود دو چیز با ارزش دیگر هم وجود دارد که وجود و کلام آنها را ثابت میکند. یکی قرآن کتاب الهی و دیگری وجود امام زمان عج.
📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر
https://btid.org/fa/news/193977
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #گذشته_پیامبران_امامان
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
#معرفت_شناسی
شبهه ۱
چرا ما باید سراغ معرفت برویم؟اصلا معرفت مگر چقدر ارزش داره که ما سراغش برویم؟ارزش معرفتها به چه چیزی هست❓
جواب
قسمت اول
☘اصل نیاز به معرفت که یک امر بدیهی است چون بدون معرفت که انسان نمیتواند حتی نیاز زندگی روزمرگی خودش را هم برطرف بکند
👈 اما چرا نیاز به معرفت دینی داریم؟
✅چون لازمه حرکت انسان به سمت خدا احساس نیاز داشتن به اوست و لازمه احساس و ضرورت نیاز ، معرفتِ به این نیاز است یعنی تا ما متوجه نشویم خدا کیست و چقدر به او نیازمندیم حرکتی هم به سمت خدا نمیکنیم، شاید علت اینکه خیلی از نماز خونها زیاد به خدا نزدیک نمیشوند چون نمیدانند چی دارند میخونند و با کی دارند صحبت میکنند لذا حرکت قابل توجهی هم نمیکنند(یعنی زیاد تفاوتی با بی نمازخونها نمیکنند)
قسمت دوم
✅👌ارزش هر علمی به متعلق آن است
مثلا کسی که "علم پزشکی" بیاموزد جان چند نفر را میتواند نجات بدهد علمش هم به همان اندازه ارزش دارد، اگر کسی" معلم "باشد چند نفر را با سواد میکند علمش هم به همان اندازه ارزش دارد، حالا اگر کسی بخواهد" خودشناسی "را یاد بگیرد و بعدش خدا شناسی،سوال خدا چقدر ارزش دارد آیا قابل ارزش گذاریست؟یا فوق ارزش است؟ یاد گیری علمش هم به همان اندازه ارزش دارد.
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج آقا یه چیزی بگو قانع بشم چادری بشم!!...
#حجاب
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌹
صفحه
حجاب... ....
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانی آموزنده از #حجاب
صفحه
حجاب... ....
@zandahlm1357
📸 دختر ۹ ساله ای که معلم اخلاق شد
🔺ملیکای ۹ ساله که در بیمارستان بستری بود در برگه جلوی در ورودی نوشته است : آقایان محترم لطفا قبل از ورود #یاالله بگویید چون باید روسری سر کنم. من امانت دار #حجاب حضرت فاطمه زهرا" سلاماللهعلیها" هستم.
صفحه
حجاب... ....
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حجاب در سيره حضرت زهرا (عليها السلام) اشاره حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام) الگوى كامل همه انسانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت فاطمه (عليها السلام) وسخنرانى در مسجد پيامبر (صلى الله عليه و آله)
«عبدالله بن حسن» از پدران معصوم خود (عليهم السلام) نقل مى كند، وقتى عده اى از مهاجرين و انصار تصميم گرفتند برخلاف سفارش هاى رسول خدا (صلى الله عليه و آله)، خلافت را از اميرالمؤمنين على (عليه السلام) سلب كنند، به دنبال آن،
تصميم ديگرى اجرا شد و آن گرفتن فدك از فاطمه (عليها السلام) بود. اين در حالى بود كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) به امر خداوند اين سرزمين حاصل خيز را به ايشان بخشيده بود. وقتى اين خبر به حضرت فاطمه (عليها السلام) رسيد، نخست كوشيد غاصبان فدك را از كار اشتباهشان آگاه سازد، ولى پس از اينكه آنان حاضر نشدند فدك را به آن بزرگوار بازگردانند، حضرت تصميم گرفت، به مسجد برود و در حضور مردم سخنرانى و از غاصبان فدك انتقاد كند.
آن بزرگوار پيش از حركت، مقنعه بر سر كرد و بندهاى آن را محكم بست. سپس چادرى بلند روى آن پوشيد، چنان كه تمام بدن مطهرش را
فرا گرفت. آن گاه از منزل بيرون آمد، درحالى كه اطراف ايشان را جماعتى از زنان بنى هاشم و دوستداران آن حضرت گرفته بودند. آن حضرت درحالى كه هنگام راه رفتن، چادر و لباس هايش بر اثر بلند بودن، زير پايش مى رفت، به سوى مسجد پيامبر (صلى الله عليه و آله) روانه شد. [۱]
----------
[۱]: احتجاج، ج١، ص٢۵٣.
صفحه
حجاب... ....
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ن شايسته مرجعيّت نيستم! هنگامى كه پس از ارتحال ميرزاى شيرازى اوّل، براى قبول و پذيرش مرجعيّت به حضر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو ركعت عشق
روحانى شهيد على اصغر نادرى جهرمى (رض) هميشه خود را مديون امام (ره) و انقلاب اسلامى مى دانست.
در آخرين روزهاى قبل از شهادتش در وصيّت نامه اش چنين مى نويسد:
از مقدار مبلغى كه در بانك، قرض الحسنه و نزد ديگران دارم ده هزار تومان به مدرسه علميّه شهيد آية اللّه دستغيب و ده هزار تومان به مدرسه فيضيّه قم بدهيد.
علّت پرداخت اين مبالغ اين است كه من اين مقدار شهريّه را از امام زمان (عج) گرفتهام و هنوز نتوانستم قدمى در راه اسلام بردارم. (۱۲)
مقصود از طلب علم
ملاصدرا علم را براى مال و جاه نمى خواست و معتقد بود كه طالب علم نبايد در فكر جاه و مال باشد و مى فرمود: كسى كه علم را براى مال و جاه بخواهد موجودى است خطرناك كه بايد از او برحذر بود. او در جلسات درس اين اشعار را از مثنوى معنوى مى خواند:
بى گهر را علم و فن آموختن
دادن تيغ است دست راهزن
تيغ دادن در كف زنگى مست
به كه افتد عِلم را ناكس بدست
علم و مال و منصب و جاه و قِران
فتنه آرَد در كف بدگوهران
چون قلم در دست غدّارى فتاد
لا جرم منصور بر دارى فتاد
شرايطى را كه ملاّصدرا براى پذيرش شاگرد مطرح مى كرد عبارت بود از اينكه:
۱ محصّل درصدد تحصيل مال نباشد مگر به اندازه تحصيل معاش.
۲ محصّل در صدد تحصيل مقام نباشد.
۳ محصّل معصيت نكند.
۴ محصّل تقليد از ديگران نكند.
او مى گفت: محال است كسى كه در صدد تحصيل مال است بتواند
تحصيل علم كند و تحصيل مال دنيا و تحصيل علم مخالف يكديگر است كه با هم قرين نمى شود.
ميرداماد استاد ملاّصدرا در اوائل تحصيل به ملاّصدرا مى گويد:
كسى كه مى خواهد حكمت را تحصيل كند بايد حكمت عملى را تعقيب كند به دو دليل:
۱ به انجام رسانيدن تمام واجبات دين اسلام
۲ پرهيز از هر چيزى كه نفس بوالهوس براى خوشى خود مى طلبد.
و امّا به انجام رسانيدن واجبات دين از آن جهت ضرورت دارد كه طلبه وقتى آن واجبات را انجام مى دهد از هر يك نتيجه اى مى گيرد كه به سود اوست و از طرف ديگر بايد از تاءمين درخواستهاى نفس خوددارى ورزد. كسى كه مطيع نفس امّاره شد و مشغول تحصيل حكمت هم گرديد به احتمال قوى بى دين خواهد شد و از صراط مستقيم ايمان منحرف مى گردد.
درا مى گويد: هنگامى كه در كَهَك به سر مى بردم براى تزكيه نفس مى كوشيدم و در حال تنهايى به فكر فرو مى رفتم و معلوماتى را كه فراگرفته بودم از نظر مى گذراندم. مى كوشيدم كه با نيروى علم و ايمان به اسرار هستى پى ببرم و بر اثر اخلاص و تزكيه نفس، قلبم روشن شد و درهاى ملكوت و آنگاه درهاى جبروت به رويم گشوده شد.
و به اسرار عالَم الهى پى بردم. چيزهايى فهميدم كه در آغاز تصوّر نمى كردم رموز آن برمن آشكار گردد! (۱۳)
صفحه #حکایت...
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فرق بین اتحاد مجاز و حقیقت داعی- موضوع اتحاد بین الاثنین بمعنای حقیقت محال و ممتنع و بدیهی البطلان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اتحاد نفسانی پیغمبر و علی
بیشتر از این وقت آقایان را در مقدمه نگیرم اینک اخذ نتیجه میکنم باینکه اگر عرض کردم امیر المؤمنین علیه السّلام اتحاد نفسانی با رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دارد توجه شما باتحاد حقیقی نرود چه آنکه احدی دعوی اتحاد حقیقی ننموده و اگر کسی قائل بچنین اتحاد شود قطعا عاطل و باطل و از درجۀ اعتبار ساقط است.
پس این اتحاد از حیث مجاز است نه حقیقت و مراد از آن تساوی روح و کمالات است نه جسم و مسلّما علی امیر المؤمنین علیه السّلام در جمیع فضائل و کمالات و صفات با رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مساوی بوده است الاّ ما خرج بالنّص و الدّلیل.
حافظ- پس روی این قاعده بایستی محمّد و علی هر دو پیغمبر باشند و این گفتار شما میرساند که علی هم شریک در پیغمبری بوده و لا بد نزول وحی هم از جهت تساوی بر هر دو بوده است.
داعی- الحق مغلطه فرمودید این قسم که شما بیان نمودید نیست نه ما و نه احدی از شیعیان بچنین چیزی عقیده نداریم و از شما انتظار نداشتم که وقت مجلس را بمجادله بگیرید که مطالب گفته تکرار گردد.
الحال عرض کردم که در جمیع کمالات متّحدند الاّ ما خرج بالنص و الدلیل مگر آن چیزی که بنص و دلیل خارج گردیده و آن همان مقام نبوت خاصّه و شرائط آن است. که از جمله نزول وحی و احکام است.
مگر بیانات لیالی ماضیه فراموش شده و اگر فراموش فرمودید بجرائد و مجلات منتشره مراجعه فرمائید خواهید دید که ما در شبهای گذشته باثبات رساندیم ضمن حدیث منزله که امیر المؤمنین علیه السّلام واجد مقام نبوت بوده و لکن در تحت تبعیت دین و شریعت خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فلذا نزول وحی بر آن بزرگوار نبوده و مقام نبوتش بیش از آنچه هارون در زمان موسی داشته نبوده است.
حافظ- وقتی شما قائل بتساوی جمیع فضایل و کمالات شدید لازمه اش عقیده بتساوی در نبوت و شرایط نبوت است.
داعی- در ظاهر ممکن است این طور بنظر بیاید ولی قدری که دقیق شدید تصدیق خواهید فرمود مطلب غیر از اینست که بیان نمودید چنانچه در لیالی ماضیه ثابت نمودیم که بحکم آیات شریفه قرآن مجید از برای نبوت مراتبی است صاحبان بعض از آن مراتب بر بعض دیگر مقام برتری دارند چنانچه صریحا در قرآن مجید فرماید:
تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنٰا بَعْضَهُمْ عَلیٰ بَعْضٍ
[۱]
.
و اکمل از جمیع مراتب انبیاء مرتبۀ نبوت خاصّۀ محمّدیه است بهمین جهت در آیه ۴۰ سوره ۳۳ (احزاب) میفرماید: مٰا کٰانَ مُحَمَّدٌ أَبٰا أَحَدٍ مِنْ رِجٰالِکُمْ وَ لٰکِنْ رَسُولَ اللّٰهِ وَ خٰاتَمَ النَّبِیِّینَ [۲]
همان کمال نبوت اختصاصی است که موجب خاتمیّت گردیده پس در این کمال اختصاصی احدی راه ندارد ولی سایر کمالات در حکم مساوات وارد است و برای ثبوت این معنی دلائل و براهین بسی بسیار و بیشمار است.
سید- آیا از قرآن مجید دلیلی بر اثبات مدعا دارید.
----------
[۱]: ۱) فرستادگان و انبیاء را زیادتی و فضیلت دادیم بعض آنها را بر بعض دیگر.
[۲]: ۲) محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست لکن او رسول خدا و خاتم پیغمبران است.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-1 - تصنیف : عطرِ گیسو.mp3
2.6M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ای باغ بی خزان، عطر گیسوی تو
محراب عاشقان، طاق ابروی تو
شب قدر من شب موی تو مه من هلال ابروی تو
دل من همیشه پر می زند به هوای دیدن روی تو
ای باغ بی خزان، عطر گیسوی تو
محراب عاشقان، طاق ابروی تو
ای یاد و نام تو، مضمون هر غزل
سرمست جام تو، جان ما از ازل
همه هستیم تمنای تو، دل و جان و دیده ام جای تو
ز بهشت و باغ دم می زند به هوای سرو بالای تو
ای یاد و نام تو، مضمون هر غزل
سرمست جام تو، جان ما از ازل
همه بی برگ و بر شده ام سر به سر
باد خزان دیده ام باد بهارم تویی باد بهارم
شده ام در به در همه شب تا سحر ای
که فروغ سحر در شب تارم تویی در شب تارم
#قیصر_امین_پور
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۲۷ #استاد_شجاعی #استاد_امینیخواه ـ ترسهای ما ـ اضطرابهای ما ـ غمهای ما میزان قد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا