eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۷- خطر گسترش بدحجابی و نگرانی از تهاجم فرهنگی سردبیر نشریه ی دانشجو از دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها) هستم. من اوّل، صمیمانه ترین و جوانترین احساسات درونی‌ام را به شما تقدیم میکنم. مدّتهای مدیدی است که دردی دارد مرا آزار میدهد؛ گفتم شاید شما بتوانید جوابی برایش پیدا کنید. یک روز مطرح میشد که حجاب برتر چیست؛ ولی الان مدّت مدیدی است که معضل بدحجابی دارد به بی حجابی کشیده میشود. یک سری اندیشه‌های نویی که مخل مذهب هستند، خیلی زیرکانه و آرام آرام دارند در بین مردم رسوخ میکنند و متأسّفانه اثرات خیلی پایداری هم در اذهان مردم به جای میگذارند. شاید منِ دانشجو چون شرایط فرهنگی برایم فراهم است، بتوانم با این لفظِ شعارگونه برخورد کنم، ولی به نظر من مردم عادی نمیتوانند عمق فاجعه را درک کنند؛ چون واقعاً به آنها آگاهی داده نمیشود. با این مسئله چطور باید برخورد جدّی کرد؟ و اصلاً چرا هیچ برخورد جدّی در جامعه دیده نمیشود؟ آیا باورهایی را که سالها بزرگترهای ما سعی کردند به ما انتقال بدهند، میشود فقط به بهانه ی ایجاد تنوّع و یا نشاط در روحیه ی جوانان، زیر سؤال برد و همین طور خیلی راحت آنها را موجّه جلوه بدهیم؟ خیلی خُب؛ ان شاءالله که موفّق باشید. البتّه حجاب برتر که شما اشاره کردید - که مراد، همین چادر ایرانی خود ماست - حقیقتاً حجاب برتر است؛ یعنی هیچ تردیدی در این نباید داشت. البتّه من هیچ وقت نگفتم که چادر را در یک جایی اجباری کنند، امّا همیشه گفته‌ام که چادر یک حجاب ایرانی است و زن ایرانی این را انتخاب کرده و خوب حجابی هم هست و میتواند کاملاً حفاظ و حجاب داشته باشد. خُب، حالا بعضیها هستند که از هرچه ایرانی و خودی است، ناراحتند و دلشان را میزند؛ دلشان میخواهد سراغ چیزهایی بروند که از خودی بودن دورتر است! به هر حال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعی انجام نداده اند؛ منتها چیز بهتر را از دست داده اند. امّا اینکه شما میگوئید ما چگونه برخورد کنیم؟ ببینید، شما با تبلیغات کار کنید؛ یعنی همان حربه ای را که افراد مورد نظر شما برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار میبرند، شما به کار ببرید. یعنی شما بنشینید درباره ی حجاب واقعاً تحقیق کنید، فکر کنید؛ از لحاظ دینی هم درباره اش بحث کنید؛ یا از بحثهایی که شده، استفاده کنید؛ از لحاظ اجتماعی هم روی همین مسئله ی کیفیّت حجاب تکیه کنید؛ دیدگاه خودتان را ترویج کنید؛ آنچه که به نظرتان درست است، آن را بگوئید. این دغدغه را هم که اینها می‌آیند در دل مردم نفوذ میکنند و حجاب را از بین میبرند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمیرود. البتّه اگر قدرتی مثل قدرت رضاخان بالای سر مردم باشد، یا آنطور که الان در بعضی از کشورها مثل تونس وجود دارد که کسی حق ندارد در خیابان باحجاب باشد - و هیچ حقوق بشری هم اینجا دیگر مطرح نیست که مردم را مجبور کردید به این که بی حجاب باشند؛ کسانی هم که در دنیا مسؤول این چیزها هستند، همین طور دارند تماشا میکنند و حرفی هم نمیزنند! - خُب، بالاخره مردم مجبور میشوند و همان کشف حجاب دوران رضاخانی پیش می‌آید. امّا بمجرّدی که این زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمیگردند. حجاب، منطبق با طبیعت انسان است. برهنگی و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشا شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعی است؛ یک حرکت خلاف خواست انسانی است. شرع مقدّس اسلام هم برای این دو جنس حدودی معیّن و مشخّص کرده و کسانی که معتقد و مؤمن هستند، به حجاب با این چشم نگاه میکنند. البتّه ممکن است کسانی بی خبر باشند، بی اطّلاع باشند؛ بایستی اینها را با حجاب آشنا کرد. من در همین سالهای اوّل انقلاب بوضوح دریافتم که بعضی از زنهایی که محجّب هستند، امّا خیلی قدر حجاب را نمیدانند، اینها اصلاً از حکم حجاب و فلسفه ی حجاب و فواید حجاب اطّلاعی ندارند و با آنها کمتر صحبت شده. البتّه بعضیها چیزهایی نوشتند، سفارش کردیم، کارهایی کردند. الان هم به نظر من همین است؛ بخصوص در محیط دانشگاه، شما خیلی میتوانید کار کنید. الحمدلله شنیدم که محیط دانشگاه شما، محیط خوبی است. خُب، مسؤولین دانشگاه هم مسؤولین مواظب و مقیّدی هستند و امیدواریم که هرچه هم میگذرد، بهتر شود. شما میتوانید در نشریات خودتان در این زمینه مطلب بنویسید. با نشریات زن - که الان در ایران چند تا نشریه ی مربوط به زنان وجود دارد - با نشریات رایج صحبت کنید، چیزهایی بنویسید، پخش کنید، این فکر را در جامعه بپراکنید؛ منتها با استدلال، با منطق. بهترین راه تأمین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود.
البتّه اگر یک چیزی مقرّرات شد و کسی برخلاف آن مقرّرات رفتار کرد، خُب، یک قوانینی ممکن است بگذارند و وجود داشته باشد و دولت برخورد کند؛ که لابد هم میکند؛ لیکن آنچه که در اساس لازم است و مهمتر از همه است، این است که شما ذهن این دختر جوان یا این زن جوان را - که عمده هم خانمهای جوان هستند - با اهمیّت حجاب آشنا کنید؛ یعنی به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعی این است، از لحاظ منطقی این است. استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب، در ذهن او راسخ کنید. امیدواریم ان شاءالله وضعیّت روزبه روز بهتر شود. البتّه یکی از چیزهایی که در این زمینه تأثیرات منفی دارد، پخش بعضی از فیلمهایی است که بعضی زندگیهای غربی را در دسترس همه میگذارند؛ اینها در سست کردن ذهنیّت مردم نسبت به مسئله ی حجاب بی تأثیر نیست. البتّه باید به اینها هم تذکّراتی داده بشود. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
بدان اي اميرالمؤمنين كه براي شناخت عسل مفيد از مضر نشانه‌هايي است، بعضي از عسلها هستند كه وقتي بويشان به مشام انسان برسد عطسه مي‌زند، بعضي از عسلها سكر آوردند و مزه بسيار تند و سوزنده اي دارند، اين نوع عسلها كشنده اند. همچنين (كسي كه مي‌خواهد در زمستان مبتلا به زكام نشود) نرگس و نيز سياه دانه استشمام كند. اگر در تابستان زكام شيوع يافت هر روز يك خيار بخورد و از نشستن در آفتاب پرهيز كند. هر كس از ابتلا به درد شقيقه۸ و شوصه۹ مي‌ترسد بعد از خوردن ماهي تازه، چه در تابستان يا زمستان، از خوابيدن خودداري كند. هر كس مي‌خواهد كه بدني سالم و لاغر اندام داشته باشد شب غذا كم بخورد. هر كس مي‌خواهد كه در موقع حجامت كردن درد كبد نگيرد و بعد از حجامت كاسني با سركه تناول كند. هر كس مي‌خواهد كه به ناف درد مبتلا نشود در هنگام چرب كردن سرخود نافش را هم چرب كند. هر كس مي‌خواهد كه لبهايش نتركد و زخم نشود ابروهاي خود را چرب كند. هر كس مي‌خواهد كه كام و ملازه اش پايين نيفتد بعد از خوردن شيريني با سركه غرغره كند. هر كس مي‌خواهد كه دندانهايش نپوسد قبل از خوردن شيريني لقمه اي نان تناول كند. هر كس مي‌خواهد كه به يرقان و صفار۱۰ دچار نشود در تابستان بعد از باز كردن در اتاقش بلافاصله وارد اتاق نشود (و در زمستان صبح كه در اتاقش را باز مي‌كند بلافاصله خارج نشود). هر كس مي‌خواهد كه باد نگيرد هر هفت روز يك بار سير مصرف كند. هر كس مي‌خواهد كه غذا را بگوارد در هنگام خوابيدن به پهلوي راست خود تكيه كند و سپس به پهلوي چپ برگردد. هر كس مي‌خواهد كه بلغمش از بين برود هر روز جوارش۱۱ تند تناول كند، زياد حمام برود، زياد نزديكي كند، و زياد در آفتاب بنشيند، و از خوردن غذاهاي سرد پرهيزكند; كه اين كارها بلغم را از بين مي‌برد و مي‌سوزاند. هر كس مي‌خواهد كه صفرا را از بين ببرد چيزهاي خنك و نرم بخورد، بدنش را استراحت دهد، از ايستادن زياد بپرهيزد، و به صورت شخصي كه دوستش دارد زياد بنگرد. هر كس مي‌خواهد كه سودا او را نسوزاند قي كند و رگ بزند و نوره بكشد. هر كس مي‌خواهد كه باد سرد را از بين ببرد حقنه (تنقيه، اماله) كند، و بدنش را با روغن چرب نمايد، و در آبزن ۱۲ آب گرم بنشيند (و از خوردن هر چيز سرد و خشك بپرهيزد و از چيزهاي گرم و نرم استفاده كند). هر كس مي‌خواهد كه بلغمش بر طرف شود هر روز (يك مثقال) اطريفل۱۳ كوچك تناول كند. بدان اي اميرالمؤمنين كه مسافر وقتي معده اش پر و يا خالي است بايد از مسافرت كردن در هواي گرم بپرهيزد، و هرگاه قصد حركت دارد غذا به اعتدال بخورد و از غذاهاي سرد مانند قريص۱۴ و هلام۱۵ و سركه و زيتون و آبغوره و ديگر چيزهايي كه طبيعت سر دارند، تناول كند. بدان اي اميرالمؤمنين كه تند رفتن در هواي گرم با معده خالي از غذا براي بدنهاي لاغر زيانبار است و براي بدنهاي چاق سودمند. درباره آب مناسب براي مسافر هم بايد گفت: مسافر به هر منزلي كه مي‌رسد ابتدا آب آن جا را با آب منزل قبلي مخلوط كند و سپس بنوشد، يا اين كه از يك آبِ يكدست مقداري با خود بردارد و به هر منزلي كه مي‌رسد از آن آب با آب منزل بياميزد و آنگا ه بنوشد. لازم است كه مسافر از خاك و گِل زادگاهش مقداري با خود بردارد و به هر منزلي كه رسيد كمي از آن گِل را در ظرف آب خود بريزد و در آب حل كند، زيرا اين عمل باعث مي‌شود كه آن آب خاصيت آبي را كه به آن عادت داشته است به خود بگيرد. بهترين آب شرب براي مسافر و غير مسافر آبي است كه چشمه اش در سمت مشرق و داراي آب سفيد (زلال) باشد. بهترين آبها آبي است كه از بين مشرق تابستاني خورشيد و مغرب تابستاني آن جريان داشته باشد. بهترين و سالمترين آبها آبي است كه با اين وصف و از زير كوههاي خاكي جريان داشته باشد، زيرا اين گونه آبها و در زمستان گرم و در تابستان سرد است و مليّن معده و براي افراد حروري بسيار مفيد مي‌باشد. آبهاي شور سنگين باعث يبوست مزاج مي‌شود، و آب برف و يخ براي بدن بسيار زيان آور است. آب چاه سبك و گوارا و زلال است، و چنانچه براي مدت زيادي زير زمين اندوخته و باقي نمانده باشد، براي بدن بسيار مفيد است. آب كالها و نمكزارها در تابستان گرم و غليظ است به دليل آن كه راكد است، و آفتاب زياد خورده است، كسي كه مدت زيادي از اين نوع آبها مصرف كند به تلخي صفرا و بزرگي طحال مبتلا مي‌شود. اي اميرالمؤمنين! در اين نامه‌ام تو را توصيه‌هايي كردم كه هر كس آنها را به كار بندد او را كفايت مي‌كند. و اينك توصيه‌هايي را در باره مقاربت يادآور مي‌شوم (و سلامت و استواري بدن به غذاها و آشاميدنيها بستگي دارد، و ناخوشي و فساد آن نيز به اين دو بسته است. اگر از غذاها و نوشيدنيهاي سالم مصرف كني جسمي سالم خواهي داشت، و اگر از غذاها و آشاميدنيهاي ناسالم استفاده نمايي جسمت را ناسالم و فاسد مي‌گرداني.
بدان اي اميرالمؤمنين كه قواي نفس تابع مزاجهاي بدنهاست، و مزاجهاي بدنها هم تابع تغييرات هواست، و با سرد و گرم شدن هوا بدنها و چهره‌ها تغيير مي‌كند پس هرگاه هوا يكسان و معتدل باشد بدن نيز اعتدال مي‌يابد; زيرا خداوند عزّوجلّ ساختمان بدن را بر پايه چهار طبع ساخته است: خون و بلغم و صفراء و سوداء، كه از اينها دو طبع گرمند و دو طبع ديگر سرد، و ميان هر دوتاي آنها از لحاظ ديگر اختلاف است: گرم و خشك، گرم و مرطوب، سرد و خشك، و سرد و مرطوب. هر يك از اين چهار طبع را ميان چهار قسمت (از اعضاي) بدن تقسيم كرده است: سر، سينه، بالاي شكم (پهلوها يا فم المعده) و قسمت پايين شكم. بدان اي اميرالمؤمنين كه سر و گوشها و چشمها و منخرين و بيني و دهان محل خون هستند، در سينه جايگاه بلغم و باد، و بالاي شكم محل تلخي صفراء، و پايين شكم جايگاه تلخي سوداء. بدان اي اميرالمؤمنين كه خواب بر مغز سلطنت مي‌كند و بدن را استواري و نيرو مي بخشد، پس هرگاه خواستي بخوابي ابتدا بر پهلوي راست دراز بكش، آن گاه به پهلوي چپ برگرد. هنگام بيدار شدن و برخاستن از بسترت نيز به همين ترتيب كه خوابيده اي ابتدا از طرف راست خود برخيز. خود را عادت بده كه، به اندازه يك سوم زماني كه مي‌خوابي، در (سر) شب بيدار نشيني، و دو ساعت از شب مانده بيدار شو و براي قضاي حاجت به بيت الخلاء برو و به اندازه قضاي حاجت درنگ كن و زياد طولش نده كه اين كار موجب بيماريهاي نشيمنگاهي مي‌شود. بدان اي اميرالمؤمنين كه بهترين وسيله براي مسواك زدن (چوبهاي تر با خاصيت قبض كنندگي) است ; زيرا اين گونه چوبها دندانها را جلا مي‌دهد، دهان را خوشبو مي‌سازد، لثه‌ها را محكم و چاق مي‌كند، و از سوراخ شدن دندانها جلوگيري مي‌نمايد. البته به شرطي اين فوايد را دارد كه با ميانه روي همراه باشد، اما اگر در مسواك زدن افراط شود دندانها را مي‌سايد و لق مي‌كند و ريشه آنها را سست مي‌گرداند. پس كسي كه مي‌خواهد دندانهايش را سالم نگه دارد، شاخ سوخته گوزن، و گزمازك۱۶، و سعد، و گل سرخ، و سنبل الطيب، از هر كدام به اندازه مساوي، تهيه كند و به اندازه يك چهارم يكي از اين مواد نمك تركي فراهم آورد و هر يك از اينها را جداگانه بكوبد و با آنها مسواك زند ; زيرا مسواك زدن با اينها دندانها را محكم و سالم نگه مي‌دارد، و كسي كه مي‌خواهد دندانهايش سفيد شود مقداري نمك تركي را با همان اندازه كف دريا مخلوط كند و نرم بكوبد و با ساييده آن دو مسواك بزند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش دوم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله 23 شماره 3⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part15_قرارگاه محمود.mp3
12.67M
📗کتاب صوتی فصل 5⃣1⃣ " تلاقی عشق در مدار حرم"
روایت شلمچه.mp3
2.58M
غروب شلمچه انگار کوچۀ تنگِ آشتی‌کنون دلها با خدا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
مراتب عبودیت قوله علیه السلام: وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ [۳] أوّلاً بدان که: عبودیت اعلی مراتب درجات انسان است و به این لحاظ در تمام موارد تشهّد و غیره، او را مقدّم قرار داده اند بر مقام رسالت، چه عبودیت غایت خضوع و تذلّل است نسبت به مولی، و آن حاوی سه درجه است: اول آن که: لایری العبد لنفسه فی ما خوّله اللّه ملکاً، بل یرون المال، مال اللّه. و دیگر آن که: لایدبّر العبد لنفسه تدبیراً، أو جملة اشتغاله فیما أمره اللّه تعالی و نهاه. فإذا لم یر العبد فیما خوّله اللّه لنفسه ملکاً هان علیه الانفاق، و إذا فوّض العبد تدبیره علی مدبّره هانت علیه مصائب الدنیا ؛ و اذا اشتغل فیما أمره اللّه و نهاه فزع من المباهاة و المفاخرة الی الناس ؛ و لذا ورد فی الحدیث: « العبد و ما فی یده کان لمولاه » [۴]، أی من الوجود و توابعه ؛ زیرا که مقام عبودیت واقعی مقام فناء است که محو ذات و اثر است، کما قال تعالی فی حقه: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۱] ». و باز چون مرتبه رسالت اشرف از مرتبه نبوّت است لهذا اطلاق بر پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرموده. ---------- [۳]: ۳ - اصل: + و خیرتک من خلقک. [۴]: ۴ - در مصادر معتبر یافت نشد، ولکن این عبارت مضمون احکام متعدّد فقهی درباره عبد است که بدین گونه بیان شده است. تذکرة الفقهاء، ج ۲، ص ۲۸۵ ؛ جواهرالکلام، ج ۲۴، ص ۱۷۴. [۱]: ۵ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357