eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حادثه ي مصيبت بار زلزله ي ويرانگر در پاكستان پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حادثه ي مصيبت بار زلزله ي ويرانگر در پاكستان بسم الله الرحمن الرحيم حادثه ي مصيبت بار زلزله ي ويرانگر در پاكستان را كه به جان باختن ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهران ما و ويراني‌ها و بي خانماني‌ها و آسيب ديدگي‌هاي گسترده انجاميده است، به ملت و دولت پاكستان و نيز به همه ي امت اسلامي تسليت مي‌گويم. ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران، خود را شريك غم برادران پاكستاني مي‌دانند و هر گونه كمكي را كه موجب تخفيف آلام آنان شود وظيفه مي‌شمارند. انتظار دارم در عمل به اين وظيفه كوتاهي نشود. از خداوند متعال، غفران درگذشتگان و تسلاي بازماندگان را مسالت مي‌كنم. سيد علي خامنه اي ۱۸ مهر ۱۳۸۴ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۸- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی تعارض ولایت فقیه با جامعه ی مدنی و جمهوریّت و سوءاستفاده ی برخی از نظرات ولی فقیه از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستم. با عرض سلام و ادب و تشکّر از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید. یکی از بحثهای روز، جایگاه ولایت فقیه در جامعه ی مدنی و جمهوریّت است و ما شاهدیم که کتابهای زیادی در این مورد منتشر شده است. از حضرتعالی خواهشمندیم نظرتان را در این خصوص بفرمائید. آیا ولایت فقیه با جامعه ی مدنی و جمهوریّت در تعارض است؟ همچنین در مورد افراد و گروههایی که متناسب با اهداف سیاسی خود، از جایگاه ولایت فقیه و صحبتهای شما سوءاستفاده میکنند، چه نظری دارید؟ سؤال اوّلتان درباره ی جامعه ی مدنی بود. تعریف جامعه ی مدنی چیست؟ اگر چنانچه جامعه ی مدنی یعنی جامعه ی مدینةالنّبی، خُب، ولایت فقیه در جامعه ی مدینةالنّبی در رأس همه ی امور است؛ چون در مدینةالنّبی، حکومت، حکومت دین است و ولایت فقیه هم به معنای ولایت یک شخص و حکومت یک شخص نیست؛ در واقع حکومت یک معیار است، یک شخصیّت است. معیارهایی وجود دارد که این معیارها در هر جایی که تحقّق پیدا کند، او این خصوصیّت را پیدا میکند که میتواند در جامعه به وظایفی که برای ولی فقیه معیّن شده، رسیدگی کند. و مهم این است - که به نظر من به این نکته بایستی توجّه کرد و به آن باید افتخار کرد - که برخلاف همه ی مقرّرات عالم در باب حکومت، که در قوانین و اینها، حاکمیتها را یک حالت غیرقابل خدشه قرار میدهند، در نظام اسلامی، آن کسی که به عنوان ولی فقیه مشخّص میشود، چون اساساً مسؤولیّت او مبتنی بر معیارهاست، اگر چنانچه این معیارها را از دست داد، به خودی خود ساقط میشود. وظیفه ی مجلس خبرگان تشخیص این قضیه است. آنها تا فهمیدند که این معیارها در این آقا نیست، میفهمند که ولی فقیه ندارند؛ باید بروند دنبال یک ولی فقیه دیگر. محتاج نیست عزلش کنند، خودش منعزل میشود؛ به نظر ما این خیلی نکته ی مهمّی است. جامعه ی مدنی یک تعبیری است که خیلی هم تعریف روشنی از آن نشده. میدانید که جامعه ی مدنی یک تعبیر غربی است؛ درست عبارةٌ اخری و ترجمه ی تحت اللفظی عبارت فرنگی آن است؛ سابقه ی زیادی هم در فرهنگ ما ندارد. البتّه غربیها مراد دیگری از این عبارت دارند؛ ما اصلاً آن را قبول نداریم. آن جامعه ی مدنی ای که غربیها میگویند، با معیارهای ما مطلقاً سازگار نیست و با فرهنگ ما هم سازگار نیست. لیکن جامعه ی مدنی به معنای جامعه ی مردم سالار، جامعه ای که در آن مقرّرات حاکم است، در آن قانون حاکم است، ولایت فقیه همین جایگاه قانونی ای را که دارد، کاملاً میتواند داشته باشد؛ یعنی با رأی غیرمستقیم مردم انتخاب میشود، تا بودن معیارها باقی میماند، با زوال معیارها از موقعیّت ساقط میشود، در سیاستگذاری نقش اصلی را دارد، در اجرا مطلقاً دخالتی نمیکند؛ و همین چیزهایی که در قانون اساسی ذکر شده. امّا اینکه حالا شما میفرمائید کسانی از حرفهای ما سوءاستفاده میکنند، خُب، از قرآن هم خیلیها سوءاستفاده میکنند! میگوئید چه کار کنیم؟ آن آیاتی که از آن سوءاستفاده میکنند، برداریم و حذف کنیم؟ امام (رضوان الله علیه) هم در وصیت نامه شان میگویند الان که من هستم، به من نسبتهایی میدهند - یعنی از همان حرفهاشان سوءاستفاده میکنند - لابد بعد از مرگ من بیشتر خواهد بود. بنابراین همه جور آدمی هست. خوشبختانه حرفهای ما - آن چیزهایی که میخواهیم به گوش مردم برسانیم و حرفهای اصلی ماست - حرفهایی نیست که در یک چهاردیواری به افراد میزنیم؛ همانهایی است که با بلندگو میگوئیم، در همه ی کشور هم پخش میشود. خُب، شما وقتی که این حرفها را میشنوید، مردم وقتی که میشنوند، هر کسی وقتی که میشنود، اگر کسی سوءاستفاده کرد، بگویند آقا این سوءاستفاده است. یعنی نفس اینکه یک نفر یک معنایی را بد فهمید و خواست آن را بد بفهماند و القاء کند، مردم میفهمند، به نظر من این خودش مانع بزرگی خواهد بود. بله، همیشه آدمهایی هستند که از هر چیزی - از یک روایت، از یک آیه، از یک حدیث - ممکن است سوءاستفاده کنند؛ این خیلی نباید ما را نگران کند. البتّه اگر بفهمیم چه کسی سوءاستفاده کرده و چه جوری سوءاستفاده کرده، راه دنبال گیری قانونی داشته باشد، ولش نمیکنیم؛ مگر خیلی زرنگ باشد و بهانه ی قانونی دست ما ندهد. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
💠ایام را بروید به آنهایی که گرفتار هستند سرکشی کنید. 🔹ایام نوروز،ایام عید نوروز بروید در این مریض خانه ها بروید احوال این ها را این هایی که آواره شدنداینهایی که در جنگ آواره شدند،اینهایی که از خارج بیرونشان کردند و گرفتار هستند به این ها سرکشی کنید و آن تشریفات زمان سابق را تخفیف بدهید. 🔹اگربخواهیدیک ملت قوی آزاد باشیدازتشریفات یک قدری بکاهید عید را در بین دوستان خودتان و ملت خودتان، مجروحان خودتان،معلولان خودتان و جنگ زدگان خودتان و آوارگان خودتان،از هر جا هست،اینها همه از شما هست،این عید را در بین آنها با هم عید کنید.یک قدری از خودتان بکاهید و بیفزائیدبراینکه به آنها سرکشی کنید آنها را احترام کنید. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۶ ، صفحه ۸۰ 👈بیانات‌حضرت امام خمینی(ره) در جمع گروهی از پرسنل هوانیروز 🗓مورخ: ۱۳۶۰/۱۲/۲۴ 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
بدان اي اميرالمؤمنين كه حالات انسان كه خداوند متعال ساختمان وجودي او را برپايه آنها ساخته و آفريده و با اين حالات دوران زندگي خود را سپري مي‌كند، چهارحالت است: حالت اول: پانزده سال است كه نوجواني و جواني و زيبايي و طراوت آدمي در اين پانزده سال است و در اين مدت خون بر مزاج او غالب است. حالت دوم: بيست سال است كه از پانزده سالگي تا سي و پنج سالگي است. در اين سالها غلبه و چيرگي با صفراست. اين دوره اوج نيرومندي و هوشياري و لهو و لعب است. اين حالت ادامه دارد تا سي و پنج سال تمام شود. سپس وارد حالت سوم مي‌شود كه از سي و پنج سالگي تا پايان شصت سالگي است، در اين دوره سوداء غلبه دارد (و خردمندي و درايت و رازداري و دقت نظر و عاقبت انديشي و احتياط و محافظه كاري شدت مي‌گيرد). پس از آن به حالت چهارم قدم مي‌گذارد كه بلغم بر ساير اخلاط غلبه مي‌يابد، و از اين حالت ديگر به ساير حالات بر نمي گردد (در اين هنگام وارد پيري شده و جوانيش را از دست داده است و دچار فراموشي مي‌شود و چيزهايي را كه مي‌شناخته ديگر نمي شناسد) تا به حدّي كه در حضور مردم مي‌خوابد، و در وقتي كه بايد بخوابد بيدار مي‌ماند، و گذشته‌ها را به ياد مي‌آورد، اما آنچه را كه اكنون به او مي‌گويي فراموش مي‌كند، با خودش زياد حرف مي‌زند، شادابي و طراوت جسمش از بين مي‌رود، رويش ناخنها و موهايش ضعيف مي‌گردد، و تا زماني كه زنده است قوايش پيوسته رو به سستي و ادبار دارد; زيرا جسم او تحت استيلاي بلغم قرار گرفته و بلغم سرد و خشك است، و همين خشكي و رطوبت در جسم او باعث نابودي اش مي‌شود. تا بدين جا مطالبي را درباره تدبير بدن و احوال آن كه دانستن آنها براي اميرالمؤمنين لازم است، مختصرا بيان داشتم، و اكنون به بيان چيزهايي كه لازم است امير آنها را مصرف و يا از آنها پرهيز كند، و نيز كارهايي كه بايد در زمان معيني انجام دهد، مي‌پردازم: هرگاه خواستي حجامت كني در روزهاي دوازدهم تا پانزدهم ماه حجامت كن، زيرا حجامت در اين روزها به بدن صحّت بيشتري مي‌بخشد، از اين روزها كه گذشت و ماه رو به كاستي نهاد حجامت مكن مگر آن كه ناچار به خون گرفتن باشي، علتش اين است كه با كوچكتر شدن هلال ماه از هيجان خون نيز كاسته مي‌شود، و با بزرگتر شدن آن هيجان خون هم افزايش مي‌يابد. حجامت بايد به اندازه سنّي كه از آدمي گذشته است صورت گيرد، كسي كه بيست سال دارد هر بيست روز يك مرتبه حجامت كند، سي ساله هر سي روز يك بار، چهل ساله هر چهل روز يك بار، و به همين ترتيب. بدان اي اميرالمؤمنين كه: حجامت خون خود را از موي رگهاي پراكنده در گوشت مي‌گيرد; گواه بر اين سخن هم آن است كه در حجامت، بر خلاف فصد (رگ زدن)، انسان دچار ضعف نمي شود. حجامت گودي پس گردن براي رفع سنگيني سر مفيد است، و حجامت اخدعان۱۷سر و صورت و چشم را سبك مي‌سازد و براي درد دندانها نافع است، گاهي اوقات هم براي علاج اين چيزها به جاي حجامت، فصد مي‌كنند. گاه براي معالجه جوشها و زخمهاي دهان و خرابي لثه‌ها و ديگر بيماريهاي دهان، زير چانه را حجامت مي‌كنند. حجامت ميان دو شانه براي درمان تپش قلب كه از امتلاي معده و حرارت باشد مفيد است. حجامت ساقهاي پا ورم كليه‌ها و مثانه و رحم را تخفيف مي‌دهد، و خون حيض را روان مي‌سازد، منتها بدن را ضعيف و لاغر مي‌كند، و گاه باعث كم سويي غالبا توأم با آبريزش چشم مي‌شود. ولي براي افرادي كه مبتلا به بثورات و دملهاي جلدي هستند نافع است. براي كاستن از درد حجامت بايد در مرتبه اول كه شاخ حجامت را بر محل مي‌گذارند آهسته و بتدريج بمكد و در مرتبه دوم و سوم بر شدت و مدت مكيدن بيفزايند. پيش از آن كه نيشتر زند بايد با تكرار گذاشتن شاخ حجامت و مكيدن آن كاري كندكه موضع حجامت خوب سرخ شود. نيشتر بايد كاملا تيز باشد، و محل حجامت نيز بايد قبل از نيشتر زدن با روغن مالش داده شود. محل فصد را هم بايد با روغن بمالند، چون اين كار از درد آن مي‌كاهد، همچنين نيشتر را با روغن چرب كنند، بعد از تمام شدن حجامت نيز بايد محل آن را با روغن مالش دهند. هنگام فصد كردن بايد كمي از روغن روي رگ بچكانند تا رگ مورد نظر ناپديد نگردد و اشتباه نشود. رگ زن بايد رگي را انتخاب كند كه در جاهاي كم گوشت بدن است، زيرا هر چه گوشت روي رگها كمتر باشد درد آن كمتر خواهد بود. دردناكترين رگها در هنگام فصد رگ حبل الذراع و رگ قيفال است چون گوشت زيادي روي آنها را گرفته است، اما رگ باسليق و اكحل اگر روي آنها را گوشت نگرفته باشد دردشان كمتر است. لازم است محل فصد را، مخصوصا در زمستان، با آب گرم كمپرس كنند تا خون در آن ظاهر شود، اين كار پوست را نرم و درد را كم و فصد را آسان مي‌كند. علاوه بر تمام اين مواردي كه گفتيم، دوازده ساعت قبل از خون گيري بايد از مقاربت با زنان خودداري شود، بايد در روزي حجامت كرد كه هوا صاف و روشن باشد و ابري و طوفاني نباشد.
خون بايد به اندازه اي خارج شود كه رنگش تغيير كند (و به محض روشن شدن رنگ خون خون گيري را قطع كند) در روزي كه حجامت كرده اي به حمام مرو زيرا موجب درد مي‌شود، اما در همان ساعت از ريختن آب گرم بر سر و بدنت غفلت مكن. بعد از حجامت كردن (همان طور كه گفته شد) از رفتن به حمام پرهيز كن كه باعث تب دائمي مي‌شود. چون جاي حجامت خود را شستي تكه اي پارچه كركي يا ابريشمي نرم و يا هر پارچه نرم ديگري بر محل حجامت بگذار و به اندازه يك نخود ترياق فاروق بخور (اگر در فصل زمستان است آن را بدون مايعات بخور، و اگر تابستان است با سكنجبين جوشيده ميل كن) كه اگر اين دستور را به كار بندي، به خواست خداوند متعال، از بيماري لقوه و بَهتك و پيسي و جذام در امان خواهي بود. از مكيدن انار ملس غفلت مكن، زيرا اين نوع انار جان را نيرو و خون را حيات مي‌بخشد. تا چهل دقيقه پس از حجامت نمك و غذاي شور نخور، زيرا باعث بيماري جرب (بيماري گال) مي‌شود. اگر در زمستان حجامت كردي گوشت تيهو بخور و از بالاي آن از همان شربتي كه برايت شرح دادم، بنوش. محل حجامت را با روغن خيري و گلاب و كمي مشك چرب كن و پس از تمام شدن عمل حجامت مقداري از اين مخلوط را هم بر فرق سرت بريز. اما اگر در تابستان حجامت نمودي سكباج و هلام و مصوص۱۸ و يحامير۱۹ بخور، و روغن بنفشه و گلاب و كمي كافور بر فرق سرت بريز، و بعد از غذايت از آن شربتي كه برايت گفتم بنوش. در روزي كه حجامت مي‌كني از حركت زياد و عصبانيت و عمل مقاربت پرهيز كن. امير بايد از خوردن همزمان تخم مرغ و ماهي خودداري ورزد، زيرا خوردن اين دو با هم توليد قولنج و بواسير و درد دندان مي‌كند. انجير و مشروب مويز كه اهلش مي‌نوشند، اگر با هم خورده شود توليد نقرس و پيسي مي‌كند. مداومت بر خوردن پياز باعث كلف۲۰ در صورت مي‌شود. خوردن غذاهاي شور و گوشتهاي نمك سود و همچنين خوردن ماهي شور بعد از عمل حجامت و فصد رگها توليد بَهَك و جَرَب مي‌كند، خوردن قلوه و تو دليهاي آن مثانه را تغيير مي‌دهد، حمام رفتن با معده پر قولنج مي‌آورد. در اول شب، چه زمستان و چه تابستان، مقاربت مكن، چون در اين وقت معده و رگها پر هستند و با اين وضع مقاربت كردن درست نيست، زيرا بيم ابتلا به قولنج، فلج، لقوه، نقرس، سنگ مثانه، تقطير بول، فتق و ضعف بينايي و مغز مي‌رود. اگر خواستي عمل مقاربت را انجام دهي در آخر شب انجام بده، زيرا براي سلامت بدن مفيدتر است و به درست شدن فرزند اميد بيشتري مي‌رود، و فرزندي كه به دنيا مي‌آيد باهوش تر است، پيش از عمل جماع با زن مقدمتا با او بازي كن و پستانهايش را بمال، زيرا اين كارها باعث جمع شدن آب او و آب تو مي‌شود و به توليد فرزند مي‌انجامد و هر دو آمادگي پيدا مي‌كنيد (و نشانه‌هاي آمادگي زن در چشمهايش نمودار مي‌گردد) با زنان مقاربت مكن مگر اين كه پاك باشند، زيرا اگر در حال پاكي آنان مقاربت كني (به خواست خداوند مايه آسودگي و سلامت بيشتر بدن تو مي‌شود). هيچ گاه نگو مدتها فلان كار را كردم و فلان چيز را خوردم اما گزندي نديدم، و فلان چيز را نوشيدم ولي زياني به من نرسيد، و فلان كار را انجام دادم اما از آن بدي نديدم، چون اين مشت از مردم، اي اميرالمؤمنين، چونان حيوانند كه نمي فهمند چه چيز برايش مضرّ است و چه چيز سودمند. اگر دزد در همان بار اولي كه دزدي مي‌كند مجازات شود ديگر دزدي را تكرار نخواهد كرد و كيفرش آسانتر خواهد بود، اما به او مهلت داده مي‌شود و كاري به كارش نمي گيرند و در نتيجه دزدي را تكرار مي‌كند تا جايي كه به بزرگترين سرقتها دست مي‌زند و آنگاه دستگيرش مي‌كنند و دستش را مي‌برند و اين مجازات بزرگ را متحمّل مي‌شود، و اين عاقبت طمع اوست. كارهاي همه به دست خداوندي است كه شأنش أجلّ از آن است كه او را فرزندي باشد، و بازگشت همه به سوي اوست، پاداش نيك را از او اميد داريم كه او آمرزنده و توبه پذير است. به او توكل مي‌كنيم كه مؤمنان بايد به او توكل كنند، و لاحول و لا قوه الا بالله العلي العظيم. ابومحمد حسن قمي گويد: پدرم به من گفت: چون اين نامه ابوالحسن علي بن موسي الرضا كه درود خدا بر او و بر پدران و بر نسل پاك آنان باد، به مأمون رسيد، مأمون آن را خواند و بسيار شاد شد و دستور داد با آب طلا بنويسند و به نام "الرساله الذهبيه " نامگذاري شود. منبع حديث ۱- پيه نازكي كه معده و امعاء را پوشانده است, چادر پيه. ۲- هر رطل تقريبا ۳۱۴ گرم است. ۳- تقريبا ۵ /۲ گرم. ۴- سنبل دو نوع است: سنبل الطيب , و سنبل رومي يا ناردين. ۵- هر أوقيه تقريبا ۳۲۳ گرم است. ۶- عصاره برگ و ميوه درخت اقاقيا. ۷- صمغ صنوبر, تربانتين. ۸- دردي كه نيمي از سر و صورت را مي‌گيرد, ميگرن. ۹- درد شكم, ذات الجنب يا سينه پهلو. ۱۰- نوعي كرم و انگل در معده. ۱۱- جوارش معرّب گوارش, و نوعي حلواست. تركيبي است كه به جهت هضم غذا مي‌خورند. معجوني مفرح و مقوي و محلل رياح و مصلح اغذيه.
فرهنگ معين ۱۲- آبزن: حوضچه اي كه از چيني يا مس و مانند آن سازند و در آن استحمام كنند. و آن در پزشكي قديم: ظرفي چوبين يا فلزي يا سفالين به اندازه قامت آدمي با سرپوشي سوراخ دار كه بيمار را در آن نشانند و سر وي از سوراخ بيرون كنند. تيز در پزشكي قديم: دوايي كه در آپزن كنند. فرهنگ معين ۱۳- معجوني ساخته شده از هليله. فرهنگ معين ۱۴- غذايي است كه از گوشتهاي لطيف مانند گوشت ماهي و جوجه با سركه و ترشيجات تهيه مي‌شود. ۱۵- غذايي است كه از گوشت و پوشت گوساله درست كنند, يا شورباي سكباج سرد و بي چربي. ۱۶- ميوه درخت گز شاهي. ۱۷- اخدعان: تثنيه "اخدع " است و آن رگي است در حجامتگاه گردن كه شعبه اي از وريد است. فرهنگ لاروس ۱۸- خوراكي است كه از گوشت جوجه مرغ جوان و ادويه خوشبو به حسب احتياج تهيه كننده و قسمتي از باآب ميوه‌هاي ترش مي‌جوشانند. ۱۹- گوشتي كه با سركه و خردل و ابزار مي‌پزند. ۲۰- دانه‌هايي است شبيه كنجد در روي پوست صورت. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش سوم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔰 سلسله 24 شماره 4⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب صوتی نمایشی " فرنگیس" خاطرات فرنگیس حیدر پور شیرزن خطه ی گیلان غرب