🔴دریاچه سد کارون یکی از بزرگترین و زیباترین دریاچههای ایران در خوزستان است که در نزدیکی شهر ایذه واقع شده است.
صفحه طبیعت
.......:
@zandahlm1357
🔴تکه ای از تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی در این طاق و مقرنسهاي بسيار زيبا جا مانده است😍👌🏻
#بروجرد_مسجدسلطانی(بزرگترین مسجد غرب کشورمربوط به عصر قاجار).
صفحه طبیعت
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حکایت ۵۱- نیز حاج عبدالحسین حقیر میگفت: در ناحیه «جام [۱] املاکی را که مجاور قبر عارف بزرگ «شاه قاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکایت ۵۳-
از آقا سید ابوالحسن مرتضوی فرزند مرحوم حاج سید کاظم اصفهانی شنیدم که میگفت: در مشهد، در خدمت حاج شیخ حسنعلی اصفهانی بودم. مردی آمد و گفت: بر مزار شیخ طبرسی فاتحه میخواندم که عقربی دست مرا گزید. حضرت شیخ پرسیدند: عقرب چه شد؟ گفت: در سوراخی پنهان شد. فرمودند: آن عقرب، سوراخ خود را گم کرده است، به آنجا برو و سر نزدیک سوراخ بر و بگو: حاج شیخ حسنعلی فرمود تا بیرون بیائی. چون از سوراخ خارج شد، آهسته آنرا بگیر، در کف دست خود نه و به قبرستان محله پائین خیابان بر و در کنار فلان سوراخ رهایش کن تا دست تو شفا یابد. اگر دستور را انجام دادی، مراجعت کن به ما خبر ده. ناقل داستان میگفت: هنوز من در خدمت حضرت شیخ بودم که آن مرد عقرب گزیده بازگشت و عرضه داشت: طبق فرمان، عمل کردم و در دم همان دم ساکت شد و محل نیش عقرب نیز التیام یافت.
حکایت ۵۴-
آقای سید محمد رضا کشفی، فرزند مرحوم آقا سید مهدی کشفی از پدرش نقل میکرد: در سنه ۱۳۵۸ ه. ق پیش از وقایع شهریور ۱۳۲۰ ه. ش. در قم ساکن بودم؛ پیش خود تصمیم گرفتم که برای بهبود اوضاع اجتماعی، به ختم دعای سیفی پردازم. در این وقت، نامه ای از مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی دریافت
داشتم که مرقوم فرموده بودند: لازم نیست شما ختم بگیرید؛ امام زمان علیه السلام ناظر و مراقب احوال است، هر وقت مصلحت ببینند، اوضاع را دگرگون خواهند فرمود.
حکایت ۵۵-
آقا عبدالرسول اصفهانی میگفت: یکی از دوستان تهرانیم اظهار میکرد: به اتفاق مرحوم مقوم السلطان در مشهد، خدمت حضرت شیخ رضوان الله علیه شرفیاب شدیم و به خاطر شفای بیماری در شیراز، دعا خواستیم. مرحوم حاج شیخ خرمائی به من مرحمت کردند که بخورم. چون خرما را خوردم، مریضمان در شیراز شفا یافت.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانی جالب از عنایت #امام_زمان عج به محبش
🎙مرحوم آیت الله ناصری رحمت الله علیه
🌻أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج🌻
#رمضان_مهدوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#لالایی_خدا ۲۹۱ #سوره_نساء آيه ۷۹ #محسن_عباسی_ولدی #نمایشنامه #قصه 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0292Nesa 80-81.mp3
14.09M
#لالایی_خدا ۲۹۲
#سوره_نساء آيه ۸۱ - ۸۰
#محسن_عباسی_ولدی
#نمایشنامه
#قصه
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
علی مرآت جمیع انبیاء بوده است (موقع نماز شد آقایان برای نماز برخاستند) (بعد از اداء فریضه و استراحت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان گنجی شافعی در اطراف حدیث تشبیه
و شیخ فقیه محدث شام صدر الحفّاظ محمّد بن یوسف گنجی شافعی پس از نقل حدیث خود بعنوان قلت بیانی دارد که گوید تشبیه نمودن علی را بآدم در علم او برای اینست که خداوند آموخت بآدم علم و صفت هر چیزی را هم چنانکه در سورۀ بقره فرماید وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمٰاءَ کُلَّهٰا [۳] و هم چنین نیست چیزی و نه
حادثه و واقعه ای مگر آنکه در نزد علی میباشد علم آن و فهم درک و استنباط معنای آن-بواسطه همین علم الهی بود که حضرت آدم مخلع بخلعت خلافت آمد که خداوند در آیه ۲۸ سورۀ ۲ (بقره) خبر میدهد که فرمود إِنِّی جٰاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً [۱] .
----------
[۳]: ۳) آیۀ ۲۹ سوره ۲ (بقره) خدای عالم همه اسماء را بآدم تعلیم داد.
[۱]: ۱) آیۀ ۲۸ سوره ۲ (بقره) من در زمین خلیفه خواهم گماشت.
پس هر انسان با ذوقی از این تشبیه آن حضرت علی را بعلم آدم-می فهمد که چون آن علم سبب افضلیت آدم و برتری و مسجودیت او بر ملائکه و صاحب مقام خلافت گردید علی علیه السّلام هم افضل و برتر از همۀ خلایق و واجد مقام خلافت بعد از خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد.
و تشبیه نمودن علی را بنوح در حکمت آن کانّه میخواهد برساند که علی علیه السّلام بر کفّار شدید و بر مؤمنین رؤف بوده هم چنانکه خداوند در قرآن او را وصف نموده وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَیْنَهُمْ (این خود دلیل است بر آنکه این آیه در وصف علی علیه السّلام نازل گردیده چنانچه قبلا عرض نمودم).
و نوح نسبت بکفار بسیار شدید بود چنانچه در قرآن خبر میدهد وَ قٰالَ نُوحٌ رَبِّ لاٰ تَذَرْ عَلَی الْأَرْضِ مِنَ الْکٰافِرِینَ دَیّٰاراً [۲] .
و تشبیه نمودن علی علیه السّلام را بحلم ابراهیم برای آنست که در قرآن ابراهیم علی نبیّنا و آله و علیه السّلام را باین صفت وصف نموده که إِنَّ إِبْرٰاهِیمَ لَأَوّٰاهٌ حَلِیمٌ [۳] .
این تشبیهات میرساند که علی علیه السّلام متخلّق باخلاق انبیاء و متّصف بصفات اصفیاء بوده انتهی.
پس آقایان محترم اگر قدری منصفانه دقیق شوید میبینید از مضامین این حدیث شریف که مجمع علیه فریقین (شیعه و سنی) میباشد مستفاد میشود که امیر المؤمنین علیه السّلام جامع جمیع صفات عالیۀ ممکنه است که هر صفتی از وی مساوی بهترین صفات انبیاء میباشد پس علی القاعده بایستی که از حیث جامعیت افضل سلسلۀ جلیلۀ نبویّه باشد.
و این حدیث خود دلیل دیگری است بر افضلیّت علی علیه السّلام بر انبیاء عظام (باستثناء خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) زیرا وقتی با هر یک از انبیاء عظام در فضیلت و خصلت مخصوصۀ بآن نبی مساوی باشد و بفضایل و خصال دیگران نیز اختصاص داشته باشد لازم میآید که افضل از همۀ انبیاء باشد.
چنانچه خود محمد بن طلحه شافعی در مطالب السئول بعد از نقل حدیث تصریح باین معنی نموده و توضیحا گوید رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ثابت نموده است برای علی علیه السّلام باین حدیث علمی شبیه علم آدم و تقوائی شبیه تقوای نوح و حلمی شبیه حلم ابراهیم و هیبتی شبیه هیبت موسی و عبادتی شبیه عبادت عیسی تا آنجا که گوید و تعلوا هذه الصفات الی اوج العلی حیث شبّهها بهؤلاء الانبیاء المرسلین من الصفات المذکوره [۱] .
آیا ممکن است در امت مرحومه کسی را پیدا کنید از صحابه و تابعین و غیره که واجد تمام صفات حمیده و اخلاق پسندیدۀ انبیاء عظام باشد غیر از امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام در حالتی که این معنی مورد قبول و اعتراف رجال بزرگ از علمای خودتان میباشد.
چنانچه شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۴۰ ینابیع الموده از مناقب خوارزمی از محمّد بن منصور نقل مینماید که گفت شنیدم از احمد بن حنبل (امام حنابله اهل سنّت که میگفت ما جاء لاحد من الصحابة من الفضائل مثل ما لعلیّ بن أبی طالب [۲] .
و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۲ کفایت الطالب مسندا از محمّد بن منصور طوسی باین طریق از امام احمد نقل نموده که گفت ما جاء لاحد من اصحاب رسول اللّه ما جاء لعلیّ بن أبی طالب [۳] .
قول با فضلیت امیر المؤمنین علیه السّلام اختصاص بامام احمد ندارد بلکه اکثر علماء منصف شما تصدیق این معنی را نموده اند چنانچه ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۴۶ جلد اول شرح نهج البلاغه گوید انّه علیه السّلام کان اولی بالامر و احقّ لا علی وجه النص بل علی وجه الافضلیّة فانّه افضل البشر بعد رسول اللّه و احقّ بالخلافة من جمیع المسلمین [۱] .
شما را بذات ذو الجلال پروردگار عالمیان قسم قدری منصفانه فکر کنید ببینید آیا بی انصافی نیست که فقط روی عادت و تقلید از اسلاف و گذشتگان بدون فکر و تأمل کسانی را که فاقد این صفات بوده اند مقدم دارند بچنین شخصیت بزرگی بدون دلیل و برهان آیا عقلاء و فضلاء بمقدار فکر و فهم گذشتگان نمی خندند که روی سیاست و دسته بندی افضل امت را خانه نشین نموده و مفضول بتمام معنی را بر مسند خلافت
بر قرار نمایند-و لا اقل در سقیفه آن بزرگوار را برای شور در امر بزرگی مانند خلافت خبر ننمایند. تا بکلی متروک گردد؟!
حافظ- ما بی انصافیم یا جنابعالی که میفرمائید بدون دلیل و برهان اصحاب پیغمبر دیگران را مقدم دانسته و خلافت را برده اند واقعا شما همۀ ما را بی فکر و نادان و مقلد بی پروپا فرض کرده اید کدام دلیل بالاتر از دلیل اجماع است که تمام صحابه و امت اجماعا بر خلافت ابی بکر حکم نموده و تسلیم شدند حتّی مولانا علی کرم اللّه وجهه
----------
[۲]: ۲) آیۀ ۲۷ سوره ۷۱ (نوح) عرض کرد پروردگارا مگذار در زمین از کافران دیاری را.
[۳]: ۳) آیۀ ۱۱۵ سوره ۹ (توبه) بدرستی که ابراهیم هرآینه بردبار بود.
[۱]: ۱) بلند میکنند این اوصاف حمیده علی علیه السّلام را بمنتها درجه رفعت و علوشان زیرا که پیغمبر تشبیه کرده است آن حضرت را بانبیاء مرسلین از حیث صفات.
[۲]: ۲) نیامده است از برای احدی از صحابه از فضائل مثل آنچه برای علی بن أبی طالب علیه السّلام آمده است.
[۳]: ۳) نیامده است از برای احدی از اصحاب رسول خدا آن چیزی که برای علی بن أبی طالب آمده است.
[۱]: ۱) علی علیه السّلام اولی و احق بامر ولایت بود از جهت افضلیت نه از جهت نص زیرا که او افضل تمام بشر بود بعد از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلم و احق بمقام خلافت از تمام مسلمانان.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-3 - تصنیف : من و ساقی.mp3
786.4K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم
شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم
نسیم عطرگردان را شِکَر در مجمر اندازیم
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش
که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم
صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز
بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم
یکی از عقل میلافد یکی طامات میبافد
بیا کاین داوریها را به پیش داور اندازیم
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه
که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانیّ و خوشخوانی نمیورزند در شیراز
بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱ #استاد_شجاعی #استاد_رنجبر شاید خدایی که ما میشناسیم و از احکام او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لاالهالاالله ۲.mp3
18.73M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۲
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_فرحزاد
مسیر عشق بینهایت، مسیر پرخطری است!
حریفهایِ به کمین نشستهی این معشوق بسیارند!
و دیو و ددهایی که همت گماردهاند، تو را از مسیر عشق دور کنند!
• عشق بینهایت یعنی چه؟
• چگونه تثبیت میشود؟
• بزرگترین دشمن تولید و تثبیت عشق در انسان چیست؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 تفسیر آیات مهدوی؛ سوره حجر: آیه۳۸-۳۶ 🔺موضوع:موانع فعالیت های مهدوی 🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان 🎙 استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به هر بهونهای شده با امام زمان عج ارتباط بگیر...
اللهم عجل لولیک الفرج
#رمضان_مهدوی
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۳۳
سالکم بنما به کوی معرفت
آشنایم کن به دین فاطمه
۱۳۴
سحر نوید دهد صبح نور نزدیک است
زمان غم به سر آید، طلوع نزدیک است
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم