البتّه میگفتند تا تهران میرویم. امّا اگر تا تهران میآمدند، لطف میکردند یک حکومتی اینجا میگذاشتند و بعد خودشان میرفتند؛ فقط همان خوزستان را میبردند، برایشان کافی بود! این چیز کمی است؟ شما میدانید جوانهای این مملکت در این هشت سال چه کردند، که حالا همین طور مینشینید و میگوئید ما امنیّت نداریم؟ شما بدانید؛ اگر چنانچه الان هم حمله ای به این کشور بشود، این ملّت و همین جوانها - من نمیدانم شما به میدان خواهید رفت یا نه - باز هم به میدان خواهند رفت، باز هم دفاع خواهند کرد و نخواهند گذاشت دشمن موفّق شود. این به خاطر این است که کشور از یک قواره ی خوب برخوردار است.
ما امروز در میان مسؤولین کشور، هیچ کس را نداریم که جزء مردم نباشد، از مردم نباشد. خود بنده افتخارم این است که زندگیام زندگی مردمی است و وضع من با زمان قبل از انقلاب که در مشهد بودم و در آن اوضاع و احوالِ کذایی زندگی میکردم، تفاوتی نکرده. مسؤولین کشور هم - حالا با کم و بیش اختلافی - از مردمند، دردهای مردم را میدانند، حرفهای مردم را میدانند؛ البتّه بعضیها پابندترند، بعضیها یک خرده در یک زمینههایی - که ایشان قبلاً اشاره کردند - بی قیدتر هستند؛ که البتّه اینها عیب است، اینها را باید علاج کنیم. برای اینکه سرطان گسترش پیدا نکند، در اوّل ورود، باید
یک جوری درست بشود؛ یا شیمی درمانی بشود، یا ناگزیر جراحی شود. بنابراین نخیر، وضع امنیّت کشور خوب است.
و امّا درباره ی وزارت اطّلاعات. شما خیال میکنید از این کارها در سرویسهای امنیّتی دنیا وجود ندارد، که حالا تصوّر میکنید در ایران فقط اتّفاق افتاده؟ اینجور کارها همه جا هست. کشورهایی که دم از آزادی و دموکراسی میزنند، آنجا پُر است از این مسائل. حالا دو نفر، سه نفر آدمهای نابابی پیدا شدند و یک حرکتی را انجام دادند، نباید شما کلّ دستگاه وزارت اطّلاعات را زیر سؤال ببرید.
البتّه شما بدانید؛ من روز اوّل هم گفتم، الان هم تحقیقاتشان دارد همین را نشان میدهد و ان شاءالله امیدوارم بزودی روشن تر شود؛ قضیه در محدوده ی وزارت اطّلاعات نمیماند، این حتماً سرِ بیرون دارد. آن روز اوّلی که من گفتم، بعضیها استنکار میکردند؛ الان گزارشهایی که به ما میرسد، نشان میدهد که نخیر، این فکر تقویت میشود؛ به جاهای بیرون از دستگاه ما و سرویسهای خارجی بی ارتباط نبوده؛ ارتباط داشته. خُب، دشمن از این کارها میکند. در ام. آی. سیکس [۱] انگلیس، یکی از بلندپایه ترین شخصیتهاشان جاسوس شوروی بود؛ که کتابی نوشتند و چاپ شده و به فارسی هم ترجمه شده، که من یک وقتی هم اشاره کردم. در آمریکا، همین اواخر، یکی از مسؤولین بلندپایه شان را گرفتند که جاسوس روسیه بوده. از این قبیل هم اتّفاق میافتد و پیش میآید.
به هر حال ذهنتان را نسبت به برخی از پدیدهها حتماً اصلاح کنید. نگوئید وزارت اطّلاعات غیر از جاسوسی، کار دیگری ندارد. خُب، وزارت اطّلاعات مگر غیر از جاسوسی، کار دیگری در داخل مردم دارد؟ خُب، کارش همین است. شما چرا گله میکنید؟! وزارت اطّلاعات سراغ شما که نمی آید، سراغ دوست که نمی آید؛ میگردد، اگر چنانچه یک دشمنی وجود
دارد، پیدایش میکند؛ این بد است؟! شما از این بدتان میآید که اسمش را جاسوسی میگذارید؟ جزو عیبهای وزارت اطّلاعات این شد که خبر میآورد و خبر میبرد؟! خُب، باید خبر بیاورد و خبر ببرد. اصلاً اگر غیر از این بود، باید به او اعتراض و انتقاد میکردیم. منتها ایراد کار این است که وزارت اطّلاعات در این زمینهها یک خرده ضعیف عمل میکند؛ بایستی یک خرده قوی تر عمل کند. این ایراد از آن طرف وارد است. در جامعه گروههایی هستند، دستهای پنهانی هستند، اشخاص بسیار خطرناکی هستند که وزارت اطّلاعات باید اینها را بشناسد، به دستگاههای قضایی معرفی کند تا به مجازات برسند.
----------
[۱]: M. I. ۶ مخفّف (۹Military Intelligence - section ۶) سازمان اطّلاعات مخفی انگلیس که در برخی متون اس. آی. اس (SIS) مخفّف (Secret Intelligence Service) نیز خوانده میشود.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی
تولید : ایران صدا
#روایت_رهبری
#سید_یاسر_جبرائیلی
#تاریخ_معاصر #انقلاب_اسلامی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 0⃣3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part31_روایت رهبری.mp3
22.7M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 1⃣3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ
✳️ شما دعوت شدید به مهمانی خدا، حواستان هست؟
🔰 از تلاوت قرآن غافل نشوید...
#ماه_رمضان
2880080.mp3
3.97M
ترتیل صفحه 4 سوره مبارکه بقره (جزء اول)
قاری : سیدمحمد کرمانی
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آدم (ع) متن حديث آدم عليه السلام الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرامشي كه پيامبران داشتند
متن حديث
السكينة الّتى تكون عند الأنبياء و الأوصياء الصدوق قال: أبى رضى الله عنه قال: حدّثنا سعد بن عبدالله عن أحمد بن محمد بن عيسي، قال: حدّثنا أبوهمام إسماعيل بن همام عن الرضا عليه السلام، أنّه قال لرجل: أى شى ء السكينة عندكم؟ فلم يدر القوم ما هى، فقالوا: جعلنا الله فداك، ما هي؟ قال: ريح تخرج من الجنّة طيّبة لها صورة كصورة الإنسان تكون مع الأنبياء عليهم السلام، و هى الّتى اُنزلت علي إبراهيم حين بني الكعبة فجعلتْ تأخذ كذا و كذا و بني الأساس عليها.
آرامشي كه پيامبران داشتند. صدوق از پدرش (رض) از سعيد بن عبدالله، از احمد بن محمد بن عيسي، از ابوهمام اسماعيل بن همام از امام رضا (ع) نقل است كه آن حضرت به مردي فرمود: به نظر شما سكينه چيست؟ آنان پاسخ را نمي دانستند، پس گفتند: خداوند ما را فدايت كند، آن چيست؟ فرمود: نسيم خوشي است كه از بهشت خارج شده، به صورت انسان بوده و همراه پيامبران (ع) است، و اين هماني است كه بر ابراهيم (ع) در هنگام ساخت كعبه نازل شد، چنين و چنان كرد (نقشه كعبه را ريخت)
و اساس خانه بر روي آن نهاده شد۱.
منبع حديث
۱- معانى الأخبار ۲۸۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش ششم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش هفتم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 28
شماره 8⃣2⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای شهادت نوجوانی که با پای برهنه مقابل چشمان پدرش شهید شد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صلوات و إکثار آن قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَکْثَرَ مَا صَلَّیْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رتبه و درجه نبی اکرم و علمای امّت او در قیامت
قوله علیه السلام: وَ آتِهِ عَنَّا أَفْضَلَ مَا آتَیْتَ أَحَداً مِنْ عِبَادِکَ.
یعنی: عطا نما او را « عنّا »، أی بدعائنا أفضل و اکمل آن مقامی را که عطا کرده[ای [هر فردی را از افراد عباد خود، و إجزأ به افضل و اکرم ما جزیت أحداً من انبیاءک عن أمّته، یعنی: او را جزای خیر بده از دعای ما افضل و اکرم آن درجه را که جزا داده[ای [هر یک از انبیاء اولواالعزم خود را به دعای امّت آنها، چنان که خداوند عطا فرموده او را در آخرت رتبه [ای] که خود خبر داد: «آدم و من دونه
تحت لوائی یوم القیامة » [۴] .
و در دنیا او را مرتبه داده که میفرماید: « لو کان موسی حیَّا لما وسعه إلاّ اتباعی » [۵] . یعنی: اگر فرضا در زمان من بود ممکن نبود او را الاّ متابعت و کسب علوم و معارف حقه الهیه از ناحیه من، چنان که درباره تابعین از امت خود فرموده
----------
[۴]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۴۰۲ ؛ الصراط المستقیم، ج ۱، ص ۲۵۱.
[۵]: ۲ - معانی الأخبار، ص ۲۸۲ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۹۹.
که: « علمآء أمّتی أفضل من أنبیاء بنی اسرائیل » [۱] .
و در حقّ اولیاء و اوصیاء خود فرمود: « انّ للّه عباداً لیسوا بانبیآء یغبطهم النبیون » [۲]، یعنی: اگر چه مرتبه نبوت به مقتضای « لا نبی بعدی » [۳] ختم است، ولی اوصیاء مرا مرتبه و مقامی است در کشف و شهود که غبطه و حسرت میبرند بر مقام آنها انبیاء سلف، کما قال امیرالمؤمنین علیه السلام: « ما للّه نباء أعظم منّی، و ما للّه آیة هی أکبر منّی و لقد عرض فضلی علی الأمم الماضیة علی اختلاف ألسنتها فلم تقف بفضلی » [۴] .
[ قوله علیه السلام: وَ اجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ وَ أَکْرَمَ مَا جَزَیْتَ أَحَداً مِنْ أَنْبِیَائِکَ عَنْ أُمَّتِهِ]
[... ]
قوله علیه السلام: إِنَّکَ أَنْتَ الْمَنَّانُ بِالْجَسِیمِ، الْغَافِرُ لِلْعَظِیمِ.
و فی حدیث علی علیه السلام: « و قد سئل عن الحنّان و المنّان اللذان من أسمائه تعالی، فقال: الحنان هو الذی یقبل علی من أعرض عنه، و المنّان هو الذی یبدأ بالنوال قبل السؤال » [۵] .
«الغافر العظیم»، غفر بمعنی: ستر. و الغفار من أسمائه تعالی، أی هو الساتر لذنوب عباده و عیوبهم، المتجاوز عن خطایاهم و ذنوبهم. و أیضاً الغفیر: الزیادة فی
----------
[۱]: ۳ - در مصادر معتبر بدین عبارت نیامده است، بلکه وارد شده: «کأنبیاء بنی اسرائیل»، بحارالأنوار، ج ۲۴، ص ۳۰۷ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷۷ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۲.
[۲]: ۴ - ریاض السالکین، ج ۶، ص ۳۹۳، بسنجید: مجمع الزوائد، ج ۱۰، ص ۲۷۷.
[۳]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۲۵ ؛ الفقیه، ج ۴، ص ۱۶۳.
[۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۴، ص ۲۵۹.
[۵]: ۷ - الرواشح السماویة، ص ۲۳۷ ؛ مجمع البحرین، ج ۶، ص ۲۴۰.
الرزق و المال والعمر و الولد. و الغافر: اسم فاعله.
و غافر در فقره دعاء به معنی ثانی أنسب است به مناسبت لفظ منّان که در مقدّم او است، چه او است تعالی زیاد کننده عطاهای مذکوره جسیم و کثیر و عظیم آنها را به رسول اکرم و به هر یک از عباد خود به قدر لیاقت و استحقاق آنها، چه العطیات بقدر القابلیات، و المعروف بقدر المعرفة.
و فی الدعاء: « یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سأله، یا من یعطی من لم یسأله و من لم یعرفه، تحنّناً منه و رحمة » [۱] .
قوله علیه السلام: وَ أَنْتَ أَرْحَمُ مِنْ کُلِّ رَحِیمٍ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الاْءَخْیَارِ الاْءَنْجَبِینَ.
----------
[۱]: ۱ - اقبال الاعمال، ص ۶۴۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۳۹۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357