#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #جاذبه_و_دافعه_علی ❇️ ( جلسه 2 کتاب جاذبه و دافعه علی) 🎤 با توضیحات استاد احسان عباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 66.mp3
8.99M
❇️ تدریس کتاب #جاذبه_و_دافعه_علی
❇️ ( جلسه 3 کتاب جاذبه و دافعه علی)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 30.MP3
8.21M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی
❇️جلسه ۲۸
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_ادواردو_نیستم قسمت 9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من ادواردو نیستم 10.mp3
26.58M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 0⃣1⃣ #پایان
533.4K
باسلام🌹 🍃🌺تقدیم به خوبان 🍃🌹
🌺رباعیات از🍃دلگویه نادر🍃🌺
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
ما همه جامانده های جبهه ائیم
قهرمانانیم همه. رزمنده ائیم.
رفته اند.یاران ولی ما مانده آئیم
ازتمام شهدا .. شرمنده ائیم
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
ماهمان ارتش روح الله ائیم
رهروان راه. ثارالله ائیم
درصف امت حزب الله ائیم
باامام خامنه ای همرائیم
🍃🌺🍃
لشکری داریم ما مازندرانیها غیور
جانفدای حضرت آقای بیداروصبور
یک اشاره .گردهد.فرمانده کل قوا
هرچه بدخواه وطن رامی فرستیم مابه گور
ای رفیق من بیا. .یادشهیدان باشیم
یاداین آلاله های. .خاک ایران باشیم
نکنیم دوری ازاین دسته گلای فاطمی
عاشقانه یادشان .باصددل و جان باشیم
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
التماس دعا.🍃🌺🍃....
شادی روح شهدا صلوات🌺🍃
خادم الحسین ..🍃🌺🍃
...توحیدی کریمی🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
ارسالی از اعضاء
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
توحید صفاتی امّا توحید صفاتی آن است که: موحّد آنچه صفات علیا و اسماء حسنی در موجودات مشاهده مینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توحید افعالی
اما توحید افعالی آن که: تمام آثار و افعالی که در قاطبه افراد انسان و حیوان حتی در ذوات طبایع و اجرام مشاهده میشود موحّد کلیةً باید مبدأ آثار را خدا داند، که اگر چیزی را سوای حق تعالی مستقّلاً مؤثّر آثار تصوّر نماید به مقتضای: « وَ مَا تَشَآؤُنَ إِلاَّ أَن یَشَآءَ اللَّهُ [۱] »، «و لا حول و لا قوّة الاّ باللّه» [۲] هنوز در شرک خفی است، نه در توحید حقیقی ؛ و به این لحاظ است آیه شریفه: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۳] »، و نیز ایماء به این مقام است قوله تعالی: « وَ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ [۴] » کما قیل: گر گزندت رسد، ز خلق مرنج که نه راحت رسد ز خلق، نه رنج [... ]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه تکویر، آیه ۲۹.
[۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه کهف، ۳۹.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه توبه، آیه ۱۴.
گر چه تیر [۱] از کمان همی گذرد از کمان دار بیند اهل خرد [۲]
چنان که بظاهر، حیات ظاهریه اشیاء به ماء است، به مفاد: « وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَآءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ [۳] »، نسبت به خود فرماید: « هُوَ یُحْیِی وَ یُمِیتُ [۴] »، و اضاءه
عالم به ظاهر از شمس و قمر است، به خود منسوب نموده که: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۵] »، أی اللّه منوّر السماوات و الارض.
و نیز با آن که به وسایل و وسایط آباء سبعه و أمّهات اربعه و تأثیر أشعه شمسیه و قمریه، و به معاونت مَلَک نامیه موکّله بر نباتات تکمیل اشجار و زراعات میشود، مع ذلک یسقط الآثار عن الکلّ، و یستند إلی ذاته الشریف، و قال: « ءَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ [۶] »، چنان که تصویر اشکال به ظاهر فعل مصوّره است از او سلب نموده و اضافه به خود دهد، «و الله یصوّرکم فی الأرحام کیف یشاء» [۷]، الی غیر ذلک، لذا قیل:
مؤثّر حقّ شناس اندر همه جای ز حدّ خویشتن بیرون منه پای [۸]
و به این نظر است که چون منجّمون آثار این عالم عنصریات را مستقّلاً از حرکات و اتصالات و مقارنات کواکب دانسته، و هر شکلی از اشکال آنها را منشأ اثری تصوری نمایند و گویند: لزحل کذا و کذا من الآثار، و للمشتری کذا و کذا، و للشمس والقمر کذا و کذا، و لم یشعروا بمقام التوحید أسند التکذیب الیهم، و قال
الرسول: « المنجّمون یکذّبون بربّ الکعبة » [۱]، یعنی: چون از قصور فهم آنها را بذاته مؤثّر این آثار دانند کأ نّه تکذیب به فاعلیت و ربوبیت حق تعالی نموده اند، کما قیل:
منجم کو [۲] ز ایمان بی نصیب است اثر گوید از این شکل غریب است [۳]
و قال تعالی توبیخاً لهم: « وَ یَجْعَلُونَ لِمَا لاَ یَعْلَمُونَ نَصِیبًا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ تَاللَّهِ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا کُنتُمْ تَفْتَرُونَ [۴] » علی اللّه، یعنی منجّمین و طبیعیین [۵] و دهریین قرار میدهند از برای اشیاء عدیم الشعور کواکب نصیب و حظّی از برای آن چیزهائی
که ما رزق افراد بشر قرار داده ایم.
یعنی: تکمیل ارزاق خودشان را که ما مستقلا به آنها عنایت کرده ایم نسبت به حرکات افلاک و سیر کواکب عدیم الشعور میدهند، به خدا قسم که ما از آنها سؤال و مؤاخذه مینمائیم از این بهتان و افتراء آنها، که فعل ما را نسبت به غیر ما میدهند، با آن که: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۶] »، چه معلوم است که مبدأ اثر در اعیان ممکنات وجود است، اعمّ از وجود سماء و سماوی، و ارض و ارضی، و وجود در همه جا از ناحیه حقّ است، پس آثار کلا و طرّاً از او است، لذا قیل:
موحّد [۷] را که وحدت در شهود است نخستین نظره بر نور وجود است [۸]
----------
[۱]: ۵ - اصل: پیش.
[۲]: ۶ - گلستان، سعدی شیرازی، حکایت ۲۴، « ملک زوزن را خواجه... ».
[۳]: ۷ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۰.
[۴]: ۸ - سوره مبارکه یونس، آیه ۵۶.
[۵]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵.
[۶]: ۲ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۴.
[۷]: ۳ - اقتباس از سوره مبارکه آل عمران، آیه ۶.
[۸]: ۴ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال از ناسیت قرب و بعد... ».
[۱]: ۵ - در مصادر حدیثی معتبر یافت نشد. ولیکن بسنجید: بستان السیاحة، ۵۰۰.
[۲]: ۶ - مصدر: چون.
[۳]: ۷ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکر در آفاق ».
[۴]: ۸ - سوره مبارکه نحل، آیه ۵۶.
[۵]: ۹ - اصل: طبیعین.
[۶]: ۱ - سوره مبارکه هود، آیه ۶.
[۷]: ۲ - مصدر: محقق.
[۸]: ۳ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال در ماهیت فکرت ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پند ابوحازم بر عمربن عبدالعزیز داخل شد. عمر به او گفت: مرا موعظه کن. ابوحازم گفت: بخواب و مرگ را ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخشش
عبداللّٰه بن مسلم بر هارون الرشید وارد شد. هارون قصد قتل او کرد. عبداللّٰه گفت: تو را به کسی که تو نزد او ذلیل تر هستی از من نزد تو، و کسی که تواناتر است بر عذاب تو، بیشتر از توان من، مرا ببخش. هارون او را بخشید.
حافظ
همتم بدرقه ی راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
تفسیر آیه و لقد زینا
در تفسیر آیه شریفه وَ لَقَدْ زَیَّنَّا السَّمٰاءَ الدُّنْیٰا بِمَصٰابِیحَ [۱]، باید گفت: این آیه دلالت بر این ندارد که ستارگان در فلک ماه هستند، بلکه دلالت آیه بر این است که فلک ماه به ستارگان زینت شده است. و این صحیح است چرا که ستارگان نور دارند.
----------
[۱]: ۱) - ملک، ۵.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۹۵ درصد از کارهای بچه ها در منطقه سبز و زرد است منطقه سبز کارهای خوب منطقه زرد کارهای نه خوب نه بد و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا شما قادر به هدایت جت بوئینگ 747 هستید؟ آیا قادر به جراحی قلب باز هستید؟ آیا شما می توانید یک کتاب فلسفه ی ژاپنی را به فارسی ترجمه کنید؟ سه تا سوال از شما کردم سه تا "نه نمی توانم" از شما گرفتم. در این مبحث با این جواب ها خیلی کار داریم.
حال می رویم سر اصل مطلب، یک مفهوم دیگر شخصیت، رشد اجتماعی و اعتماد به نفس و عزت نفس است. در این مبحث می خواهیم اعتماد به نفس و عزت نفس را تمرین کنیم. پس وقتی می گوییم شخصیت مطلوب یعنی کسی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارد. و وقتی می گوییم شخصیت نامطلوب یعنی کسی که اعتماد به نفس و عزت نفس پایین یا متزلزلی دارد. این دو عبارت خیلی برای شما آشناست و تقریباً با هر مادری صحبت می کنم گله دارد که اعتماد به نفس فرزندم پایین است و می خواهم که بالا برود.
اولین جلسه کودک آرزوها را به یاد دارید؟ بیشترین ویژگی هایی که شمردید بیشتر روی اعتماد به نفس تأکید داشتید و کمتر کسی به ویژگی های عزت نفس اصرار می کند. زیربنای شخصیت اعتماد به نفس و عزت نفس است. اعتماد به نفس در حوزه ی مهارت ها است. اعتماد به نفس یعنی دیدن توانایی ها و اعتماد به توانایی ها. عزت نفس در حوزه ی ارزش ها است، یعنی دیدن منزلت، مقام و جایگاه انسان در هستی. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت63}
[مباحث کودک متعادل
بحث زن بودن و مادر بودن را به یاد دارید؟ گفتیم مادر بودن یک منزلت است و زن بودن یک مهارت است؛ مادر بودن در حیطه ی عزت نفس و منزلت است و از ارزش ها می آید. در حالی که بچه داشتن از مهارت ها است و در حیطه ی اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس و عزت نفس مکمل یکدیگرند. اصل عزت نفس است نه اعتماد به نفس. من در اول مبحث سه تا سوال کردم و شما در جواب هر سه سوال جواب دادید" نمی توانم" .
نمی توانم یعنی ناتوان هستم و این نشان دهنده ی عزت نفس پایین و هم اعتماد به نفس پایین است. و نشان دهنده ی پایین بودن عزت نفس و اعتماد به نفس کل جامعه ی خانم های ایرانی است. شما اقرار به ناتوانی کردید. من می توانستم 50 تا سوال دیگر از شما کنم که جوابش نمی توانم می بود.از این که این قدر ناتوان هستید احساس حقارت نمی کنید؟
یکی از حاضرین: خوب دلیل نداره که ما همه ی مهارت ها را یاد بگیریم.
پاسخ: من اصلاً صحبت این را نکردم که چه مهارت هایی دارید؟ من سوال کردم که توانایی دارید، می توانید، شما هم گفتید نه ! یعنی القاء ناتوانی. این درست همان کاری است که با بچه هایمان می کنیم."عزیزم بذار زمین، نمیتونی!!"
حاضرین: سوال شما در مورد آینده بود؟
پاسخ: نه اصلاً دقیقاً برای همین لحظه ی حال است و جواب هر سه سوال من باید این باشد: "بله من می توانم" با قدرت همین الآن.
از من بپرسید، که جراحی قلب می توانی انجام بدهی؟ جواب می دهم که بله می توانم خیلی هم با قدرت می گویم بله می توانم، خوب طبیعتاً می گویید پس انجام بده، خیلی ساده است جواب می دهم "بلد نیستم" .
بلد نبودن چه ربطی به نتوانستن دارد؟ مگر کسی که جراحی قلب می کند با شما متفاوت است؟ مگر به جای دو دست و دو پا و دو چشم، چهار چشم و دست و پا باید داشته باشد؟ تونایی چه ربطی به بلد بودن دارد؟ این همان موضوعی است که من به آن می گویم بحران مفاهیم. همه چیز را با هم قاطی می کنیم. ما بلد نبودن را با ناتوان بودن یک جا می بینیم. در نتیجه وقتی که کودکمان بلد نیست به او القاء ناتوانی می کنیم. من می توانم همه ی این کارها را که گفتم حتی بالاترش هم را انجام بدم. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت64}
[مباحث کودک متعادل ]
📸 پاسخ سخت خداوند به زوجهایی که بچهدار شدن را عقب میاندازند بهروایت رهبر انقلاب
✍️همواره توصیهی بنده بعداز #ازدواج آسان، موضوع #فرزندآوری سریعتر است؛ چه بسیاری از زوجها را دیدهام که به بهانهی مسائل فرعی مثل تحصیل زن، مهیا شدن امکانات شوهر و... ناشکری کرده و فرزندآوری را عقب انداختند؛ درنتیجه سالها در حسرت فرزند سپری کردند و یا دیگر هرگز فرزنددار نشدند!
#لبیک_یا_خامنه_ای
@zandahlm1357
4_5906496419107176975.m4a
4.76M
فایل صوتی شماره 15
#ملکه_گل_ها 🌻🌺
موضوع:همدلی و مهربانی
29.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون مهارت های زندگی
تعطیلات کجا بریم
🇮🇷 #مهارتهای_زندگی
@zandahlm1357
✅ فواید علمی و ارزشمند عناب
🕋 پیامبراکرم صلی الله علیه و آله:
«عناب خارش پوست و اگزما را برطرف و قلب رو جلا می دهد.»
📚 طب النبی، ص ۲۹.
🔴عناب به دلیل فوایدی که برای سلامتی داره ، هم به عنوان غذا و هم به عنوان داروی گیاهی تو سراسر جهان مصرف میشه
مخصوصا که الان همه جا به صورت تازهش هم موجوده 😍
بعنوان مثال بیش از 3000 ساله که عناب به طور شایع و فراگیر به عنوان غذا و داروی گیاهی چینی استفاده میشه!
🔹 یکی از عملکردهای اصلی عناب، سودرسانی به مغز از طریق آروم کردن ذهن و بهبود کیفیت خوابه!
و برای کسایی که اختلال خواب دارن و به سختی به خواب میرن عااالیه👌
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اگه زانو درد داری این حرکات رو انجام بده
#ورزش_خونگی
🌸#تپش_قلب
✔️روش درمان:👇
🔹برای درمان تپش قلب خود موارد زیر را رعایت کنید:
الف) شبی یک لیوان عرق بهار نارنج به همراه یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل میل شود(۱۲۰ شب)🍃
ب) کاهش سردیها مخصوصا سرد و ترها🍃
ج) میوه هایی مثل سیب و به بسیار مفید است و خوبست که روزانه میل شود. 🍃
د) استشمام عطر گرم در حال خواب (۱۲۰ شب)🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سد زاوین کلات نادری ، #مشهد، #خراسان_رضوی
سد زاوین کلات نادری در کنار هشت آبشار بینظیر زاوین، فضای دلچسبی را برای ماهیگیری فراهم کرده است. درهها و پوشش گیاهی خاص منطقه هم مکانی عالی برای کوهنوردان و طبیعتدوستان به وجود آورده و در کنار این جاذبههای طبیعی، ابنیه تاریخی زاوین نیز دلایل خوبی برای گشتوگذار در این منطقهاند.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلوت یا کلات یا قلات به اشکال و بلندی های طبیعی میگویند که بر اثر فرسایش بمرور زمان این شکلی درآمده اند
کلوتهای دلوار #بوشهر
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 آبشار آبگرم کلات _ خراسان رضوی
آبشار آبگرم در نزدیکی روستای آبگرم واقع در شهرستان کلات قرار گرفته است. برای رسیدن به آبشار، پس از رسیدن به روستا و عبور از آن، بعد از حدود نیم ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آبگرم خواهید رسید. ارتفاع آبشار حدود ۲۰ متر و دمای آب ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بوده و حوضچه آبشار برای آبتنی مناسب است.
در طول مسیر با عبور از دره و حاشیه رودخانه و در مسیری با صخرههای زیبا و دشتی سرسبز به کاروانسرای قدیمی دوران شاه عباس صفوی میرسید و در ادامه راه درختان انجیر وحشی را خواهید دید. از اینجا به بعد، ادامه مسیر به شکلی است که اگر سمت راست رودخانه را انتخاب کنید، به زیر آبشار میرسید و اگر سمت چپ را ادامه دهید، میتوانید از کنار آبشار عبور کرده و با ادامه مسیر به سرچشمه اصلی آبشار برسید.
@zandahlm1357