eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.4هزار عکس
41.1هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣2️⃣ آیا فرزندان آدم با خواهران خود ازدواج کردند؟ ⭕️ درباره‌ی ازدواج فرزندان حضرت آدم چند دیدگاه وجود دارد: 🔷 اول: فرزندان آدم با خواهران خود ازدواج کردند ولی بچه‌های آن‌ها که دخترعمو و پسرعمو بودند،با هم ازدواج کردند. این حکم چون از طرف خداوند است، اشکالی ندارد.خدا در یک زمانی یک کاری را حلال می‌کند و در یک زمانی همان کار را حرام می‌کند. مثلا در زمان قبل اسلام مثل زمان حضرت یعقوب علیه السّلام ازدواج با دو خواهر حلال بوده است ولی بعدا حرام شده است. همان خدا در زمان آدم ازدواج بین خواهر و برادر را حلال دانسته ولی بعدا حرام کرده است. 🔶 دوم: ازدواج فرزندان آدم با دخترانی از نسل‌های دیگر که در روی زمین بودند. 🔹 طبق آیات و روایات این تایید می‌شود که قبل از حضرت آدم انسان‌های دیگری بوده است. مثل جریان گفتگوی فرشتگان با خدا که چرا می‌خواهی انسانی را درست کنی که در زمین خونریزی و فساد کند؟ این آیه نشان از این دارد که قبل از حضرت آدم انسان‌های دیگری بوده است و فرزندان آدم با آن‌ها ازدواج کردند. 🔷 سوم: دیدگاه دیگر این است که خداوند برای ازدواج فرزندان آدم عده‌ای از فرشتگان و جنیان را به زمین فرستاد تا با فرزندان آدم ازدواج کنند. در کل هر کدام از دیدگاه‌ها که باشد، هیچ اشکالی ندارد. چون با خواست خدا بوده است. 📝 لینک مطلب: 👇 https://btid.org/fa/news/190334 📎 📎 📎 📎
♨️شبهه ♨️مگر نه اینکه قرآن میفرماید اگر کار خیر انجام بدهید به خودتون برمیگردد و اگر کار بد هم بکنید به خودتون برمیگردد ولی ما خیلی وقتها کار خوب هم در حق خودمون و هم در حق دیگران کردیم ولی بدی به ما برمی‌گرده❓❓ 💢الإسراء آیه7: إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها......💢 اگر نيكى كنيد، به خودتان نيكى میكنيد؛ و اگر بدى كنيد باز هم به خود میكنيد.....❓ ✅جواب بخش اول 👌👌 این آیه دارد قاعده‌ای بیان میکند که تمام موجودات (حداکثر)و ( قبل ) از آنکه به دیگران نفع یا ضرری برسانند خودشان و از سایر موجودات از آن خاصیت و عمل بهرمند خواهند شد.🤔 1⃣مثال طبیعت : گوارایی و زلالی آب چشمه اولا و بالذات برای خود چشمه است ثانیا مقطعی و محدود دیگران بهرمند خواهند شد (مثلا در یک تفریح نیم روزه فقط ازش لذت میبرند ولی آن زلالی همیشه با آب هست و قبل از اینکه من به سمت آب بروم بوده و بعد از اینکه من هم بروم خواهد بود یعنی بیشتر و پیشتر) 👈یا زیبایی و خوش عطری گل..... ✅👌برعکس آن هم صادق است یعنی تلخی سیاهی و... یعنی تلخی اول برای خود مواد طبیعت است بعد برای دیگران، مثلا بوی بد لجن زار که حالت تعفن دارد اولا بالذات برای خود لجن است و بعد برای دیگران است مثلا من کنار زباله رد میشوم فوقش یک دقیقه جلوی دماغم را میگیرم ولی این بوی تعفن هم قبل و هم بعد از من برای این لجن زار هست. 👌✅👌اگر بدانیم که هر کار خیری که از ما صادر میشود و خیر و برکاتش به ما نائل میشود قطعا بیشتر رغبت انجام آن را پیدا خواهیم کرد و بیشتر مراقبت خواهیم کرد.
💢بخش دوم ✅2⃣مثلا کسی که نماز اول وقت میخواند و (یعنی قبل از آن عمل) خود مصلی(کسی که نماز میخواند) لذت میبرد بعد از او نماز لذت میبرد(بله نماز هم لذت میبرد لذا در روایت داریم کسی که نمازش قبول نشود و رد بشود نماز بهش میگوید خداوند ضایع ات بکند همانطوری که من را ضایع کرد... ) الصادق(علیه السلام): قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم): من صلی الصلاة لغیر وقتها رفعت له سوداء مظلمة تقول: ضیعک الله کما ضیعتنی. امام صادق(علیه السلام) فرمود: رسول خدا فرمودند: کسی که نماز را در غیر وقت انجام دهد عوض نماز سیاهی تاریکی بالا می رود و می گوید خدا تو را ضایع گرداند همان طوری که تو مرا ضایع گردانیدی. 💯✅👌3⃣ یا مثلا کسی که کینه دارد بیشتر و پیشتر از دیگران خودش اذیت میشود یعنی اول آزار برای اوست بعد دیگران آزار میبینند ✅👌👈4⃣یامثلا کسی که عصبانی میشود قبل از اینکه با این عصبانیتش لذت زندگی را از دیگران بگیرد اول لذت از زندگی خودش گرفته میشود چون انسان عصبی نمیتواند از داشته هایش لذت ببرد مثلا اگر بچه ای داخل مهمانی کار بدی کرده باشد میگوید رفتیم خانه حسابت را میرسم حالا تا خانه بخواهد بیاید ممکن است نصف روز خود خوری بکند و وقتی خانه رسید فرزندش را بزند ولی و خودش اذیت میشود چون اولا نصف روز خود خوری میکرد دوما بعد از زدن فرزند تا یک روز حداقل پشیمان است که چرا این کار را کرده ولی فرزند میرود بازی یا پای تلویزیون همه چیز را فراموش میکند. 👌5⃣یا مثلا وقتی به فقیری کمک میکنید مثلا غذا درب خانه اش میبرید خیلی خوشحال میشود ولی ممکن دو سه ساعت بعدش فراموش کند ولی شما تا چند روز حالتون خوش است که فقیری را غذا دادین چرا؟ چون شما اقدام کردین به کار خیر لذا شما بیشتر و پیشتر باید لذت ببری.
👌✅این اصلی که خدمتتان عرض کردیم ( و ) در تمام روایات هم موجود است به عنوان نمونه 👇👇 👌👏👏👌6⃣چرا برای کسی که سلام بکند 69تا ثواب میدهند ولی برای کسی که جواب سلام را میدهد یک ثواب؟ چون حَظ و بهره و برای کسی است که اول سلام کند، یعنی برای کسی است که اول اقدام به کار خیر بکند. 🌹انتشارش با شما خوبان
بخش سوم👇👇 👌👈ما خیال میکنیم حتما طرف رو باید ماشین بزنه یا به مرضی غیر قابل درمان مبتلا بشه تا ما متوجه بشیم اثر گناه بهش برگشته یا طرف یک دفعه صاحب خانه بشه یا صاحب فلان امکانات بشه تا ما متوجه بشیم که اثر فلان کار خیرش به او برگشته حال آنکه اینطور نیست 👌👌👌گاهی طرف به یک مرض درونی و روحی مبتلا میشه که فقط خودش و خدایش میدانه از کجا داره میخوره یا برعکس طرفی که احسان کرده به یک آرامش و لذت درونی میرسه که فقط خودش و خدایش میدانن. ✅👌👈کلا تصور ما درباره عذاب و بازگشت عمل خیلی وقتها اشتباه است مثلا عذاب را این میدانیم که از آسمان سنگ ببارد یا زمین باز بشود و طرف را ببلعد خلاصه👇👇 👌👌باید به این بلوغ برسیم👈که ما هیچ وقت نه می‌توانیم آرامش را از کسی بگیریم و نه می توانیم آرامش را بدهیم مگر اینکه قبلش به خودمان آرامش بدهیم ویا آرامش بگیریم. 🌹انتشارش با شما خوبان
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیلی از چادرها رو باد برد! خیلی از زندگیا رو باد برد... 🎙استاد دانشمند @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما این همه منکر داریم بدتر از بی حجابی، چرا انقدر گیر دادید به ⁉️ 🎙 پاسخ شنیدنی از استاد عالی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل سوم: حجاب و تحول مقدمه از اسرار زيارت آن است كه زائر، خود را چون قطره اى ببيند كه مى خواهد به دريا بپيوندد و در آن محو گردد. اين پيوند كه پيوندى معنوى است، نه مادى، بايد همواره مورد توجه زائر باشد. ازاين رو هر چه انسان خود را از پيرايه ها، تعلق ها، زنجيرهاى گناه و خلق و خوى استكبارى برهاند، اين پيوستن و محو شدن، آسان تر و كامل تر است. «علامه طباطبايى (رحمه الله) » چه زيبا سروده است: من خس بي سر و پايم كه به موج افتادم او كه مي‌رفت مرا هم به دل دريا برد من به سرچشمه خورشيد نه خود بردم راه ذره اي بودم و مهر تو مرا بالا برد [۱] در اهميت زيارت همين بس كه در ادعيه ماه مبارك رمضان و شب قدر، سفارش شده است يكى از خواسته هاى ما از خداوند، توفيق رفتن به حج و عمره و زيارت مشاهد شريفه باشد. [۱] به راستى، دليل اين همه تأكيد چيست و چرا بايد آرزوى هر مؤمن، رفتن به اين زيارتگاه‌ها باشد؟ در پاسخ به اين پرسش مى توان گفت: كم ترين فايده اى كه از اين سفرهاى نورانى نصيب مؤمن مى شود، تحول و اثر پذيرى عميق روحى و معنوى در نفس آدمى است. بهترين تعبيرى كه مى توان براى اين گونه توفيقات، در روايت‌ها يافت، اين حديث شريف نبوى است كه مى فرمايد: اِنَّ لِرَّبِكُمْ فى ايّام دَهْرِكُم نَفَحاتٍ اَلا فَتَعَرَّضوا لَها. [۲] همانا از سوى پروردگارتان، در طول عمر شما، گاهى نسيم رحمت الهى به سوى شما مى وزد. آگاه باشيد كه خود را در معرض اين وزش و نسيم رحمت قرار دهيد و از آن روى گردان نشويد. در يكى از سفرهاى زيارتى كه به مدينه منوره مشرف شده بودم، يكى از استادان دانشگاه شيراز را كه در سفرهاى پيش با او آشنا شده بودم، به همراه دو نفر از دوستانش، در صحن مسجدالنبى ديدم. پس از سلام و احوال پرسى، يكى از همراهان ايشان از من درخواست زيبايى كرد. وى گفت: دعا كنيد من در اين سفر تغيير كنم و انسان بهترى شوم! من گفتم: من كه باشم كه براى شما دعا كنم. شما را راهنمايى مى كنم كه به محضر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) شرفياب شويد و اين حاجت را از ايشان بخواهيد. تا من اين جمله را به وى گفتم، چنان از اين سخن دچار تحول روحى شد كه به گريه افتاد و شانه هايش از شدت گريه، شروع به لرزيدن كرد و كم بود از شدت گريه بر زمين افتد. ---------- [۱]: مهر تابان، سيد محمدحسين حسيني تهراني، ص۵۶. [۱]: مفاتيح الجنان، اعمال ماه مبارك رمضان. [۲]: بحارالانوار، ج۶٨، ص٢٢١. آرى، اين سفرهاى كوتاه، ولى عميق زيارتى مى تواند بهترين فرصت براى ايجاد تغيير و تحول اساسى در فكر و رفتار زائران باشد؛ به شرطى كه مسئولان فرهنگى حج و زيارت، زمينه اين تحول را براى آنان فراهم كنند. يكى از دگرگونى هاى عميق در سفرهاى زيارتى، تغيير و تحول در پوشش بانوانى است كه توفيق اين گونه سفرها را پيدا مى كنند، ولى در نوع پوشش و حجاب خود، دچار عادت هاى غير دينى شده اند و از الگوى مناسبى براى لباس و پوشش خود در مقابل نامحرم، برخوردار نيستند. بسيارى از اين بانوان وقتى خود را در جمع زائران و علاقه مندان به معنويت مى بينند، خود را چون قطره اى احساس مى كنند كه به دريا رسيده و از هويت محدود و كوچك خود خارج شده و در يك هويت جمعى و بسيار بزرگ قرار گرفته اند. اين افراد در چنين شرايط، دست به انتخاب مى زنند و با اينكه پيش از اين، حجاب خود را جدى نمى گرفتند، ولى در اين تحول عظيم، هر شرطى را مى پذيرند تا از قافله مؤمنان و خداجويان عقب نمانند. اين تغيير به ظاهر ساده در مدت كوتاه سفر، چنان در فكر، ذهن و رفتار آنان اثر گذار است كه همانجا با خدا عهد مى بندند كه براى هميشه حجاب چادر را از خود دور نسازند. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357