👌✅این اصلی که خدمتتان عرض کردیم (#بیشتر و #پیشتر) در تمام روایات هم موجود است به عنوان نمونه 👇👇
👌👏👏👌6⃣چرا برای کسی که سلام بکند 69تا ثواب میدهند ولی برای کسی که جواب سلام را میدهد یک ثواب؟ چون حَظ و بهره #بیشتر و #پیشتر برای کسی است که اول سلام کند، یعنی برای کسی است که اول اقدام به کار خیر بکند.
🌹انتشارش با شما خوبان
#تلنگر
بخش سوم👇👇
👌👈ما خیال میکنیم حتما طرف رو باید ماشین بزنه یا به مرضی غیر قابل درمان مبتلا بشه تا ما متوجه بشیم اثر گناه بهش برگشته یا طرف یک دفعه صاحب خانه بشه یا صاحب فلان امکانات بشه تا ما متوجه بشیم که اثر فلان کار خیرش به او برگشته حال آنکه اینطور نیست 👌👌👌گاهی طرف به یک مرض درونی و روحی مبتلا میشه که فقط خودش و خدایش میدانه از کجا داره میخوره یا برعکس طرفی که احسان کرده به یک آرامش و لذت درونی میرسه که فقط خودش و خدایش میدانن.
✅👌👈کلا تصور ما درباره عذاب و بازگشت عمل خیلی وقتها اشتباه است مثلا عذاب را این میدانیم که از آسمان سنگ ببارد یا زمین باز بشود و طرف را ببلعد
خلاصه👇👇
👌👌باید به این بلوغ برسیم👈که ما هیچ وقت نه میتوانیم آرامش را از کسی بگیریم و نه می توانیم آرامش را بدهیم
مگر اینکه قبلش به خودمان آرامش بدهیم ویا آرامش بگیریم.
🌹انتشارش با شما خوبان
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیلی از چادرها رو باد برد! خیلی از زندگیا رو باد برد...
🎙استاد دانشمند
#حجاب
@zandahlm1357
4.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما این همه منکر داریم بدتر از بی حجابی، چرا انقدر گیر دادید به #حجاب⁉️
🎙 پاسخ شنیدنی از استاد عالی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
داستانى از پيامدهاى رعايت نكردن حجاب چند سال پيش در يكى از روزنامه ها، نوشته شده بود: مردى در رفت و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل سوم: حجاب و تحول
مقدمه
از اسرار زيارت آن است كه زائر، خود را چون قطره اى ببيند كه مى خواهد به دريا بپيوندد و در آن محو گردد. اين پيوند كه پيوندى معنوى است، نه مادى، بايد همواره مورد توجه زائر باشد. ازاين رو هر چه انسان خود را از پيرايه ها، تعلق ها، زنجيرهاى گناه و خلق و خوى استكبارى برهاند، اين پيوستن و محو شدن، آسان تر و كامل تر است.
«علامه طباطبايى (رحمه الله) » چه زيبا سروده است:
من خس بي سر و پايم كه به موج افتادم
او كه ميرفت مرا هم به دل دريا برد
من به سرچشمه خورشيد نه خود بردم راه
ذره اي بودم و مهر تو مرا بالا برد [۱]
در اهميت زيارت همين بس كه در ادعيه ماه مبارك رمضان و شب
قدر، سفارش شده است يكى از خواسته هاى ما از خداوند، توفيق رفتن به حج و عمره و زيارت مشاهد شريفه باشد. [۱]
به راستى، دليل اين همه تأكيد چيست و چرا بايد آرزوى هر مؤمن، رفتن به اين زيارتگاهها باشد؟ در پاسخ به اين پرسش مى توان گفت: كم ترين فايده اى كه از اين سفرهاى نورانى نصيب مؤمن مى شود، تحول و اثر پذيرى عميق روحى و معنوى در نفس آدمى است.
بهترين تعبيرى كه مى توان براى اين گونه توفيقات، در روايتها يافت، اين حديث شريف نبوى است كه مى فرمايد:
اِنَّ لِرَّبِكُمْ فى ايّام دَهْرِكُم نَفَحاتٍ اَلا فَتَعَرَّضوا لَها. [۲]
همانا از سوى پروردگارتان، در طول عمر شما، گاهى نسيم رحمت الهى به سوى شما مى وزد. آگاه باشيد كه خود را در معرض اين وزش و نسيم رحمت قرار دهيد و از آن روى گردان نشويد.
در يكى از سفرهاى زيارتى كه به مدينه منوره مشرف شده بودم، يكى از استادان دانشگاه شيراز را كه در سفرهاى پيش با او آشنا شده بودم، به همراه دو نفر از دوستانش، در صحن مسجدالنبى ديدم. پس از سلام و احوال پرسى، يكى از همراهان ايشان از من درخواست زيبايى كرد. وى گفت: دعا كنيد من در اين سفر تغيير كنم و انسان بهترى شوم! من گفتم: من كه باشم كه براى شما دعا كنم. شما را راهنمايى مى كنم كه به محضر
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) شرفياب شويد و اين حاجت را از ايشان بخواهيد. تا من اين جمله را به وى گفتم، چنان از اين سخن دچار تحول روحى شد كه به گريه افتاد و شانه هايش از شدت گريه، شروع به لرزيدن كرد و كم بود از شدت گريه بر زمين افتد.
----------
[۱]: مهر تابان، سيد محمدحسين حسيني تهراني، ص۵۶.
[۱]: مفاتيح الجنان، اعمال ماه مبارك رمضان.
[۲]: بحارالانوار، ج۶٨، ص٢٢١.
آرى، اين سفرهاى كوتاه، ولى عميق زيارتى مى تواند بهترين فرصت براى ايجاد تغيير و تحول اساسى در فكر و رفتار زائران باشد؛ به شرطى كه مسئولان فرهنگى حج و زيارت، زمينه اين تحول را براى آنان فراهم كنند.
يكى از دگرگونى هاى عميق در سفرهاى زيارتى، تغيير و تحول در پوشش بانوانى است كه توفيق اين گونه سفرها را پيدا مى كنند، ولى در نوع پوشش و حجاب خود، دچار عادت هاى غير دينى شده اند و از الگوى مناسبى براى لباس و پوشش خود در مقابل نامحرم، برخوردار نيستند. بسيارى از اين بانوان وقتى خود را در جمع زائران و علاقه مندان به معنويت مى بينند، خود را چون قطره اى احساس مى كنند كه به دريا رسيده و از هويت محدود و كوچك خود خارج شده و در يك هويت جمعى و بسيار بزرگ قرار گرفته اند. اين افراد در چنين شرايط، دست به انتخاب مى زنند و با اينكه پيش از اين، حجاب خود را جدى نمى گرفتند، ولى در اين تحول عظيم، هر شرطى را مى پذيرند تا از قافله مؤمنان و خداجويان عقب نمانند. اين تغيير به ظاهر ساده در مدت كوتاه سفر، چنان در فكر، ذهن و رفتار آنان اثر گذار است كه همانجا با خدا عهد مى بندند كه براى هميشه حجاب چادر را از خود دور نسازند.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ثمره حضور طولانى در وادى السّلام بسيارى از شاگردان مرحوم آية الحق حاج ميرزا على آقاى قاضى (رضى اللّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهشت برزخى
آية اللّه آقا سيّد جمال گلپايگانى (رض) مى فرمودند:
روزى نشسته بودم. ناگاه وارد باغى شدم كه بسيار مجلّل وباشكوه بود و مناظر دلفريبى داشت.
ريگهاى زمين آن بسيار دلربا بود و درختها بسيار باطراوت وخرّم و نسيم هاى جانفراز لابلاى آنها جارى بود.
من وارد شدم و يكسره به وسط باغ رفتم. ديدم حوضى است بسيار بزرگ و مملو از آب صاف و درخشان. بطورى كه ريگهاى كف آن ديده مى شد.
اين حوض لبه اى داشت و دختران زيبايى كه چشم، آنها را نديده با بدنهاى عريان دور تا دور اين حوض نشسته و به لبه وديواره حوض يك دست خود را انداخته و با آب بازى مى كنند و با دست آبهاى حوض را بر روى لبه و حاشيه مى ريزند.
و آنها يك رئيس دارند كه از آنها بزرگتر و زيباتر بود و او شعر مى خواند و اين دختران همه با هم اشعار او را تكرار مى كردند.
او با آواز بلند يك قصيده طولانى را بندبند مى خواند و هر بندش خطاب به پروردگار بود كه: به چه جهت قوم عاد را هلاك كردى؟ و نيز قوم ثمود را و فرعونيان را در دريا غرق كردى؟ و...
و چون هر بند
كه راجع به قوم خاصّى بود تمام مى شد اين دختران همه با هم مى گفتند:
به چه حسابى؟ به چه كتابى؟
و همين طور آن دختر رئيس، اعتراضات خود را بيان كرد و اينها همه تاءييداً پاسخ مى دادند.
من وارد شده بودم ولى ديدم اينها همه با من نامحرمند. لذا يك دور استخر كه حركت كردم از همان راهى كه آمده بودم به بيرون باغ رهسپار شدم. (۲۸)
صفحه #حکایت...
https://eitaa.com/zandahlm1357