eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.3هزار عکس
41.1هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر سبّ صحابه مخصوصا خلفای راشدین کفرآور است پس چرا آقایان حکم بکفر عایشه امّ المؤمنین نمی نمائید که تمام علماء و مورخین خودتان نوشته اند پیوسته بخلیفه عثمان سبّ و شتم می‌نمود و علنا می‌گفت اقتلوا نعثلا فقد کفر یعنی بکشید این پیر خرفت را (که مراد عثمان باشد) پس بتحقیق کافر شده. اگر یک فرد شیعۀ مظلوم بگوید خوب شد عثمان را کشتند چون کافر بود فوری شما آقایان او را کافر و حکم قتلش را صادر می‌نمائید ولی در حضور خود عثمان عایشه او را نعثل و کافر خواند نه خلیفه نه صحابه او را منع و زجر ننمودند؟؟ شما هم او را مورد مذمت قرار نمی دهید. نواب- قبله صاحب مگر نعثل چه معنی دارد که مورد گفتار قرار گرفته. داعی- فیروزآبادی که از علمای بزرگ خودتان است در قاموس اللغة در معنی نعثل گوید نعثل پیر خرفت را گویند و نیز یهودی پرریشی بود در مدینه که عثمان را باو تشبیه می‌نمودند و شارح قاموس علاّمۀ قزوینی همین معنی را گفته بعلاوه گوید ابن حجر در تبصرة المنتبه ذکر کرده است که ان نعثل یهودیّ کان بالمدینة هو رجل لحیانیّ یشبه به عثمان. یعنی نعثل یهودی پرریشی بود در مدینه که مردم مدینه عثمان را تشبیه باو می‌نمودند. از همه بالاتر اگر دشنام دادن بصحابه بد و امر قبیح است و دشنام دهنده کافر می‌شود پس چرا خلیفه ابی بکر در بالای منبر حضور صحابه و جامعۀ مسلمین بفرد اکمل از صحابه علی بن أبی طالب علیه السّلام دشنام داد؟! شما هیچ متأثر نمی شوید-بلکه ابی بکر را تقدیس می‌نمائید و حال آنکه باید تقبیح نمائید. حافظ- چرا تهمت می‌زنید کجا خلیفه ابی بکر رضی اللّه عنه بخلیفه علی کرم اللّه وجهه دشنام داده. داعی- ببخشید ما اهل تهمت نیستیم تا بچیزی علم پیدا نکنیم نقل نمی نمائیم خوبست مراجعه نمائید به ص ۸۰ جلد چهارم شرح نهج البلاغه که ابی بکر در مسجد بالای منبر در مقام انتقاد از امیر المؤمنین علیه السّلام گفت انّما هو ثعالة شهیده ذنبه مربّ لکلّ فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کامّ طحّال احبّ اهلها الیها البغی [۱] . اینک آقایان مطابقه کنید فحشهای خلیفه ابی بکر را بمولی الموحدین امیر المؤمنین با طعن و انتقادی که یک شیعه بآنها بنماید چقدر تفاوت دارد. پس اگر دشنام دادن بیکی از اصحاب کفرآور است بایستی ابی بکر و دخترش عایشه و معاویه و پیروانشان کافر باشند و اگر کفرآور نیست شما نمی توانید باین جهت شیعیان را کافر بدانید. چنانچه طبق احکام و فتاوای فقهاء و خلفاء بزرگتان دشنام دهندگان کافر و واجب القتل نمی باشند. ---------- [۱]: ۱) جز این نیست که او (علی علیه السّلام) روباهی می‌باشد که شاهد او دم او است؟! ماجراجو و برپا کنندۀ فتنه می‌باشد؟! و فتنه‌های بزرگ را کوچک نشان می‌دهد و مردم را بفتنه و فساد ترغیب و ترهیب می‌نماید؟ کمک از ضعفاء و یاری از زنها می‌طلبد مانند‌ام طحال است (که زنی بود زانیه در جاهلیت چنانچه ابن ابی الحدید توضیح می‌دهد) که دوست می‌داشت به نزدیکان خود زنا بدهد. (ولی در سایر تواریخ باین عبارت آمده که ابی بکر گفت انما هی ثعالة شهیدها ذنبها). همچنان که امام احمد حنبل در جلد سوم مسند و ابن سعد کاتب در ص ۲۷۹ جزء پنجم کتاب طبقات و قاضی عیاض در باب اول جزء چهارم شفاء نقل نموده اند که عامل خلیفه عمر بن عبد العزیز از کوفه باو نوشت که شخصی بعمر بن الخطّاب خلیفه ثانی سبّ نموده و دشنام داده اجازه می‌دهید او را بکشیم در جواب نوشت خون هیچ مسلمانی مباح نمی شود برای سبّ و شتم نمودن بمسلمانی مگر دشنام دهنده برسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دشنام داده باشد علاوه بر این اقوال عقاید اکابر علماء خودتان چون ابو الحسن اشعری و پیروان آن اینست که اگر کسی قلبا مؤمن ولی تظاهر بکفر نماید (مانند یهودیت و نصرانیت و غیره) یا بجنگ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم برخیزد یا خدا و رسول را بدون عذر شدیدا دشنام دهد مع ذلک کافر نمی شود و نمی توان حکم کفر بر او جاری نمود چه آنکه ایمان عقیده قلبی است و چون از قلب او احدی اطلاع ندارد نمی توان فهمید تظاهر بکفر از روی دل و قلب بوده یا فقط جنبۀ تظاهر داشته. و این مراتب را علمای اشعری در کتب خود درج نموده اند مخصوصا ابن حزم آندلسی در ص ۲۰۴ و ۲۰۶ جزء چهارم کتاب الفصل مبسوطا این عقاید را نقل نموده است. پس در این صورت چگونه آقایان حکم کفر بر شیعیان موحّد پاکدل مطیع خدا و پیغمبر و عامل بتمام احکام شرع انور از واجبات و مستحبات صادر می‌نمائید-بفرض آنکه بعضی از آنها سبّ و شتم و دشنام با دلیل و برهان (بخیال خودشان) به بعضی از صحابه
بنمایند شما نمی توانید طبق عقاید و گفتار اکابر پیشوایان خودتان حکم بکفر آنها بنمائید. و حال آنکه در کتب معتبرۀ خودتان مانند جلد دوم مسند احمد حنبل ص ۲۳۶ و جلد دوّم سیرة الحلبیّه حلبی ص ۱۰۷ و جلد دوم صحیح بخاری ص ۷۴ و صحیح مسلم کتاب جهاد و اسباب النزول واحدی ص ۱۱۸ و غیرهم بسیار رسیده که در حضور خود پیغمبر غالبا اصحاب مانند ابی بکر و غیره بهم دشنام می‌دادند بلکه یکدیگر را می‌زدند و رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مشاهده می‌نمود و آنها را کافر نمی خواند و اصلاحشان می‌داد (البته این قبیل اخبار جنگ و نزاع اصحاب در مقابل رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در کتب علماء اهل تسنن است نه در کتابهای علمای شیعه). پس جواب ایراد اولتان را با همین مختصر بیان شنیدید که لعن و دشنام باحدی از صحابه موجب کفر نمی شود و اگر بدون دلیل و برهان سبّ و لعنی بنمایند فاسق می‌شوند نه کافر و هر عمل فسقی قابل عفو و آمرزش می‌باشد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-4 - کانال شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
زمان: حجم: 1.78M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بی همگان به سر شود بی‌تو به سر نمی‌شود داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود دیده عقل مست تو چرخه چرخ پست تو گوش طرب به دست تو بی‌تو به سر نمی‌شود جان ز تو جوش می‌کند دل ز تو نوش می‌کند عقل خروش می‌کند بی‌تو به سر نمی‌شود خمر من و خمار من باغ من و بهار من خواب من و قرار من بی‌تو به سر نمی‌شود جاه و جلال من تویی ملکت و مال من تویی آب زلال من تویی بی‌تو به سر نمی‌شود گاه سوی وفا روی گاه سوی جفا روی آن منی کجا روی بی‌تو به سر نمی‌شود دل بنهند برکنی توبه کنند بشکنی این همه خود تو می‌کنی بی‌تو به سر نمی‌شود بی تو اگر به سر شدی زیر جهان زبر شدی باغ ارم سقر شدی بی‌تو به سر نمی‌شود گر تو سری قدم شوم ور تو کفی علم شوم ور بروی عدم شوم بی‌تو به سر نمی‌شود خواب مرا ببسته‌ای نقش مرا بشسته‌ای وز همه‌ام گسسته‌ای بی‌تو به سر نمی‌شود گر تو نباشی یار من گشت خراب کار من مونس و غمگسار من بی‌تو به سر نمی‌شود بی تو نه زندگی خوشم بی‌تو نه مردگی خوشم سر ز غم تو چون کشم بی‌تو به سر نمی‌شود 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
@Ostad_Shojaeانسان شناسی ۲۵٠.mp3
زمان: حجم: 12.06M
۲۵۰ ☜ در حرکت به سمت تکامل انسانی، چه در پیشرفتهای شما، و چه در عقب‌گردهای شما، میزان اعمال خیر یا میزان گناهان شما نیست که تعیین کننده است! ✦ میزان پیشرفت یا عقب افتادن‌های شما را فاکتور مهمِ دیگری است که تعیین می‌کند.
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دیدار امام خمینی رحمه الله علیه با عج... 🎙استاد طائب ♦️♦️♦️♦️ غایبانه عرض حال خویشتن تا کی کنم؟ روبرو خواهم که گویم حال دل را بعد از این @zandahlm1357
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ 🗓امروز مصادف با 🔹 ۱۹ ذی‌القعده ۱۴۴۴ 🔹 8 ژوئن 2023 🔸روز ملی شدن بانک‌ها @zandahlm1357
📆 امروز پنج‌شنبه ☀️ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ هجرے شمسے 🌙 ۱۹ ذی‌القعده ۱۴۴۴ هجرے قمرے 🎄 ۸ ژوئن ۲۰۲۳ میلادے 📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین»🎗 🎗«نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار»🎗 ☀️ رویدادهای مهم امروز در تقویم خورشیدی: 🔹میرزا جوادخان سعدالدوله از نمایندگی مجلس شورای ملی کناره گیری کرد. وی در ابتدا از نمایندگان مورد توجه مردم بود و به وی ابوالمله لقب داده بودند.(1286ش) 🔸جنگ سختی بین ابوالفتح میرزا سالار الدوله فرزند مظفرالدین شاه مدعی تاج و تخت ایران و قوای دولتی در نهاوند رخ داد که منجر به شکست سالار الدوله و سپاه وی شد. در این زد و خورد حدود سه هزار نفر از طرفین کشته شدند.(1286ش) 🔹میرزا کوچک خان در گیلان حکومت موقتی انقلابی و شورای نظامی انقلاب تشکیل داد (1299ش) 🔸دکتر سعید مالک (لقمان الملک) رئیس صحیه کل مملکتی لایحه اجباری بودن آبله کوبی را تسلیم مجلس کرد.(1308ش) 🔹رحلت فقیه، محقق و عالم امامی "سید میرزا علی آقا شیرازی" (1315ش) 🔸وزیر امور خارجه در مجلس اعلام کرد به متفقین کتباً اعلام شد به مناسبت خاتمه جنگ قوای خود را از ایران خارج سازند (1324ش) 🔹در گذشت علی منظوری حقیقی، خوشنویس (1329ش) 🔸سد همدان آغاز بکار کرد. هزینه این سد یک میلیارد ریال بوده است.(1342ش) 🔹چاپ و انتشار کتاب های درسی به وزارت فرهنگ واگذار شد.(1342ش) 🔸تقی الدین صلح نخست وزیر لبنان وارد تهران شد (1353ش) 🔹سولیوان سفیرکبیر جدید آمریکا وارد تهران شد و فعالیت خود را آغاز نمود (1356ش) 🔸بنابرگزارش ساواک، فاطمه عرب زاده (16ساله محصل علوم دینی و ساکن قم) به جرم همراه داشتن اعلامیه و نوار سخنرانی امام خمینی (ره) به دست ماموران انتظامی راه آهن قم دستگیر شد.(1357ش) 🔹ملی شدن بانک ها (1358ش) 🔸شهادت شهید حجت گلستانی (1360ش) 🔹درگذشت "ذبیح‌اللَّه منصوری" نویسنده و مترجم معاصر (1365ش) 🔸شهادت "شیخ علی مزاری" عالم خدمتگزار در منطقه سیستان و بلوچستان (1369ش) 🔹درگذشت غلامحسین نقشینه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون (1375-1287ش) 🔸رحلت آیت‌اللَّه "محمد وشنوی قمی" محدث و مورخ (1376ش) 🔹برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب سید محمد خاتمی برای بار دوم و با حدود 22 میلیون رأی (1380ش) 🌙 رویدادهای مهم امروز در هجری قمری: 🔹ولادت حضرت اسحاق(ع) 🔸درگذشت "کمال الدین فارسی" ریاضی‏دان ایرانی (718ق) 🔹انقعاد معاهده‌ی "اَرزَنة الروم" میان ایران و عثمانی (1238ق) 🔸درگذشت فقیه پارسا آیت‌الله سیدمرتضی مرعشی نجفی (۲۰ فروردین ۱۳۷۵ش) (1416ق) 🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی: 🔹اعدام "واسکونونیز دو بالْبوآ" دریانورد اسپانیایی و کاشف اقیانوس آرام (1517م) 🔸اختراع کبریت در آلمان توسط کامبرْر مخترع آلمانی (1830م) 🔹وقوع زلزله شدید شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال (1855م) 🔸اختراع جاروبرقی در امریکا توسط شخصی به نام آیوز مک‌گافی (1869م) 🔹تولد لوییجی کومنچینی، کارگردان ایتالیایی (2007-1916م) 🔸برگزاری نخستین انتخابات قانون‌گزاری آزاد در چک و اسلواکی (1990م) 🔹ترور "عاطف بسیسو" مبارز فلسطینی توسط تروریست‌های موساد (1992م) @zandahlm1357
نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب.pdf
حجم: 177.1K
نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد 🔹 نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب که هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، منتشر شد. 🔹در بخشی از متن این لایحه آمده است: در صورتی که مرتکب ظرف یک ماه پس از ابلاغ مبلغ جریمه از پرداخت آن خودداری کند، ضمن دو برابرشدن جریمه فراجا مراتب را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند تا از طریق حساب بانکی فرد متخلف، مبلغ جریمه وصول و نتیجه به وی اعلام شود در صورتی که به هر دلیل امکان وصول جریمه وجود نداشته باشد کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از ارائه هرگونه خدمات بانکی و اعتباری از جمله صدور و یا تمدید کارت بانکی تا زمان پرداخت جرایم مزبور ممنوع می‌باشند./مهر @zandahlm1357