۲- اظهارنظر درباره ی برقراری ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنعت، و جهاد علمی دانشجویی در کمک به مناطق محروم
۱- با توجّه به نیاز مبرم صنایع کشور به تکنولوژی روز و رفع نیازهای کشور در زمینههای مختلف، متأسّفانه شاهدیم هنوز یک ارتباط سازمان یافته بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده است. برقراری یک نظام صحیح بین صنعت و دانشگاه، علاوه بر حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال، باعث صرفه جویی ارزی و استقلال صنعتی خواهد شد. امیدواریم با پیگیری دلسوزانه ی شما این بخش از مشکلات کشور هم حل شود.
اوّلاً این نامه است، بعد هم سؤال نیست؛ این جواب است. که خب، این بنده جوابم این است که بله، درست است.
۲ - چندی است یک حرکت بسیار جالب و پسندیده در بعضی از دانشگاهها به نام جهاد علمی و جهاد کمک به مناطق محروم ایجاد شده. این مسأله بدون شک علاوه بر کمک به مناطق محروم باعث بوجود آمدن روحیه ی جهادی در بین جوانان میشود. امیدواریم با رهنمودهای شما این حرکت بیشتر در دانشگاهها گسترش پیدا کند.
این هم درست است.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۹ ▪️#عادل ترین انسانها، کسی است که؛ در زمانی که به او ظلم میشود؛ #انصاف را رعایت کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_11.mp3
11.6M
#کارگاه_انصاف ۱۱
▪️برای رعایت #انصاف ، مسلّح بودن به یک واعظ درونی بیدار، ضروری است.
نفس لوّامه (واعظ درونی) در همهی انسانها وجود دارد، اما در بسیاری از انسانها، بدلیل عدم توجه به آژیر خطرهای آن، کم کم حساسیت خود را از دست داده، و دیگر بیداری لازم را ندارد.
✓ چه کنیم برای رعایت انصاف، از این واعظ درونی بهره بگیریم؟
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۹)
💠 جوانان نهضت را به اینجا رساندند
📌امام خمینی (ره):
ما از اول هم امیدمان به ملت و جوانهای برومند ملت بود. ما همیشه توجهمان به خود ملت، به نیروی انسانی-الهی ملت بوده است. و با استمداد از همین طبقه کارگر، طبقه تحصیلکرده جوان، بازاریها، از همین طبقاتِ به قول آنها «طبقات پایین»، و به قول من طبقات بالا، استفاده کردیم. اینها بودند که نهضت را به اینجا رساندند. و اینها هستند که میتوانند به پیش ببرند.
📅امام خمینی(ره) | ۸ آبان ۱۳۵۸
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سرنوشت مشيّت و ارادة خداوند (يونس بن عبدالرّحمان، از شاگردان حضرت رضا عليه السّلام بود، در آن عصر،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طي الارض و آشنايي به همه زبانهاي دنيا
محمد بن حسƠهمه آنها را جمع کرد و جايگاهي براي حضرت رضا عليه السلام آماده شد. حضرت نشستند و فرمودند: “ سلام عليکم “ آن جماعت پرسيدند: “ شما کيستيد؟ “ حضرت فرمود: “ من علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن ابيطالب و فرزند رسول خدا هستم “. امروز صبح، نمازم را با والي مدينه خواندهام و سپس والي مدينه نامه يکي از دوستانش را براي من خواند و با من در بسياري
از امور مشورت کرد. من راهنماييهايي براي او داشتم و وعده دادهام که همين امروز بعد از عصر نزد او بازگردم و اين کار را هم خواهم کرد. « ولاحول ولاقوه الابالله »
آن جماعت که همه حيرت زده شده بودند گفتند: يابن رسول الله! ما ديگر دليلي براي امامت شما نميخواهيم. زيرا آمدن از مدينه به بصره و بازگشتن در همان روز به مدينه به هيچ وجه براي يک شخص عادي، مقدور نيست. مگر از طريق “ طي الارض “
حضرت فرمود: “ من آمدهام تا هر چه ميخواهيد بپرسيد “ ابتدا عمرو بن هدّاب گفت: اين محمد بن نفس چيزهايي از شما ميگويد که قلب نمي پذيرد. او ميگويد: شما تمام زبانها و لغات را ميدانيد!
حضرت فرمود: بله، راست ميگويد. عمر بن هداب گفت: “ حالا شما را آزمايش ميکنيم “. رفتند و افرادي که به رومي و هندي و فارسي و ترکي سخن ميگفتند، حاضر کردند و حضرت با تمام آنها به لغت خودشان صحبت کرد و پرسشهاي آنان را جواب فرمود. حاضرين همه تعجّب کردند و متحيّر شدند.
آنها اقرار کردند که آن حضرت از خود آنها به زبانشان فصيح تر و رساتر سخن ميگويد.
بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای گرفتن حاجت تاجر ورشکست شده از امام رضا علیه السلام🎙 استاد عالی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حجاب ❇️ ( جلسه 15 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 42.mp3
6.17M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 16 کتاب حجاب) جلسه آخر این کتاب
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان عج
🔻 تقطیع ناجوانمردانه (البته ناشیانه) صحبتهای استاد رحیم پور به همراه کلیپ اصلی...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند ۵.mp3
32.33M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 سرود آوای باران
👈 ویژه دفاع مقدس و شهیدان
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تکمیل ایمان و یقین در دنیا و چون تکمیل و تحصیل ایمان و یقین که علّت غائی ایجاد نوع انسان است موقوف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غلبه آرزو و فتنه هوی
قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی.
یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال
و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء.
زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد.
بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان
که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ».
و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله
فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره:
از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع
از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر
از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱]
----------
[۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱.
[۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴.
[۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیاله و می صاحب بن عباد میگوید: رق الزجاج و رقت الخمر و تشاکلا فتشابه الامر فکانما خمر و لا قد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تواضع
طفیلی فرزندش را چنین سفارش کرد، وقتی در مجلسی تنگ قرار گرفتی به کسی که کنار تو نشسته بگو ممکن است من جا را بر شما تنگ کرده باشم، وی حرکتی میکند و جا بر تو باز میشود.
ضعف جسم
تنم از ضعف چنان شد که اجل جست و نیافت
ناله هر چند نشان داد که در پیرهن است
موسیقی
موسیقی علمی است که در آن آوازها و شیوه ایجاد آنها و لحنها و تهیه آلات موسیقی، مطرح میشود. موضوع این علم، صدا است از آن جهت که در نفس مؤثر باشد.
نغمه صوتی است که با درنگ الحان چون حروف جاری میشوند. بسائط نغمه هفده چیز است و اوتار آن چهل و هشت تا است. ایقاع نیز اعتبار زمان صوت است.
شرعاً منعی در تعلیم این دانش نیست بلی شریعت مطهره عمل به این دانش را ممنوع کرده است. کتابهایی که در این باره نوشته شده دانش موسیقی را مطرح کرده اند.
موسیقیدان علمی، نغمه هارا تصور میکند از آن جهت که عموماً مسموع هستند و نظری به دستگاه ویژه ندارد. و هرکس موسیقی عملی میداند، به ادوات موسیقی از آن جهت نگاه میکند که آوازی خاص از آنها به گوش میرسد.
عده ای بر این عقیده اند که لحنهای موسیقی از نسبت اصطکاکات فلکی بوجود میآیند.
این حرف اشاره است و رمز، وگرنه اصطکاک در افلاک وجود ندارد و آنها صدایی ندارند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357