eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه انصاف_11.mp3
11.6M
۱۱ ▪️برای رعایت ، مسلّح بودن به یک واعظ درونی بیدار، ضروری است. نفس لوّامه (واعظ درونی) در همه‌ی انسانها وجود دارد، اما در بسیاری از انسانها، بدلیل عدم توجه به آژیر‌ خطرهای آن، کم کم حساسیت خود را از دست داده، و دیگر بیداری لازم را ندارد. ✓ چه کنیم برای رعایت انصاف، از این واعظ درونی بهره بگیریم؟ 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۹) 💠 جوانان نهضت را به اینجا رساندند 📌امام خمینی (ره): ما از اول هم امیدمان به ملت و جوانهای برومند ملت بود. ما همیشه توجه‌مان به خود ملت، به نیروی انسانی-الهی ملت بوده است. و با استمداد از همین طبقه کارگر، طبقه تحصیلکرده جوان، بازاریها، از همین طبقاتِ به قول آنها «طبقات پایین»، و به قول من طبقات بالا، استفاده کردیم. اینها بودند که نهضت را به اینجا رساندند. و اینها هستند که می‌توانند به پیش‌ ببرند. 📅امام خمینی(ره) | ۸ آبان ۱۳۵۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
طي الارض و آشنايي به همه زبانهاي دنيا محمد بن حسƠهمه آنها را جمع کرد و جايگاهي براي حضرت رضا عليه السلام آماده شد. حضرت نشستند و فرمودند: “ سلام عليکم “ آن جماعت پرسيدند: “ شما کيستيد؟ “ حضرت فرمود: “ من علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن ابيطالب و فرزند رسول خدا هستم “. امروز صبح، نمازم را با والي مدينه خوانده‌ام و سپس والي مدينه نامه يکي از دوستانش را براي من خواند و با من در بسياري از امور مشورت کرد. من راهنماييهايي براي او داشتم و وعده داده‌ام که همين امروز بعد از عصر نزد او بازگردم و اين کار را هم خواهم کرد. « ولاحول ولاقوه الابالله » آن جماعت که همه حيرت زده شده بودند گفتند: يابن رسول الله! ما ديگر دليلي براي امامت شما نميخواهيم. زيرا آمدن از مدينه به بصره و بازگشتن در همان روز به مدينه به هيچ وجه براي يک شخص عادي، مقدور نيست. مگر از طريق “ طي الارض “ حضرت فرمود: “ من آمده‌ام تا هر چه ميخواهيد بپرسيد “ ابتدا عمرو بن هدّاب گفت: اين محمد بن نفس چيزهايي از شما ميگويد که قلب نمي پذيرد. او ميگويد: شما تمام زبانها و لغات را ميدانيد! حضرت فرمود: بله، راست ميگويد. عمر بن هداب گفت: “ حالا شما را آزمايش ميکنيم “. رفتند و افرادي که به رومي و هندي و فارسي و ترکي سخن ميگفتند، حاضر کردند و حضرت با تمام آنها به لغت خودشان صحبت کرد و پرسشهاي آنان را جواب فرمود. حاضرين همه تعجّب کردند و متحيّر شدند. آنها اقرار کردند که آن حضرت از خود آنها به زبانشان فصيح تر و رساتر سخن مي‌گويد. بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای گرفتن حاجت تاجر ورشکست شده از امام رضا علیه السلام🎙 استاد عالی @zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 42.mp3
6.17M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 16 کتاب حجاب) جلسه آخر این کتاب 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 تقطیع ناجوانمردانه (البته ناشیانه) صحبت‌های استاد رحیم پور به همراه کلیپ اصلی... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غلبه آرزو و فتنه هوی قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی. یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء. زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد. بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ». و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره: از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱] ---------- [۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱. [۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴. [۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات). .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تواضع طفیلی فرزندش را چنین سفارش کرد، وقتی در مجلسی تنگ قرار گرفتی به کسی که کنار تو نشسته بگو ممکن است من جا را بر شما تنگ کرده باشم، وی حرکتی می‌کند و جا بر تو باز می‌شود. ضعف جسم تنم از ضعف چنان شد که اجل جست و نیافت ناله هر چند نشان داد که در پیرهن است موسیقی موسیقی علمی است که در آن آوازها و شیوه ایجاد آنها و لحنها و تهیه آلات موسیقی، مطرح می‌شود. موضوع این علم، صدا است از آن جهت که در نفس مؤثر باشد. نغمه صوتی است که با درنگ الحان چون حروف جاری می‌شوند. بسائط نغمه هفده چیز است و اوتار آن چهل و هشت تا است. ایقاع نیز اعتبار زمان صوت است. شرعاً منعی در تعلیم این دانش نیست بلی شریعت مطهره عمل به این دانش را ممنوع کرده است. کتابهایی که در این باره نوشته شده دانش موسیقی را مطرح کرده اند. موسیقیدان علمی، نغمه هارا تصور می‌کند از آن جهت که عموماً مسموع هستند و نظری به دستگاه ویژه ندارد. و هرکس موسیقی عملی می‌داند، به ادوات موسیقی از آن جهت نگاه می‌کند که آوازی خاص از آنها به گوش می‌رسد. عده ای بر این عقیده اند که لحنهای موسیقی از نسبت اصطکاکات فلکی بوجود می‌آیند. این حرف اشاره است و رمز، وگرنه اصطکاک در افلاک وجود ندارد و آنها صدایی ندارند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357