طي الارض و آشنايي به همه زبانهاي دنيا
محمد بن حسƠهمه آنها را جمع کرد و جايگاهي براي حضرت رضا عليه السلام آماده شد. حضرت نشستند و فرمودند: “ سلام عليکم “ آن جماعت پرسيدند: “ شما کيستيد؟ “ حضرت فرمود: “ من علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن ابيطالب و فرزند رسول خدا هستم “. امروز صبح، نمازم را با والي مدينه خواندهام و سپس والي مدينه نامه يکي از دوستانش را براي من خواند و با من در بسياري
از امور مشورت کرد. من راهنماييهايي براي او داشتم و وعده دادهام که همين امروز بعد از عصر نزد او بازگردم و اين کار را هم خواهم کرد. « ولاحول ولاقوه الابالله »
آن جماعت که همه حيرت زده شده بودند گفتند: يابن رسول الله! ما ديگر دليلي براي امامت شما نميخواهيم. زيرا آمدن از مدينه به بصره و بازگشتن در همان روز به مدينه به هيچ وجه براي يک شخص عادي، مقدور نيست. مگر از طريق “ طي الارض “
حضرت فرمود: “ من آمدهام تا هر چه ميخواهيد بپرسيد “ ابتدا عمرو بن هدّاب گفت: اين محمد بن نفس چيزهايي از شما ميگويد که قلب نمي پذيرد. او ميگويد: شما تمام زبانها و لغات را ميدانيد!
حضرت فرمود: بله، راست ميگويد. عمر بن هداب گفت: “ حالا شما را آزمايش ميکنيم “. رفتند و افرادي که به رومي و هندي و فارسي و ترکي سخن ميگفتند، حاضر کردند و حضرت با تمام آنها به لغت خودشان صحبت کرد و پرسشهاي آنان را جواب فرمود. حاضرين همه تعجّب کردند و متحيّر شدند.
آنها اقرار کردند که آن حضرت از خود آنها به زبانشان فصيح تر و رساتر سخن ميگويد.
بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای گرفتن حاجت تاجر ورشکست شده از امام رضا علیه السلام🎙 استاد عالی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حجاب ❇️ ( جلسه 15 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 42.mp3
زمان:
حجم:
6.17M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 16 کتاب حجاب) جلسه آخر این کتاب
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
10.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
🔻 تقطیع ناجوانمردانه (البته ناشیانه) صحبتهای استاد رحیم پور به همراه کلیپ اصلی...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند ۵.mp3
زمان:
حجم:
32.33M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند5⃣
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 سرود آوای باران
👈 ویژه دفاع مقدس و شهیدان
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تکمیل ایمان و یقین در دنیا و چون تکمیل و تحصیل ایمان و یقین که علّت غائی ایجاد نوع انسان است موقوف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غلبه آرزو و فتنه هوی
قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی.
یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال
و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء.
زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد.
بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان
که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ».
و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله
فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره:
از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع
از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر
از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱]
----------
[۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱.
[۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴.
[۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357