فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوای حاج صادق آهنگران در #حسینیه_جماران
سال ۱۳۶۵
🌴 کاروان الهی بر پا
🚩🚩 تازه شد نهضت عاشورا
سروده: مرحوم حاج حبیب الله معلمی
ا▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🎞👆 این فیلم که پیش از سخنان حضرت امام در جمع رزمندگان ضبط شده، تا کنون در دسترس نبوده و برای اولین بار پخش می شود.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلطنت دنیا بر انسانها قوله علیه السلام: وَ اسْتَمْکَنَتْ مِنْهُ الدُّنْیَا [۲]، وَ أَظَلَّهُ الاْءَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ربّ و ولی حقیقی
قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنِ اسْتَکْثَرَ ذُنُوبَهُ، وَ اعْتَرَفَ بِخَطِیئَتِهِ، سُوءَالَ مَنْ لاَ رَبَّ لَهُ غَیْرُکَ، وَ لاَ وَلِیَّ لَهُ دُونَکَ.
الربّ: المالک و المدبّر والسید والمربّی و المتمّم والمنعم و الصاحب. و هذا المعانی کلّها جایز إطلاقها علی اللّه تعالی. «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ [۸] »، و هو توحید و تحمید و إقرار بأ نّه المالک للأشیاء لا غیر، و لایشارک أحد فی ربوبیته.
الولایة بالفتح: الربوبیة، و بالکسر: التولیّة و السلطان. الولی من أسمائه تعالی، و هو المالک للموجودات، المتولّی لأمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر و القدرة، قوله
تعالی: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَی الَّذِینَ آمَنُوا [۱] »، أی ولیّهم والقائم بأمورهم، و کلّ من
ولّی علیک أمرک فهو مولیک.
پس مفهوم فقره دعاء آن که: سؤال و استغاثه مینمایم از تو استغاثه و ابتهال کسی که زیاد شمرده بر تو ذنوب و عصیان خود را، و اعتراف و اقرار کرده به جرم و خطاهای خود، سؤال کسی که نیست ربّ و مالک و مدبّر و سیّد و منعمی برای او غیر تو.
«و لا ولی»، و نیست قائم به امر و أولی به تصرّف در ظاهر و باطن او سوای تو، که ربوبیت و ولایت را حصر فرموده اند بالحقیقة به حقّ سبحانه و تعالی، هر چند که در عالم ارباب مجازی که مظهر ربوبیت حق اند زیاد است، چون افلاک تسعه که آباء علویه اند، و چون کواکب سیّاره که ربوبیت در عالم ملک دارند، چنان که ارباب انواع که از عالم ملکوت اند، هر یک تربیت [۲] در افراد متعلقه خود دارند.
زیرا که اوّلاً به تربیت و تأثیر و تدبیر حرکات افلاک و سیر کواکب است که ترتیب موالید ثلاثه - اعنی نبات و معدن و حیوان - حاصل شود، و به آثار و تربیت آنها است تکمیل مایحتاج انسان از فواکه و حبوب و کلّیه مأکولات و ملبوسات و مرکوبات.
آیا مشاهده نمی نمائی که اگر تخمی را در جایی بکاری با وجود جمیع شرایط، ولی بعید باشد از اثر تابش شمس - که یکی از سیّارات است - ابدا به کمال نرسیده و ثمری بر او مترتّب نشود.
----------
[۸]: ۸ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۲.
[۱]: ۹ - سوره مبارکه محمد، آیه ۱۱.
[۲]: ۱ - اصل: ترتیب (و همچنین موارد بعد).
چنان که به الهام ارباب انواع است حرکات و سکنات و نشو و نماء و بلوغ به کمال افراد هر نوعی از انواع ؛ زیرا که قدماء از حکماء متأ لّهین رسیده اند: « لکلّ
نوع مادی طبیعی، فردٌ مجرد عقلانی فی عالم الإبداع مسمّی برب النوع »، [۱] چنان که در لسان شرع مطهّر هم اشاره به آن ارباب انواع شده، که من جمله خروسی است در عرش که از تسبیح او تمام افراد خروس عالم ملک به صدا و تسبیح آیند، و قال صلوات اللّه علیه: « ثور فی تحت العرش لایرفع رأسه استحیاءً من اللّه » [۲] . که
اینها تماماً اشاره به همان ربّ النوع است.
----------
[۱]: ۲ - بسنجید: إشراق هیاکل النور، ص ۲۴۴ ؛ الشجرة الإلهیة، ج ۱، ص ۴۳۳.
[۲]: ۳ - در منابع معتبر یافت نشد.
پس اگرچه ارباب به امر خدا در عالم زیاداند ولی حق سبحانه و تعالی ربّ الأرباب است و سید السادات، یعنی تمام اربابان مجازی در تحت ربوبیت اویند و مجازاً مربّی و آلت تربیت اند، لذا قال تعالی: « أَ أَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ [۳] »، قال المولوی [۴] قدس سره:
آسمانها است در ولایت جان کار فرمای آسمان جهان
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۹.
[۴]: ۲ - کذا، مولانا این بیت را از حکیم سنایی نقل کرده است، مثنوی معنوی، د ۱، ص ۱۳۹، « تفسیر بیت حکیم سنایی ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیا، پند امام علی علیه السلام چنین موعظه میفرماید: ای بندگان خدا از نافرمانی خدا بپرهیزید و با اع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
گفته شده خوف بر چیزی است که انتظار آن میرود و حزن بر چیزی است که واقع شده است و البته این صحیح نیست چرا که در آیه لَیَحْزُنُنِی [۲] مراد از یحزننی در این آیه حزن برای امر قابل انتظار بکار رفته است. یعقوب میگوید: اگر یوسف را ببرید در انتظار آن دو هستم. نیز ممکن است آیه را چنین معنا کرد. من از قصد تو محزون هستم. در این صورت اعتراض ابن مالک به نحویها از بین میرود آنان لام لیحزننی برای ابتداء میدانند و مضارع را ویژه حال قرار میدهند و از اشتراک بین حال و استقبال خارج میکنند.
----------
[۲]: ۲) - یوسف، ۱۳.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #مبانی_تمدن_نوین_ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #مبانی_تمدن_نوین_اسلامی 4
🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 4⃣ قسمت اول
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جلسه 4 تمدن نوین اسلامی قسمت دوم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ميانجى گرى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عثمان و معترضان از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) خواستند تا بي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هلاكت عثمان
عثمان چهل روز در محاصره بود، نه به خواست انقلابيون توجه مى كرد و نه از مقام خود استعفا مى داد. از طرف ديگر هنگامى كه معترضان با خبر شدند كه او از شام و بصره درخواست كمك كرده است، تصميم گرفتند تا پيش از رسيدن قواى كمكى، كار را يكسره كنند. از اين رو پس از گفتگوهاى بسيار به خانۀ او ريختند و به ضرب خنجر و شمشير وى را به قتل رساندند.
عثمان به هنگام مرگ ۸۳ تا ۸۶ سال داشت و محمد ابن ابى بكر، محمد بن ابى حذيفه، عمرو بن حمق خزاعى، عبدالرحمن بن عديس بلوى و سودان بن حمران در كشتن او شركت داشتند. جسد عثمان سه روز روى زمين بود. عاقبت سه تن از قريش و پسر او بر نعش عثمان نماز خواندند و چون مردم اجازه ندادند كه در بقيع دفن شود، در محلى به نام «حش كوكب» كه قبرستان يهوديان بود، به خاك سپرده شد. به قولى تنها يك نفر و به قول ديگر هيچ كس بر او نماز نخواند. قتل عثمان دوازده روز مانده از ذى حجه سال ۳۵ هجرى اتفاق افتاد. [۱]
----------
[۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و الاسياسة، ج ۱، ص ۴۴ تا ۴۶ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۶ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۹۰ به بعد و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۵۵ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۲۹ و ص ۴۳۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۷ و تاريخ الخلفا ص ۱۲۷.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔷ازدواج های داریوش ازدواج هر دو دختر و نوه کوروش با داریوش او را به این خاندان پیوند داد. سیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آملی کورت ایران شناس معروف:گزارشات گزنفون مطلقا غیر تاریخی است
مقاله کوروش کبیر پارسی :تصورها و واقعیت ها، صفحه 108
https://b2n.ir/j25505
✅سیاست تسامح مذهبی شاهان آشوری
🔸یکی از نکاتی که برخی مرتب بیان می کنند سیاست تسامح مذهبی شاهان هخامنشی است در صورتی که پیشتر نیز رواج داشته است
🔻واندر دیجل Aarnoud R van der Deijl در این مورد می نویسد :
🔹واندر اسپاک نشان داده است که شاهان آشور نیز سیاست تسامح مذهبی داشتند و تندیس های خدایان را به معابدشان بازگرداندند وقتی که این کار را ضروری می دانستند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که آشور همانطور که قبلا فرض شده بود، کیش آشور (خدای خود) را به مردم تحت سلطه تحمیل کرده باشد.
📚https://b2n.ir/b07293
🔹🔹برای نمونه ساراگن دوم شاه معروف آشوری می گوید :
The freedom of Ur,Uruk, Eridu, Larsa, Kullab, Kisik(and)Nimid-Laguda I (re-)established and returned their captured gods to their shrines(places)
من آزادی اور، اوروک، اریدو، لارسا، کولاب، کیسیک (و) نیمید-لاگودا را دوباره برقرار کردم و خدایان تصرف شده آنها را به معابدشان (مکانهایشان) بازگرداندم.
Ancient records of Assyria and Babylonia volume2, Lukenbill, p 35
📚https://b2n.ir/n02216
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در ولاياتي كه «مردان شايسته» رأي نياورده اند، كابينه، انتخابات را غير قانوني اعلام كرده و دستور برگز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جملات و كلمات اين اعلاميه غيرمعمول و بي سابقه است؛ و كسي كه درباره نحوة اجراي قانون سخت گيرد و وسواسي باشد، از مفاد اين اعلاميه و اقدام دولت، سخت به حيرت خواهد افتاد. اما اهل فن هيچ شكي درعاقلانه بودن اين اقدام ندارند. اين مقاله در ادامه ميافزايد: «به گزارش يكي از خبرنگاران مجله تايمز در تهران، به زودي هيأت مستشاران نظامي انگلستان وارد تهران خواهند شد. اين گروه به دعوت دولت ايران و به منظور بررسي ساختار نظامي و برآورد نيروي لازم براي برقراري نظم در سراسر ايران، به اين كشور سفر ميكنند. بنابراين با اين كار گام بزرگ ديگري در بازسازي استقلال ايران برداشته شده است؛ و ايران هم از شرّ هرج و مرج دائمي كه در راههاي اصلي ارتباطي آن وجود داشت خلاصي مييابد؛ و هم از خفت و ننگي كه مجبور بود براي حفظ خودش از [تجاوز] همسايگان، عملاً و به طور كامل به كمك خارجي اتكا داشته باشد، خارج ميگردد. همين خبرنگار گزارش ميكند [شركت] مهندسان سلطنتي [۱] جاده اي عالي و ماشين رو احداث كرده اند كه از قصرشيرين آغاز شده و با عبور از گردنة پاتاق به كرمانشاه و همدان ميرسد. ساخت اين جاده به معني برقراري ارتباط سريع ميان تهران
و بين النهرين و اصلاح يكي از مسيرهاي عمده تجاري ايران است. توجه به اين واقعيت كه كرمانشاه و همدان، پيش از اين هر دو بخشي از «منطقة نفوذ روسيه» به حساب ميآمدند، حائز اهميت است. » [۱]
----------
[۱]: Royal Engineers
[۱]: گزارش كالدول و ضميمه، شماره ۵۴۳، ۱۱۵۲/۰۰. ۸۹۱، مورخ۸ دسامبر ۱۹۱۹
كالدول در مورد انتخابات سبزوار، يكي از شهرهاي استان خراسان چنين مينويسد: «مفتخراً به پيوست ترجمه (و متن فارسي) شكايتي را كه عده اي از اهالي سبزوار دربارة روند انتخابات اخير داشته اند، ارسال ميگردد. به همراه اين شكايت، نامه اي از طرف شخصي به نام سيد محمد كمره اي نيز به دست سفارت رسيده كه ترجمه آن نيز ضميمه شده است. » نامه كمره اي در تاريخ ۱۶ ژانويه ۱۹۲۰ نگاشته شده است: «اين نامه براي من آمده تا از اين طريق به سفارت آمريكا ارسال شود. اين جانب هيچ يك از افرادي را كه اين نامه را امضا كرده اند، نمي شناسم. اما از اوضاع اسف بار و غم انگيز آنها كاملاً مطلعم... لذا به اين جانب اعتماد كردند... ايشان پيشاپيش قدردان احساسات خالص و پاك آمريكاييها هستند. (امضا) سيد محمد كمره اي» تاريخ نگارش نامه مذكور، ۴ دسامبر ۱۹۱۹ است و۸۴ نفر آن را امضا كرده اند: «انتخابات سبزوار به شيوه اي غير مرسوم برگزار شد... سالار حشمت، حاكم سبزوار، ابتدا برگزاري انتخابات را متوقف كرده و اعضاي هيأت نظار را تغيير داد؛ سپس ايادي خود را از شهرها و آباديهاي اطراف فراخواند و به آنها دستور اكيد داد كه ميبايست افراد مشخصي رأي بياورند. هيچ شكي در خائن بودن اين افراد وجود ندارد... ما هيچ اميدي به اين انتخابات نداشته و يقين داريم چنانچه شكايت خود را نزد مقامات بالاي مملكت هم ببريم، به نتيجه نمي رسيم... تنها خواهش ما از عالي جناب اين است كه اين يادداشت را نزد خود نگاه داريد، شايد زماني حمايت آمريكاييها كه شامل حال ستم ديدگان بوده است، شامل حال مردم سبزوار و آباديهاي اطراف آن نيز بشود. اوضاع بسيار وخيم است و مردم حتي قدرت دم زدن از خواستههاي خود را ندارند. » [۲] ۲۰ مارس ۱۹۲۰، كالدول در تلگرام ارسالي خود چنين مينويسد: «روز به روز بر شمار مخالفان قرارداد ۹ آگوست ۱۹۱۹ ايران انگليس افزوده ميگردد؛ كه طبق معمول، در قالب نامهاي مستعار ظاهر
مي شوند.
----------
[۲]: گزارش كالدول و ضمائم، شماره ۵۴۶، ۱۱۵۱/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۷ ژانويه ۱۹۲۰
📚از قاجار تا پهلوی
✍محمد قلی مجد
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌟💐🌟💐🌟💐 💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐 💐🌟💐 🌟💐 💐 💐قسمت سيزدهم 🌟 🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار 🔰خاطرات_پروين_غفارى 🔱 ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟💐🌟💐🌟💐
💐🌟💐🌟💐
🌟💐🌟💐
💐🌟💐
🌟💐
💐
💐قسمت چهاردهم 🌟
🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار
🔰خاطرات_پروين_غفارى
🔱 صدای فریاد پدر همچون پتکی شیشه رویای مرا خرد کرد.
⚜ پدر فریاد میزد:
_ زن حیا کن و با دست خودت دخترم را به گورستان نفرست، حیا کن از خدا بترس
🔱 مادر جیغ کشید:
_ خجالت بکش غفاری! همای سعادت بر سر دخترم نشسته ❗️شاه مملکت این دختر را پسندیده و می خواهد با او ازدواج کند کجای اینکار عیب دارد⁉️
⚜ پدر زهرخندی زد و گفت:
_شاه با خواهر ملک فاروق نتوانست سر کند، با دختر ما سر خواهد کرد⁉️
او معشوقه می خواهد نه دختر برای ازدواج❗️
🔱 به طرف پدر رفتم و در آغوشش گرفتم و گفتم :
_این انتخاب منه و مادر گناهی نداره
⚜پدرم مبهوت و پایمال شده به روی صندلی فرود آمد.
🔱ساعت ۷ شب زنگ به صدا درآمد مادر گفت:
_ پروین امیرصادقی است. زود باش❗️
⚜و در همین حال تور صورتی رنگی را به سرم انداخت .وقتی که بيرون رفتم امیر صادقی ازاتومبیل پیاده شد و در عقب را برایم باز کرد .مادر با تکان دادن دست خداحافظی کرد .اما پدر از اتاقش هم بیرون نیامد .ماشین از جا کنده شد و مرا به سوی قصر رویاهایم برد
🔱احساس میکردم که کوچه و خیابان در شادی من غرق نور است درخت ها با عبور من سر خم می کنند .
چه احساس شگفتی داشتم .زمان و مسافتی را که اتومبیل پیمود احساس نکردم. زمانی به خود آمدم که ماشین از میان دروازه بزرگ گذشت و پس از پیمودن مسیری که همچون با غم صفایی بود کنار پله های یک عمارت باشکوه ایستاد .هیچکس برای استقبال از من نیامده بود.
⚜ امیرصادقی در ماشین را باز کرد و من پیاده شدم. از من خواست که همراه او بروم. از پله ها بالا رفتیم و وارد یک تالار بزرگ شدیم پیش خودم فکر میکردم از این پس این خانه تازه من و قصر آرزوهایم است.
🔱پس کجایند این درباریان تا به عروس جدید شان خیرمقدم گویند ⁉️
⚜امیر صادقی گفت :
_خانم همینجا در تالار تشریف داشته باشید تا اعلا حضرت تشریف فرما شوند من باید بیرون باشم
🔱با رفتن راننده تنها شدم .همه چیز این خانه جدید زیبا باشکوه بود. چلچراغ ها، مجسمه ها، تابلوهای نقاشی آویخته از دیوارها ،فرش های نفیس و جام های طلایی که بر قفسه های چوبی شیک چیده شده بود. با برخورد دستی به شانه ام برگشتم .
👑شخص شاه بود با قامت کشیده و لباس مشکی بسیار برازنده .
👑 بوی گند مشروب و ادکلن را که در هم آمیخته بود احساس کردم. مثل یک گنجشک باران خورده میلرزیدم .شاه گفت:
_ پروین غریبی نکن. این کاخ، خانه تو خواهد بود
🔱با تشویق و دلهره پرسیدم:
_ اعلا حضرت کاخ همیشه انقدر خلوت است ⁉️من فکر میکردم که در یک مهمانی بزرگ دربار شرکت کردم و با مهمانان بسیاری آشنا خواهم شد.
👑شاه گفت :
_من تنهایی را دوست دارم دلم نمی خواهد کسی آرامش ما را برهم زند .وقت برای میهمانی های بزرگ و بسیار هست این دیدار برای آشنایی تو با کاخداست . بعد با خانواده سلطنتی دیدار خواهی داشت و صحبت های لازم درباره ازدواج ما انجام خواهد شد .👰👨💼
⚜با این سخن شاه احساس آرامش و امنیت كردم.🤴👸
🔱 پس شاه در عشقش ثابت قدم و جدی بود💯♨️
⚜آرزو کردم کاش پدرم اینجا بود و این جمله شاه را می شنید. دست در دست هم به اتاق بزرگ پایین رفتيم .
🔱تخت خواب دونفره بزرگی در اتاق قرار داشت و در میز کنار آن غذا و مشروب چیده شده بود
ادامه دارد.....
✍#امينه
📔برگرفته از كتاب تا سياهى در دام شاه
🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه مفاسد جنسی شاه و همسرش فرح دیبا
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 33 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_477518744.MP3
4.54M
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 34
✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم)
🎬 جلسه 4⃣3⃣
@zandahlm1357
این یک نقاشی فانتزی از یک گوسفند نیست؛ در واقع تصویری از یک گوسفند دریایی هست گوسفند دریایی، موجودی خارق العاده و بسیار بامزه که شبیه حلزون راه میره و تنها جانوری در جهان هست که میتونه فتوسنتز کنه ...
@zandahlm1357