eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.4هزار عکس
41.1هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
است. اما در آيه ي صدقات مي‌فرمايد: « صدقات فقط براي فقرا و مساکين و جمع کنندگان صدقات و براي نزديک کردن قلب‌ها و آزادي اسيران و ضررديدگان و در راه خدا و درسفرماندگان است » (آيه۶۰ سوره توبه) مشاهده مي‌کنيد که خداوند در اين آيه براي خود و رسولش و ذوي القربي (خويشان او) سهمي معين نکرده است زيرا صدقه بر آنها حرام است. هشتم آيه اي که مي‌فرمايد: « اگر نمي دانيد، از اهل ذکر بپرسيد. » (آيه ۷ سوره انبياء) و اهل ذکر ماييم. » علما گفتند: « مقصود، علماي يهود و نصاري هستند. » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « مقصود از ذکر، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم است که خداوند مي‌فرمايد: « خداوند ذکر يعني رسولش را به سوي شما فرستاد که براي شما آيه تلاوت کند. » (آيات ۱۰ و ۱۱ سوره طلاق) اين آيه تصريح دارد بر اينکه ذکر، رسول خداست. پس اهل ذکر، « اهل رسول خدا » يعني ما هستيم. نهم آيه اي است که مي‌فرمايد: « ازدواج با مادران و دختران و... حرام است. » (آيه ۲۳ سوره نساء) اينک جواب دهيد آيا رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم اگر زنده بود مي‌توانست با دختر من ازدواج کند؟ » گفتند: « نه. » فرمود: « آيا مي‌توانست با دختر يکي از شما ازدواج کند؟ » گفتند : « آري. » فرمود: « پس از اينجا معلوم مي‌شود ما آل او هستيم و شما امّت او. فرق آل با امت همين است. دهم، اين آيه: « و مرد مؤمني از آل فرعون گفت... » (آيه ۲۸ سوره غافر) آن مرد پسردايي فرعون بود و خداوند او را ازآل فرعون معرفي مي‌کند. همين طور هم خداوند ما را به « آل محمد » مخصوص گردانيده زيرا ما از رسول خدا متولد شده ايم ولي ساير مردم به دين او نسبت داده شده اند. يازدهم، اين آيه: « اهل خود را به نماز امر کن و بر آن شکيبا باش! » (آيه ۱۳۲ سوره طه) وقتي اين آيه نازل شد، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم هر روز وقت نماز، مقابل در خانه اميرالمؤمنين علي و فاطمه زهرا مي‌ايستاد و با صداي بلند مي‌فرمود: « به نماز بشتابيد. رحمت خدا بر شما. » سپس حضرت رضا عليه السلام فرمود: « خداوند هيچ يک از فرزندان پيغمبران را مانند ما گرامي نداشت. » اخبار و آثار حضرت امام رضا عل? ه السلام، ص ۶۲۶، ح ۷. ار تحف العقول. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاصترین و مهمترین کار حضرت علیه السلام تبلیغ ولایت و بوده است و تکلیف برای ما واضح است. پس کوتاهی نکنیم تا شرمنده آل الله نشویم‼️ @zandahlm1357
طرح شهید مطهری 3.mp3
زمان: حجم: 5.16M
❇️ تدریس کتاب 3 ❇️ جلسه 3 ( جلسه 3 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 برادران پیامبر اکرم در آخرالزمان، که هر یک برابرند با پنجاه تا از اصحاب ایشان❗️ ⬅️ سالم ماندن در آخرالزمان اینقدر مهمه ... استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ۴ توصیه مهم به نوجوانان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا @zandahlm1357
تنها ملجأ انسانها قوله علیه السلام: وَ لاَ مُنْقِذَ لَهُ مِنْکَ، وَ لاَ مَلْجَأَ لَهُ مِنْکَ، إِلاَّ إِلَیْکَ. النقذ و التنقیذ: التخلیص، و منه حقّاً علی أن استنقذه من النار، و منه: « یا منقذ الغرقی [۵] » و أمثالها. و یقال: إلتجأ إلی اللّه، أی اعتصم به. و إلتجأت أمری الی اللّه، أی أسندته الیه، و فیه تنبیه علی أ نّه اضطرّ الیه. و فی الدعاء [۶]: « لا ملجأ و لا منجی منک إلاّ الیک » [۷] . ---------- [۵]: ۳ - التهذیب، ج ۳، ص ۹۷ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۲۹۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۵۵. [۶]: ۴ - هکذا در اصل، (استشهاد به عین متن دعاء شده است! ). [۷]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۴۶۹ ؛ مصباح المتهجد، ص ۳ - ۵ ؛ مفتاح الفلاح، ص ۲۷۴. حق خالق بر مخلوق و عکس آن قوله علیه السلام: إِلَهِی أَسْأَلُکَ بِحَقِّکَ الْوَاجِبِ عَلَی جَمِیعِ خَلْقِکَ. اوّلاً بدان که: یک حقّی است از خالق بر مخلوق، و یک حقّی است از مخلوق بر خالق. اما حقّ واجب خالق بر خلق آن که یعبدونه و یتذللون الیه فی الرخاء و الشدّة، و لایشرکون بعبادة ربّهم أحد، به این که تمام أمورات [۱] وارده را از موت و حیات، نعمت و نقمت، یُسر و عسرت، سقم و صحّت، بلا و ابتلای خود را از او دانسته و خواسته، کما قال الخلیل علیه السلام: « وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ * وَالَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ * وَ الّذی أطْمَعُ أَنْ یَغْفِرَ لِی خَطِیئَتِی یَوْمَ الدِّینِ [۲] » لذا ورد فی الدعاء: « یا من خلقنی فسوّانی [۳]، یا من رزقنی و ربّانی، یا من أطمعنی و سقانی، یا من قرّبنی و أدنانی، یا من عصمنی و کفانی، یا من حفظنی و کلانی، یا من أعزّنی و أغنانی، یا من وفقنی و هدانی، یا من آنسنی و آوانی، یا من اماتنی و أحیانی » [۴] . کما قال تعالی: « وَ مَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فَإِلَیْهِ تَجْئَرُونَ * ثُمَّ إِذَا کَشَفَ الضُّرَّ عَنکُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِّنکُم [۵] بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ [۶] »، لذا قال تعالی فی موضع آخر: « وَ إِذَا الاْءَرْضُ مُدَّتْ * وَ أَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَ حُقَّتْ [۷] »، یعنی: استماع و امتثال نمود ارض به حسب تکوین امر حقّ را در امتداد و انبساط و حق، یعنی واجب است از برای او که یسمع أمره، إذ هی مخلوقة للّه تعالی. و أمّا حق اللّه بمعنی: الواجب و اللازم. و أمّا حق العباد فهو بمعنی: الجدیر من حیث إنّ الاحسان الی من لم یتخذ ربّا سواه مطابق للحکمة ؛ قوله تعالی: « وَ کَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ [۱] »، أی ایجاباً حققّت علیه القضاء. و امّا حق المخلوق بر خالق خود این است که مادامی که آنها را به خلاف اراده و میل طبیعی آنها به حیات مستعار دنیویه محبوس نموده، بر او است که هر کس را به قدر لیاقت و استحقاق خود تمام مایحتاج که اسباب تعیّش او است کما هو حقّه برساند، تا انقضای اجل مسمّی، به مفاد: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۲] »، چه خلق، عیال اللّه اند به مقتضای: « الخلق عیال اللّه، أحبهم الی اللّه أنفعهم لعیاله و أبغضهم الی اللّه أضرّهم لعیاله » [۳] . و بر معیل است عقلاً و عرفاً ایصال رزق و ما یحتاج عیال. ---------- [۱]: ۶ - کذا. [۲]: ۱ - سوره مبارکه شعراء، آیات ۸۰ - ۸۲. [۳]: ۲ - مصدر: و سوّانی. [۴]: ۳ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلدالأمین، ص ۴۰۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۲. [۵]: ۴ - اصل: منهم. [۶]: ۵ - سوره مبارکه نحل، آیات ۵۲ و ۵۳. [۷]: ۶ - سوره مبارکه انشقاق، آیات ۳ و ۵. [۱]: ۷ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۷. [۲]: ۸ - سوره مبارکه هود، آیه ۶. [۳]: ۹ - بسنجید: الکافی، ج ۲، ص ۱۶۴ ؛ النوادر، ص ۱۱ ؛ دعائم الإسلام، ج ۲، ص ۳۲۰: « الخلق عیال اللّه فأحب الخلق إلی اللّه من نفع عیال اللّه و أدخل علی أهل بیت سروراً ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357