عمران پس از مسلمان شدن
حسن بن محمد نوفلي در ادامه ي روايت ميگويد:
آن شب امام عليه السلام عمران را براي شام دعوت کرد. سپس يک دست لباس و يک مرکب با ده هزار درهم به عمران هديه کرد و او را سرپرست صدقات بلخ قرار داد. مأمون هم ده هزار درهم و فضل بن سهل نيز پول زيادي به او بخشيدند.
از آن پس عمران در دفاع از اسلام با علماي اديان ديگر بحث ميکرد و آنها را شکست ميداد.
بحار الانوار، ج ۴۹، ص ۱۷۳. ح ۱۲.
از عيون اخبار الرضا، ج ۱، ص ۱۵۴-۱۷۸.
اخبار و آثار حضرت امام رضا عل? ه السلام ص ۶۰۰ تا ۶۱۴.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی منتقدان مسلمانتر از پیامبر(ع)، به امام رضا(ع) برای پذیرش ولایتعهدی تحمیلی ایراد میگیرند!
#امام_رضا
#شهید_مطهری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 1 ❇️ جلسه 1 ( جلسه 1 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 2.MP3
4.05M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 2
❇️ جلسه 2 ( جلسه 2 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان عج
🔻 قاعده طلایی اخلاق...
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند6⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند۷.mp3
33.19M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند7⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | سخنان امام در جمع رزمندگان
حسینیه جماران
⏳دهه شصت
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوای حاج صادق آهنگران در #حسینیه_جماران
سال ۱۳۶۵
🌴 کاروان الهی بر پا
🚩🚩 تازه شد نهضت عاشورا
سروده: مرحوم حاج حبیب الله معلمی
ا▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🎞👆 این فیلم که پیش از سخنان حضرت امام در جمع رزمندگان ضبط شده، تا کنون در دسترس نبوده و برای اولین بار پخش می شود.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلطنت دنیا بر انسانها قوله علیه السلام: وَ اسْتَمْکَنَتْ مِنْهُ الدُّنْیَا [۲]، وَ أَظَلَّهُ الاْءَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ربّ و ولی حقیقی
قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنِ اسْتَکْثَرَ ذُنُوبَهُ، وَ اعْتَرَفَ بِخَطِیئَتِهِ، سُوءَالَ مَنْ لاَ رَبَّ لَهُ غَیْرُکَ، وَ لاَ وَلِیَّ لَهُ دُونَکَ.
الربّ: المالک و المدبّر والسید والمربّی و المتمّم والمنعم و الصاحب. و هذا المعانی کلّها جایز إطلاقها علی اللّه تعالی. «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ [۸] »، و هو توحید و تحمید و إقرار بأ نّه المالک للأشیاء لا غیر، و لایشارک أحد فی ربوبیته.
الولایة بالفتح: الربوبیة، و بالکسر: التولیّة و السلطان. الولی من أسمائه تعالی، و هو المالک للموجودات، المتولّی لأمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر و القدرة، قوله
تعالی: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَی الَّذِینَ آمَنُوا [۱] »، أی ولیّهم والقائم بأمورهم، و کلّ من
ولّی علیک أمرک فهو مولیک.
پس مفهوم فقره دعاء آن که: سؤال و استغاثه مینمایم از تو استغاثه و ابتهال کسی که زیاد شمرده بر تو ذنوب و عصیان خود را، و اعتراف و اقرار کرده به جرم و خطاهای خود، سؤال کسی که نیست ربّ و مالک و مدبّر و سیّد و منعمی برای او غیر تو.
«و لا ولی»، و نیست قائم به امر و أولی به تصرّف در ظاهر و باطن او سوای تو، که ربوبیت و ولایت را حصر فرموده اند بالحقیقة به حقّ سبحانه و تعالی، هر چند که در عالم ارباب مجازی که مظهر ربوبیت حق اند زیاد است، چون افلاک تسعه که آباء علویه اند، و چون کواکب سیّاره که ربوبیت در عالم ملک دارند، چنان که ارباب انواع که از عالم ملکوت اند، هر یک تربیت [۲] در افراد متعلقه خود دارند.
زیرا که اوّلاً به تربیت و تأثیر و تدبیر حرکات افلاک و سیر کواکب است که ترتیب موالید ثلاثه - اعنی نبات و معدن و حیوان - حاصل شود، و به آثار و تربیت آنها است تکمیل مایحتاج انسان از فواکه و حبوب و کلّیه مأکولات و ملبوسات و مرکوبات.
آیا مشاهده نمی نمائی که اگر تخمی را در جایی بکاری با وجود جمیع شرایط، ولی بعید باشد از اثر تابش شمس - که یکی از سیّارات است - ابدا به کمال نرسیده و ثمری بر او مترتّب نشود.
----------
[۸]: ۸ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۲.
[۱]: ۹ - سوره مبارکه محمد، آیه ۱۱.
[۲]: ۱ - اصل: ترتیب (و همچنین موارد بعد).
چنان که به الهام ارباب انواع است حرکات و سکنات و نشو و نماء و بلوغ به کمال افراد هر نوعی از انواع ؛ زیرا که قدماء از حکماء متأ لّهین رسیده اند: « لکلّ
نوع مادی طبیعی، فردٌ مجرد عقلانی فی عالم الإبداع مسمّی برب النوع »، [۱] چنان که در لسان شرع مطهّر هم اشاره به آن ارباب انواع شده، که من جمله خروسی است در عرش که از تسبیح او تمام افراد خروس عالم ملک به صدا و تسبیح آیند، و قال صلوات اللّه علیه: « ثور فی تحت العرش لایرفع رأسه استحیاءً من اللّه » [۲] . که
اینها تماماً اشاره به همان ربّ النوع است.
----------
[۱]: ۲ - بسنجید: إشراق هیاکل النور، ص ۲۴۴ ؛ الشجرة الإلهیة، ج ۱، ص ۴۳۳.
[۲]: ۳ - در منابع معتبر یافت نشد.
پس اگرچه ارباب به امر خدا در عالم زیاداند ولی حق سبحانه و تعالی ربّ الأرباب است و سید السادات، یعنی تمام اربابان مجازی در تحت ربوبیت اویند و مجازاً مربّی و آلت تربیت اند، لذا قال تعالی: « أَ أَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ [۳] »، قال المولوی [۴] قدس سره:
آسمانها است در ولایت جان کار فرمای آسمان جهان
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۹.
[۴]: ۲ - کذا، مولانا این بیت را از حکیم سنایی نقل کرده است، مثنوی معنوی، د ۱، ص ۱۳۹، « تفسیر بیت حکیم سنایی ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیا، پند امام علی علیه السلام چنین موعظه میفرماید: ای بندگان خدا از نافرمانی خدا بپرهیزید و با اع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
گفته شده خوف بر چیزی است که انتظار آن میرود و حزن بر چیزی است که واقع شده است و البته این صحیح نیست چرا که در آیه لَیَحْزُنُنِی [۲] مراد از یحزننی در این آیه حزن برای امر قابل انتظار بکار رفته است. یعقوب میگوید: اگر یوسف را ببرید در انتظار آن دو هستم. نیز ممکن است آیه را چنین معنا کرد. من از قصد تو محزون هستم. در این صورت اعتراض ابن مالک به نحویها از بین میرود آنان لام لیحزننی برای ابتداء میدانند و مضارع را ویژه حال قرار میدهند و از اشتراک بین حال و استقبال خارج میکنند.
----------
[۲]: ۲) - یوسف، ۱۳.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #مبانی_تمدن_نوین_ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #مبانی_تمدن_نوین_اسلامی 4
🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 4⃣ قسمت اول
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جلسه 4 تمدن نوین اسلامی قسمت دوم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ميانجى گرى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عثمان و معترضان از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) خواستند تا بي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هلاكت عثمان
عثمان چهل روز در محاصره بود، نه به خواست انقلابيون توجه مى كرد و نه از مقام خود استعفا مى داد. از طرف ديگر هنگامى كه معترضان با خبر شدند كه او از شام و بصره درخواست كمك كرده است، تصميم گرفتند تا پيش از رسيدن قواى كمكى، كار را يكسره كنند. از اين رو پس از گفتگوهاى بسيار به خانۀ او ريختند و به ضرب خنجر و شمشير وى را به قتل رساندند.
عثمان به هنگام مرگ ۸۳ تا ۸۶ سال داشت و محمد ابن ابى بكر، محمد بن ابى حذيفه، عمرو بن حمق خزاعى، عبدالرحمن بن عديس بلوى و سودان بن حمران در كشتن او شركت داشتند. جسد عثمان سه روز روى زمين بود. عاقبت سه تن از قريش و پسر او بر نعش عثمان نماز خواندند و چون مردم اجازه ندادند كه در بقيع دفن شود، در محلى به نام «حش كوكب» كه قبرستان يهوديان بود، به خاك سپرده شد. به قولى تنها يك نفر و به قول ديگر هيچ كس بر او نماز نخواند. قتل عثمان دوازده روز مانده از ذى حجه سال ۳۵ هجرى اتفاق افتاد. [۱]
----------
[۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و الاسياسة، ج ۱، ص ۴۴ تا ۴۶ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۶ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۹۰ به بعد و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۵۵ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۲۹ و ص ۴۳۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۷ و تاريخ الخلفا ص ۱۲۷.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔷ازدواج های داریوش ازدواج هر دو دختر و نوه کوروش با داریوش او را به این خاندان پیوند داد. سیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آملی کورت ایران شناس معروف:گزارشات گزنفون مطلقا غیر تاریخی است
مقاله کوروش کبیر پارسی :تصورها و واقعیت ها، صفحه 108
https://b2n.ir/j25505
✅سیاست تسامح مذهبی شاهان آشوری
🔸یکی از نکاتی که برخی مرتب بیان می کنند سیاست تسامح مذهبی شاهان هخامنشی است در صورتی که پیشتر نیز رواج داشته است
🔻واندر دیجل Aarnoud R van der Deijl در این مورد می نویسد :
🔹واندر اسپاک نشان داده است که شاهان آشور نیز سیاست تسامح مذهبی داشتند و تندیس های خدایان را به معابدشان بازگرداندند وقتی که این کار را ضروری می دانستند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که آشور همانطور که قبلا فرض شده بود، کیش آشور (خدای خود) را به مردم تحت سلطه تحمیل کرده باشد.
📚https://b2n.ir/b07293
🔹🔹برای نمونه ساراگن دوم شاه معروف آشوری می گوید :
The freedom of Ur,Uruk, Eridu, Larsa, Kullab, Kisik(and)Nimid-Laguda I (re-)established and returned their captured gods to their shrines(places)
من آزادی اور، اوروک، اریدو، لارسا، کولاب، کیسیک (و) نیمید-لاگودا را دوباره برقرار کردم و خدایان تصرف شده آنها را به معابدشان (مکانهایشان) بازگرداندم.
Ancient records of Assyria and Babylonia volume2, Lukenbill, p 35
📚https://b2n.ir/n02216