#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صحابه معصوم نبودند پس با این مقدماتی که عرض شد اگر نقد و انتقادی از بعض صحابه بشود مورد مذمت نخواهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
----------
[۱]: ۱) ای پیغمبر از تو از حکم شراب و قمار میپرسند بگو این دو کار گناه بزرگ است و سودهائی برای مردم دارد ولی زیان گناه آن بیش از منفعت آنست.
[۲]: ۲) ای اهل ایمان هرگز در حال مستی بنماز نزدیک نشوید تا بدانید چه میگوئید (و چه میکنید).
[۱]: ۱) ای اهل ایمان شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی (که رسمی بود در جاهلیت) تماما پلید و از عمل شیطان است البته از آن دوری کنید تا رستگار شوید.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
شراب خوردن ده نفر از صحابه در مجلس سری
داعی- ابن حجر در ص ۳۰ جلد دهم فتح الباری مینویسد ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس شرابی تشکیل داد و ده نفر را بآن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابی بکر اشعاری در مرثیۀ کفار مشرکین و کشته شدگان بدر سرود؟!.
نواب- آیا نامهای مدعوین را ذکر نموده اند چنانچه نقل نموده اند برای ما بیان فرمائید تا کشف حقیقت شود.
داعی- ۱-ابو بکر بن ابی قحافه ۲-عمر بن الخطّاب ۳-ابو عبیدۀ جراح ۴-ابیّ بن کعب ۵-سهل بن بیضاء ۶-ابو أیوب انصاری ۷-ابو طلحه (دعوت کننده و صاحب البیت) ۸-ابو دجانۀ سماک بن خرشه ۹-ابو بکر بن شغوب ۱۰-انس بن مالک که در آن وقت هیجده ساله و ساقی مجلس بوده-چنانچه بیهقی در ص ۲۹ جلد هشتم سنن از خود انس نقل مینماید که گفت من در آن روز از همه کوچکتر و ساقی مجلس بودم- (هم همۀ شدید در مجلس).
شیخ- (با عصبانیت) بذات پروردگار این خبر از ساختههای دشمنان ما میباشد.
داعی- (با تبسّم) خیلی تند رفتید و قسم بی جائی یاد نمودید تقصیر شما هم نیست مطالعاتتان کم است و اگر زحمت مراجعۀ بکتب را بخود میدادید میدیدید که اکابر علماء خودتان نوشته اند-پس استغفار کنید.
ناچار شدم برای روشن شدن ذهن آقایان محترم که بدانید ما آنچه میگوئیم نقل
قول علمای خودتان را مینمائیم ببعض از اسناد این واقعه که در نظر دارم اشاره نمایم.
محمد بن اسماعیل بخاری در تفسیر آیه خمر در سوره مائده در صحیح خود-و مسلم ابن حجّاج در کتاب اشربه باب تحریم الخمر صحیح خود-و امام احمد حنبل در ص ۱۸۱ و ۲۲۷ جلد سیم مسند-و ابن کثیر در ص ۹۳ و ۹۴ جلد دوم تفسیر خود-و جلال الدین سیوطی در ص ۳۲۱ جلد دوّم درّ المنثور-و طبری در ص ۲۴ جلد هفتم تفسیر-و ابن حجر عسقلانی در ص ۲۲ جلد چهارم اصابه و در ص ۳۰ جلد دهم فتح الباری-و بدر الدین حنفی در ص ۸۴ جلد دهم عمدة القاری و بیهقی در ص ۲۸۶ و ۲۹۰ سنن و دیگران شرح قضایا را مفصّل و مبسوط نقل نموده اند.
شیخ- شاید قبل از تحریم بوده نه بعد از تحریم.
داعی- روی قواعد مندرجۀ در کتب تفاسیر و تاریخ معلوم میشود بعد از ورود آیات تحریم بعض از مسلمین و صحابه شراب ممنوع را میخوردند.
چنانچه محمد بن جریر طبری در ص ۲۰۳ جلد دوم تفسیر کبیر خود مسندا از أبی القموس زید بن علی نقل نموده که گفت خداوند سه مرتبه آیات خمریه نازل فرموده مرتبۀ اول آیه ۲۱۹ سوره (بقره) یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فِیهِمٰا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَ مَنٰافِعُ لِلنّٰاسِ وَ إِثْمُهُمٰا أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمٰا [۱] نازل گردید ولی مسلمین متنبّه نگردیده و میخوردند شراب را حتی دو نفر شراب خورده و مست بنماز مشغول شدند و کلمات بی معنی میگفتند خداوند آیه ۴۳ سوره ۴ (نساء) را نازل فرموده که:
یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاٰ تَقْرَبُوا الصَّلاٰةَ وَ أَنْتُمْ سُکٰاریٰ حَتّٰی تَعْلَمُوا مٰا تَقُولُونَ
[۲]
.
بازهم میخوردند شراب را ولی در حال مستی بنماز نمی ایستادند تا آنکه روزی مردی شراب خورد (بنا بروایت بزّار و ابن حجر و ابن مردویه أبو بکر بود) و اشعاری در مرثیۀ کشته گان بدر گفت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شنید با حال غضب تشریف آورد با چیزی که در
دست مبارکش بود خواست او را بزند گفت پناه میبرم بخدا از غضب خدا و پیغمبرش بخدا قسم دیگر نمی خورم آنگاه نازل گردید آیۀ ۹۱ سوره ۵ (مائده) که یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصٰابُ وَ الْأَزْلاٰمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطٰانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ [۱] .
ما حصل از آنچه عرض شد آن بود که آقایان بدانید صحابه هم مانند سایر مؤمنین و مسلمین خوب و بد داشتند یعنی هر کدام از آنها که در اطاعت اوامر خدا و پیغمبر جدّی بودند به منتها درجه سعادت رسیدند و هر کدام تابع هوای نفس فریب شیطان خوردند فاسد شدند.
پس آن کسانی که در مقام طعن و انتقاد بصحابه هستند دلائل منطقی دارند میگویند مطاعن زشت و ناپسند صحابه علاوه بر آنکه در کتب معتبرۀ خودتان ثبت است با شواهد آیات قرآنیه مورد مذمت قرار گرفته بهمین جهت مورد انتقاد شیعیان واقع چنانچه جواب منطقی در مقابل انتقادات منطقی باشد مورد قبول است.
یکی از صفات مذمومه اینست که آدمی حب و بغض بی جا بکار برد یعنی روی محبت و علاقه ای که بفردی یا افرادی دارد اعمال و یا افعال و گفتار آنها را تماما با چشم خوبی به بیند و بگوید ابدا بدی در عالم وجود ندارد.
حافظ- بسیار خوب بفرمائید اعمال و افعال زشت و ناپسند اصحاب از چه قبیل بوده چنانچه منطبق با دلیل و برهان باشد ما هم قبول مینمائیم.
- ناشناس.mp3
37.33M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
صورتگر نقاشم هر لحظه بتی سازم
وانگه همه بتها را در پیش تو بگدازم
صد نقش برانگیزم با روح درآمیزم
چون نقش تو را بینم در آتشش اندازم
تو ساقی خماری یا دشمن هشیاری
یا آنکه کنی ویران هر خانه که می سازم
هر خون که ز من روید با خاک تو می گوید
با مهر تو همرنگم با عشق تو هنبازم
#مولوی
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
چه شب ست یارب امشب که ز پی سحر ندارد
من و این همه دعاها که یکی اثر ندارد
غلط است اینکه گویند به دل ره ست دل را
دل من ز غصه خون شد دل او خبر ندارد
#وحشی_بافقی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۶۰ #استاد_شجاعی #استاد_عالی ✘ صبح میرم سرکار، شب جنازهام برمیگرده خونه، دیگه وقتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۶۱.mp3
11.68M
#انسان_شناسی ۲۶۱
#حجهالاسلام_قرائتی
#استاد_شجاعی
✘ بذار دکترامو بگیرم، دیگه جدی میرم سراغ رفع مشکلات روحی ام!
✘ بذار عروسی پسرم تموم بشه، دیگه کلاً مهمونیهای بدون چهارچوب رو نمیرم!
✘ بذار بچهام بدنیا بیاد، مطمئنم اونقدر حالم خوب میشه که دیگه بداخلاقی نمیکنم!
بذار .....
تا ......
💥خطـر سقوط ... احتیاط کنید!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎬 #امام_زمان(عج) برای ما توبه میکند... 🎙صابر خراسانی ♦️♦️♦️♦️♦️ قائم آل نبی، مهدی موعود تویی ای جگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بهترین فرمول برای یاری امام زمان #امام_زمان عج
✅ خیلی عالیه حتما گوش بدید.
🎤استاد شجاعی
@zandahlm1357
چهل حدیث غدیر فایل ورد.docx
744.7K
✋به اذن الله هر روز یک طرح غدیری تقدیم خادمان غدیر می شود
بسته فرهنگی غدیر ، محتوا حاوی احادیث غدیر ، بصورت فایل ورد تقدیم به شما خادمان مولا علی ، برای استفاده جهت ساخت و تولید محصولات مختلف فرهنگی
🌺 باذکرصلواتی برمحمدو آل محمد قابل استفاده می باشد .
@zandahlm1357