eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود 🔹‌ آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه‌تکه می‌کنند. @zandahlm1357
پيام تسليت در پي درگذشت حجت الاسلام آقاي حاج سيدتقي درچه ئي پيام تسليت در پي درگذشت حجت الاسلام آقاي حاج سيدتقي درچه ئي بسم الله الرحمن الرحيم درگذشت روحاني مبارز جناب حجت الاسلام آقاي حاج سيدتقي درچه ئي را به بازماندگان و خانواده و علاقمندان آن مرحوم مخصوصاً آقازادگان و اخوان محترم ايشان تسليت ميگويم. اميد است مبارزات صادقانه ي آن مرحوم در دوران اختناق و خدمات ايشان در دوران جمهوري اسلامي مأجور و موجب رحمت الهي و علو درجات آن مرحوم گردد. سيّد علي خامنه ي ۲۸/مردادماه/۱۳۸۹ پيام به ملت‌هاي مسلمان در سراسر جهان در پي فاجعه عظيم سيل در پاكستان پيام به ملت‌هاي مسلمان در سراسر جهان در پي فاجعه عظيم سيل در پاكستان بسم الله الرحمن الرحيم امت بزرگ اسلامي فاجعه سيل زدگي كه برادران و خواهران مسلمان پاكستاني را در محنتي بزرگ فرو برده است، هر روز ابعاد گسترده تري مي‌يابد. اين فاجعه مناطق بسياري از شمال تا جنوب پاكستان را دربر گرفته و ميليون‌ها نفر را آواره كرده است. گستردگي اين بلاي خانمان سوز موجب شده است كه امدادرساني نيز با دشواري فراوان مواجه شود. ملت مسلمان پاكستان در حالي با اين مصيبت بزرگ مواجه است كه نيروهاي اشغالگر و متجاوز آمريكايي مستمراً با دستاويز قرار دادن بهانه‌هاي واهي، خاك اين كشور اسلامي را در معرض تاخت و تاز قرار مي‌دهند. ملت‌هاي شريف مسلمان حجم خسارت‌هاي وارده چنان گسترده است كه افزون بر نياز فوري و مبرم ميليون‌ها برادر و خواهر ما و شما به آذوقه، لباس و محل سكونت، بخش عظيمي از زيرساخت‌هاي پاكستان از بين رفته است. متأسفانه سازمان‌هاي بين المللي وظيفه خود يعني خدمت رساني به انسان‌هاي مصيبت زده را به خوبي انجام نداده اند، امري كه به نوبه خود درخور توجه و موشكافي است. برادران و خواهران مسلمان حجم كمك‌هاي ما هر چه باشد، اندكي است در برابر اقيانوس نياز سيل زدگان پاكستاني، اما بايد در اين موقعيت خطير، براساس اخوت اسلامي به وظيفه خويش عمل كنيم و به ياري اين برادران و خواهران مصيبت زده بشتابيم. نكته اي كه بايد دولت‌هاي اسلامي و سازمان‌هاي بين المللي به آن بيشتر توجه كنند، ياري رساندن به دولت پاكستان در طراحي و اجراي چگونگي مقابله با اين محنت و نحوه امدادرساني و تبعات فوري و درازمدت آن است امري كه يقيناً در موقعيت‌هاي اضطراري، هر حكومتي را در پرداختن به امدادرساني به صورت كامل و همه جانبه با مشكل مواجه مي‌سازد. سيدعلي خامنه اي ۹/شهريور ماه/۱۳۸۹ ۲۰/رمضان المبارك/۱۴۳۱ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۹- نقش مدیریّت اسلامی در دانشگاه و تأثیر آن به شما می‌خواسته اند بنویسند: به نظر شما! نقش مدیریّت اسلامی در دانشگاه چیست؟ تأثیر آن بر حرکتهای اسلامی دانشجویان چیست؟ خُب اگر به معنای حقیقی کلمه، موازین اسلامیِ مدیریّت مورد توجّه قرار گیرد، بدون تردید در همه ی حرکتهای علمی و فرهنگی دانشگاه تأثیر می‌گذارد و در همه ی بخشها خیلی ساماندهی می‌کند؛ به اعتقاد ما این طور است. بنده الان هرچه نگاه می‌کنم، در بخشهایی که موفّقیتهای چشمگیر داریم - چه در دانشگاه و چه در خارج دانشگاه - جای پای عناصر مؤمن و مسلمان و معتقد را می‌بینم. در دانشگاهِ شما هم بنده کارهای برجسته ای را مشاهده کردم که کار همین بچه‌های مؤمن و متدیّن و معتقد است. کارهای خوب، از انسانهای مؤمن صادر می‌شود. علی القاعده مدیریّت اسلامی بر حرکت اسلامی دانشجویان تأثیر مثبتی خواهد داشت؛ هم کمک می‌کند به این حرکتها، و هم کمک می‌کند تا این حرکتها راه درستشان را ادامه دهند و دچار اشتباه و خطا نشوند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_24.mp3
10.9M
۲۴ ☜ انصاف دلبخواهی نیست 💥 ▪️اگر نوع زندگی بعد از تولدمان به برزخ، برایمان مهم است؛ ناگزیریم به تمرین برای بدست آوردن انصاف... زیرا؛ [ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ] 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۷۱) 📌امام خمینی(ره): شکست خوردگان و افرادی که در برابر منطق، احساس ضعف و شکست می کنند، به علت نداشتن پایگاه مردمی به اقدامات تروریستی دست می زنند. اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده‌ با این رفتار غیر انسانی می‏ خواهند انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند، بد گُمان کرده‌اند. 📚صحیفه نور ،جلد ۶ ،صفحه ١١٣ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تلاوت استاد مرحوم شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد ❇️ 👈 سوره مبارکه هود آیات 50-60 @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مناظره امام رضا با مأمون و علماي عراق و خراسان در مجلسي که در محضر حضرت رضا عليه السلام تشکيل شد، مأمون و عده اي از علماي عراق و خراسان حضور داشتند. مأمون از علما پرسيد: « معني اين آيه چيست: « ثم اورثنا الکتاب الذين اصطفينا من عبادنا » ؛ (آيه ي ۳۲ سوره فاطر) ؛ (پس ما کتاب را نزد بندگان برگزيده ي خود به ارث گذاشتيم. ) » علماي حاضر در مجلس گفتند: « مقصود، همه امت است. » مأمون از امام رضا پرسيد: « يا اباالحسن، نظر شما چيست؟ » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « مقصود عترت طاهره عليهم السلام است. يعني علم کتاب و قرآن نزد اهل بيت رسول الله است ؛ زيرا اگر مقصود، همه ي امت بود، بايد همه ي آنها به بهشت بروند، چون خداوند بعد از اين آيه بلافاصله مي‌فرمايد: « جنات عدن يدخلونها » (آن وارثين کتاب وارد بهشت مي‌شوند) ولي همه ي امت وارد بهشت نمي شود ؛ پس مقصود عترت پيامبر است ؛ همان‌هايي که خداوند فرمود: « خداوند اراده کرده است که هر گونه پليدي را از شما اهل بيت بزدايد و شما را پاک گرداند. » (آيه ۳۳ سوره احزاب) و نيز رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم درباره شان فرمود: « من دو چيز گرانقدر نزد شما باقي مي‌گذارم: کتاب خدا و اهل بيتم. اين دو از يکديگر جدا نمي شوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند. ببينيد با آنها چگونه رفتار مي‌کنيد. اي مردم، به آنها چيزي ياد ندهيد که از شما داناترند. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
‍ حکایت دارالشفای حضرتی؛ از «سرای ناصری» تا «سرای ملک» 🔹 اگر قرار باشد بر اساس اسناد درباره دارالشفای حضرتی صحبت کنیم، قدمت آن به ابتدای دوره صفویه باز می‌گردد. احتمالاً قدیمی‌ترین سند، وقفنامه‌ای متعلق به خواجه عتیق منشی، نخستین نایب‌التولیه آستان قدس رضوی و منصوب شاه اسماعیل یکم صفوی است که در سال ۹۳۱ ق / ۹۰۴ ش، یعنی چیزی حدود ۵۰۰ سال قبل، بخشی از اموال خود را در مشهد، وقف دارالشفای حضرتی کرد تا به درمان و رسیدگی امور بیماران نیازمند و به ویژه زائران محتاج به کمک، اختصاص یابد. 🔹 رسیدگی به امور بیماران همیشه یکی از بهترین اعمال و از امور توصیه شده در شرع انور بوده و هست. به همین دلیل، دور از انتظار نیست اگر ما برای برپایی شفاخانه و رسیدگی به امور بیماران در جوار حرم مطهر و ذیل نظارت آستان‌قدس رضوی، قدمتی بیش از این‌ها قائل شویم، هر چند که ناچاریم به دلیل محدودیت اسناد، حد مطالعات تاریخی را در محدوده دوره صفویه متوقف کنیم. 🔹 رسیدگی به امور مربوط به شفاخانه حضرتی که به احتمال زیاد، جایی در حاشیه بازار مشهد و در نزدیکی مدرسه «دو در» و «پریزاد» قرار داشت – و تا اواسط دوره قاجار نیز، در همین مکان واقع بود – در دوره صفویه و با عنایت ویژه فرمانروایان این دودمان به توسعه شهر مشهد، وارد مرحله جدیدی شد. 👇 برای مطالعه متن کامل گزارشی از سرگذشت قدیمی‌ترین مرکز درمانی شرق کشور، از دوره صفویه تا قاجار، به لینک زیر مراجعه کنید: yun.ir/xmg7j9
طرح مطالعاتی شهید مطهری 13.mp3
5.24M
❇️ تدریس کتاب 13 ❇️ جلسه 13 ( جلسه 13 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست... ⬅️فکر و برنامه ریزی بکن ولی اینقدر دیگه کشش نده... چون طبق روایات مکرر، شیطان مانع درست میکند❗️ استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثنوی زیبای "و تو را برای خود پروردم" 🔹 با نوای حاج صادق آهنگران خدایا چو پروانه می خوانم‌ات تو ای نور، مستانه می خوانم‌ات تو را ای خداوند حی ودود تو ای شعله شمع های وجود @zandahlm1357
رجاء به حضرت حق و دعا بدو قوله علیه السلام: وَ إِیَّاکَ أَرْجُو، وَ لَکَ أَدْعُو [۱] . الرجاء: بمعنی الخوف، کما قال تعالی: « لاَ تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا [۲] »، أی لایخافون للّه عظمة. والرجاء أیضاً: التأخیر، قال تعالی: « أَرْجِهْ وَ أَخَاهُ [۳] » أی أخّره و لاتعجّل بقتله و لایقبل دعوته. و الرجاء: الآمال و الامید [۴] . و هذا المعنی الأخیر مناسب لما نحن فیه. و الرجاء بهذا المعنی قسمان: ممدوح و مذموم. ---------- [۱]: ۲ - اصل: + و الیک الجأ. [۲]: ۳ - سوره مبارکه نوح، آیه ۱۳. [۳]: ۴ - سوره مبارکه شعراء آیه ۱۳ ؛ سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۱۱. [۴]: ۵ - کذا/ امید واژه فارسی است. و الممدوح منه: الرجاء الی اللّه حال کون رجاء المرجی مقروناً بالطاعات و إتیان أعمال الخیر. و المذموم منه: أن یکون مع اقترانه بسوء الأعمال، و یقال: إنّی أرجوا اللّه أن یغفر لی و یعطینی. و لایعلم أنّ المشروط ینتفی بانتفاء الشرط، کما قال مولی امیرالمؤمنین علیه السلام: ترجو النجاة و لم تسلک مسالکها أنّ السفینة لاتجری علی الیبس [۵] و فی الحدیث: « یدّعی [بزعمه] أ نّه [۶] یرجو اللّه [۷] کذب. و العظیم ما باله لا یتبیّن رجاؤه فی عمله » [۸] و فیه ذمّ من یرجو اللّه بلا عمل، کالمدّعی للرجا. الدعاء: هو العبادة له ؛ لأ نّها هی الإقبال علیه و الإعراض عمّا سواه، یقال: ادعوه دعاءً، أی ابتهلت الیه بالسؤال. و رغبت فیما عنده من الخیر. و فی حدیث عرفه: «أکثر دعائی و دعاء الأنبیاء قبلی لا اله إلاّ اللّه وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کلّ شی ء قدیر » [۱] . و الدعاء الذی علّمه جبرئیل لیعقوب، فردّ اللّه ابنه هو: « یا من لایعلم أحد کیف هو الاّ هو، یا مَن سدّ السماء بالهواء و کبس الأرض علی الماء، و اختار لنفسه أحسن الاسماء آتنی بکذا» [۲] . انّما سمّی التهلیل و التحمید و التمجید دعاءً، لأ نّه بمنزلة فی [۳] استیجاب ثواب اللّه و جزائه. ---------- [۵]: ۶ - دیوان علی علیه السلام، ص ۲۴۱ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۲، ص ۳۲۰. [۶]: ۷ - اصل: أن. [۷]: ۸ - اصل: + الیه. [۸]: ۹ - نهج البلاغه، ص ۲۲۵ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۹، ص ۲۲۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۵۸. [۱]: ۱۰ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۲۵۶. [۲]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۱۲، ص ۲۴۴ و ج ۹۲، ص ۱۸۵ ؛ مجمع البحرین، ج ۲، ص ۳۸. [۳]: ۲ - در اصل به اندازه یک کلمه سفید است. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
امتها شهرستانی در ملل و نحل آورده است، برخی از مردم نه به معقول معتقد هستند و نه محسوس، آنان سوفسطائیان هستند. برخی محسوس را فقط پذیرفته اند و عقیده ای به معقول ندارند. آنان طبیعیون هستند. عده ای معقول و محسوس را پذیرفته اند ولی اعتقاد به حدود و احکام ندارند آنان فیلسوفان طبیعی هستند. گروهی معقول و محسوس و حدود را پذیرفته اند ولی پیرو شریعت خاص نیستند، آنان صابئین هستند. گروهی شریعت را نیز قبول کرده اند آنان برخی یهودی و مسیحی و مجوس و عده ای مسلمان می‌باشند. در یکی از کتابهای مربوط به فلاسفه اشراق آمده است عنایت خدا اولاً و بالذات به تدبیر کلی تعلق دارد و ثانیاً و بالعرض متعلق به تدبیر جزیی است. نمی توان تصور کرد نظام کلی احسن از نظام فعلی برتر باشد. هرچند ما علت آن را نفهمیم. مَثَل این سخن، مَثَل معماری است که وقتی طرح ساختمانی را می‌ریزد، نظام کلی عمارت اقتضا می‌کند که بخشی خاص را به پذیرایی اختصاص می‌دهد و قسمتی را به... ؛ معمار اگر به پذیرایی بیشتر رسیدگی کند هر چند برای پذیرایی بهتر است ولی به کل بنا ضرر رسانده است. این سخن خوبی است در اینجا که: هر چیز که هست آنچنان می‌باید ابروی تو گر راست بدی کج بدی شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357