14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم | حَی عَلَی العزا ...
🏴مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد مطهر
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 1.MP3
10.24M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 1
🔰 جلسه 1️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه اول)
🎤 #استاد_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محرم
#امام_زمان عج
🔻 مبلغین و علما که از زبان دین با مردم سخن می گویند باید درد دین و درد مردم داشته باشند! با تمام وجودت آتش بگیر و سخن بگو ❗️
مثل بعضی علما و روشنفکران خونسرد نباش❗️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امیر_کبیر @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ حضور فرماندهان ارشد جنگ در خط مقدم
✅ انتشار تصاویر کمتر دیدهشده از لحظات نفسگیر عملیات رمضان (تیرماه ۱۳۶۱)
با ما همراه باشید
@zandahlm1357
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وصول بلیات به واسطه طاغوت نفس چنان که مشهود اولواالابصار است که آنچه بلیّات جسمانی و روحانی به انسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نور و مراتب آن
و نور اطلاقاتی دارد از ظاهر و باطن، تأویل و تفسیر ظاهر او نور حسّی است از نور شمسی و قمری و کوکبی و سراجی که ظاهر بالذات و مُظهر غیر است. و تأویل نور، اطلاق بر علم است که ما به الانکشاف اشیاء است، و مقابل او جهل است، چه جاهل محجوب و مستور است از معرفت حقایق اشیاء، لذا قال تعالی فی موضع: « وَ مَا یَسْتَوِی الاْءَعْمَی وَ الْبَصِیرُ * وَ لاَ الظُّلُمَاتُ وَ لاَ النُّورُ [۱] » و فی
موضع: « هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لاَ یَعْلَمُونَ [۲] ».
و دیگر اطلاق نور بر ایمان است از آنجائی که حقیقت ایمان ایقان است، و یقین نتیجه علم و معرفت است، و نقیض او کفر است که به حسب لغت به معنای ستر و غطاء است.
و ثالثاً: اطلاق نور بر وجود است که ظاهر و موجود است بذاته، و مظهر و موجد ماهیات است که ظلمات اند، کما قیل فی حقّها:
ظلمات اند محو گشته به نور مومهااند در گرفته به نار
قال تعالی: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْض [۳] »، أی وجود السماوات والأرض.
و گاهی استعاره میشود از ابتهاج و سرور و انبساط به نور، و از شداید و امورات شاقّه صعبه به ظلمت، کما قال تعالی: « قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَ خُفْیَةً لَئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ * قُلِ اللَّهُ یُنَجِّیکُم مِّنْهَا وَ مِن کُلِّ کَرْبٍ ثُمَّ أَنتُمْ تُشْرِکُونَ [۴] »، که از شداید و عقوبات که در برّ و بحر طاری انسان میشود تعبیر به ظلمات فرموده، چه وجه قلب را کدر و مُظلَم مینماید، چنان که ضمیر « منها » به ظلمات خاصّه واقعه راجع است، و «مِن کُلِّ
کَرْبٍ» به سایر ظلمات متوقّع الحصول فی المستقبل.
پس بعد از این مقدّمات، تأویل آیه مبارکه که مؤیّد مطلب سابق است آن که: کسان کفار و جهّال ولی و فرمانفرما و اولی به تصرّف در وجود آنها نفس طاغوت است ؛ زیرا که کثیر الطغیان و متمرّد از قوانین الهی است، که تابعین خود را همه اوقات خارج مینماید از حال بهجت و سُرور به سوی ظلمات و بلیات بدنی و روحی، با این همه توصیه و تأکیدات الهی که: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ [۱] ».
----------
[۱]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیات ۱۹ و ۲۰.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۹.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیات ۶۳ و ۶۴.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
انسان کامل، مرگ از امام مجتبی علیه السلام پرسیدند: چه کسی جایگاه او بالاتر است؟ فرمود: کسی که اعتنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا