eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 مبلغین و علما که از زبان دین با مردم سخن می گویند باید درد دین و درد مردم داشته باشند! با تمام وجودت آتش بگیر و سخن بگو ❗️ مثل بعضی علما و روشنفکران خونسرد نباش❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امیر_کبیر @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ حضور فرماندهان ارشد جنگ در خط مقدم ✅ انتشار تصاویر کم‌تر دیده‌شده از لحظات نفس‌گیر عملیات رمضان (تیرماه ۱۳۶۱) با ما همراه باشید @zandahlm1357 •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
نور و مراتب آن و نور اطلاقاتی دارد از ظاهر و باطن، تأویل و تفسیر ظاهر او نور حسّی است از نور شمسی و قمری و کوکبی و سراجی که ظاهر بالذات و مُظهر غیر است. و تأویل نور، اطلاق بر علم است که ما به الانکشاف اشیاء است، و مقابل او جهل است، چه جاهل محجوب و مستور است از معرفت حقایق اشیاء، لذا قال تعالی فی موضع: « وَ مَا یَسْتَوِی الاْءَعْمَی وَ الْبَصِیرُ * وَ لاَ الظُّلُمَاتُ وَ لاَ النُّورُ [۱] » و فی موضع: « هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لاَ یَعْلَمُونَ [۲] ». و دیگر اطلاق نور بر ایمان است از آنجائی که حقیقت ایمان ایقان است، و یقین نتیجه علم و معرفت است، و نقیض او کفر است که به حسب لغت به معنای ستر و غطاء است. و ثالثاً: اطلاق نور بر وجود است که ظاهر و موجود است بذاته، و مظهر و موجد ماهیات است که ظلمات اند، کما قیل فی حقّها: ظلمات اند محو گشته به نور مومهااند در گرفته به نار قال تعالی: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْض [۳] »، أی وجود السماوات والأرض. و گاهی استعاره می‌شود از ابتهاج و سرور و انبساط به نور، و از شداید و امورات شاقّه صعبه به ظلمت، کما قال تعالی: « قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَ خُفْیَةً لَئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ * قُلِ اللَّهُ یُنَجِّیکُم مِّنْهَا وَ مِن کُلِّ کَرْبٍ ثُمَّ أَنتُمْ تُشْرِکُونَ [۴] »، که از شداید و عقوبات که در برّ و بحر طاری انسان می‌شود تعبیر به ظلمات فرموده، چه وجه قلب را کدر و مُظلَم می‌نماید، چنان که ضمیر « منها » به ظلمات خاصّه واقعه راجع است، و «مِن کُلِّ کَرْبٍ» به سایر ظلمات متوقّع الحصول فی المستقبل. پس بعد از این مقدّمات، تأویل آیه مبارکه که مؤیّد مطلب سابق است آن که: کسان کفار و جهّال ولی و فرمانفرما و اولی به تصرّف در وجود آنها نفس طاغوت است ؛ زیرا که کثیر الطغیان و متمرّد از قوانین الهی است، که تابعین خود را همه اوقات خارج می‌نماید از حال بهجت و سُرور به سوی ظلمات و بلیات بدنی و روحی، با این همه توصیه و تأکیدات الهی که: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ [۱] ». ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیات ۱۹ و ۲۰. [۲]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۹. [۳]: ۲ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۴]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیات ۶۳ و ۶۴. [۱]: ۴ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ابن دمینه نام ابن دمینه، عبداللّٰه است و از خاندان اصیل عرب و از قبیله بنی عامر است. اشعار وی لطیف و دقیق و مایه تعجب روزگار خود بود. عباس بن احنف که خود از سرایندگان نامی است. از اشعار ابن دمینه به وجد می‌آمده است. دانش از بعضی نقل شده است که این (علم) برای کسی حاصل نمی شود مگر اینکه دکانش را ویران کند، از دوستانش دوری گزیند، از شهر خود دور شود و هرچه را بدست می‌آورد هرچند اندک غنیمت شمارد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357