7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج)
▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱]
◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بیعدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکمفرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) میشود.
◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم میشود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بیجهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۸
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
🔻وای بر من اگر بیدرد شوم❗️
▪️انسان بیهوش است که درد نمی کشد...
🔻کسانی که دغدغه مظلومان عالم را ندارند مشکل دارند...
▪️خدایا بیدارم کن❗️
⬅️قرائت قسمتهایی تکان دهنده از وصیت نامه شهید عباس دانشگر توسط استاد رحیمپور...
ارسالی_مخاطبین
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر جفّ القلم زیرا که اجسام لطیفه و نفوس منطبعه آنها الواح قدریه حق اند که از لوح محفوظ و علم عنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر نسخ و بدا
و أما النسخ و البداء فی مقدورات اللّه باعتبار وقوعها فی الألواح القدریة من القدر العلمی و القدر العینی، که اشاره است به نقوش نفوس منطبعه فلکیه که به ازای خیال انسان است، و هو لوح المحو و الإثبات، زیرا که بداء تجدید رأی و ظهور علم به حکم و مصالح شی ء مقدور است بعد از جهل و خفای او. و بدای به این معنی، که ظهور بعد الخفاء و علم بعد الجهل باشد، بر حقّ تعالی که عالم بما کان و ما یکون است ازلاً و ابداً محال ؛ کما قال علیه السلام: « ما بدا [۳] للّه فی شی ء الاّ کان فی علمه قبل أن یبدو له » [۴] و آن که در خبر است: « الأقرع و الأبرص والأعمی بدأ للّه عزّوجل أن یبتلیهم » [۵]، أی قضا بذلک و قضائه سابق أن اللّه یفعل ما یشاء و ما یشاء فی ما لایزال إلاّ ما شاء فی الأزل، و أنّ اللّه تعالی ما ولّی أحداً إلاّ ما نولاّه طبعاً و إرادةً به حسب استعداد و استدعای لسان حال اعیان ثابتة فی مقام العلم، لأ نّه أعدل العادلین و مجیب الدعوات، [و] ضع کل شی ء فی موضعه و أعطی [۶] کلّ ذی حقّ حقه، و هذا عین العدل و الرحمة، ما جعل اللّه النار حارّةً و الماء باردة، بل أوجدهما ؛ فالاستقامة فی الألف مطلوبة و الإعوجاج
----------
[۳]: ۱ - قبلاً تفسیر آن گذشت.
[۴]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۴۸.
[۵]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۲۴.
[۶]: ۴ - اصل: اعطاء.
فی الدالّ مرغوبة، لذا ورد فی
الخبر: « إن اللّه خلق الخلق کلّهم فی الظلمة » [۱]، ثمّ قال لهم لتخییر کلّ منکم لنفسه صورة خلقه علیها [۲]، کما قال تعالی: « خَلَقْنَاکُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاکُمْ [۳] ».
پس نسبت بداء به بعضی از مقدورات الهیه از حیث وقوع آنها در الواح قدریه و نفوس منطبعه و اجرام سماویه که از جمله دفاتر علم خدااند عین حتم و وجوب است نسبت به قضاء لایزالی که ابداً قابل نسخ و تبدیل نیست، کما قال تعالی: « لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلاً [۴] »، این است که از پیغمبر صلی الله علیه و آله سؤال نمودند: « أنحن [۵] فی أمر مستأنف جدید، أم فی أمر [قد] فرغ؟ قال: فی أمر فرغ [منه]. قال: ففیم العمل؟ قال: صلوات اللّه علیه: اعملوا کلّ میسر لما خلق له » [۶] . کما قیل:
کشت نو کاریم بر کشت نخست آن دوم فانی و آن اول درست
تخم اوّل کامل و بگزیده است تخم ثانی فاسد و پوسیده است
افکن این تدبیر خود را پیش دوست گرچه تدبیرت هم از تقدیر اوست [۷]
----------
[۱]: ۵ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۴.
[۲]: ۶ - کذا / عبارت قدری مشوش است.
[۳]: ۷ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۱.
[۴]: ۸ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۶۲.
[۵]: ۹ - مصدر: أنعمل.
[۶]: ۱۰ - مسند احمد، ج ۴، ص ۶۷.
[۷]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۳۳۰ - ۳۳۱، « برگزیدن پادشاهی غلامی را ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فخر فروشی کسی سقراط را مورد ملامت قرار داد که نسب درستی ندارد و خودش نسب و ریاست برتری دارد. سقراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط با حاکم
منصور عباسی به سفیان ثوری گفت: چرا به ملاقات ما نمی آیی؟ سفیان گفت: خدا ما را منع کرده و فرموده: در برابر ظالم رکون نکنید. وَ لاٰ تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا... [۱]
روزی منصور، سفیان را خواست و به او گفت: هرچه خواهی بخواه. سفیان گفت: مرا
نخواهی تا خود به دیدار تو آیم. چیزی به من ندهی مگر اینکه خود بخواهم. منصور گفت: ما محبت خود را در دل علماء انداختیم پذیرفتند جز سفیان که محبت ما را نمی پذیرد.
وطن
ارسطو گوید: ثروت در غربت وطن، و فقر در وطن، غریبی است. شاعر این عبارت را به شعر درآورده است.
الفقر فی اوطانه غربة
والمال فی الغربة اوطان
----------
[۱]: ۱) - هود، ۱۱۳.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۴. حفظ زندگی نوپا به کمک شبکۀ روابط پیوند یک دختر و پسر جوان، مانند نهالی است که نیاز به مراقبت دار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا