eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- ناووسیه: آنان گروهی بودند که وفات امام صادق (علیه السلام) را انکار کرده و او را مهدی موعود می‌دانستند. [۱] این فرقه، به نام پیشوایشان که فردی ناووس نام [۲] و از بصره بوده است، به ناووسیه مشهور شده اند [۳] . یکی از محققان معاصر، اعتقاداتی که در مورد این گروه گفته شده را ساخته و پرداختۀ ملل و نحل نگاران می‌داند و در این مورد چنین می‌نویسد: «نگارندگان کتب ملل و نحل، با این وجود، از این گروه مذهب خاصی ساخته و گفته اند که آنان معتقد بودند که امام صادق (علیه السلام) در واقع رحلت نفرموده، بلکه در غایب شده و در آینده به عنوان قائم بازخواهد گشت. » [۴] و سپس اضافه می‌کند که: «مؤلفان، این گروه را به نام ناووسیّه نامگذاری کرده اند... » [۵] . وی دلایلی را بر ردّ این اعتقاد برای این گروه می‌آورد و باور و تفکّر آنها را به گونه ای دیگر گزارش می‌کند. [۶] ---------- [۱]: نوبختی، پیشین، ص ۶۷؛ اشعری قمی، پیشن، صص ۷۹-۸۰؛ ابوالحسن علی بن اسماعیل اشعری، مقالات الاسلامیین و اختلاف المصلین، ترجمة محسن مؤیدی، چاپ اول، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۶۲، ص ۲۱؛ عبدالله بن محمد ناشی اکبر، مسائل الامامة (فرقه‌های اسلامی و مسأله امامت)، ترجمة علی رضا ایمانی، چاپ اول، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، ۱۳۸۶، ص ۷۲؛ بغدادی، پیشین، ص ۳۳؛ شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۸. [۲]: در مورد نام این فرد، و انتساب این فرقه به ناووسیه اختلاف است؛ برخی از این اختلافات چنین است: فلان بن فلان الناووس (نوبختی، پیشین. )، فلان بن الناووس (اشعری قمی، پیشین، ص ۸۰)، عجلان بن ناوس (ابوالحسن اشعری، پیشین، ص ۲۱)، منسوب به ناووس (بغدادی، پیشین، ص ۳۳). [۳]: نوبختی، پیشین. [۴]: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، صص ۱۱۵-۱۱۶. [۵]: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، ص ۱۱۶. [۶]: ر. ک: سید حسین مدرّسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ترجمة هاشم ایزدپناه، چاپ اول، کویر، تهران، ۱۳۸۶، صص ۱۱۴-۱۱۹. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220303-WA0032.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - طرحی برای فردا ۱۴۰۲ _ شبکه 1 - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
23.76M
🔹 "اسلام ناب آمریکایی"، شعبه تهران! (و جهانی سازی به سبک امام خمینی ره) نشست "اسرائیل باید از بین برود"- دانشگاه فردوسی - ۱۳۹۵ طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
ملائکه موکّل بر مخلوقات قوله علیه السلام: وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ. و از ملائکه کسانی که موکّل بر افراد خلق ذی تکلیف اند، که در طرف خیر ملک اند، و در طرف شرّ شیطان، کما أخبر تعالی: « الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلاَآئِکَةُ أَ لاَّ تَخَافُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ * نَحْنُ أَوْلِیَآؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ فِی الاْآخِرَةِ [۱] ». و اما در طرف شر، کما قال: « وَ مَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه فصلت، آیات ۳۰ و ۳۱. فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ [۲] »، چه آن هیئت راسخه در باطن نفس مسماة است در عرف و حکمت به « ملکه »، و در لسان شریعت به « ملک » و « خطرات » از او به « الهامات »، و از شیطان به « القاءات » و « وساوس »، لذا ورد فی الخبر: « إنّ من عمل حسنة یخلق اللّه منها ملکاً یستغفر له الی یوم القیامة » [۳] . قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِمْ یَومَ یَأْتِی «کُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَ شَهِیدٌ. [۴] » ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۳۶. [۳]: ۲ - در منابع معتبر حدیثی یافت نشد. ولی بنگرید: مفاتیح الغیب، ۶۴۷. [۴]: ۳ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۱. کماله. « مَعَهَا سَآئِقٌ وَ شَهِیدٌ »، أی معها محرّک و مدرک ؛ چه «سوق» به معنی راندن و تحریک است، و « شهید » فعیل به معنی فاعل است، أی مدرک و عالم و مطّلع، کما یقال: شهدت علی الشی ء اطّلعت علیه و عاینته، که: اوّل: اشاره به قوای محرّکه است در انسان که به اعتباری ملائکه جسمانی اند به واسطه انطباع آنها در مواد، و آنها در انسان واحد خمسة [۱] مأة به عدد عضلات است. و ثانی: اشاره به شواهد و مدارک و حواس ظاهره و باطنه انسان است، کما فی الحدیث: « الحمد للّه الذی لاتدرکه الشواهد » [۲]، أی الحواسّ و المدارک. بالجملة، تمام این ملائکه مدرکه و محرّکه از جانب خدای تعالی اعوان انسان اند در [۳] سلوک طریق الی اللّه و [ال-]وصول إلی الآخرة. [صلوات بر ملائکه] قوله علیه السلام: وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ صَلاَةً تَزِیدُهُمْ کَرَامَةً عَلَی کَرَامَتِهِمْ وَ طَهَارَةً عَلَی طَهَارَتِهِمْ. صلاة: بمعنی الدعاء و الرحمة و البرکة و التعظیم، و منه « اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد » [۴] أی عظّمه فی الدنیا بأعلا ذکره و إظهار دعوته و ابقاء شریعته ؛ و فی الآخرة بتضعیف أجره و مثوبته. و الکرامة: بمعنی العزّة و الفضیلة، والإکرام و التکریم واحد. و الطهارة: التنزیه و التجرید من الأنجاس والأرجاس والأدناس عن عوارضات الموادّ و لوازمات عالم الأجساد، و البعد عن المکروه. بعد بدان که: « صلاة » که نسبت به حق تعالی داده می‌شود، فقط به معنی رحمت و مزید برکت است، به قرینه کرامت که در فقره دعا عقب او است. یعنی رحمت و قرب منزلت بده به آن ملائکه جسمانی و روحانی، الموکلة علی الخلق، که بعضی از آنها داخل در « مقسّمات أمر » و برخی در زمره « مدبّرات امر »، و پاره ای در عداد « سائق » و معدودی موسوم به « شاهد » و « شهید »اند، چنانچه از آیه مذکور که معصوم علیه السلام استشهاد نموده بود استفاده می‌شود. پس برکت و رحمت بده به عموم طبقات آنها، نوع برکاتی که موجب فضیلت و طهارت و تجرید آنها گردد از تعلّق به عالم طبیعت و ایصال آنها به عالم ملکوت اعلی، و طبقه « صافات صفّا » التی لا توجّه لها إلی ما سوی، کما أخبر تعالی عن حالهم: « وَ مَا مِنَّا إِلاّ لَهُ مَقَامٌ مَّعْلُومٌ [۱] ». ---------- [۱]: ۴ - کذا، صحیح: خمس. [۲]: ۵ - الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۰۴ ؛ اعلام الدین، ص ۶۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۲۶۱. [۳]: ۶ - اصل: و. [۴]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۵۸ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۹۳. [۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۱۶۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357