eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تلنگر❌ بازي فوتبال    90  دقيقه🕠 سريال تلوزيوني     60  دقيقه🕚 فيلم سينمايي     130  دقيقه🕚 نماز      5  دقيقه و جهنم      طول زندگی برای خردمندان : درواتساب     300  دوست🙍‍♂️ درتلگرام      500 دوست🙍‍♂️ درتلفن      80  دوست🙍‍♂️ درمحله        50  دوست🙍‍♂️ درسختی   (  یک نفر  )🙎‍♂️ درجنازه ات     ( خانواده ) درقبرت      ( خودت تنها ) تعجب_نکن    این واقعیت زندگی است (چیزی جزنمازت برایت منفعتی ندارد ) چند دقیقه نشستن بعد از نماز فرض بهترین وقتی است که خداوند رحمتش رانازل می کند استغفار کن . @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 3️⃣5️⃣ گاهی اینطور مطرح می‌شود که « بهشت و جهنم در همین دنیاست، و روح ما در دنیای دیگری بوده، اما الان در بدن ما قرار گرفته و بعد از مرگ هم به بدن دیگری منتقل می‌شود!» 💠 در پاسخ به این موضوع، بیان چند نکته ضروری است: 🔶 اول، اگر بهشت و جهنم در این دنیا باشد، با این ‎همه ظلم و سختی که برخی از مردم می‌کشند، سازگاری ندارد. اگر بهشت و جهنمی نباشد، آیا کسی که در این دنیا در سختی بوده و در تمام زندگی تلاش کرده تا کارهای خوب انجام دهد، تلاش بیهوده نکرده است؟! 🔷 دوم، اگر یک نفر، هزاران نفر را بُکشد، در این دنیا او را اعدام می‌کنند، آیا مجازات او این است که او را بُکشند؟ آیا یک بار کشتن او برابری می‌کنند با کشتن هزار نفر؟! ♦️ سوم، اگر بهشت و جهنم نباشد و روح متعلق به شخص دیگری بوده و الان به بدن ما رسیده، باید از زندگی قبلی چیزهایی به یادمان بیایید. 💎 چهارم، اگر این حرف را بپذیریم، باید قبول کنیم که تعداد تمام موجودات از اول تا الان یکسان بوده باشند، و جمعیتی بر تعداد بشر افزوده نشود. یعنی از اول خلقت تمام موجودات مشخص بودند، هرگاه کسی مرده، روح او در جسم دیگری رفته، در صورتی که در هر زمانی تعداد موجودات فرق داشتند و آمار انسان‌ها کم و زیاد شده‌ است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/208896 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 4️⃣5️⃣ چرا غیر مسلمانان نجس هستن و چرا خرید و فروش با اون‌ها حرامه؟ آیا این تبعیض نیست؟ 🔶 اول: هر غیر مسلمان نجس نیست؛ بلکه این حکم مخصوص غیر مسلمانیه که جزو ادیانی که کتاب الهی دارن، نباشه؛ مثل: گاوپرست، شیطان‌پرست، بی‌دین و بی‌خدا. 🔷 دوم: نجس در فارسی به معنای آلودگی و کثیفیه. حالا این آلودگی می‌تونه ظاهری باشه (مثل خون) یا باطنی (مثل آلودگی فکر و اندیشه). اگه غیر مسلمان نجس شمرده شده، به خاطر آلودگی باطنی اونه؛ چون فکر و اندیشه اون منحرف و آلوده هست. 🔹 وقتی که روح و اندیشه کسی آلوده باشه، در جسمش هم اثر می‌ذاره. به این خاطر اسلام غیر مسلمان رو نجس دونسته تا مسلمان از رفت‌وآمد با اون پرهیز کنه و تحت تأثیر فکر و اندیشه‌ا‌ی که داره قرار نگیره؛ چراکه هر انسانی به طور ناخواسته از معاشرت با دیگران رنگ می‌پذیره و تحت تأثیر تفکر و رفتار دیگران قرار می‌گیره. ♦️ سوم: علاوه بر نجاست روحی و باطنی غیر مسلمان، ممکنه آلودگی ظاهری هم در زندگی غیر مسلمان باشه؛ چون در زندگی این شخص، دوری از مشروبات الکلی و سگ یا خوک معنایی نداره. به همین دلیل اسلام برای محافظت از مسلمان، اون رو از نزدیک شدن به غیر مسلمان منع کرده. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/209368 📎 📎 📎 📎 📎
❌ شبهه ۱۲۹۰ چرا در مجلس خبرگان فقط فقها حضور دارند؟ چرا از متخصصان رشته های مختلف در این مجلس انتخاب نمی شوند؟ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری عادل و مجتهد است. مجتهد یعنی کسی که توانایی استنباط احکام دین را از منابعی همچون قرآن کریم و سنت (روایات) دارد. طبیعی است کسی می تواند شایسته ترین فرد در این خصوص است را شناسایی کند که خود نیز از کارشناسان خبره آن باشد. اما اینکه در حکمرانی آشنایی با موضوعات گوناگون همچون اقتصاد، سیاست، پزشکی و .... نیز ضرورت دارد، حرف درستی است، اما معنای آن این نیست که رهبر باید با همه آنها آشنا باشد، در هر موضوعی متخصص آن عهده دار مسئولیت می شود: درباره اقتصاد، وزیری اقتصاددان، در موضوع بهداشت و سلامت، پزشکی توانمند و ... کار رهبر فقط آن است که بر عملکرد مسئولان و تصویب قوانین نظارت کند تا از چهارچوب احکام شریعت خارج نشود. این نظارت نیازمند تخصص در رشته پزشکی یا اقتصاد نیست. البته پر واضح است که رهبر مشاوران متعددی دررشته های گوناگون دارد (چه مشاوران نهادی مانند مجمع تشخیص و چه مشاوران فردی ؛ چه مشاوران رسمی و چه غیر رسمی) اما نقش این مشاوران بیشتر در جهت شناخت موضوعات است، آنچه اصالتا وظیفه یک مجتهد است، توانایی وی در کشف حکم الهی است. توضیح اینکه فتوا (یعنی نظر مجتهد درباره حکم خدا) مشتمل بر یک حکم است و یک موضوع. مثلاً عبارت «خون نجس است» موضوعی دارد و آن "خون" است و حکمی دارد و آن "نجس بودن" است. اینکه چه چیزی خون است و چه چیزی خون نیست، وظیفه مجتهد نیست، این عرف یا متخصصان هستند که موضوع را شناسایی می کنند، وظیفه فقیه این است که از ادله شرعی استنباط کند که خون (هرچه که باشد) چه حکمی دارد؟ بنابراین نیازی نیست، مجتهد شناخت یا آزمایشگاه هایی درباره راه های شناخت خون از غیر خون داشته باشد، او فقط می گوید، هر آنچه عرف یا متخصص بگوید خون است، از نظر اسلام نجس است. به همین دلیل هیچ کس نگفته مراجع تقلید باید نسبت رشته های گوناگون تخصص داشته باشند، (اگرچه آنها معمولا پیش از فتوا دادن در موضوعات تخصصی با متخصص آن مشورت هایی می کنند) همانگونه که کسی نگفته مثلا چون یکی از وظایف رئیس یا شورای سازمان نظام پزشکی، اظهار نظر در اموری اقتصادی مانند تعیین تعرفه ها است، پس باید در انتخابات نظام پزشکی، علاوه بر پزشکان، اقتصاد دان هم حق رأی داشته باشد! 🔹از این گذشته، اگر کسی بر وورد متخصصان رشته های گوناگون به مجلس خبرگان اصرار ورزد، این سوال مطرح می شود که تخصص آن متخصص بر چه مبنایی است؟ آیا تخصص او مبتنی بر نظر اسلام است یا غیر اسلام؟ اگر تخصص او مبتنی بر شناخت نظر اسلام است (یعنی کسی که در خصوص اقتصاد اسلامی تخصص دارد)، پس در حقیقت یک مجتهد (یعنی متخصص نظر اسلام در موضوع اقتصاد که به آن اصطلاحاً مجتهد متجزی گفته می شود) برای این کار انتخاب شده و اگر تخصص او مبتنی بر مکاتب غیر اسلامی است، حضور، نظر و رأی او نقض غرض خبرگان است، چون خبرگان جمع شده اند تا کسی را انتخاب کنند که در شناخت احکام دین بهترین است. 🔸تذکر این پاسخ و توضیح برای کسانی مناسب است که به میثاق ملی یعنی قانون اساسی ملتزم هستند، اما بر اثر شبهات گمان می کنند شاید حضور غیرفقیه در مجلس خبرگان نیز ضرورت دارد یا لااقل مفید است. اگر کسی با قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و حکومت دینی مشکل دارد، ابتدا باید برای وی اصل ولایت فقیه و ضرورت حکومت دینی را تبیین نمود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای تبلیغ حجاب در زمین دشمن بازی نکنیم! 🔺 لینالونا کتابی کودکانه برای آشنایی کودک و نوجوان با فلسفه https://eitaa.com/zandahlm1357
داستان حجاب در كشورهاى به اصطلاح متمدن در سال هاى اخير، شاهد بروز پديده اى عجيب در برخى كشورهاى غربى مدعى آزادى و حقوق بشر بوديم كه برخلاف تمام قوانين بين المللى و حقوقى عمل كردند و بسيارى از دولت هاى منطقه نيز از آنها حمايت كردند. اين پديده و اتفاق عجيب، مخالفت اين كشورها و دولت‌ها با پوشش حجاب زنان و دختران پاك دامنى است كه حاضر نبودند زيبايى هاى خود را در معرض ديد چشمان ناپاك و هوس آلود دنياپرستان قرار دهند. در اين كشورهاى به اصطلاح متمدن و منادى آزادى و حقوق بشر، هر روز اخبارى درباره وضع قانون ممنوعيت حجاب يا گرفتن ماليات مضاعف از زنان محجبه يا تعيين جريمه نقدى براى كسانى كه براى حفظ حجاب خود از روبند استفاده مى كنند، يا ممانعت از ورود دختران محجبه به دانشگاه ها، يا ممنوعيت اعطاى گواهينامه رانندگى به زنان باحجاب و ده‌ها مورد مانند آن به گوش مى رسد. اين اخبار، قلب هر انسان آزاده اى را از اين همه بى عدالتى و ناديده گرفتن حقوق انسانى به درد مى آورد و عمق ضديت دولت هاى غربى باحجاب و مظاهر دينى به ويژه حياى زنان را بيش از پيش آشكار مى كند. اين در حالى است كه گرايش به حجاب و ايستادگى در برابر فرهنگ غربى، روز به روز در ميان دختران و زنان اين كشورها زيادتر مى شود. خانم «وندى سليت»، فارغ التحصيل رشته فلسفه، در كتاب «دختران به عفاف روى مى آورند»، مى نويسد: نسل جديد دختران امروز امريكا مى خواهند، چيزى نباشند كه والدينشان بوده اند و در تلاشند كه با خويشتن دارى، زندگى عاقلانه و عفيفانه اى در پيش گيرند و رابطه خصوصى را تا شروع زندگى دائمى به تعويق بيندازند. آنها مى خواهند سبك زندگى و نوع پوشش خود را تغيير دهند. [۱] ---------- [۱]: سايت مؤسسه فرهنگي هنري خراسان. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ثواب كربلاى نرفته را به ما بدهيد آية اللّه شهيد حاج آقا مصطفى بهشتى اصفهانى پدر شهيد حجة الاسلام و المسلمين حاج آقا حسن بهشتى از اولياءاللّه و از علماى درجه يك شهر اصفهان بود. يك بار قصد زيارت كربلا مى كند و آماده مى شود كه با عيال به زيارت برود. در مرز مسئول گمرك متعرّض مى شود كه مى خواهم همسرتان را با عكس و گذرنامه تطبيق كنم. ايشان مى فرمايد: يك زن بايد اين كار را انجام دهد ولى مسئول گمرك مى گويد: نه، من خودم مى خواهم مطابقت كنم. آن بزرگمرد مى فرمايد: ما معذوريم از انجام اين كار. حاج آقا بهشتى سه روز آنجا مى ماند. تمام زوّار كنترل شده و به زيارت امام حسين عليه السلام مى روند ولى آن مرحوم مؤ فّق نمى شوند. بالاخره عازم كرمانشاه مى شوند و به منزل شهيد آية اللّه حاج آقا عطاءاللّه اشرفى اصفهانى اقامت نموده و سپس به اصفهان برمى گردند. وقتى به اصفهان مراجعت مى كنند مردم از ايشان مى پرسند: چرا به زيارت مشرّف نشديد؟ آقاى بهشتى مى گويند: امام حسين عليه السلام ما را نطلبيد. اين قضيّه مى گذرد. زائران همگى از سفر برمى گردند و به خدمت آقاى بهشتى مى رسند و مى گويند: آقا! ما آمديم يك معامله بكنيم و آن اينكه تمام ثواب زيارات خود را بدهيم به شما و در عوض شما ثواب كربلاى نرفته را به ما بدهيد! حالا اينكه امام حسين عليه السلام چه صحنه اى را براى اين زائران بوجود آورده كه حاضر شده اند اينگونه بگويند خدا مى داند. (۴۴) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
اختلاف در تعیین خلفاء ثلاث دلیل بر بطلان خلافت آنها است داعی- تفاوت در تعیین خلافت خلفا از جهات بسیاری واضح و آشکار است اولا اشاره باجماع فرمودید بی لطفی می‌نمائید که تجدید مطلب می‌کنید زیرا که بی اساس بودن دلیل اجماع را شبهای قبل کاملا بعرضتان رسانیدم که اجماع امت بر خلافت هیچ یک از خلفاء در ابتداء امر واقع نشد (مراجعه شود به ص ۴۸۲ تا ص ۴۹۱ همین کتاب). دلائل دیگر بر بطلان اجماع ثانیا اگر اتّکاء شما بدلیل اجماع است و این حق را از جانب خدا و پیغمبر برای امت ثابت شرعی می‌دانید علی القاعده بایستی هر خلیفه ای که از دنیا می‌رود امت جمع شوند یا باصطلاح امروزیها مجلس مبعوثان یا مؤسسان تشکیل دهند برای تعیین خلیفه بعدی صحبت کنند اجماع عموم (یا بقول شما) اجتماع عقلا بر هر فردی قرار گرفت و رأی اتّفاقی بر آن ثابت آمد آن فرد منتخب خلیفه و برگزیدۀ مردم می‌شود (نه خلیفه رسول خدا) و این جریان طبیعی در تمام ادوار باید مورد عمل قرار گیرد. و البته تصدیق می‌فرمائید چنین اجماعی ابدا برای هیچ یک از خلفاء در اسلام واقع نشده حتی همان اجماع ناقصی هم که ما قبلا ثابت نمودیم (که کبار صحابه و بنی هاشم و انصار داخل نبودند) برای احدی جز ابی بکر بن ابی قحافه واقع نشد. زیرا خلافت عمر باتفاق جمیع مورخین و محدثین اسلام و غیره فقط بنصّ خلیفه ابی بکر بوده است اگر اجماع شرط در تعیین خلافت است چرا بعد از ابی بکر در تعیین عمر بخلافت تشکیل اجماع نشد و بآراء عمومی مراجعه ننمودند. شیخ- بدیهی است چون ابی بکر را بخلافت اجماع امت معین نمود؟! قول خلیفه اول بتنهائی برای تعیین خلیفه بعدی سندی است محکم بعد از آن دیگر احتیاجی باجماع و گرفتن آراء امت در تعیین خلیفه بعدی نیست بلکه قول هر خلیفه برای تعیین خلیفۀ بعدی سندیت ثابت دارد و این حق مخصوص خلیفه است که خلیفه بعد از خود را معین نماید و مردم را حیران و سرگردان نگذارد لذا چون ابی بکر ثابت الخلافه بالاجماع عمر را بخلافت برقرار نموده خلیفۀ ثابت پیغمبر شد؟!!. داعی-أولا اگر چنین حقی برای خلیفه ثابت الامر (بعقیده شما) در تعیین خلیفه بعدی قائلید و می‌گوئید وظیفه خلیفه است که امت را حیران نگذارد و نصّ او تنها در تعیین خلیفه بعد از خود کفایت می‌کند چرا این حق را از پیغمبر ثابت النبوّه که هادی بشر بوده است ساقط نمودید. و چرا آن همه نصوص عالیۀ واضحه ای را که صراحة و کنایة رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در دفعات متعدده و مواطن مختلفه بر علی علیه السّلام نمود و در کتب معتبره خودتان پر است (و ما هم در شبهای قبل ببعض از آنها اشاره نمودیم و امشب هم نصّ صریح در حدیث امّ سلمه بعرضتان رسید) نادیده گرفته و ترتیب اثر ندادید و از برای هر یک تأویلات بارده نمودید مانند تأویل و تغییر مضحکی که ابن ابی الحدید در حدیث‌ام سلمه نموده و این نص صریح را رد نموده. واقعا جای تعجب است که روی چه اصل می‌فرمائید قول ابی بکر در تعیین عمر بخلافت سندیّت دارد؟ ولی قول رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم سندیّت ندارد؟ و برای آن کلمات حکیمانه تعبیرات بارده می‌نمائید؟!. ثانیا از کجا و بچه دلیل می‌فرمائید خلیفۀ اول که باجماع معیّن شده حق دارد خلیفۀ بعدی را معین نماید آیا هم چو دستوری از پیغمبر رسیده است قطعا جواب منفی است. ثالثا می‌گوئید خلیفه اول که باجماع معین شد در تعیین خلفاء بعدی دیگر احتیاج باجماع نمی باشد همان خلیفۀ منصوب از جانب خلق حق دارد خلیفه بعد از خود را معین نماید و نص او تنها کفایت می‌کند؟!. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - تصنیف : آتش - سیامک شجریان.mp3
1.44M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 رفتي و از پس پرده اشک محو رخساره آتشم من گرچه سوزد دل از آتش رشک با همه ناخوشي ها، خوشم من! عشق بي گريه شوري ندارد شمع افسرده نوري ندارد رفتي از کلبه من به صحرا لب فروبسته از گفت و گويي بوي گل بودي و بوي گل را باد هر دم کشاند به سويي امشب اي گل به کوي که رفتي؟ دامن افشان به سوي که رفتي؟ در دل تنگ من آتش افروخت عشق آتش فروزي که دارم ناگهان همچو گل خواهدم سوخت آتش سينه سوزي که دارم سوزد از تاب غم پيکر من تا چه سازد به خاکستر من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
انسان شناسی ۳۵۱.mp3
11.57M
۳۵۱ | • بقیه چی میگن؟ • چقدر خودت و محدود می‌کنی؟ • چرا از خیلی چیزایی که برای بقیه عادیه، لذت نمی‌بری؟ • چرا اینهمه به خودت سخت می‌گیری؟ ✘ اینا سوالات و حرفهاییه که خیلی‌ از مومنان باهاش مواجه میشن! √ حالا جواب چیه ؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا خانم ها هم می‌توانند خدمت امام زمان عج تشرف پیدا کنند؟ امکان دارد عج را دیده باشیم ولی ایشان را نشناخته باشیم؟ 🎙استاد شهبازیان @zandahlm1357