eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
امین (۱۹۳ ۱۹۸ ه. ق) محمد بن هارون، ملقب به امین در سال ۱۹۳ به خلافت رسید. [۱] او در تاریخ، به عنوان فردی خوشگذران، هوسران، مسرف و سست رأی معرفی شده که حتی در کارهای مهم به دیگران تکیه می‌کرده است. [۲] در مورد رفتار و صفات امین، همین بس که ابن العبری بعد از ذکر صفات و رفتار او، در پایان چنین می‌گوید: «خلاصه آنکه در سیرت او چیزی که در خور ذکر باشد، یافت نشد... ». [۳] دوران خلافت امین با فتنه‌ها و ناآرامی‌ها همراه بود که برجسته ترین این نابسامانی ها، درگیری شدید بین او و برادرش، عبدالله مأمون بود، همچنین این نابسامانی نتیجة نزاع بین ایرانیان و اعراب بود. به هنگام درگیری شدید این دو برادر، آتش قیام دیگری در سرزمین شام با حرکت سفیانی شعله ور شد. سفیانی، به خاندان سفیانیان اموی منسوب بود. او به نام خود دعوت کرد و بر شام و مناطق اطراف آن چیره شد، و اگر اختلاف و درگیری بین یمانیان و مصریان روی نمی داد و نیروی او به ضعف نمی گرایید، هر آینه حکومتی در شام تأسیس می‌کرد. امین پس از دو سال تلاش بی وقفه توانست به قیام وی خاتمه بخشد. [۴] به هر حال، تقریباً تمام دوران حکومت وی، صرف درگیری با برادرش مأمون شد که این درگیری‌ها در نهایت منجر به کشته شدن امین و به حکومت رسیدن مأمون در سال ۱۹۸ ه. ق گردید. [۱] به گفته یکی از محققان معاصر، دوران حکومت او بر مردم، دوران جنگ و بلیات و غصب و ویرانی و رواج اموری بود که هیچ شریعتی آنها را مجاز نمی شمرد و هیچ اخلاق شایسته ای آنها را روا نمی داند. [۲] ---------- [۱]: طبری، پیشین، ص ۴۹۸. [۲]: در این باره برای نمونه ر. ک: جلال الدین عبدالرحمن بن ابی بکر سیوطی، تاریخ الخلفا، نور محمد، کراچی، ۱۳۷۸/۱۹۵۹، ص ۲۲۷؛ ابن اثیر، پیشین، ص ۲۹۳؛ ابوالحسن علی بن حسین مسعودی، التنبیه والاشراف، تصحیح عبدالله اسماعیل الصاوی، دارالصاوی، القاهره، بی تا، ص ۳۰۲. [۳]: ابن العبری، پیشین، ص ۱۳۴. [۴]: مختاراللیثی، پیشین، صص ۴۲۳ ۴۲۵. [۱]: برای اطلاع از جریان و جزئیات درگیری امین و مأمون، ر. ک: طبری، پیشین، صص ۴۷۲ ۴۸۱. [۲]: جعفر مرتضی حسینی عاملی، الحیاۀ السیاسیۀ للإمام الرضا (علیه السلام)، الطبعة الثانیة، جماعۀ المدرسین فی الحوزۀ العلمیۀ، قم، ۱۳۶۲/۱۴۰۳، صص۱۲۱-۱۲۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سیزدهم.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔺هی نگید کاش اون زمان بودیم یا اون زمان باشیم! همون زمانی که هستید به وظیفتون درست عمل کنید❗️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۲ : از بچه ها خبری نیست 🚥 بخش اول 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۳ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی
هدف از این نوشتار بی شک هر انسانی علاقه مند نام و یاد و بازگو کردن فضائل و مناقب محبوب خویش است و هر چه محبت به محبوب بیشتر باشد شور و اشتیاق و تلاش او در این مسئله بیشتر و با جدیت تمام تر است. این از یک سو، و از سوی دیگر احادیث بیشماری در مجامع روایی مبنی بر پاداش ویژه بازگوکننده و انتشاردهنده فضائل امیرالمؤمنین و حضرات معصومین (علیهم السلام) ذکر گردیده است که مشوّق جداگانه بر تدوین این نوشتار گردید؛ احادیثی که دل را تسکین و درخشان و روح هر مؤمنی را به وجد می‌آورد. به عنوان نمونه: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند برای برادرم علی بن ابی طالب (علیه السلام) فضائلی قرار داده که به غیر خودش کسی قادر نیست بشمارد. هر کس فضیلتی از فضائل علی (علیه السلام) را ذکر کند در حالی که اقرار و اعتراف داشته باشد، تمام گناهان گذشته و آینده اش را خداوند می‌بخشد گرچه در قیامت به گناه جن و انس وارد شود. و هر کس یکی از فضائل او را بنویسد، هر قدری که این نوشته باقی است ملائکه برای او از خدا طلب مغفرت می‌کنند. و هر کس گوش کند فضیلتی از فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) را، خداوند گناهانی را که با گوش مرتکب شده می‌بخشد. و هر کس نگاه کند به کتابی که فضائل علی (علیه السلام) در آن است، خداوند می‌بخشد گناهانی را که به وسیله چشم کرده است. [۱] و فرمودند: خدا این مردم را عذاب نمی کند مگر به خاطر گناه دانشمندان ایشان؛ آن‌هایی که حق را کتمان کردند و فضائل امیرالمؤمنین و عترت طاهرینش: را بیان نکردند. بدانید راه نمی رود بر روی زمین بعد از پیغمبران و رسولان کسی که مقامش برتر از شیعیان و دوستان علی (علیه السلام) باشد؛ آن‌هایی که امر ولایت آن حضرت را ظاهر می‌کنند و فضائل او را منتشر می‌نمایند، رحمت الهی سر تا پای وجود آن‌ها را فرا می‌گیرد و فرشتگان برای آن‌ها استغفار می‌کنند. و بدبختی به تمام معنی نصیب کسانی می‌شود که فضائل او را کتمان می‌کنند و امر او را پنهان می‌دارند، چگونه می‌خواهند در آتش پایداری کنند. [۱] و فرمودند: هیچ گروهی گرد هم نمی آیند تا فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) را یاد کنند جز آن که فرشتگان آسمان فرود آیند و گرداگرد ایشان را بگیرند و چون پراکنده شوند فرشتگان به آسمان بالا روند، و فرشتگان دیگری که در آسمان هستند به آنان گویند: ما از شما عطری استشمام می‌کنیم که از سایر فرشتگان استشمام نمی کنیم و تا به حال عطری به این خوشبویی استشمام ننموده ایم. گویند: نزد گروهی بودیم که محمد و اهل بیتِ او: را یاد می‌کردند و از عطر آنان به ما رسید و ما خوشبو شدیم. آن فرشتگان گویند: ما را نزد آنان فرود ببرید. گویند: پراکنده شدند و هر یک به منزل خود رفتند. گویند: ما را فرود برید تا از بوی آن مکان خوشبو شویم. [۱] و فرمودند: اگر روا بود کسی را امر کنم که برای غیر خدا سجده کند، همانا شیعیان و سایر مکلفان را امر می‌کردم که برای کسی که واسطۀ رساندن علوم [معارف و فضائل] علی (علیه السلام) به دیگران است سجده نمایند. [۲] و فرمودند: مجالستان را به نام [و ذکر فضائل] امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت کنید. [۱] همچنین فرمودند: نام و یاد [و ذکر فضائل] امیرالمؤمنین (علیه السلام) عبادت است. [۲] امام موسی بن جعفر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که دو نفر مؤمن یکدیگر را ملاقات کرده و خدا را یاد می‌کنند و فضائل ما اهل بیت (علیهم السلام) را گفتگو می‌نمایند، بر چهره ابلیس گوشتی نمی ماند مگر اینکه می‌ریزد تا آنکه روح او از شدت درد به فریاد آید، فرشتگان آسمان و خزانه داران بهشت آن را احساس کرده و او را لعنت می‌کنند، و هیچ فرشته مقربی نمی ماند مگر اینکه او را لعنت نماید. [۳] ---------- [۱]: . ارشاد القلوب ۲/۲۰۹؛ کشف الغمه ۱/۱۱۲؛ روضة الواعظین ۱/۱۱۴؛ مائة منقبه ۱۷۷؛ حلیة الابرار ۱/۲۸۵؛ اثبات الهداه ۴/۸۸؛ فرائد السمطین ۱/۱۹. [۱]: . مشارق انوارالیقین ۲۳۹؛ حلیه الابرار ۲/۱۲۷؛ غایة المرام ۵/۱۴۹. [۱]: . الروضه ۱۸۹؛ العقد النضید ۲۵؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹؛ مستدرک الوسائل ۱۲/۳۹۲. [۲]: . تفسیر الامام العسکری (علیه السلام) ۷/۳۸۵؛ الاحتجاج ۱/۶۳؛ بحار الانوار ۲۱/۲۲۹؛ وسائل الشیعه ۶/۳۸۸؛ البرهان ۱/۱۲ و ۲/۸۱۰. [۱]: . بشارة المصطفی ۹/۱۰۵؛ مناقب ابن مغازلی ۱۷۶؛ عمدة العیون ابن بطریق ۳۶۸؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹. [۲]: . مناقب ابن شهرآشوب ۳/۶؛ الجامع الصغیر ۱/۶۶۵؛ کنز العمال ۱۱/۶۰۱؛ مناقب ابن مردویه ۷۵؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۸؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۷؛ بحار الانوار ۶۰/۲۵۸ و ۷۱/۲۶۳؛ مرآة العقول ۹/۸۹.
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: برخی از فرشتگان آسمان نزد یک و دو و سه تن از ساکنان زمین که فضائل آل محمد: را بازگو می‌کنند حاضر می‌شوند و می‌گویند: نمی بینید این‌ها را با وجود کمی خود و بسیاری دشمنان شان فضل آل محمد: را می‌ستایند، سپس دسته دیگر از فرشتگان گویند: (ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ) [۱] این فضل خداست که به هر کس خواهد می‌دهد و خدا صاحب فضل بزرگ است. [۲] همچنین فرمودند: شیعیان ما با خود مهربانند، چون تنها باشند خدا را یاد کنند، همانا یاد ما [نقل فضائل و معارف ما] یاد خداست، هرگاه ما یاد شویم خدا یاد شود و چون دشمن ما یاد شود شیطان یاد شود. [۳] و فرمودند: همانا برای خدا جز کرام کاتبین [۱] فرشتگانی است که «سیّاح» نام دارند، هنگامی که به مردمانی برخورند که از محمد و آل محمد: یاد می‌کنند گویند: بایستید که به حاجت خود رسیدند، سپس می‌نشینند و با آن‌ها دانش می‌آموزند، و چون برخیزند از بیماران شان عیادت می‌کنند و بر سر مرده‌های شان حاضر شوند و از غایب شان خبرگیری کنند، این مجلسی است که هر که در آن حضور داشته باشد شقی نگردد. [۲] و فرمودند: خدا رحمت کند بنده ای که با دیگری احتجاج نماید و امر [معارف و مناقب و فضائل] ما را بازگو کند، در این صورت سومین آن‌ها فرشته ای خواهد بود که برای این دو آمرزش می‌طلبد. دو نفر با یکدیگر بر امر ما اجتماع نمی کنند مگر اینکه خداوند متعال نزد فرشتگانش بر آن دو افتخار و مباهات می‌کند. پس هرگاه جمع شدید مشغول به ذکر [معارف و فضائل] باشید؛ چرا که در این اجتماع و مذاکرۀ شما احیاء [نام و فضل] ماست. و بهترین مردمان بعد از ما کسانی هستند که امر ما را مذاکره و یاد کرده و دیگران را نیز به آن دعوت می‌نمایند. [۱] امام باقر (علیه السلام) به یکی از اصحاب به نام «مُیَسِّر» فرمودند: آیا شما خلوت می‌کنید و گفت وگو می‌نمایید و هرچه [از فضل ما] خواهید می‌گوئید؟... به خدا سوگند من دوست دارم که در بعضی از آن مجالس با شما باشم، همانا به خدا که من بوی شما و نسیم شما [۲] را دوست دارم، و شمایید که دین خدا و دین ملائکه او را دارید. [۳] امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: ... فرشتگان ذکر فضائل ما می‌کنند و این نزد خدا تسبیح آن‌ها به حساب می‌آید. ---------- [۱]: . سورة الجمعه: آیه ۴. [۲]: . الکافی ۲/۱۸۷؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۲۶؛ بحار الانوار ۷۱/۲۶۰؛ تأویل الآیات ۲/۶۹۲؛ البرهان ۵/۳۷۶. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۶؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۵؛ بحار الانوار ۷۱/۲۵۸؛ مرآة العقول ۹/۸۳. [۱]: . فرشتگانی که کارهای خوب و بد انسان را ثبت می‌کنند «کرام الکاتبین» گویند. [۲]: . الکافی ۲/۱۸۶؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۶؛ بحار الانوار ۷۱/۲۵۹؛ مرآة العقول ۹/۸۴ و شرح الاخبار ۳/۴۵۸ با اندک تفاوت. [۱]: . الامالی الطوسی ۲۲۴؛ المحتضر ۲۸۹؛ بشارة المصطفی ۹/۱۷۵؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۸؛ بحار الانوار ۲۰۰ و ۷۱/۳۵۴؛ مکیال المکارم ۱/۴۴۸. [۲]: . در احادیث آمده است که محبت امام (علیه السلام) به شیعیان از محبت مادر به طفلش بیشتر است، لذا همانطور که مادر بو و نسیم فرزندش را دوست می‌دارد امام (علیه السلام) نیز بو و نسیم شیعیان شان را دوست می‌دارد. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۷؛ مصادقة الاخوان ۳۲؛ بحار الانوار ۷۱/۲۶۰؛ مرآة العقول ۹/۸۶؛ روضة المتقین ۹/۴۰۰. https://eitaa.com/zandahlm1357