eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
نصر بن شبث، رهبری عربی بود که در کیسوم در شمال حلب سکونت و دربارة امین تعصب داشت؛ زیرا او عنصر عربی را نمایندگی می‌کرد و به مأمون که به خراسانی‌ها تمایل داشت، کینه می‌ورزید. وی در اواخر سال ۱۹۸ ق شورش کرد و بسیاری از اعراب او را همراهی نمودند و کار او بالا گرفت تا جایی که خلیفه از او وحشت کرد. در حقیقت حرکت او در برابر حکومت عباسی نبود، بلکه قیامی در برابر نفوذ ایرانی بود که قدرت‌های خلافت را در چنگ خود داشت. [۴] چنانچه خود نصر بن شبث، علت جنگ و شورش خود را برتری و مقدم دانستن عجم بر عرب توسط حکومت بیان کرده است. [۵] عده ای از ناراضیان، علویانی بودند که حکومت را حق خود دانسته و حکومت عباسیان را نامشروع می‌دانستند، و در راستای به دست آوردن این حق خود، به قیام‌های گسترده و زیادی دست زدند. از جمله قیام ابن طباطبا در کوفه (۱۹۹ ه)، خروج و قیام محمد بن علی بن حسن معروف به ابن افطس در مکه (۱۹۹ ه). [۱] البته گماردن افراد نالایق و ضعیفی مثل حسن بن سهل در نقاط کلیدی و اصلی مملکتی نیز باعث گسترش ناآرامی‌ها و افزایش نارضایتی مردم از وضع جامعه شده بود. علاوه بر آن، دادن اختیارات فراوان و تفویض ادارة امور حکومتی به فضل بن سهل [۲] باعث شده بود که وی از رسیدن اخبار به مأمون ممانعت نماید و او را از مهم ترین اخبار و اطلاعات از جمله آشوب بغداد و خلع مأمون از حکومت توسط آنها و موارد دیگر محروم کند، تا جایی که جنگ خانگی در بغداد شعله ور و کارهای حکومتی و اداری متوقف شد. روستاهای جنوب عراق در معرض دستبرد مزدوران قرار گرفت و اوضاع بغداد بعد از اینکه خیابان‌ها از راهزنان پر شد، به گونه ای تحمل ناپذیر گشت. [۳] طرح ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام) که با اهداف مختلفی انجام شده بود، [۴] مهم ترین تدبیر و سیاست مأمون در جهت ساماندهی اوضاع به شمار می‌رفت و گرچه با این سیاست، مأمون توانست تا حدی بر اوضاع مسلط شود و عده ای را راضی کند ولی این سیاست نیز، ناراضیان و مخالفان خاص خود را داشت. [۵] در این شرایط، این مردم بودند که مثل دیگر ادوار حکومت عباسی و اموی، زیر چکمة حکومت خواهی و سلطنت طلبی حکام، قربانی می‌شدند. ---------- [۴]: طقوش، پیشین، صص ۱۳۲ ۱۳۳. [۵]: ابن اثیر، پیشین. [۱]: أبوعمرو خلیفۀ بن خیاط، تاریخ خلیفۀ بن خیاط، تحقیق فواز، الطبعۀ الأولی، دارالکتب العلمیة، بیروت، ۱۴۱۵ / ۱۹۹۵، صص ۳۱۰ ۳۱۱. [۲]: ر. ک: جهشیاری، پیشین. [۳]: طقوش، پیشین، ص ۱۲۶. [۴]: برای آگاهی از برخی از این اهداف، ر. ک: حسینی عاملی، پیشین، صص ۲۱۲ ۲۴۲. [۵]: برای آگاهی از برخی ناراضیان و مخالفان ولایتعهدی امام رضا (علیه السلام) برای نمونه، ر. ک: مسعودی، پیشین، صص ۳۰۲ ۳۰۳؛ ابن اثیر، پیشین، صص ۳۲۶ ۳۲۷. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت چهاردهم.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 نحوه موضع گیری سازمانهای بین‌المللی، وقتی علیه مسلمانان قتل و جنایت صورت می‌گیرد و بعد مسلمانان از خود دفاع می‌کنند... ◀️ بی شرفها! وقتی اون جنایت میکرد شما کجا بودید؟ @zandahlm1357 🔻🔻🔻🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۴ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
ساختار کتاب در این کتاب به جهت تبرک و تیمن، ابتدا اصل زیارت نقل می‌شود و پس از آن به تبیین برخی فرازهای آن که به معجزات و فضائل حضرت اشاره دارد پردازش می‌شود. شایان ذکر است نظر به اینکه معجزات خارق العاده و شگفت انگیز امیرالمؤمنین و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای برخی، به سختی مورد پذیرش قرار می‌گردد و برای اطمینان، سند حدیث را طلب می‌کنند لذا بر آن شدیم تا معجزات را در قالب زیارت بیان کنیم، بدون شک شفایی برای سینه‌های دردمند و هدایت و رحمتی مضاعف برای مؤمنین است. گفتنی است هدف شرح و تفسیر تمام فقرات زیارت نیست، بلکه فرازهایی از زیارت به صورت گلچین و با رویکرد معرفت افزونی و منقبت آموزی مورد توجه و تبیین قرار گرفته است، که اگر خداوند توفیق فرماید در آینده به شرح جامع آن خواهیم پرداخت. https://eitaa.com/zandahlm1357
کلام نیک، لفظ و معنی از بلیغی پرسیدند: چه کلامی نیک تر است؟ گفت: کلامی که لفظ آن به گوش تو نزدیک تر از معنای آن به قلب تو است. جان بدر بردن در دیوان منسوب به امام علی علیه السلام آمده است: هرکه گوهر پاکیزه ندارد، گفتار پاکیزه از او بیرون نیاید. عمل هر کسی شبیه به عمل کننده است و از کوزه جز آنچه در آن است، بیرون نیاید. من لم یکن عنصره طیباً لم یخرج الطیب من فیه کل امر یشبهه فعله و ینضح الکوز بما فیه گویند ای عاشق و زاهد از تو در ناله و آه نزدیک تو و دور ترا حال تباه کس نیست که از تو جان تواند بردن آنرا بتغافل کشی این را به نگاه شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357