12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خواجه_عبد_الله_انصاری
🔹الهی گرفتار آن دردم که داروی آنی، بندهٔ آن ثنایم که توت سزاوار آنی، من در تو چه دانم ؟ تو دانی. تو آنی که خود گفتی و چنانکه خود گفتی آنی، تو آنی که مصطفی(ص) گفت من ثنای تو را نتوانم شمرد و آن گونه که تو بر نفس خوییش ثنا گفتی.
🔹الهی چه یاد کنم که خود همه یادم، من خرمن نشان خود همه را فرا باد نهادم، ای یادگار جانها و یاد داشتهٔ دلها و یاد کردهٔ زبانها، بفضل خود ما را یاد کن و بیاد لطیفی ما را شاد کن.
🔹الهی جُز از شناخت و تو شادی نیست و جُز از یافت تو زندگانی نه، زندهٔ بی تو چون مُردهٔ زندانی است و زنده به تو زندهٔ جاودانی است.
🔹الهی مران کسی را که خود خواندی، ظاهر مکن جُرمی را که پوشیدی، کریما میان ما و تو داور تویی، آن کن که سزاوار آنی نه آن چنان که سزاوار ماست.
@zandahlm1357
27.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من اجمل ما سمعت للشيخ محمد محمود الطبلاوي 🤍💙
استادطبلاوی
@zandahlm1357
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعاے #الهیعظمالبلاء...🥀👆👆
#علیفانی
كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ.
#امام_زمان(عج)🌼
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بود كه چون من سابقه ي زيادي با شعر داشتم، شعر را ميشناختم، يعني خوب و بد شعر را ميشناختم. در آن ان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[بانک جامع مقالات ایت الله سید علی خامنه ای - تحصيلات حوزوي]
ادامه تحصيل در حوزههاي علميه آقا سيد علي در سن هجده سالگي، همزمان با اخذ ديپلم متوسطه، موفق به گذرانيدن درسهاي سطوح در نزد پدرشان و اساتيد ديگر حوزه علميه مشهد، مانند «حاج هاشم قزويني » و «حاج سيد احمد مدرس يزدي » شدند. ايشان سپس دو سال از درس خارج خود را در مشهد، در خدمت «آيت الله ميلاني » گذراندند به اين ترتيب كه: كتاب «انموذ و صمديه » را در مدرسه «سليمانخان » مشهد، نزد آقاي «علوي » كه خود در رشته پزشكي به تحصيلات مشغول بود، خواندند. سپس «سيوطي » را با مقداري از «مغني »، نزد شخصي به نام آقاي «مسعود» در همان مدرسه ميخوانند و از آن جا كه برادر بزرگشان (سيد محمد) در مدرسه نواب اتاق داشت، به آن جا رفته و «معالم » را نيز شروع ميكنند. با پيشنهاد پدرشان، كتاب «شرايع الاسلام » محقق حلي را نزد ايشان ميخوانند، و تا مبحث كتاب «حج »، به تنهايي نزد پدر مشغول تحصيل ميشوند. سپس همراه با برادرشان در درس «شرح لمعه » پدرشان شركت ميكنند. سه چهارم شرح لمعه را به اين طريق ميخوانند و بقيه را نزد مرحوم آقا ميرزا مدرس يزدي - كه مدرس معروف شرح لمعه و قوانين در مدرسه نواب بود - خواندند. پس از اتمام شرح لمعه، بخش عمده درس «رسائل و مكاسب » و «كفايه » را نزد مرحوم حاج شيخ هاشم قزويني - كه از شاگردان مرحوم آقا ميرزا مهدي اصفهاني و اهل رياضت و مدرس درجه يك مشهد و معروف بود - خواندند. تمام
دوران تحصيل آقا سيد علي، از آغاز رسمي دوران طلبگي تا پايان دوره سطح، پنج سال و نيم بيشتر طول نكشيد. درس خارج را ايشان نزد مرحوم آيت الله ميلاني - كه از مراجع مشهد و مرد ملايي بودند - شروع كردند. يك سال درس اصول و دو سال و نيم در درس فقه ايشان، حاضر شدند و در اواخر سال ۳۷ به قم عزيمت نمودند. ضمنا در مشهد كه بودند، مدتي هم در درس خارج آقا شيخ هاشم قزويني - كه به اصرار ايشان برگزار كرده بود - حاضر شدند. درس ديگري كه ايشان گذراندند، درس «فلسفه » ي «آقاي ميرزا جواد آقا تهراني » بود. سپس به توصيه يكي از دوستان، نزد شخصي به نام «آقا شيخ رضا ايسي » كه در مشهد محضر دار، اما ملاي فاضل و معتقد به حكمت بودند، درس «منظومه » را شروع كردند. (۸) شوق آشنايي با حوزههاي علميه جهان تشيع و موانست با شيوههاي تدريس در مراكز علمي اسلامي، آقا سيد علي هجده ساله را در سال ۱۳۳۶ به «نجف اشرف » كشاند و مدت دو سال در آن جا رحل اقامت گزيد و در درسهاي اساتيد بزرگ آن حوزه حاضر شدند، به رغم علاقه به ماندن در نجف، به خاطر مخالفت پدر، به مشهد مراجعت فرموده و سپس به قم عزيمت ميكنند. در نجف، در درسهاي آيات عظام، «حكيم »، «خويي »، «شاهرودي »، «آقا ميرزا باقر زنجاني »، مرحوم «ميرزا حسن يزدي » و «آقا سيد يحيي يزدي » شركت ميكنند. از بين درسها و اساتيد، بيشتر از درس آيت الله حكيم، به خاطر سلامت رواني و نظرات فقهي خيلي خوب، و درس آقا ميرزا حسن بجنوردي در مسجد «طوسي » خوششان ميآمد. (۹) عزيمت
مقام معظم رهبري به قم در اواخر سال ۱۳۳۷ بود كه تا سال ۱۳۴۳ به مدت شش سال اقامت ايشان در قم ادامه يافت و سپس به مشهد مقدس مراجعت فرمودند. در قم تصميم ميگيرند كه همه درسها را ملاحظه كنند، سپس هر كدام را پسنديدند، آن درس را ادامه دهند. لذا از ميان همه درسها، يكي درس «حضرت امام (ره) » و بعد درس «آقا مرتضي حاج شيخ » و درس «آيت الله بروجردي » را ميپسندند. ايشان، در درس «فقه » و «اصول » امام، به طور مستمر شركت ميكردند و يك مقدار از «اسفار» و مقداري از «شفا» را از محضر «علامه طباطبايي » استفاده مينمودند. (۱۰) پي نوشت ها: ۱- پيشين. ۲- پيشين. ۳- روزنامه رسالت ۳۱/۳/۶۸. ۴- گفت و شنود رهبر معظم انقلاب با گروهي از
نوجوانان و جوانان ۱۴/۱۱/۷۶. ۵- حوزه و روحانيت در آيينه رهنمودهاي مقام معظم رهبري، تنظيم دفتر مقام معظم رهبري، نشر سازمان تبليغات اسلامي، ج دوم، صفحههاي ۱۳ و ۱۲. ۶- آن بيت شعري كه خوانده شد، اين است: دلم قرار نمي گيرد از فغان بي تو سپندوار ز كف دادهام عنان بي تو ۷- گفت و شنود رهبر معظم انقلاب با گروهي از نوجوانان و جوانان ۱۴/۱۱/۷۶. ۸- روزنامه رسالت ۳۱/۳/۶۸. ۹- پيشين. ۱۰- پيشين. منابع مقاله:
زندگينامه مقام معظم رهبري، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت؛
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مقدمه تاريخ بشريت مشحون از ستمهاي بي شماري است كه از سوي قدرتمندان و جباران عليه محرومان و مظلومان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اين تلقي از زن بود كه علي رغم سالها كوشش و تلاش دستگاههاي تبليغاتي استعمار از يك سو و علي رغم حضور وجود سنتهاي متحجري كه در هيأت وفاداري به اسلام ظاهر شده بود، زنان را آنچنان به صحنه كشيد كه از سوي خبرگزاريها و ناظرين و تحليلگران، «انقلاب ايران» بعضاً به «انقلاب چادرها»، لقب گرفت و زنان نه فقط در تظاهرات براندازي رژيم شاه كه در همه مراحل تصويب و تأييد و تثبيت نظام جمهوري اسلامي آرايشان معتبر وكارساز شد و علي رغم عقب ماندگيهاي ناشي از سياستها و برداشتهاي گذشته كه مانع از رشد و شكوفايي درخور استعداد و قابليتهاي زنان شده بود، با سرعتي پرشتاب به جبران گذشته پرداخته؛ در صراط منتهي به اخذ و اكتساب شأن و جايگاه مناسب، گامهاي بسيار مؤثري را برداشتند.
نماد ارزشمند و بسيار گوياي نقش زن در جامعه اسلامي مورد نظر امام را در تركيب هيأت اعزامي از جانب ايشان براي تسليم پيام تاريخي به « گورباچف»، رهبر وقت اتحاد جماهير شوروي سابق ميتوان ملاحظه كرد. حضرت امام به نحوي سمبليك، در هيأتي مركب از «روحاني، دانشگاهي و زن» «مرگ كمونيسم» را به جهانيان ابلاغ و اعلام نمودند و شايد بتوان ادعا كرد اين تركيب خود حامل پيامي به صحت و درستي پيش بيني معجزه آساي آن پير فرزانه در فروپاشي بلوك شرق باشد و آن اينكه احياي اسلام و قدرت آينده جهان به دست با كفايت اين سه قشر نهاده شده و در پرتو درك درست و انجام رسالت در خور آنان است كه رضوان انقلاب جهاني اسلام، بر خرابههاي كمونيسم و سرمايه داري، به شكوفه خواهد نشست.
سيره عملي، فرمايشات و مواضع روشنگر و فتاواي راهگشاي ايشان در اين زمينه كه ضمن وفاداري تام به اصول و محكمات دين در چارچوب حقوق مسلم شرعي بيان شده ميتواند راهنماي عملي نسلي باشد كه به جايگاه حقيقي زن ميانديشند. آنان كه از محدوديتها و بي منزلتيهاي سنتي كه متأسفانه در بسياري از كشورهاي مدعي اسلام به نام شرع بر زن اعمال ميشود بيزارند و در عين حال مواضع افراطي مدعيان حقوق زن كه با ادعاي موهوم تساوي حقوق، حتي تمايزات طبيعي و فطري را نيز انكار نموده، و عملاً در مسير اضمحلال خانواده و كانونهاي معنويت و اخلاق گام بر ميدارند، روح حقيفت طلبشان را ناكام ميگذارد. با رجوع به اين مجموعه كه فرا رويشان قرار گرفته، با انديشه مردي از سلاله زهراي مرضيه مواجه خواهند بود كه در منظر وي، زن مربي انسان و مظهر تحقق آمال بشر است و از دامن وي مرد به معراج ميرود. تا آنجاكه ميفرمايد اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملتها گرفته شوند، ملتها به شكست و انحطاط كشيده ميشوند. هموست كه با روشن انديشي خاص خود، بدون آنكه از سنت سلف و فقه مرسوم فاصله گرفته باشد، مشكل يا معضل حق زن در امر طلاق راكه بويژه مورد تبليغات سوء مغرضين نيز قرار داشت، از طريق حق «توكيل در طلاق» قابل رفع دانست.
اينك مجموعه فرمايشات و پيامهاي گرانقدر آن حضرت در اين خصوص كه با همكاري مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (واحد امور فرهنگي خواهران) تنطيم شده است فرا روي طالبان قرار ميگيرد. در مورد نحوه تنطيم اين مجموعه لازم است اشاره شود كه قطعات منتخب ذيل هر عنوان، بر اساس توالي زمان صدور آن تنظيم شده، به استثناي قطعاتي كه از كتب تأليفي آن حضرت گرفته شده است كه مأخذ كامل آنها ذيل هر يك از قطعات ذكر شده است، در مورد پيامها و سخنرانيها، فقط به ذكر تاريخ آن اكتفا شده ولي براي تسهيل مراجعه احتمالي محققين به صدر و ذيل مطالب، آدرس كامل مطالب مأخوذه نيز در پايان كتاب آورده شده است.
معاونت پژوهشى
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 73 ❣باید یادبگیری؛ از روزهای سختت،از آزارهاي دیگران ازمشکلات زندگیت، يه وز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 74.mp3
5.94M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 74
❣دنبال کسی نباش، که چشم برزخی داشته باشه!!!
👈ببین،با چی شاد میشی؟
و چیا غصه دارت می کنن؟
👌پاسخ این دو تا سوال؛
نشون ميده که چقدر،در نگاه خدا می ارزی؟
🕌در محضر امام روح الله (۱۷۳)
💠 کُلُّ یَوْمٍ عَاشوُرا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلا
📌 امام خمینی (ره ):
«این یک عبارت آموزنده است. نه معنایش این است که هر روز کربلاست، هر روز بنشینید گریه بکنید. ببینید چه کرده، #کربلا چه صحنهای بوده...»
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
https://eitaa.com/zandahlm1357