eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
گردان قاطرچي ها.pdf
1.5M
📕 نام کتاب : گردان قاطرچی از شخصیت های این داستان می توان به کربلایی، مش برزو، اکبر خراسانی، علی نجفی، دانیال، حسین و کرامت اشاره کرد که بیشتر آنها مانند سیاوش و یوسف روحیه طنز دارند یا در موقعیت های طنزی که قرار می گیرند، رفتارهای طنزی آلودی از خود بروز می دهند. با توجه به عنوان رمان (گردان قاطرچی‌ها) تعدادی قاطر با نام های گوناگون در طول داستان حضور دارند که البته این نام ها را یوسف و بقیه شخصیت ها روی قاطرهای زبان بسته گذاشته اند. مانند رخش رستم، آتش پاره، تورنادو، کوسه، بروسلی، آذرخش، چپول، پیکان، جفتک آتشین، قزمیت، پهلوون، لب شتری، عقاب کوهستان، شاهین، رییس بزرگ، دماغو، گنده بک و لنگه جوراب. داستان نثر ساده و روانی دارد و لحن راوی در هنگام توصیف صحنه های داستانی در عین برخورداری از رگه های طنز قوی، چنان بی تفاوت و خونسرد است که گویی دارد یک واقعه ساده و روزمره و خیلی معمولی را روایت می کند . 💎 💠 خوندن این کتاب رو از دست ندین . 💠 💎 😊 گفتیم نگین نگفتین . https://eitaa.com/zandahlm1357
در نسب جسمانی علی علیه السّلام و أمّا از جنبۀ جسمانی هم أبا و امّا دارای شرافتی بزرگ است که از خصائص و فضایل مخصوصۀ آن حضرت است. آباء و أجداد آن حضرت بر خلاف دیگران تا بآدم ابو البشر همگی موحّد و خداپرست بودند و در صلب و رحم ناپاکی آن نور پاک قرار نگرفت و این افتخار از برای أحدی از صحابه نبوده است-از این قرار. علی (۱) بن أبی طالب (۲) بن عبد المطلب (۳) بن هاشم (۴) بن عبد مناف (۵) بن قصی (۶) بن کلاب (۷) بن مرّة (۸) بن کعب (۹) بن لؤی (۱۰) بن غالب (۱۱) بن فهر (۱۲) بن مالک (۱۳) بن نضر (۱۴) بن کنانة (۱۵) بن خزیمة (۱۶) بن مدرکة (۱۷) بن الیاس (۱۸) بن مضر (۱۹) بن نزار (۲۰) بن معد (۲۱) بن عدنان (۲۲) بن ادّ (۲۳) بن ادد (۲۴) بن الیسع (۲۵) بن الهمیس (۲۶) بن بنت (۲۷) بن سلامان (۲۸) بن حمل (۲۹) بن قیدار (۳۰) بن اسماعیل (۳۱) بن ابراهیم خلیل اللّه (۳۲) بن تارخ (۳۳) بن تاحور (۳۴) بن شاروع (۳۵) بن ابرغو (۳۶) بن تالغ (۳۷) بن عابر (۳۸) بن شالح (۳۹) بن ارفخشذ (۴۰) بن سام (۴۱) بن نوح (۴۲) بن لمک (۴۳) بن متوشلخ (۴۴) بن اخنوخ (۴۵) بن یارد (۴۶) بن مهلائل (۴۷) بن قینان (۴۸) بن انوش (۴۹) بن شیث (۵۰) بن آدم ابی البشر علیهم السّلام (بعد از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله احدی چنین نسب مشعشع تابانی ندارد) شیخ- اینکه فرمودید آباء و اجداد علی کرّم اللّه وجهه تا بآدم أبو البشر همگی موحّد بودند ظاهرا اشتباه فرمودید امر چنین نیست ما هم مأمور بظاهر هستیم برای آنکه می‌بینیم در آباء آن بزرگوار مشرکین و بت پرستان بودند از قبیل آزر پدر ابراهیم خلیل که بتصریح آیه شریفه که می‌فرماید وَ إِذْ قٰالَ إِبْرٰاهِیمُ لِأَبِیهِ آزَرَ أَ تَتَّخِذُ أَصْنٰاماً آلِهَةً إِنِّی أَرٰاکَ وَ قَوْمَکَ فِی ضَلاٰلٍ مُبِینٍ [۱] . ---------- [۱]: ۱) یاد کن وقتی را که ابراهیم بپدرش آزر (عمو یا شوهر مادر و مربی او که عرب بر آنها اطلاق پدر کند) گفت آیا بت‌ها را بخدائی اختیار کرده ای و من راستی تو و پیروانت را در گمراهی آشکار می‌بینم آیه ۷۴ سوره ۶ (انعام). اشکال در پدر ابراهیم علیه السّلام که آزر بوده و جواب آن داعی- این بیان بدون تعمّق و تفکّر شما جز تبعیّت از أسلاف روی عادت چیز دیگری بنظر داعی نمی رسد زیرا که ما می‌بینیم که أسلاف و أقران شما برای اینکه اسلاف محبوب خود را از صحابه که نسبت آنها قطعا بشرک و کفر می‌رسد پاک کرده باشند یعنی این نقص نسبی را از آنها دور نمایند و پدر و مادر مشرک را سبب نقص ندانند راضی شدند که در آباء و اجداد پیغمبر عظیم الشأن خود مشرکی وارد-و نسب رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را بشرک و کفر منتهی نمایند-تا اسلاف و شیوخ خود را از این نقص مبرّی سازند؟!!. واقعا جای بسی تأسف است چنین إعمال غرضها از مردمان دانشمند و فهمیده که جز عناد و لجاج و دست و پا کردن بیجا و محبت و وداد باولیای خود بچیز دیگر نتوان حمل نمود و شما هم روی عادت تبعیّت از گفتار آنها نموده و در هم چه مجلسی واگو می‌نمائید!!. و حال آنکه خود می‌دانید که علماء انساب را اتفاق است که پدر حضرت ابراهیم خلیل الرحمن تارخ بوده نه آزر. شیخ- شما اجتهاد مقابل نص می‌نمائید عقاید و نظریّه علماء أنساب را مقابل قرآن می‌آورید با اینکه قرآن صراحت دارد که پدر حضرت ابراهیم آزر بت پرست بوده است. داعی- ما هیچ گاه اجتهاد مقابل نص نمی نمائیم بلکه چون هدفی نداریم مگر پی بردن بحقائق قرآن لذا قدری دقت و امعان نظر بیشتری می‌نمائیم براهنمائی اهل بیت و عترت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که عدل قرآن و مبیّن آن هستند می‌فهمیم که این آیه شریفه روی قاعدۀ عرف عام مشهور است چه آنکه در عرف معمول است عمو و شوهر مادر را پدر خطاب می‌کنند. و دربارۀ آزر دو قول است یکی آنکه عموی حضرت إبراهیم علیه السّلام بوده و دیگر آنکه علاوه بر آنکه عمو بوده بعد از مردن برادرش تارخ پدر حضرت إبراهیم علیه السّلام مادر آن حضرت را گرفت فلذا از دو جهة حضرت ابراهیم او را پدر خطاب می‌فرمودند یکی از جهة عمو بودن و دیگر آنکه شوهر مادر آن حضرت بوده و تا دم مرگ او را پدر می‌خوانده. شیخ- ما از صراحت قرآن نمی توانیم صرف نظر کنیم مگر آنکه در خود قرآن دلیلی یافت شود که عمو یا شوهر مادر را پدر خوانده باشند و اگر چنین دلیلی نتوانید اقامه نمود (و هرگز نتوانید اقامه نمود) دلیل شما ناقص و غیر قابل قبول است. داعی- باین محکمی صحبت نفرمائید که در وقت اقامه دلیل استحکام بیاناتتان متزلزل گردد. چه آنکه در خود آیات قرآن مجید نظائری هست که روی قواعد عرف معمول بیان گردیده که از جمله آنها آیه ۱۲۷ سوره ۲ (بقره) می‌باشد که شاهد بر عرض دعاگو است که سؤال و جواب حضرت یعقوب را با فرزندانش هنگام مرگ ذکر نموده می‌فرماید:
إِذْ قٰالَ لِبَنِیهِ مٰا تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِی قٰالُوا نَعْبُدُ إِلٰهَکَ وَ إِلٰهَ آبٰائِکَ إِبْرٰاهِیمَ وَ إِسْمٰاعِیلَ وَ إِسْحٰاقَ إِلٰهاً وٰاحِداً شاهد مقصود از این آیه شریفه کلمه اسماعیل است برای آنکه بشهادت قرآن مجید پدر جناب یعقوب اسحاق است و اسماعیل عموی یعقوب است نه پدر او ولی در قرآن روی قاعدۀ عرف که عمّ را أب خطاب می‌کردند او را پدر می‌خواند. چون فرزندان یعقوب علیه السّلام عرفا عمو را پدر می‌خواندند لذا در جواب پدر هم عمو را پدر خواندند خداوند هم در قرآن همان سؤال و جواب را ذکر فرموده. روی همان قاعده هم که حضرت ابراهیم علیه السّلام عمو و شوهر مادرش را عرفا پدر می‌خوانده در قرآن هم عرفا او را پدر خوانده و الا بدلیل تاریخ و علم ضابط انساب مسلم است که پدر حضرت ابراهیم (ع) تارخ بوده نه آزر. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - نوای نی - استاد شجریان .mp3
6.89M
‍✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بشنو از نی چون حکایت می‌کند از جداییها شکایت می‌کند کز نیستان تا مرا ببریده‌اند از نفیرم مرد و زن نالیده‌اند سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تا بگویم شرح درد اشتیاق هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش من به هر جمعیتی نالان شدم جفت بدحالان و خوش‌حالان شدم هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من سر من از نالهٔ من دور نیست لیک چشم و گوش را آن نور نیست آتشست این بانگ نای و نیست باد هر که این آتش ندارد نیست باد آتش عشقست کاندر نی فتاد جوشش عشقست کاندر می فتاد نی حریف هرکه از یاری برید پرده‌هایش پرده‌های ما درید نی حدیث راه پر خون می‌کند قصه‌های عشق مجنون می‌کند با لب دمساز خود گر جفتمی همچو نی من گفتنیها گفتمی چون که گل رفت و گلستان درگذشت نشنوی زان پس ز بلبل سر گذشت 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۳۶۱.mp3
11.14M
۳۶۱ | خیلی وقتها نیّت‌هامون خوب و پاکه‌هاااا خوب هم کار رشد میکنه و جلو میره، ولی وسطش یهو خراب میشه! ✘ چــــــرا اینجوری میشه؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی اعمالمان را به (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هدیه می‌دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟ 🎙آیةالله ناصری @zandahlm1357
تکنیکهای و رسانه ای در جنگ نرم 4- اِستنادِ مجازی در این شیوه به آمار ، ارقام و اسنادی اِستناد می شود که در عمل ، امکان بررسی صحت و سُقم آنها وجود ندارد. مثلاً در گزارشی ادعا می شود که سطحِ روابطِ اجتماعیِ مردم ایران پس از انقلاب بر اثر مشکلات و افزایشِ بی اعتمادیِ ناشی از اِعمالِ سیاستهایِ حکومت کاهش یافته است. یا گرایش به خروج از کشور در میان تحصیلکردگان ، نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است. ناگفته پیداست که اِمکان بررسیِ صحت و سُقم ، و مقایسۀ هیچ یک از این دو ادعا در قبل و بعد از انقلاب وجود ندارد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇺🇸🇬🇧🇪🇺 شاهکار تمدن غرب 🚩رهبر معظم انقلاب اسلامی: "جوانان بدانند غربی‌ها سه قرن دنیا را غارت کردند، کشتار کردند، جنایت کردند، قتل‌عام کردند ... جوانان مطالعه کنند این مطالب را" ❌اسناد دقیق و جز به جز این غارتگری وحشیانه‌ی غرب را به نقل از اسناد خود غربی‌ها 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل از پراید نیست!!! ♨️ حل مشکلات کشور با بهاء دادن به نیروی ⁉️ تانک‌های جنگی با کیفیت، خودروهای شهری بی کیفیت! واقعا مشکل از کجاست؟ 🔹 انتشار برشی از گفتگوی تلویزیونی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا