eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
بخش خدمات در گذشته دفتري به نام بخش خدمات وجود داشت که از جمله وظايفش توزيع فيش غذا طبق برنامه زماني بين زوار در سطح شهربود. روزي آقائي را ديدم که به شدت گريه مي‌کرد، جلو رفتم و علت گريه اش را از او سوال کردم؛ گفت: امروز صبح که در حرم بودم خطاب به آقا گفتم: يا امام رضا (ع) من تا کنون از غذائي که به نام تو تهيه مي‌شود نخورده ام؛ خودت کاري کن تا امروز يک فيش غذاي بي دردسر نصيب من شود. بعد از زيارت به بخش خدمات رفتم و فيش غذا از آنها خواستم، آنها گفتند بايد به مهمانسرا بروم، اما در مهمانسرا به من گفتند که اين فيش طبق شرايط خاصي بين زوار توزيع مي‌شود و ارجحيت با من نيست. همچنان که از پله‌ها پائين مي‌رفتم، با آقا درددل کردم و گفتم: من از شما يک فيش بي دردسر مي‌خواستم و حالا اينها چنين مي‌گويند. پائين پله‌ها که رسيدم خادمي با عجله به سمت من دويد و گفت آقا اين فيش غذا مال شما باشد من کار دارم فرصت اينکه براي دريافت غذا بروم ندارم! امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. قیام محمد دیباج محمد دیباج فرزند امام جعفر صادق (علیه السلام) بود که گفته شده به علت زیبایی و جمال و کمالی که داشته، به دیباج مشهور شده است. [۱] وی فردی عابد و فاضل [۲] و شجاع [۳] و سخی [۴] بود که گفته شده که وی در مورد خروج و قیام با شمشیر با زیدیه هم رأی بوده است. [۵] در مورد قیام محمدبن جعفر (دیباج) گفته شده که او در سال ۱۹۹ ه در مکه قیام کرد، و زیدیۀ جارودیه نیز او را همراهی کرده و به او پیوستند. [۶] گفته شده که وی در ابتدا فردی عزلت نشین بود که با سیاست، کاری نداشت، [۷] و در علت ورودش به سیاست و شمشیر بستنش، دلایل متفاوتی ذکر شده [۸] که در اینجا مجال بحث در مورد آنها نیست. بنا به نقل برخی منابع، او در آغاز قیامش، مردم را به امامت محمدبن ابراهیم - ابن طباطبا- دعوت می‌کرد و پس از وفات او، خود دعوی امامت نمود [۱] و در سال ۲۰۰ ه. ق با وی به عنوان امیرالمومنین بیعت شد. [۲] در مورد مواضع و برخوردهای امام رضا (علیه السلام) با قیام عمویش محمدبن جعفر، چند روایت وجود دارد که حاکی از نهی و عدم موافقت امام (علیه السلام) نسبت به قیام بوده، ولی علی رغم نهی مستقیم امام (علیه السلام) به عمویش محمد و نیز نهی غیر مستقیم آن حضرت (علیه السلام) توسط یکی از یارانش، محمد به قیام و جنگش ادامه می‌دهد و طبق پیش بینی امام (علیه السلام) شکست خورده و یارانش کشته می‌شوند. در ادامه به روایات وارده در این زمینه می‌پردازیم؛ ۱ هنگامی که محمدبن جعفر در مکه قیام کرد و مردم را به سوی خود دعوت کرد و امیرالمومنین نامیده شد و با او به خلافت بیعت شد امام رضا (علیه السلام) به او فرمود: ای عمو، پدر و برادر خود را تکذیب مکن که این امر تمام نمی شود. ولی علی رغم توصیۀ امام (علیه السلام)، محمدبن جعفر قیام کرد و پس از مدت کوتاهی جلودی او را شکست داده و محمدبن جعفر از او امان خواست و لباس سیاه پوشید و به منبر رفته و خود را خلع کرد و گفته‌های پیشین خود را تکذیب کرد و گفت: خلافت، از آن مأمون است و من، در آن حقی ندارم. [۳] چنانکه ملاحظه می‌شود، امام رضا (علیه السلام) صریحاً وی را از اقدام به این قیام برحذر داشته و ناکامی و تمام نشدن آن را به او گوشزد نموده، و این رویه را مخالف رویۀ پدرش (پدر محمد)، امام صادق (علیه السلام) و برادرش امام کاظم (علیه السلام) دانسته است. [۱] ۲ در جنگی که بین محمدبن جعفر و هارون بن مسیّب درگرفت، هارون امام رضا (علیه السلام) را به عنوان میانجی به سوی عمویش محمد فرستاد، ولی محمد این وساطت را نپذیرفت و جنگ را ادامه داد، ولی نتیجۀ جنگ به نفع هارون رقم خورد و محمد به نزد هارون رفته و از وی برای خود و یارانش امان خواست. [۲] ۳ از یکی از یاران [۳] امام رضا (علیه السلام) روایت شده که هنگامی که هارون بن مسیّب قصد جنگ و نبرد با محمدبن جعفر را داشت، امام رضا (علیه السلام) به او فرموده که به نزد محمدبن جعفر برود و به او بگوید که فردا قیام نکند زیرا در صورت قیام، شکست خورده و یارانش کشته می‌شوند. آن شخص، این مطلب را به عرض محمد رساند ولی با جواب نامناسب وی مواجه شد، و محمد علی رغم فرمایش امام (علیه السلام) قیام کرد و شکست خورد و یارانش کشته شدند. [۴] ---------- [۱]: مسعودی، مروج الذهب و معادن الجوهر، پیشین، ج ۳، ص ۴۳۹. [۲]: اصفهانی، پیشین، ص ۴۳۹. [۳]: أحمدبن علی خطیب بغدادی، تاریخ بغداد أو مدینة السلام، تحقیق مصطفی عبدالقادر عطا، الطبعة الاولی، دارالکتب العلمیة، بیروت، ۱۴۱۷ ه / ۱۹۹۷ م، ج ۲، ص ۱۱۲؛ مفید، پیشین، ج ۲، ص ۲۱۱. [۴]: مفید، پیشین. [۵]: مفید، پیشین. [۶]: مفید، پیشین، ص ۲۱۲. [۷]: اصفهانی، پیشین، ص ۴۳۹. [۸]: برای آگاهی از برخی دلایل قیام محمد دیباج ر. ک: طبری، پیشین، ص ۵۳۷؛ ابن اثیر، پیشین، ص ۳۱۱؛ مسعودی، پیشین، ص ۴۳۹؛ اصفهانی، پیشین. [۱]: ابوالحسن اشعری، پیشین، ص۴۷؛ همچنین ر. ک: ابی نصر بخاری، سرّ السلسلۀ العلویۀ، تعلیق سید محمد صادق بحرالعلوم، منشورات المطبعۀ الحیدریۀ، نجف اشرف، ۱۳۸۱ه، ص۴۵. [۲]: ابن اثیر، پیشین. [۳]: علی بن عیسی اربلی، کشف الغمة فی معرفة الائمة، الطبعة الثانیة، دارالاضواء، بیروت، ۱۴۰۵ ه / ۱۹۸۵ م، ج ۳، صص ۹۳ ۹۴؛ صدوق، پیشین، ج۱، ص۲۲۴. [۱]: ر. ک: صفری فروشانی، تحلیلی بر قیام‌های علویان در دوران امام رضا (علیه السلام) و ارتباط آن با ولایتعهدی، پیشین، ص ۶۹. [۲]: ر. ک: اصفهانی، پیشین، صص ۴۴۰ ۴۴۱. [۳]: در کشف الغمه، این روایت از مسافر نقل شده و در مناقب، از هشام نقل شده است. ر. ک: اربلی، پیشین، ص ۷۴؛ محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب، تصحیح و تعلیق سید هاشم رسولی محلاتی، موسسه انتشارات علامه، قم، بی تا، ج ۴، ص ۳۳۹. [۴]: ر. ک: اربلی، پیشین، ص ۷۴؛ محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب، تصحیح و تعلیق سید هاشم رسولی محلاتی، موسسه انتشارات علامه، قم، بی تا، ج ۴، ص ۳۳۹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما مسلمانیم به اسلام خمینی. چرا اسلام خمینی؟ روایت کامل رحیم پور ازغدی از این جمله رو ببینید تا متوجه بشید که اگر فلان اکانت توئیتری مدرک دکترا داره لزوما درست نمیگه، فقط منحرف کردن رو خوب بلده! https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت بیست و سوم.mp3
11.6M
🎬قسمت: بیست و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۱ : رزمایش موشکی @zandahlm1357 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲۳ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
اَلسَّلامُ عَلَی المُزَوَّجِ فی السَّماء (سلام بر تزویج یافته در آسمان) خواستگاران حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) هنوز نُه بهار از عمر حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) نگذشته بود که اشراف قریش و برخی از مردان مهاجر و انصار به طمع افتاده، نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) به خواستگاری او شتافتند؛ ولی آن حضرت فرمودند: در این باره منتظر فرمان خدا خواهم بود. از جمله خواستگاران که شیعه و سنی نام برده اند، ابوبکر و عمر بودند. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) که از طرف خداوند به چنین کاری مأذون نبودند، ضمن روی برگردانی، به آن دو اظهار داشتند: «در این باره در انتظار فرمان خدا هستم». طبق برخی نقل ها، آن حضرت چنین عذر آوردند که دخترم هنوز کوچک است. [۱] ثروتمند معروف، عبدالرحمان بن عوف، از دیگر خواستگاران بود. وی بر اثر کوته فکری، می‌پنداشت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نیز مانند آنان است که همه مسائل را از نگاه مادی می‌نگرند، لذا گفت: می‌روم و فاطمه (علیها السلام) را خواستگاری می‌کنم، به گمانم او را به من تزویج نماید؛ زیرا من فردی ثروتمندم و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تهیدست، و در این موقعیت به مال من احتیاج دارد تا خود را بی نیاز گرداند. وی در حالی که لباس‌های قیمتی به تن کرده بود، بر آن حضرت وارد شد و چنین گفت: ای رسول خدا! اگر فاطمه (علیها السلام) را به همسری من درآوری حاضرم فلان مقدار شتر، گوسفند، غلام، کنیز، طلا و نقره مَهرش کنم. [۲] در نقلی آمده که گفت: حاضرم صد شتر سیاه زاغ چشم که بارهای آن جامه‌های سفید نازک مصری باشد و ده هزار دینار مهریه به او بدهم. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از ناراحتی مشتی سنگ ریزه به طرف او پاشید. بنابر نقل طبری و ابن شهرآشوب، آن سنگ ریزه‌ها به صورت لؤلؤ و مرجان درآمد که یک دانه از آن‌ها به میزان همه دارایی عبدالرحمان بود. [۱] عثمان نیز همانند این سخن را به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفت. [۲] حضرت با این کار به آن‌ها فهماند که به این گونه چیزها نیاز ندارد، و مسأله ازدواج فاطمه (علیها السلام) با دیگر ازدواج‌ها فرق دارد و تنها به دستور خدای متعال انجام می‌پذیرد. [۳] آن بزرگوار نخواست در برابر تقاضا و اصرار آنان یک دفعه پاسخ منفی دهد، و به صراحت اظهار داشت که دخت گرانمایه اش در سطح بالاتر و والاتری است و او را تنها برای جوانمردی که همتا و هم شأن اوست نگاه داشته است. ---------- [۱]: . مرحوم آیت الله مرعشی در کتاب گرانسنگ شرح احقاق الحق تعداد کثیری از روایات مخالفین را در این زمینه نقل نموده است. مجلد ۱۰ صفحات ۳۲۶-۳۳۳. [۲]: . دلائل الامامه ۸۲؛ نوادر المعجزات ۸۴؛ مناقب ابن شهرآشوب ۳/۱۲۳؛ مدینة المعاجز ۲/۳۲۳. [۱]: . مناقب ابن شهرآشوب ۳/۱۲۳؛ بحار الانوار ۴۳/۱۰۸؛ مجمع النورین ۵۲. [۲]: . دلائل الامامه ۸۲؛ نوادر المعجزات ۸۴؛ مدینة المعاجز ۲ / ۳۲۳. [۳]: . ریاحین الشریعه ۱/۸۰. عکس العمل خواستگاران پس از ناامیدی آنان که از همسری با حضرت فاطمه (علیها السلام) نومید شده بودند، با سعد بن معاذ، رئیس قبیله اوس، به گفت وگو پرداختند و دریافتند که جز حضرت علی (علیه السلام) کسی شایستگی همسری با دختر پیامبر خدا (علیهما السلام) ندارد. از این رو، دسته جمعی در پی امیرالمؤمنین (علیه السلام) شتافتند. سرانجام او را - که در نخلستان‌های مدینه مشغول آبیاری بود - یافتند. آنان [علیرغم عدم میل باطنی] رو به حضرت کردند و گفتند: اشراف قریش از دختر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواستگاری کرده اند، ولی پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده که کار فاطمه (علیها السلام) به فرمان خدا سامان می‌یابد. بی شک اگر شما با آن سوابق درخشان و فضایلی که دارید خواستگاری کنید پاسخ مثبت خواهید شنید. [۱] ---------- [۱]: . المناقب الخوارزمی ۳۴۳؛ مسند الامام علی (علیه السلام) ۸/۱۹. لازم به ذکر است این دست افراد که به حضور امیرالمؤمنین (علیه السلام) آمده و به وی پیشنهاد خواستگاری از حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) را می‌دهند، در واقع هیچ قصد خیری نداشته بلکه تمام تلاششان این بود که حضرت، داماد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نشود، و به این شرافت ویژه نائل نشود. اما انگیزه آنان در این فراخوانی آن هم با این سرعت چه می‌تواند باشد؟ شاید هدفشان این بوده که نظر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را در این راستا بدانند که تا چه میزانی به امیرالمؤمنین (علیه السلام) توجه دارد، و برای روشن شدن این مسئله عجلۀ خاصی داشتند؛ چرا که احتمال می‌دادند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به تقاضای امیرالمؤمنین (علیه السلام) نیز پاسخ رد بدهد. همچنین شایان ذکر است این عده افراد - طبق این نقل تاریخی - از خود به «اشراف قریش» تعبیر می‌کنند، در حالی که شخصیتی بین عرب و قریش نداشتند.
بنابراین واضح است هدفشان از این گفتار شخصیت سازی و فضیلت تراشی برای خویش است. https://eitaa.com/zandahlm1357
قناعت به حکیمی گفتند: آیا چیزی بهتر از طلا هست؟ گفت: قناعت. پارسایی حکیمی دیگر گفته است: غنی شدنت از چیزی بهتر از غنی شدنت به آن چیز است. گویم ای چرخ که با مردم نادان یاری پیوسته بر اهل فضل غم می‌باری هر لحظه زتو بر دل من بار غمست گویا زاهل دانشم پنداری عرفان یکی از صوفیان از قاری قرآن شنید که می‌خواند، یٰا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعِی...، صوفی تقاضا کرد دوباره بخواند، سپس صیحه ای کشید و گفت: چقدر به خود خطاب کردم بازگرد، باز نمی گردد، سپس حالت جذبه به او دست داد فریادی زد و از دنیا رفت. زیتون اکبر، دنیا در کتاب ملل و نحل ذیل واژه زیتون اکبر آمده است: به زیتون اکبر از حکمای یونان که پیر شده بود، گفتند: حال تو چگونه است؟ گفت: اندک اندک و با مهلت می‌میرم. گفتند: چه کسی تو را دفن کند؟ گفت: هرکس مردار من آزارش دهد. وی گفته است: عشق به مال، میخ شرارت است و نیز گفته است: دنیا اگر به کسی که از وی فرار کند دست یابد، او را مجروح می‌کند، و چون به طالب خود برسد او را به قتل می‌رساند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام و عرض ادب خانمی ۳۴ ساله و نسبت به نماز ظهر و مغرب بسیار دقیق ولی نماز صبح خیر شاید در طول این ۳۴سال اسال نماز صبح خوندن باید چیکار کنند؟بسیار هم ناراحتند ولی نماز صبح سختشونه بیدار نمیشوند پاسخ👇 سلام علیکم اگر به این باور برسیم که نماز یعنی صحبت کردن با خدا و این وقتی که خدا به بندگان خودش وقت ملاقات داده، دیگر بیدار شدن سخت نمی شود، چگونه است اگر با یک شخصیت مهمی دیدار داشته باشیم و به ما وقت ملاقات داده باشد، به راحتی برنامه ها را تنظیم می کنیم تا دیر نرسیم؟ باید برای بیدار شدن جهت نماز صبح برنامه داشته باشیم یعن یشب زودتر بخوابیم، غذای سبک استفاده شود، از نزدیکان بخواهیم ما را برای نماز بیدار کنند و ساعت هم برای بیدار شدن تنظیم شود. با مدتی تمرین کردن، بیدار شدن آسان می شود.
سؤال👇 سلام اگه دختر هفت ساله ای تو خواب روی فرش ادرار کند و نتونی فرش کامل بشوری اشکالی داره جای دیگه ای از فرش نماز بخونی؟؟یا نجس هست کل فرش؟؟ و سوال دوم اگه فرش با ادرار نجس شده خشک شده باشه و بنشینی همون جا که خشک شده لباس نجس هست؟؟؟ مقلد آقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم 1. فقط همان جای نجس شده، نجس است و مابقی فرش پاک می باشد و نماز خواندن در همان محل هم در صورتی که خشک باشد، اشکالی ندارد، محل سجده یعنی مهر باید پاک باشد. 2. اگر لباس رطوبت نداشته باشد، اشکالی ندارد و نجس نمی شود.
سؤال👇 سلام علیکم خسته نباشید. اگر انسان گاهی پول نداشته باشد صدقه پرداخت کند آیا میشود به نیت صدقه مثلا کار خیری انجام دهد یا ذکر و صلوات گفته و قرآن بخواند؟ برای رفع دلشوره و نگرانی آیا دعا و ذکری هست بفرمایید؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1. اشکالی ندارد. 2. تلاوت قرآن بسیار اثر دارد. ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و استغفار نیز زیاد داشته باشید.
سؤال👇 سلام، وقتتون بخیر، برای نمازهای مستحبی وقضا، اگه فقط یک الله اکبر بگیم و قدقامت صلاة بگیم درسته ؟، اقامه و اذان رو میدونم چین جدا جدا، ولی اینکه میگن میتونید فقط اذان و بگید، متوجه نمیشم، یعنی ۴ تا الله اکبر بگم کافیه و نماز رو شروع کنم درسته؟ پاسخ👇 سلام علیکم نمازهای مستحبی که اصلا اذان و اقامه ندارد و برای نمازهای واجب یومیه و قضای آن نیز اذان و اقامه مستحب است نه واجب و اگر اصلا هم نگوئید اشکالی ندارد اما اگر گفتید لازم است کامل گفته شود یعنی تمام اذان و اقامه یا تنها اقامه را بگوئید اما به صورت کامل.