هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حکایت ۹۴- مرحوم امیر شهیدی نقل میکردند، که در زمان رضاشاه مرحوم سید عباس خان آریا وزیر راه وقت مور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکایت ۹۵-
یکی از کارمندان عالی رتبه شهرداری نقل کرد که به علتی مرا از شهرداری اخراج نمودند. رفتم خدمت حضرت شیخ ایشان فرمودند نمازهایت را اول وقت بخوان چهل روز دیگر کارت درست میشود. مدت یکماه گذشت اثری ظاهر نشد مجددا مراجعه کردم فرمودند گفتم چهل روز دیگر هر چه فکر کردم آثاری و امیدی در ظاهر نبود روز چهلم در خیابان نزدیک یک قهوه خانه بودم. شهردار سابق مشهد آقای محمد علی روشن با درشکه از آن محل عبور میکرد بلند شده سلام کردم. درشکه را نگاه داشت پرسید چرا این جا نشسته ای مگر کاری نداری شرح حال خود را گفتم. گفت با من بیا. با ایشان سوار درشکه شدم، رفتیم به استانداری و فوری دستور داد رفع اتهام از من کرده مرا به خدمت برگرداندند و درست قبل از ظهر
چهلمین روزی که مرحوم حاج شیخ فرموده بودند حکم اعاده به خدمت مرا داده و مشغول کار شدم.
حکایت ۹۶-
اطلاعات هفتگی شماره ۱۳۹۰ جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۴۷ شمسی:
آقای ابوالقاسم فرزانه تحت عنوان اسرار مرگ و روح و زندگی - از کجا آمده ایم و بکجا میرویم با تیتر درشت در صفحه اول:
مرد بزرگی در خراسان که ارواح را با چشم عادی میدید و از وضع آنها خبر داشت بعد از اینکه نویسنده مینویسد علامت کمال در قدیم کشف قبور بوده است و از شیخ بهائی و سید محمد گیسو دراز و سهروردی تعریف و توصیف میکند مینویسد: در زمان ما نیز افرادی نظیر شیخ بهائی و سهروردی بوده اند و هنوز هم قطعا در گوشه و کنار مانند او هستند که حاضر نیستند خودشان را نشان دهند. یکی از آنها مردی بود
بسیار بزرگوار که در مشهد سکونت داشت و در چند سال آخر عمرش به قریه نخودک) رفت و تقریبا بیست سال پیش دیده از جهان بر بست. دهها هزار نفر از اهالی خراسان و شهرهای دیگر ایران حتی تهران - که ایشان را دیده اند و گروه انبوهی از آنها که از برکت وجود ایشان از دردهای بی درمان نجات یافته اند - با ذکر نام نخودک میدانند منظورم چه کسی است. به ایشان که اکنون هم در خراسان و طهران و دیگر شهرستانها به نام شیخ نخودکی شهرت دارند بیش از چهل سال بود که آن قدرت روحی عجیب را داشتند اما از نشان دادن خودشان بطور بی سابقه و بی نظیر خودداری میکردند. فقط چند نفری در آن سالها ایشان را میشناختند که کیستند و چه مقامی دارند. بالاخره در سالهای اخیر عمرشان بود که از شهر مشهد به قریه نخودک رفتند و در آنجا تا اندازهای پرده را برداشتند و مردم توانستند گوشه ای از منزلت بی مانند ایشان را عملا به چشم مشاهده کنند.
من در اوائل جوانی این سعادت را داشتم که در مشهد قریب یک سال از نزدیک و تقریبا بطور مستمر به زیارت ایشان نائل گردم. علت آن بود که یکی از نزدیکانم که در آن موقع سرپرستی مرا بر عهده داشت یکی از آن چند نفر معدودی بود که شیخ از آنهاپرده پوشی نمی کرد.
من نیز چون دیگر مردمان - در آن زمان - از اسپریتیزم فقط اسم و حرفهائی جسته گریخته شنیده بودم اما خود ناظر واقعه ای بودم که آنروزها مفهومش را درست درک نمی کردم. بعد از چند سال که با اصول این علم آشنا شدم تا حدی مطلب به دستم آمد. داستان از این قرار بود که شیخ هر موقع از برابر یکی از حمامها عبور میکرد حالش تا حدی منقلب میگردید بطوریکه از چهره اش نمایان بود که ناگهان دچار ناراحتی شده است. یک نشانه دیگر دگرگون شدن حال شیخ این بود که مرتبا استغفار میکرد و لااله الا الله میگفت اما با لحنی که پیدا بود ناشی از تعجب و ناراحتی است. موقعیکه علت آن دگرگونی احوال پرسیده شد شیخ گفته بود به صاحب این حمام که چندی است از دنیا رفته درجه روحی پستی داده شده است. تعلق خاطرش به دنیا و مال دنیا خیلی شدید بود و هنوز هم موقعیت خود را درست درک نکرده است و نمیداند که از دنیا رفته است و
دائما سر حمام است و ناله و افغان دارد که چرا اموال او را تصرف میکنند. هر وقت از جلو این حمام عبور میکنم وضع او باعث ناراحتی من میگردد.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#قصه #لالایی_خدا #محسن_عباسی_ولدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
گفتگوی پیغمبر با ابو طالب در ابتداء بعثت اگر جناب ابو طالب کافر و مشرک و بت پرست بود همان روز اول ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابتداء بعثت ابراهیم علیه السّلام و گفتگو با عمش آزر
چنانچه در آیه ۴۴ سوره ۱۹ (مریم) خدای متعال از بعثت حضرت ابراهیم خلیل الرحمن علیه و علی نبینا و آله السّلام خبر میدهد که چون مبعوث برسالت شد نزد عمش آزر رفت و گفت إِنِّی قَدْ جٰاءَنِی مِنَ الْعِلْمِ مٰا لَمْ یَأْتِکَ فَاتَّبِعْنِی أَهْدِکَ صِرٰاطاً سَوِیًّا قٰالَ أَ رٰاغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِی یٰا إِبْرٰاهِیمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّکَ وَ اهْجُرْنِی مَلِیًّا [۱] .
ولی بر عکس جناب ابو طالب در جواب استمداد نبیّ مکرم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم گفت اخرج ابن اخی فانّک الرفیع کعبا و المنیع حزبا و الأعلی ابا و اللّه لا یسلقک لسان الا سلقته السن حداد و اجتذبته سیوف حداد و اللّه لتذللنّ لک العرب ذلّ البهم لحاضنها [۲] .
آنگاه اشعار ذیل را که ابن ابی الحدید در ص ۳۰۶ جلد سیم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) و سبط ابن جوزی در ص ۵ تذکره ضبط نموده اند به پیغمبر خطاب نمود:
و اللّه لن یصلوا الیک بجمعهم
حتی أوسّد فی التراب دفینا
فانفذ لاسرک ما علیک مخافة
و ابشر و قرّ بذاک منه عیونا
و دعوتنی و زعمت انّک ناصحی
و لقد صدقت و کنت قبل امینا
و عرضت دینا قد علمت بانّه
----------
[۱]: ۱) بدان که مرا«از وحی خدا»علمی آموختند که تو را آن علم نیاموخته اند پس تو مرا پیروی کن تا براه راست هدایتت کنم آزر در پاسخ ابراهیم گفت تو مگر از خدایان من روگردان و بی عقیده شدی چنانچه از مخالفت بتان دست بر نداری تو را سنگسار کنم«وگرنه»سالها از من بدور باش.
[۲]: ۲) قیام کن پسر برادر که مرتبه تو از حیث شرافت و سیادت بلند تر و از حیث طایفه و قبیله عالی و از حیث پدر اعلی تر از سایرین هستی بخدا قسم هیچ کس تو را آزار نکند مگر آنکه با زبانهای تند و تیز و شمشیرهای برنده از تو دفاع خواهیم نمود بخدا قسم که عرب در مقابل تو بزانو درآید و ذلیل گردد مانند حیوانی که ذلیل صاحب خود گردد.
من خیر ادیان البریّة دینا
لو لا الملامة او حذاری سبّة
لوجدتنی سمحا بذاک مبینا
[۱]
خلاصۀ کلام عوض آنکه به پیغمبر تغیّر نماید و آن حضرت را منع از آن عمل کند و تهدید بحبس و نفی و قتل نماید بوسیله جملات و کلمات جذاب از قبیل این اشعار و گفتار زیبا تحریص و ترغیبش نمود که امر خودت را آشکار کن که بر تو ذلت و ترس و منقصتی نخواهد بود دین و عقیدۀ خودت را نشر بده تا روشن شود بوجود تو چشمهای همه-دعوت مینمائی ما را و میدانم بدرستی که تو ناصح و راست گوئی و قطعا در این ادعاء هم صادقی همان طوری که قبل از این امین بودی، دانستم که بتحقیق این دین بهترین ادیان بشر است.
و غیر از آنچه عرض نمودم اشعار بسیاری ابن ابی الحدید در جلد سیم شرح نهج و دیگران در این موضوع ضبط نموده اند که وقت مجلس اقتضای نقل تمام آنها را ندارد گمان میکنم برای نمونه کافی باشد.
حالا آقایان محترم خدا را در نظر بگیرید و انصاف دهید که آیا گویندۀ این کلمات و اشعار را میتوان مشرک و کافر خواند؟ یا آنکه مؤمن و موحد و خداپرست حقیقی باید شناخت.
چنانچه اکابر علماء خودتان بی إراده تصدیق باین معنی نموده اند.
----------
[۱]: ۱) بخدا قسم که جمعیت قریش پیروی از تو نمی کنند تا بمیرند تو بدون ترس و خوف اقدام بوظیفه خود نمای مژده میدهم بتو فتح و ظفر را مرا بدین خود دعوت نمودی و یقین دارم که تو بحق مرا ارشاد نمودی زیرا حسن سابقه و امانت و راستگوئی تو بر کسی پوشیده نیست دینی را بمردم عرضه داشتی که من یقین دارم بهترین ادیان است اگر ترس از ملامت و بدگوئی نداشتم هرآینه مییافتی که چه اندازه در راه دین بذل و بخشش مینمودم.
باب ۵۲ ینابیع الموده شیخ سلیمان بلخی حنفی را مطالعه نمائید که از قول ابو عثمان عمر و بن بحر جاحظ معتزلی نقل مینماید که درباره جناب ابو طالب اظهار نظر نموده و گفته و حامی النبیّ و معینه و محبّه اشدّ حبّا و کفیله و مربّیه و المقرّ
بنبوّته و المعترف برسالته؛و المنشد فی مناقبه ابیاتا کثیرة و شیخ قریش ابو طالب [۱] .
پس از قدری دقت و تأمل هر انسان عاقل منصف بی طرفی تصدیق خواهد نمود بایمان جناب ابو طالب رضوان اللّه علیه ولی همان بنی امیه ای که بر حسب امر خلیفه خود معاویه علیه الهاویه هشتاد سال مردم را ترغیب و وادار بلعن و سبّ سید الموحدین امیر المؤمنین و دو سبط عزیز کردۀ پیغمبر حسن و حسین مینمایند و آن همه اخبار در مذمت آن حضرت جعل نمودند قطعا اخباری هم جعل میکنند بر آنکه پدر بزرگوار آن حضرت کافر از دنیا رفته و اهل آتش است تا همان طوری که از همه جهت دل آن حضرت را بدرد آوردند از این جهت هم صاحب مقام ولایت را متألم و متأثر نمایند.
چنانچه ناقل این حدیث مجعول مغیرة بن شعبه ملعون اعداء عدو امیر المؤمنین علیه السّلام دوست صمیمی معاویه بوده.
و الاّ ایمان جناب ابو طالب عند عقلاء الفریقین أظهر من الشمس است، منتهی خوارج و نواصب و بقایای از آن دو فرقه ضالّه در هر دوره و زمانی إلی الحال عقیده بکفر جناب ابی طالب را شهرت داده و تقویت نمودند و مردم بی خبر و بی فکر هم روی عادت باور نموده اند.
اعجب از همه که موجب بسی تأسف است آنکه ابو سفیان و معاویه و یزید علیهم اللعنة و العذاب را که دلائل واضحه بر کفرشان بسی بسیار و بی شمار است مؤمن و مسلمان بلکه خلیفه پیغمبر دانسته؟! ولی جناب ابو طالب را که این همه دلائل بر ایمان او بارز و آشکار است کافر و مشرک بخوانند!!.
شیخ- آیا سزاوار است خال المؤمنین معاویة بن ابی سفیان را کافر بخوانید و پیوسته لعنت نمائید آیا دلیل شما بر کفر و لعن معاویه و یزید رضی اللّه عنهما که هر دو از خلفاء بزرگ اند و مخصوصا معاویه رضی اللّه عنه که خال المؤمنین و کاتب الوحی بوده چیست؟
داعی- اولا بفرمائید خال المؤمنین بودن معاویه از چه راه است.
شیخ- واضح است چون خواهر معاویهام حبیبه زوجه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّمام المؤمنین بوده است قطعا برادر او معاویه رضی اللّه عنه هم خال المؤمنین میباشد.
داعی- بفرمائیدام المؤمنین عایشه مقامش بالاتر بوده است یاام حبیبه خواهر معاویه.
شیخ- گرچه هر دوام المؤمنین بوده اند ولی قطعا مقام و مرتبه عایشه بالاتر از همه بوده است.
----------
[۱]: ۱) حمایت کننده پیغمبر (ص) و کمک دهنده او رئیس قبیله قریش ابی طالب که بی نهایت او را دوست میداشت و کفیل زندگانی و مربی آن و اقرارکننده به نبوت و معترف برسالت او بود و اشعار بسیاری در مدح و منقبت آن حضرت سرود.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مقام_عرشی_حضرت_زهرا س ۲ ✨ خلَقَكُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ... (شرح جام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام عرشی حضرت زهرا_4.mp3
13.27M
#مقام_عرشی_حضرت_زهرا "س" ۴
✨ حضرت زهرا سلاماللهعلیها ؛
محبت به ما و دوستان ما،
و دشمنی با دشمنان ما، شما را در زمرهی شیعیان ما قرار نمیدهد!
بلکه شیعیان ما کسانیاند که؛
در #بایدها و #نبایدها ی زندگی، دنبالهرو ما هستند!
✦ چگونه میتوان در عصر امروز
سبک زندگی مان را، و بایدها و نبایدهایش را با سبک زندگی حضرت زهرا "س" در چهارده قرن گذشته تطبیق دهیم ؟
@shervamusiqiirani - گلهاي تازه 127 - استاد گلپايگاني.mp3
4.53M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
شب بر سر من جز غم ایام کسی نسیت
می سوزم و می میرم و فریاد رسی نیست
فریادرس همچو منی کیست در این شهر
فریاد رسی نیست کسی را که کسی نیست
بیمارم و تب دارم و در سینه مجروح
چندان که فغان بر کشم از دل نفسی نیست
آن میوه جانبخش که دل در طلب اوست
زینتگر شاخی است که در دسترسی نیست
بیش است ز ما طالع آن مرغ گرفتار
کو را قفسی باشد و ما را قفسی نیست
#پژمان_بختیاری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎬 کلیپی بسیار مهم از ماجرای جستجوی آمریکاییها برای پیدا کردن امام زمان عج غرب بیشتر از ما به دنبال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانداران تمام جهان بعد از ظهور #امام_زمان عج ایرانی ها خواهند بود...
🎙 استاد پناهیان
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تکنیکهای #عملیات_روانی و رسانه ای در جنگ نرم 12 - اهریمن سازی (انسانیت زدایی از حریف) بر اساس ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکنیکهای #عملیات_روانی و رسانه ای در جنگ نرم
13- تکنیک قرینه سازى ( مقایسه غیر همگون )
در تکنیک قرینه سازى دو واقعه کاملاً نامتجانس و ناهمانند را با هم مقایسه میکنند و از این طریق احکام یکى را بر دیگرى بار مى کنند. با این کار در ذهن مخاطب ذهنیت ایجاد کرده و وی را آماده القاء نظر و پذیرش دیدگاه خود می نماید ، و بر موج ذهنیت مخاطب سوار مى شوند.
برای مثال:
وزارت خارجه آمریکا با قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی ، احکامی را که بر ضد سازمانهای تروریستی برقرار است ، در مورد سپاه که یکی از نیروی نظامی رسمی کشور است اعمال می نماید. اینجا نیز در مقام مقایسه ، با قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی ، آنرا یک سازمان تروریستی معرفی می نماید.
🔴 سالانه هزاران انگلیسی برای درمان دندان خود به خارج از کشور میروند
❇️ به خاطر ضعف سیستم دندانپزشکی انگلستان، بیماران بیشتری برای درمان به خارج میروند.
🔹کمبود دندانپزشک و مشکلات سیستم مالی دولت، باعث شده میلیونها نفر نتوانند به دندانپزشکی با قیمت پایین در بریتانیا دسترسی داشته باشند.
🔹با توجه به هزینههای دندانپزشکی خصوصی برای بسیاری از افراد و همچنین افزایش هزینههای زندگی، احساس ناخوشی در انگلستان در حال افزایش است.
📈یکی از گزارشهای اخیر پارلمان اشاره میکند: مردم خود اقدام به کشیدن دندانهایشان میکنند.
#واقعیات_غرب
منبع:
https://news.yahoo.com/uk-dental-system-pushes-more-142007853.html
@zandahlm1357
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📋 مهارت های هفت گانه تبیین
مهارت هفتم - متقاعدسازی :
1. گرم کردن مخاطب
2. دست کم نگرفتن احساسات
3. پرسش هوشمندانه
📎#درسنامه_ویدئویی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا نمیشود گفت من حجاب را قبول ندارم. بدن خودم است هر شکل که بخواهم در خیابان لباس میپوشم؟!
#حجاب
@zandahlm1357