eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔻وقتی از تاریخ ایران صحبت می کنیم، حرفِ ما افتخار به چند کتبیه و چند بنا نیست، ما از چیزی فراتر سخن می گوییم؛ از یک تمدن که پیشرفته ترینِ نوعِ خود در طول تاریخ بوده است. 🔹تصویری که مشاهده می کنید مربوط به یک باتری، ساخته شده توسط ایرانیان با عمری فراتر از دو هزار سال است! 🔸این وسیله‌ی تولید برق در ولتاژ ضعیفه. داخل کوزه سرکه میریختن. دو فلز مخالف رو داخل کوزه میکردن. مثلا یه لوله‌ی تو خالی مسی و یه لوله تو پُر آهنی. آهن در مرکز مس قرار میگیره. بدون اینکه به هم بچسبن. در کوزه رو پلمپ میکردن. بعد کوزه رو تکون میدادن و برق تولید میکرد. از این برق برای پرداخت و لحیم کاری ساخت جواهرآلات استفاده میشد.
پل بینظیر Golden Bridge در ویتنام، 1400متر بالاتر از دریا به طول 150 متر که انگار دست‌هایی عظیم و باستانی پل رو نگه داشتن! این پل بخشی از پروژه‌ای برای جذب توریست در ویتنامه. ‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چیز عجیبی است که در یخچال های قطبی هوای باستانی ذخیره شده است. با مطالعه ی این هوا میتوان به آب و هوا و ترکیبات هوای زمین در دوران باستان پی برد. گاهی شگفتی فراتر میرود و در این یخچال های قطبی چند میلیون ساله باکتری ها و موجودات باستانی پیدا میشود که بعضا در میان آنها میتوان برخی را پس از گرم کردن زنده کرد. شگفتی های سیاره مان کم نیستند.
کشف پنیرهای ۲۶۰۰ ساله در مصر باستان‌شناسانی که در گورستان باستانی «سقاره» واقع در مصر مشغول کاوش بودند، چندین تکه پنیر سفید که به دودمان بیست‌وششم مصر باستان، یعنی فاصله بین ۶۶۴ تا ۵۲۵ پیش از میلاد تعلق دارند، کشف کردند. وزارت آثار باستانی مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: باستان‌شناسان چندین محفظه سفالین را کشف کرده‌اند که حاوی پنیرهای سفید هستند./ایسنا
صفحه طنز😂😂😂 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌸پانسمان سر سقف سنگرمون از تیرآهن و کوتاه بود با قد خمیده نشست و برخاست می کردیم بسیجی سالخورده جوان دلی را فرستادند پیش ما ، آن شب نور فانوس را کم کردیم و خوابیدیم . با صدای رسای یا علی آخ از خواب پریدیم ، فتیله فانوس را بالا آوردیم ، صورت اون بنده خدا با خون سرش رنگین شده بود تمام قد ایستاده بود و قصد داشت با نام یاعلی به ما بفهماند وقت نماز است ، سرش به تیرآهن برخورد و شکافته شده بود مواد ضدعفونی کننده ای نداشتیم تا زخمش را پانسمان کنیم به یاد طبابت پیران خانواده افتادم ، همگی دست بکار شدیم ، سر و صورتش را با آب هور که جز تمیزی همه چی در آن بود شستشو دادیم و با تارهای عنکبوت که با خاک و...مخلوط شده بود ، پانسمان کاملا بهداشتی برایش اجرا کردیم "تار عنکبوت دارای مقدار زیادی نمک و مواد ضد باکتری و ضد قارچ است بخاطر همین جلوی خونریزی زخمی را که‌ نیاز به بخيه داشت را می گرفت شاید طبابت امروزی از نظر بهداشتی آن را قبول نداشته باشد آن بنده خدا پس از حدود ۴۰ سال الحمدالله سور و مور گنده است ." جامانده ازقافله شهدا غلامعلی حاجی قربانی ازسمنان @zandahlm1357
ابراهیم می‌گفت: مطمئن باش هیچ چیزی مثلِ برخورد خوب روی آدم‌ها تاثیر ندارد... @zandahlm1357
اکابر صحابه و تابعین حتی مالک حکم بعدم نسخ متعه نموده اند گذشته از آنکه اکابر از صحابه و تابعین حکم بعدم نسخ نموده اند مانند عبد اللّه بن عباس و عبد اللّه بن مسعود (کاتب الوحی) و جابر بن عبد اللّه انصاری و سلمة بن اکوع و ابی ذر غفاری و سبرة بن معبد و اکوع بن عبد اللّه الاسلمی و عمران بن حصین و غیرهم. اکابر از علماء خودتان هم بپیروی از صحابه حکم بعدم نسخ داده اند از قبیل جار اللّه زمخشری در تفسیر کشاف در موقعی که نقل می‌نماید قول حبر امت عبد اللّه بن عباس را که گفته است آیه متعه از محکمات قرآن است، گوید یعنی نسخ نگردیده است. و مالک بن انس (امام مالکیها) امر بمشروعیت و جواز متعه و عدم نسخ آن نموده است. چنانچه ملا سعد تفتازانی در شرح مقاصد و برهان الدین حنفی در هدایه و ابن حجر عسقلانی در فتح الباری و دیگران قول و فتوای مالک را نقل نموده اند که در یک جا گفته است هو جائز لانّه کان مباحا مشروعا و اشتهر عن ابن عباس حلّیتها و تبعه علی ذلک اکثر اهل الیمن و مکّة من اصحابه [۱] . و در جای دیگر گفته است هو جائز لانّه کان مباحا فیبقی الی ان یظهر ناسخه [۲] . ---------- [۱]: ۱) متعه جائز است برای آنکه مباح و مشروع می‌باشد و مشهور است از ابن عباس حلیت آن و متابعت نموده اند او را بیشتر اهل یمن و مکه از اصحاب مالک عقیده بحلیت و مباح بودن متعه را. [۲]: ۲) متعه جائز است برای آنکه مباح بوده است (زمان پیغمبر) و بحلیت و مباح بودن باقی است تا زمانی که نسخ او ظاهر شود. (معلوم می‌شود تا سال ۱۷۹ هجری که مالک از دنیا رفته دلائل بر نسخ متعه بر او ظاهر نگردیده بود و معلوم می‌شود آنچه ساخته شده از متأخرین است-برای تقویت قول خلیفه عمر) و اعاظم مفسّرین شما مانند زمخشری و بغوی و امام ثعلبی بر عقیده ابن عباس و کبار صحابه رفته و معتقد بحلّیت و مباحیت متعه بودند. شیخ- چون متعه شرائط زوجیّت از قبیل ارث و طلاق و عدّه و نفقه را ندارد پس زوجه حقیقی نیست. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357