#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در لباس و پوشش علی علیه السّلام و اما لباس و پوشش آن حضرت بسیار ساده و بی قیمت بوده که ابن ابی الحد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتار ضرار با معاویه
بس است در اثبات زهد و تقوی و بی اعتنائی آن حضرت بدنیا کلامی را که احدی بر او سبقت در آن کلام نگرفته در خطاب بدنیای دنی که اکابر علماء خودتان مانند ابن ابی الحدید در شرح نهج و حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۸۴ جلد اول حلیة الاولیاء و شیخ عبد اللّه بن عامر شبراوی شافعی در ص ۸ کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف و محمد بن طلحه در ص ۳۳ مطالب السئول و نور الدین بن صباغ مالکی در ص ۱۲۸ فصول المهمّه و شیخ
سلیمان بلخی حنفی در باب ۵۱ ینابیع و سبط ابن جوزی در ص ۶۹ تذکرة خواص الامه آخر باب ۵ و دیگران از علماء و مورخین شما نقل نموده اند مذاکرات معاویه علیه الهاویه را با ضرار بن ضمره که مفصّل است در آخر گفتارش ضرار در وصف علی در حضور معاویه گفت لقد رایته فی بعض مواقفه و قد ارخی اللیل سدوله و غارت نجومه قابضا علی لحیته یتململ تململ السلیم و یبکی بکاء الحزین و یقول یا دنیا غرّی غیری ابی تعرضتام الیّ تشوّقت هیهات هیهات طبّقتک ثلاثا لا رجعة فیها فعمرک قصیر و خطرک کبیر و عیشک حقیر آه من فلّة الزاد و بعد السفر و وحشة الطریق فبکی معاویه و قال رحم اللّه ابا الحسن لقد کان و اللّه کذلک [۱] .
در جای دیگر همین معاویه گفته است عقمت النساء ان تلدن مثل علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) [۲] .
زهد امیر المؤمنین علیه السّلام از افاضات فیض ربانی است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باو بشارت داده چنانچه محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۴۶ کفایت الطالب مسندا خبری از عمار یاسر نقل مینماید که گفت شنیدم از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم
----------
[۱]: ۱) در شب تاری علی را دیدم محاسنش را بدست گرفته مثل مار گزیده بخود میپیچید و با حالت حزنی میگریست و میگفت ای دنیا غیر مرا مغرور نما و فریب ده که من فریب تو را نمی خورم چقدر دور است من تو را سه طلاق دادم دیگر امید بازگشتی بتو نیست برای آنکه عمر تو کوتاهست و خطر تو بسیار بزرگ و عیش تو بسیار کم آه از کمی زاد و دوری سفر و وحشت راه معاویه (با آن قساوت قلب و عداوتی که با آن حضرت داشت بعد از شنیدن کلمات ضرار در شرح حال علی علیه السّلام) بی اختیار گریه کرد و گفت خدا رحمت کند ابو الحسن را (کنیۀ علی علیه السّلام بود) هرآینه بتحقیق و اللّه همین قسم بود.
[۲]: ۲) عقیم اند زنان عالم بزایند مثل علی بن أبی طالب.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamosigiirani-1 - استاد شجریان-یاحقی(همایون).mp3
3.29M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
زبان خامه ندارد سر بیان فراق
وگرنه شرح دهم با تو داستان فراق
دریغ مدت عمرم که بر امید وصال
به سر رسید و نیامد به سر زمان فراق
چگونه باز کنم بال در هوای وصال
که ریخت مرغ دلم پر در آشیان فراق
کنون چه چاره که در بحر غم به گردابی
فتاد زورق صبرم ز بادبان فراق
بسی نماند که کشتی عمر غرقه شود
ز موج شوق تو در بحر بیکران فراق
اگر به دست من افتد فراق را بکشم
که روز هجر سیه باد و خان و مان فراق
رفیق خیل خیالیم و همنشین شکیب
قرین آتش هجران و هم قران فراق
چگونه دعوی وصلت کنم به جان که شدهست
تنم وکیل قضا و دلم ضمان فراق
ز سوز شوق دلم شد کباب دور از یار
مدام خون جگر میخورم ز خوان فراق
فلک چو دید سرم را اسیر چنبر عشق
ببست گردن صبرم به ریسمان فراق
به پای شوق گر این ره به سر شدی حافظ
به دست هجر ندادی کسی عنان فراق
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۱۶ #استاد_شجاعی 🎤 خیلی وقتها؛ ندونستنِ اطلاعاتِ تخصصی در مهارتهای زندگی، علّت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبلی و بی حوصلگی 17.mp3
12.5M
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۱۷
#استاد_شجاعی 🎤
تنبلی در شناخت ماهیّت آرزوها و دغدغهها؛
تنبلی در چینشِ درستِ خِشتِ اول است.
این تنبلی قطعاً ،
حجم عظیمی از تلاشهای بعدیِ شما را ،
بیثمر یا کمثمر خواهد کرد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 مطمئناً و یقیناً اگر فقط همین یه کار رو همه انجام بدیم تا ظهور هیچ فاصلهای نداریم. 🎙استاد شجاعی @
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همراهی اجنه با #امام_زمان (ارواحنافداه) و رویت جنیان بعد از ظهـور
🎙استاد شفیعی سروستانی
الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ لوَلــیِّڪَ اَلْفـرَج
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ماجرای لباس نامناسب و زهرا گنزالس رهیافته امریکایی در لوس آنجلس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما منتشرشود👆 #مهم
این فیلم نشان میدهد چرا شراب حرام است
#دلایل_پزشکی🌡🔬⚗
برگرفته از کتاب علوم نوین در اسلام