eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 نواهای ماندگار 🔻 با نوای حاج صادق آهنگران 🔅 السلام ای سربداران السلام        ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
🍂 🔻 8⃣2⃣ سردار علی ناصری نزدیک های عملیات خیبر ، دشمن نیروهای خود را در جزایر شمالی و جنوبی مجنون تقویت کرد که ممکن است به ماجرای مشکوک اسارت سه تن از نیروهای شناسایی لشکر 27رسول الله مربوط باشد . این سه نفر در حوالی چاه نفتی که در غرب منطقه طلاییه بود ، به اسارت دشمن در آمدند و دشمن بلافاصله حساس شد و مواضعش را در جزایر مجنون کمی تقویت کرد . در طلاییه نیز دشمن خود را تقویت کرد ؛ اما خوشبختانه در سرتاسر منطقه هور هیچ گونه حساسیتی از او دیده نشد. ما در یک سالی که در هور کار اطلاعات و شناسایی می کردیم، ماموریت های برون مرزی زیادی در عمق خاک دشمن انجام داده بودیم و از آن طرف مرز نیز خبرهای دست اول و دقیقی در دست داشتیم. خود من چند بار تا عمق خاک دشمن نفوذ کردم که شرح آن را به تفصیل خواهم گفت. جا دارد در همین جا یادی کنم از شهیدان سید ناصر، سید نور و عبدالمحمد سالمی. این دو ، اولین عناصر اطلاعاتی ما بودند که تا عمق خاک دشمن نفوذ کردند و مناطق حساس دشمن را شناسایی کردند. آن دواغلب از منطقه تبور، رفیع ،حوضچه و.... به طرف استان العماره در عراق می رفتند. در آن نواحی ، نیروهای بومی عراقی بسیاری برای ما کار می کردند و همکاری اطلاعاتی خوبی با ما داشتند . این دو نفر ، ماموریت های زیادی به استانهای العماره ،بصره ، ناصریه و حتی کربلا ،نجف و خود بغداد انجام دادند و گزارش های دست اول و جالبی برای ما آوردند. گزارش های آنان هنوز در برخی از مراکز آرشیوی در داخل ایران موجود است. آنها با مدارک جعلی عراقی وارد خاک عراق می شدند و هر کجا که می خواستند ، می رفتند. پیگیر باشید @zandahlm1357
۵- ای مرد! پدر و مادرت را از بنی اسرائیل چند خریده ای؟ از «ابن حارث همدانی» روایت شده است: یک روز در کوفه کنار در مسجد با امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاده بودیم، ناگهان یک یهودی در حالی که دو ماهی در دست داشت وارد شد. حضرت علی (علیه السلام) به او فرمودند: ای مرد! پدر و مادرت را از بنی اسرائیل چند خریده ای؟ ناگهان آن یهودی ضجه ای کشید و فریاد زد: ای مردم! جمع شوید، آیا سخنان امیرالمؤمنین (علیه السلام) را نمی شنوید که می‌گوید من به عالَم غیب آگاه هستم و می‌گوید پدر و مادرم را از بنی اسرائیل خریده ام؟! جمعیت زیادی جمع شدند و سخنان حضرت علی (علیه السلام) و یهودی را شنیدند و من با تعجب به حضرت نگاه می‌کردم. یک باره حضرت جملاتی زیر لب مبارک شان زمزمه کرد و هیچ کسی معنای آن را نمی دانست، سپس حضرت یکی از دو ماهی را گرفته و خطاب کرد: تو را قسم می‌دهم به آن کسی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) را بر حقّ فرستاد و مرا وصیش قرار داد و کسی که تو را از نطفه آفرید، سپس انسان و بعد از دنیا رفتنش، تو را به ماهی مسخ نمود! به من بگو: من چه کسی هستم و تو چه کسی هستی؟ ناگهان به اذن خدای تبارک و تعالی آن ماهی به زبان فصیح عربی گفت: تو امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) جانشین پروردگار جهانیان، حجت خدا، سرور اوصیا، همسر زهرای بتول۳، حبیب خدا، نور خدا، چشم خدا و... هستی! سپس آن ماهی به یهودی رو کرد و گفت: ای مرد! من پدرت، فلانی پسر فلانی هستم و در فلان سال و فلان ماه و فلان روز از دنیا رفته‌ام ومال زیادی برای تو گذاشته‌ام و علامتی در دستت است. آنگاه حضرت علی (علیه السلام) به ماهی دیگر رو کرده و همان سخنانی را که به ماهی قبل خطاب نموده بود را تکرار فرمود، پس آن ماهی نیز به اذن خداوند متعال با زبان فصیح، همان سخنان ماهی قبل را تکرار کرد. سپس آن ماهی به مرد جوان یهودی رو کرد و گفت: من مادرت، فلانی دختر فلانی هستم و در فلان روز و ماه و سال از دنیا رفته‌ام و علامتی در دستت است که چنین و چنان است.... آن گاه همه قوم بعد از مشاهده ماهی‌ها و گفت وگوی آن‌ها گفتند: «أشهد أن لا إله الّا الله و أنّ محمّد عبده و رسوله و أنک أمیرالمؤمنین حقاً حقاً؛ ما شهادت می‌دهیم که خدایی جز ذات پاک الله نیست و حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده اوست و تو امیرالمؤمنین (علیه السلام)، سرور مؤمنین بر حقّ و حقیقت هستی». آنگاه آن دو ماهی به حالت قبلی شان برگشتند و آن یهودی ایمان آورد و گفت: «أشهد أن لا إله الّا الله و أنّ محمّد عبده و رسوله و أنک امیرالمؤمنین حقاً حقاً؛ شهادت می‌دهم که خدایی جز ذات پاک الله نیست و حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده اوست و تو امیرالمؤمنین (علیه السلام)، سرور مؤمنین بر حقّ و حقیقت هستی». [۱] ---------- [۱]: . عیون المعجزات ۱۴؛ نوادر المعجزات ۲۴؛ مدینة المعاجز ۱ / ۲۵۵. https://eitaa.com/zandahlm1357
آرزو آرزو، رفیق و مونس انسان است. انسان اگر این دوست را نیابد، نابود می‌شود. احسان خدا در یکی از کتابهای آسمانی آمده است: ای پسر آدم! اگر همه ی دنیا از آن تو باشد، از آن جز غذای تو برای تو نخواهد بود. وقتی من قوت تو را به تو دادم و محاسبه اش بر غیر تو گذاردم، آیا من به تو احسان کرده‌ام یا نه. گریه فضیل عارفی گوید: فضیل عیاض را در عرفه هنگام تضرع مردم دیدم که مانند بچه مرده می‌گریست و می‌سوخت. نزدیک غروب خورشید دست به محاسن گرفت و سر به آسمان کرد و به خود گفت: وای بر تو هرچند هم آمرزیده شوی، سپس با مردم از عرفات بیرون رفت. پذیرش مسؤلیت احیاءالعلوم آورده است: وقتی عثمان، ابن عباس را والی نمود؛ یاران پیامبر به او تبریک گفتند. ابوذر با اینکه سابقه ی دوستی با ابن عباس داشت نزد او نرفت. ابن عباس ناراحت شد و او را مورد سرزنش قرار داد. ابوذر گفت: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم وقتی انسان ولایتی را بپذیرد، از ولایت خدا دور می‌گردد ان الرجل اذا ولی ولایة تباعداللّٰه عنه. تفسیر آیه انه کان للاوابین غفوراً در تفسیر واژه «اواب» آمده است: اواب کسی است که گناه می‌کند و سپس توبه می‌نماید، بار دیگر گناه می‌کند و باز توبه می‌کند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَا وَ الَّذِي أَمْسَيْنَا مِنْهُ‌ فِي غُبْرِ لَيْلَةٍ‌ دَهْمَاءَ، تَكْشِرُ عَنْ‌ يَوْمٍ‌ أَغَرَّ، مَا كَانَ‌ كَذَا وَ كَذَا. امام عليه السلام فرمود: نه، سوگند به كسى كه ما را در بقاياى شب تاريك نگه داشت؛ شبى كه لبخند سپيده‌دمش از روزى روشن پرده برداشت، كه چنين و چنان نبوده است.(هدف از ذكر اين عبارت تنها بيان سوگند زيبا و جالب امام عليه السلام است)
شرح و تفسير سوگندى بسيار زيبا هدف جناب سيّد رضى رحمه الله از ذكر اين سوگند، نشان دادن فصاحت و زيبايى كلام امام عليه السلام حتى در سوگندهاست. اما اين‌كه اين سوگند براى چه جارى شده است‌؟ يا مرحوم سيّد رضى به آن دست نيافته است و يا اگر دست يافته ذكر آن را لازم نمى‌دانسته است. به هر حال امام عليه السلام مى‌فرمايد: نه، سوگند به آن كس كه ما را در بقاياى شب تاريك نگه داشت؛ شبى كه لبخند سپيده‌دمش از روز روشن پرده برداشت، كه چنين و چنان نبوده است»؛ (لَا وَ الَّذِي أَمْسَيْنَا مِنْهُ‌ فِي غُبْرِ لَيْلَةٍ‌ دَهْمَاءَ، تَكْشِرُ عَنْ‌ يَوْمٍ‌ أَغَرَّ، مَا كَانَ‌ كَذَا وَ كَذَا) . امام عليه السلام در اين تشبيه جالب، نخست اشاره به تاريكى شب‌هاى ظلمانى مى‌كند ( «غُبْر» به معناى باقيمانده و «دَهْماء» به معناى سياه و تاريك است) كه به دنبال آن، روز روشنى است. گويى همانند انسانى است كه به هنگام لبخند، لب‌هاى او كنار مى‌رود و دندان‌هاى زيبايش آشكار مى‌شود.( «تَكْشِرُ» از ريشۀ «كَشْر»(بر وزن نشر) به معناى كنار رفتن لب‌ها براى خنديدن و «أغَرّ» به معناى روشن و سفيد است). اين‌كه امام عليه السلام اين قسم زيبا و فصيح را براى چه موضوعى ياد كرده، روشن نيست. شايد براى مرحوم سيّد رضى روشن بوده؛ ولى چون هدفش بيان زيبايى قسم بوده از ذكر آن صرف نظر كرده است. اين احتمال نيز هست كه بر سيّد رضى رحمه الله نيز روشن نبوده و آنچه را او به آن دست يافته اصل سوگند بوده است؛ ولى مى‌توان به قرينۀ قسمى كه امام عليه السلام ياد كرده حدس زد كه قسم، اشاره به ظهور اسلام و محو آثار شرك و كفر و بت‌پرستى و انتقال مردم از دوران تاريك جاهليت به دوران نورانى اسلام بوده و جملۀ «ما كانَ‌ كَذا و كَذا» در واقع اشاره به نفى بعضى از بدعت‌هايى بود كه در اسلام گذاشته شد و در زمان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله وجود نداشت. مرحوم «مغنيه» در شرح نهج البلاغۀ خود مى‌گويد: جملۀ (ما كان كَذا وَ كَذا) ممكن است اشاره به مطلب باطلى بوده كه امام عليه السلام آن را از كسى شنيده بوده و در مقام انكار آن برآمده است؛ ولى آنچه ما ذكر كرديم مناسب‌تر به نظر مى‌رسد. در اين‌كه «لا» در آغاز اين قسم و مشابه آن در كلام عرب زائده است يا نافيه، در ميان مفسران و دانشمندان، گفت‌وگو است؛ جمعى آن را زائده نمى‌دانند؛ مانند آنچه در قرآن مجيد در آيۀ ٦٥ سورۀ «نساء» آمده است كه مى‌فرمايد: «فَلا وَ رَبِّكَ‌ لا يُؤْمِنُونَ‌ ...». و معتقدند مطلبى قبلاً ذكر شده، آن را نفى مى‌كند سپس به مطلب ديگر مى‌پردازد؛ ولى جمعى ديگر عقيده دارند كه «لا» زائده است و براى تأكيد نفيى است كه بعداً مى‌آيد (و مى‌دانيم كه بسيارى از كلمات زائده براى تأكيد است). در تفسير فخر رازى نيز در آيۀ شريفۀ بالا دو قول نقل شده است: يكى «لا» ى زائده و براى تأكيد و ديگرى «لا» ى مفيده و براى نفى مطلبى بوده كه پيش از اين آمده است؛ ولى در تفسير جوامع الجامع،«لا» زائده گرفته شده است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
سینگونیوم ❌گرما ، تشنگی ، خشکی هوا ، نور زیاد ❌ باعث میشه برگهای سینگونیوم مثل عکس لک خشکی بیوفته این برگها دیگه خوب نمیشن😢 🤓👈باید هر وقت چند سانت خاک رویی خشک شد گیاه سیراب بشه ⬅️محیط روشن ولی سایه تو خونه بزاریدش ❌آب اسپری نشه به گیاه ✔️دما براش نرمال حدود ۲۲ تا ۲۵ بمونه تا برگهای دیگش سالم بمونه ✅ 🌸@zandahlm1357
توصیه های زمستانی برا نازیخی 💥💥 هرفردتازه کار تو تراس خونش یا حیاط میتونه نازیخی رو همه سال غرق گل داشته باشه🌺😍 👌نازیخی حتما فضای باز میخواد واگه ببریدش تو خونه از گلدهی میوفته و بیحال میشه (پشت پنجره جنوبی هم مناسبه) ☃تو زمستون تا یخبندون نشده بزاریدش بیرون واخرپاییز هرسش کنید و خاکشو نو کنیدتا جون بگیره 🌨وقتی خیلی سردشد و دما به منفیه پنج رسید یه نایلون ضخیم بکشید روش به ابیاریه زیادی هم تو زمستون احتیاج نداره هر ده روز ابش بدید💦 🌸@zandahlm1357
یکی از گونه های زیبای سانسوریا مدل سانسوریا پاکوتاه هست که مثل بقیه گونه های سانسوریا گیاه مقاومیه ،برای رشد و پاجوش زدن شرایط زیر رو باید براش مهیا کنید👇✅ 👈نور سایه و ملایم دور از آفتاب ، 👈گلدان کوچک، 👈خاک مناسب با زهکشی خوب (۶۵درصد رس,۳۰درصد ماسه و پنج درصد مواد آلی مثل ورمی کمپوست) یا خاک کاکتوس 👈 و مهمترین مسئله آبیاری بموقع و صحیح این گیاه هست 💧هر وقت خاکش خشک شد آب میخواد اگه دفعات آبیاری زیاد باشه ریشه هاش میپوسه و برگهاش زرد میشن و گیاه از بین میره دمای ۲۰درجه براش ایده آله و ❌گرمای زیاد باعث سوختگی نوک برگاش میشه ❌☃️سانسوریا در دمای زیر صفر درجه خراب میشه ،پس تو سرما نمونه 🦋✅هر ماه از بهار تا زمستون با کود سه بیست و کود ریشه زا تقویت شه 🌸@zandahlm1357
باور به انتقام خدا از ظالمان فَلا تَحْسَبَنَّ اللهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ مپندارید که خداوند وعده ای را که به پیامبرانش داده است تخلّف می‌کند، قطعاً خداوند شکست ناپذیر و صاحب انتقام است. (ابراهیم، ۴۷) نکته ها: انتقام گرفتنِ انسان همراه با کینه و تشفّی دل است، ولی انتقام الهی بر اساس عدل و حکمت و تأدیب است. پیام ها: ۱- باید در لحظه‌های خطر ولغزش، هشدارهای لازم داده شود. «فَلا تَحْسَبَنَّ» ۲- تأخیر در امدادهای الهی، سبب تردید شما نشود. «فَلا تَحْسَبَنَّ» ۳- گرچه انسان عقل و فطرت دارد و مشورت هم می‌کند، امّا اگر وحی نباشد در فهم و برداشت گرفتار انحراف می‌شود. «فَلا تَحْسَبَنَّ» ۴- مهلتی که خداوند به کفّار و ستمگران می‌دهد، بر اساس یک سنّت و حکمت است نه از روی غفلت و تخلّف از وعده‌ها «فَلا تَحْسَبَنَّ اللهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ» ۵- خدایی که قدرت دارد چرا تخلّف کند؟ «إِنَّ اللهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ» ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
۲.mp3
2.95M
🔊 پاسخ استاد بـه سـوالـی بـا مـحـوریـت " و نوجوانان" 🔸پاسخ‌به‌سوالات‌مخاطبین 🔹 🔸قــســمــت: ســی و یــکــم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ▪️جنین و فضاپیما ↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و یک نکته ی مهم! با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون کــنــــید🌹 ┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈