فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | توزیع آب آشامیدنی توسط خادمان رضوی در بین مواکب خدمت رسان زائران پیاده
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
44.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم | فراشان حرم رضوی میزبان زائران پیاده
🔹موکب خدمه فراش حرم مطهر رضوی در مسیر چناران به مشهد آغاز به کار کرد .
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
برپایی ۵ موکب اسکان و پذیرایی از زائران در جوار بارگاه منور رضوی
🔸جعفر رئیسیان زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی:
🔹در ایام پایانی ماه صفر حجم بالایی از زائران جهت تشرف به حرم مطهر رضوی وارد مشهد میشوند که تعدادی از این عزیزان به هر دلیل موفق به تأمین مکانی برای استراحت نمیشوند.
🔹بهمنظور تکریم این گروه از زائران و ایجاد شرایط مناسب برای اسکان و پذیرایی آنان، ۵ موکب در فاصله حدود ۶۰۰ متری از بارگاه منور رضوی آمادهسازی شده است.
👇متن کامل خبر:
https://astan.ir/MT7ZMs
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#اطلاع_رسانی | موکب سلطانی
🔹اکرام، اطعام، اسکان زائران رضوی
🔹به همت خدمتگذاران شرکتها و موسسات تابعه بنیاد بهرهوری موقوفات آستان قدس رضوی
🔺زمان: شنبه ۱۰ شهریور تا چهارشنبه ۱۴ شهریور
🔺مکان: میدان فردوسی_ مقابل باغ آستان قدس رضوی
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تصویری #اربعین_1403 زینبم من که به سوی شهدا می آیم با دلی خون زِ رَهِ شام بلا می آیم شاعر: مرتضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سر نوحه خاطره انگیز
کرببلا ای حرم و تربت خونبار حسین
اینهمه لشکر آمده عاشق دیدار حسین
🔹 با نوای
حاج صادق آهنگران
🔸 دارخوین
۲۲ تیر ۱۳۶۱
🔹 شعر:
مرحوم حاج حبیب الله معلمی
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍂
🔻#زندان_الرشید ۲۱۰
خاطرات سردار گرجیزاده
بقلم، دکتر مهدی بهداروند
[خلبان کرد عراقی] از بس با تألم و غصه حرف می زد که اشک ما را در آورد. فقط اکبر بود که گفت: «نامرد، حقت است. نفت کش های ما را غرق می کنی؟ حالا اعدام را بچش.» هر چه گفتم: «اکبر ساکت! به هر حال او رفتنی است.» گفت: «به درک که رفتنی است. کاش زودتر اعدام شود.» حرف اکبر را قطع کردم و بلند گفتم: «ابراهیم، صدای من را می شنوی؟»
- بله!
- می خواهم از این به بعد به تو کاک ابراهیم بگویم. عیبی ندارد؟
- چه عیبی دارد. بگو. راستی اسم شماها چیست؟
- اسم من، علی، و باقی دوستانم اکبر، محمد، رستم، و عباس هستند.
- موفق باشید. شما خیلی مردید.
اکبر دوباره گفت: «نامرد، حالا یادت افتاد ما مردیم؟ وقتی از آن بالا به نفت کش های ما موشک میزدی و آنها را غرق میکردی یادت نمی آمد ما مردیم؟»
هم او و هم من خسته شده بودیم، به او گفتم: «بقیه حرفهایمان بماند برای فردا شب. خوب است؟»
- بله. من هم خسته ام.
صبح روز بعد، وقتی برای هواخوری رفتم، کنار سلول او ایستادم و گفتم: «کاک ابراهیم، چقدر اسلام را میشناسی؟»
- صفر در صد.
- یعنی چه؟
- یعنی هیچ.
- چرا؟
- چون در منطقه ما کسی حرف از خدا و پیامبر نمی زند.
خواستم کمی درباره دین با او حرف بزنم دیدم اصلا مال این حرفها نیست و آماده رفتن است. گفتم: «از ارتش عراق برایمان بگو.»
- از چه چیز آنها؟
- از اعتقادات آنها.
- خب، معلوم است. آنها مسلمان اند.
- منظورم تفکر آنهاست.
- ارتش عراق از اسم سپاه و پاسدار تنفر دارد.
- مگر از ما چه شنیده اند؟
- شما را آدم های خشن و خونخواری معرفی کرده اند که به هیچ کس رحم نمی کنید، عراقی ها از اسم شما می ترسند و دعا می کنند هیچ وقت به دست شما نیفتند. من به خلاف خیلی از نظامی های عراقی اطلاعات خوبی درباره شما دارم.
- مثلا چه اطلاعاتی؟
- اینکه شما آموزش نظامی را در هیچ دانشکده نظامی ندیده اید.
- دیگر چه؟
به اینکه شما تخصص نظامی ندارید ولی سر نترسی دارید. از عراقی ها، بازجویی، شکنجه، تهدید و ... نمیترسید. نمی دانم شما چه کرده اید که این قدر قوی هستیدا
- کاک ابراهیم، به قول تو قوی بودن به خاطر آموزش های کلاسیک نیست. چون ما هیچ دانشکده نظامی ای نرفته ایم. ولی این قدرت را خدا به ما داده است. پاسدارها به خدا ایمان و اعتقاد دارند و خدا هم کمکشان میکند. ما با دعا و گریه و توسل پدر صاحب شما را در آورده ایم و در عملیات ها پیروز شده ایم.
- این حرف تو را قبول ندارم. تو نمیخواهی علت اصلی موفقیتتان را بگویی
- به خدا چیزی غیر از این حرفها نیست. - قبول ندارم
بحث من با ابراهیم تمام زمان هواخوری را گرفت. بعد از آنکه بچه ها از هواخوری برگشتند، با هم به سلولمان رفتیم.
ادامه حرف های من و ابراهیم ساعت دوازده شب شروع شد و تا نزدیکی اذان صبح طول کشید.
همراه باشید
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترازوی بازاری
ظریفی گفته وقتی عمل شخصی بازاری را محاسبه کنند، لابد میگوید: عمل را در کفه دیگر قرار دهید که این کفه ی میزان به پایین میل دارد.
رضایت
در محاضرات آمده است که مأمون عباسی ناشناخته بر کناسی گذشت که میگفت:
مأمون از زمانی که برادرش را کشت از چشم من افتاد، مأمون کیسه ای زر برای او فرستاد و گفت: اگر بخواهی از من خشنود شوی با گرفتن این کیسه زر خشنود شو.
نماز بازاری
به حسن بصری گفتند: چرا نماز نمی خوانی، بازاریان نماز میخوانند. حسن گفت: اینان اگر بازارشان رونق داشت نماز را به تأخیر میاندازند و اگر کساد بود، به نماز میشتابند.
وقوع در هلاکت
آمده است: از راه خطرناک نرو که منجر به هلاکت تو میشود خدا در قرآن میفرماید: با دست خود، خود را به هلاکت نیفکنید.
لا تسلک الطرق اذا
خطرت
لانها تفضی الی المهلکة
قد انزل اللّٰه تعالی و لا
تلقوا بایدیکم الی التهلکة
#کشکول_شیخ_بهاء
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_301
و قال عليهالسلام
رَسُولُكَ تَرْجُمَانُ عَقْلِكَ، وَ كِتَابُكَ أَبْلَغُ مَا يَنْطِقُ عَنْكَ!
امام عليه السلام فرمود:
فرستادۀ تو نشانۀ عقل تو و نامهات گوياترين سخنگوى توست.
شرح و تفسير
از نشانههاى عقل
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به دو نكته اشاره مىكند كه هركدام براى شناخت اشخاص، كارساز است.
نخست مىفرمايد:«فرستادۀ تو نمايندۀ عقل توست»؛ (رَسُولُكَ تَرْجُمَانُ عَقْلِكَ) .
يعنى مردم مىتوانند از انتخاب فرستاده، به ميزان عقل تو پى ببرند؛ هرگاه تو، انسان فرهيخته، دانشمند و عاقل و با تقوا و شجاع را به عنوان فرستادۀ خود به سوى شخص يا جمعيتى برگزينى آنها مىفهمند كه تو در چه پايهاى از عقل و درايت قرار دارى و به تعبير ديگر، آنچه در درون توست از اين طريق بيرون مىريزد و خفاياى وجودت آشكار مىشود. در ضمن اين درسى است براى همۀ ما كه در انتخاب فرستاده دقت كنيم و براى شناخت مخالفان خود نيز ازاينروش بهره بگيريم.
در دومين جمله مىفرمايد:«نامۀ تو گوياترين سخنگوى توست»؛ (وَ كِتَابُكَ أَبْلَغُ مَا يَنْطِقُ عَنْكَ!) .
زيرا آنچه در درون افكار انسان است و همچنين فضايل و رذايل اخلاقى از نوك قلم انسان بر صفحۀ كاغذ جارى مىشود. به همين دليل هر كسى را به خوبى مىتوان از نوشتۀ او شناخت. امروز نيز بهترين راه براى قضاوت كردن دربارۀ كسانى كه صدها يا هزاران سال قبل از ما مىزيستند مطالعۀ آثار مكتوب آنهاست، چراكه شخصيتشان در آثار مكتوبشان تجلى مىكند.
بر اين اساس، اين جمله نيز حاوى دو دستور است: هم مراقب نوشتههاى خود باشيم، هم روحيات ديگران را از نوشتههايشان استنباط كنيم.
يكى از شعراى عرب اين دو جملۀ حكيمانه را در دو بيت شعر به صورت زيبايى آورده، مىگويد:
تَخَيَّر إذا ما كُنْتَ فِي الْأَمْرِ مُرْسِلاً فَمَبْلَغُ آراءِ الرِّجالِ رَسُولُها
وَ رَوِّ وَ فَكِّرْ فِي الْكِتابِ فَإِنَّما بِأَطْرافِ أَقْلامِ الرِّجالِ عُقُولُها
در انتخاب فرستاده دقت كن - زيرا فرستادههاى افراد نشانۀ آراء و افكار آنها هستند.
به هنگام نوشتن نامه بسيار دقت و فكر كن، زيرا - عقول انسانها از نوك قلمهاى آنها تراوش مىكند. ١
نكته
طرق شناخت انسانها
بسيارى از مردم به آسانى باطن خود را ظاهر نمىكنند و انسان در تعامل با آنها گرفتار مشكل مىشود. براى شناختن اينگونه اشخاص راههاى فراوانى هست كه در قرآن مجيد و روايات اسلامى اشاراتى به آنها شده است.
قرآن مجيد، هم دربارۀ خوبان و هم دربارۀ بدان اشاراتى دارد. در مورد نيازمندان آبرومندى كه هيچگاه نياز خود را آشكار نمىكنند مىفرمايد:
«يَحْسَبُهُمُ الْجاهِلُ أَغْنِياءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِيماهُمْ» ؛و از شدّت خويشتندارى، افراد ناآگاه آنها را بىنياز مىپندارند؛ امّا آنها را از چهرههايشان مىشناسى». ١
دربارۀ منافقانى كه سعى دارند چهرۀ واقعى خود را با سخنان دروغين مخفىكنند مىفرمايد: «وَ لَوْ نَشاءُ لَأَرَيْناكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ وَ اللّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ» ؛و اگر ما بخواهيم، آنها را به تو نشان مىدهيم تا آنان را با قيافههايشان بشناسى، هر چند مىتوانى آنها را از طرز سخنانشان بشناسى؛ و خداوند اعمال شما را مىداند». ٢
در كلمات قصار خوانديم:
«مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ؛ هيچكس چيزى را در دل پنهان نمىكند مگر اينكه در سخنانى كه از زبان او مىپرد و در چهره و قيافهاش آشكار مىگردد». ٣
در ذيل گفتار حكيمانۀ ٢٩٥ نيز اين روايت گذشت كه امام اميرمؤمنان عليه السلام مىفرمايد:
«مَنِ اشْتَبَهَ عَلَيْكُمْ أَمْرُهُ وَ لَمْ تَعْرِفُوا دِينَهُ فَانْظُرُوا إِلَى خُلَطَائِهِ؛ هر گاه وضع باطنى كسى بر شما مشتبه شود و دين او را نتوانيد بشناسيد، نگاه به همنشينانش كنيد». ٤
از كلام حكيمانۀ مورد بحث نيز مىتوان همين معنا را استفاده كرد كه براى شناختن افراد به دو چيز در آنها دقت كنيم: نخست، رسولان و فرستادگان آنها و ديگر، لحن و محتواى نامههايشان. البته اين گفته دربارۀ كسانى صادق است كه داراى رسول و فرستاده و نامههاى خاصى هستند.
اين سخن در تاريخ زندگى پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و اميرمؤمنان عليه السلام و ساير اولياء اللّه به خوبى ديده مىشود. رسول خدا صلى الله عليه و آله براى پيشگيرى از توطئۀ مشركان مكه در حبشه، جعفر بن ابىطالب را كه مردى هوشيار و شجاع بود به نمايندگى خويش همراه گروه مهاجران فرستاد.
در داستان آيات برائت كه مبدأ تحولى در جهان اسلام شد، آن را بهوسيلۀ على بن ابىطالب عليه السلام فرستاد و امير مؤمنان عليه السلام در داستان حَكَميّت اصرار داشت كه ابن عباس يا مالك اشتر حكميّت از جانب او و اصحابش را بپذيرند، هرچند افراد نادان و ظاهربين مخالفت كردند و ابوموسى را بر حضرت تحميل كردند و در مقابل، معاويه عمرو عاص را فرستاد كه مردى بسيار حيلهگر و دنياپرست و بىايمان بود.
در مورد اينكه نامۀ انسانه
ا از عقل و درايت آنان حكايت مىكند نيز روايات زيادى از معصومان عليهم السلام وارد شده است؛ از جمله در حديثى از امام اميرمؤمنان عليه السلام مىخوانيم:
«إذا كَتَبْتَ كِتاباً فَأَعِدْ فِيهِ النَّظَرَ قَبْلَ خَتْمِهِ فَإِنَّما تَخْتِمُ عَلى عَقْلِكَ؛ هنگامى كه نامهاى مىنويسى بار ديگر پيش از آنكه آن را مهر و امضا كنى در آن نگاه دقيق كن، زيرا عقل خود را مهر و امضا مىكنى». ١
در حديث ديگرى از آن حضرت آمده است:
«عُقُولُ الْفُضَلاءِ في أطْرافِ أقْلامِها؛ عقول دانشمندان در نوك قلمهاى آنهاست».
#پتوس_ارتشی
این گیاه به آبیاری حساس هست و در صورت آبیاری زیاد لکه های قهوهای روی برگ ها ظاهر میشه بنابراین اجازه بدین خاک کاملا خشک بشه نور نسبتا زیاد برای داشتن برگ های ابلغ ضروری است اگر نور نداشته باشه برگ ها سبز میشود
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#نکته
☝️: تا وقتی گلی رشد داره تعویض گلدون ممنوع❌
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نکته ها: خداوند چندین عنایت به صابران نموده است از جمله: ۱. محبّت. «وَ اللهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳. بروز استعدادها
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً. إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً [۱]
پس (بدان که) با هر سختی آسانی است. آری، با هر دشواری آسانی است.
نکته ها:
عُسرها سبب یُسر است. کلمه «مع» ممکن است به معنای سبب باشد، یعنی هر سختی در درون خود تجربهها و سازندگیهایی دارد. «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»
حذف حرف فاء در جمله دوم «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» بیانگر آن است که این اصل عمومی است و مخصوص پیامبر نیست.
زنی از ندادن نفقه شوهر فقیرش، نزد حضرت علی علیه السلام شکایت کرد. حضرت مرد را زندانی نکرد و فرمود: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»
صابران، به جای خودباختگی وپناهندگی به دیگران، تنها به خدا پناه میبرند. زیرا از دید آنها، تمام جهان کلاس درس و میدان آزمایش است که باید در آن رشد کنیم. دنیا جای ماندن نیست، خوابگاه و عشرتکده نیست و شداید و سختیهای آن نیز نشانه ی بی مهری خداوند نیست. ناگواریها برای آن است
که زیر پای ما داغ شود تا تندتر و سریعتر حرکت کنیم، بنابراین در تلخیها نیز شیرینی است. زیرا شکوفا شدن استعدادها، کامیابی از پاداشهای الهی را بدنبال دارد.
مصیبتهایی که از طرف اوست، تصرف مالک حقیقی و خداوند در مملوک خود است. اگر انسان بداند که خداوند حکیم و رحیم است و او نیز بنده ای بوده که قبلًا هیچ نبوده؛ «لَمْ یَکُ شَیْئاً» و حتّی بعد از مراحلی هم چیز قابل ذکری نبوده است؛ «لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکُوراً» خواهد پذیرفت که من باید در اختیار او باشم. او مرا از جماد به نبات، و از نبات به حیوان و از مرتبه ی حیوانیّت به انسانیّت سوق داده و این حوادث را برای رشد و ارتقای من قرار داده است. همانگونه که ما دانه ی گندم را زیر فشار، آرد میکنیم و بعد نیز در آتش تنور، تبدیل به نان میکنیم تا مراحل وجودی او را بالا بریم.
مردم در برابر مشکلات و مصایب چند دسته اند:
الف) گروهی جیغ و داد میکنند. «إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً»
ب) گروهی بردبار و صبور هستند. «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ»
ج) گروهی علاوه بر صبر، شکرگزارند. «اللهم لک الحمد حمد الشاکرین لک علی مصابهم»
این برخوردها، نشانه معرفت هر کس نسبت به فلسفه مصایب و سختی هاست. همان گونه که کودک، از خوردن پیاز تند، بی تابی میکند و نوجوان تحمّل میکند، ولی بزرگسال پول میدهد تا پیاز خریده و بخورد.
پیام ها:
۱- سنّت و برنامه الهی آن است که بدنبال هر سختی، آسانی است. «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» (در جای دیگر قرآن میخوانیم: «سَیَجْعَلُ اللهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً» سختیها و مشکلات زوال پذیرند و به آسانی تبدیل میشوند).
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صبر نوبت ظفر آید
----------
[۱]: (شرح، ۵ و۶)
#سبک_زندگی_سوره_نور
✍محسن قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📍#پرسمان_تربیتی(۵۴) 🔊 پاسخ استاد بـه سـوالـی بـا محوریت "خــود کــنــتــرلــی فـرزنــدان" #آگاهی_و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا