eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 ۸ [وصایای شهیدان] ✍ در انتخاب دوست؛ این ملاکِ زیبای شهیدبهشتی رو لحاظ کنیم... |در زندگی دنبالِ کسانی حرکت کنید؛ که هر چه به جنبه‌هایِ خصوصی‌ترِ زندگی ایشان نزدیک شوید، تجلیِ ایمان را بیشتر می‌بینید... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍂 🔻 ۲۲۴ خاطرات سردار گرجی‌زاده بقلم، دکتر مهدی بهداروند آنقدر سریع غذا را خوردیم که عرق از سر و رویمان می ریخت. بعد از آن هر کدام گوشه ای روی زمین دراز کشیدیم. دو ساعتی مثل جسد افتاده بودیم که سروصدای زیادی در محوطه بلند شد. عباس گفت: «چه شده؟» گفتم: «لابد کسی برای بازدید آمده.» بعد از چند دقیقه، سربازی در اتاق ما را باز کرد و کنار رفت. مردی بلند قد با درجه سرتیپی وارد اتاق شد و بی هیچ مقدمه ای گفت: «شما پنج نفر خیلی پررو شده اید. فکر کرده اید به همین راحتی می توانید هر غلطی بکنید؟ از کی تا حالا زندانی جرئت اعتصاب غذا پیدا کرده؟ مگر اینجا خانه عمه است که هر کاری خواستید بکنید؟ احتمالا عادت کرده اید هر چند وقت یک بار اعتصاب غذا بکنید و به خواسته هایتان برسید و دلتان خوش باشد که کارتان را کرده اید و جواب گرفته اید؟» بی اینکه کمترین ترسی به خودم راه بدهم، توی چشم‌هایش نگاه کردم و گفتم: «این حق قانونی ماست.» - چه حقى؟ - اگر اسیر جنگی هستیم، باید در اردوگاه اسرای جنگی باشیم و صلیب هم بیاید و ما را ثبت نام کند. الان جنگ تمام شده و هیچ دلیلی ندارد در یک زندان محرمانه باشیم. - عجب! خیلی زبان دراز شده اید! بلایی سرتان بیاورم که تا عمر دارید فراموشتان نشود. دیگر چه می خواهید؟ خوب گوش هایتان را باز کنید. مگر خواب اردوگاه را ببینید! مطمئن باشید تا عمر دارید در همین الرشید خواهید ماند. - آقای سرتیپ، کار ما از تهدید گذشته، مگر غیر از اعدام ما کاری بالاتر هم هست؟ نگاهی به من کرد و برای چند لحظه حرفی نزد و بعد گفت: اسم تو چیست؟» - علی عبدالکریم - چه کارهای؟ - پاسدارم. - پس علی گرجی زاده تو هستی! در مورد تو زیاد شنیده ام. اتفاقا به خاطر تو یکی هم شده هیچ کدام از این افراد رنگ اردوگاه را نخواهند دید. خوب، علی، تو لهجه ات خیلی به عربهای خوزستانی می خورد. تو عرب نیستی؟ - نه. من عرب نیستم . چرا. - تو از طایفه بنی تمیمی - گفتم که نه. - چرا. تو حتما از فامیل های علی شمخانی، معاون فرماندهی کل سپاه ایران، هستی. درست است؟ با تمسخر گفتم: «نه. واقعیتش من ایرانی آتش پرستم که هر روز یک کبریت روشن می‌کنم و آن را می پرستم. هر کبریت روشن که خاموش شد، بعدی را روشن می‌کنم.» سرتیپ عصبانی شد و با نعره گفت: «داری مسخره ام می‌کنی؟» - نه. چرا مسخره کنم. شما در روزنامه هایتان هر روز می نویسید ایرانی ها آتش پرست هستند. - نه. این غلط است. من شما را مسلمان و شیعه اثنی عشری میدانم. خودم هم شیعه ام. ولی به حضرت فاطمه زهرا قسم میخورم که تو عرب هستی ولی مخفی می کنی. امکان ندارد این لهجه تو، غیر عرب باشد. - من عجمم. اصالتا متولد خوزستانم و رگ و ریشه عربی نه در خانواده پدری ام هست و نه در خانواده مادری ام. در ضمن، اگر عرب باشم هیچ دلیلی ندارد آن را مخفی کنم. وقتی قلدری و حاضر جوابی مرا دید گفت: «ببین، معلوم می شود تمام این بازی ها زیر سر توست. پس خوب گوش کن. فقط یک بار دیگر بشنوم اعتصاب غذا راه انداخته ای، بی برو و برگرد برای محاکمه به دادگاه نظامی معرفی ات خواهم کرد. - کار خوبی است. حتما این کار را بکن. - مثل اینکه حرف حساب به خرجت نمی رود. حالا طوری تو را ادب کنم که سرمشق دیگران بشوی. - اینجا کسی نیست که من عبرت او بشوم. سرتیپ مشتی حرف های بی سر و ته زد و با عصبانیت از اتاق خارج شد و پشت سر او در اتاق را قفل کردند. وقتی مطمئن شدیم از محوطه ما خارج شده اند، عباس بلند شد و مثل او مرا تهدید کرد و خندیدیم. محمد که تحمل کرده بود و در این فاصله سیگار نکشیده بود، گفت: «به سلامتی همه مردهای در دست ارتش عراق یک سیگار سومر می‌کشم.» نیم ساعتی گذشت. گفتم: «باید اولین کسی باشم که حمام را افتتاح می‌کنم.» بچه ها ادای افتتاح را در آوردند و من روبان قرمز را با قیچی قطع کردم و وارد حمام شدم. یادم آمد در خوزستان هر طرح یا مسئله ای که می بایست افتتاح می شد، هیچ وقت على هاشمی شرکت نمی کرد و می‌گفت یا تو برو یا عباس صمدی، علی همیشه از دوربین و خبرنگاران فراری بود و دوست داشت کسی او را نشناسد. همراه باشید ════°✦ 💠 ✦°════ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
ادامه حکایت قسمت ۷۳
ادامه حکایت قسمت ۷۴
۴۷- چرا هر کاری را با «بسم اللّه» شروع کنیم؟ تفسیر نماز » چرا هر کاری را با «بسم اللّه» شروع کنیم؟ همانگونه که محصولات یک کارخانه آرم و علامت مخصوص آن کارخانه را دارد و مثلاً یک کارخانه چینی سازی علامت خود را روی تمام ظروف می‌زند، چه ظرفهای بزرگ و چه کوچک، و یا هر کشوری پرچمی مخصوص به خود دارد که هم بر فراز ادارات و پادگانها برافراشته است و هم بر فراز کشتی‌ها و هم بر روی میز اداری کارمندان، نام خدا و یاد خدا نیز آرم و نشانه مسلمانی است و جمله «بسم اللّه» علامت و رمز این مسلمانی است و در هر کاری، چه بزرگ و چه کوچک و در هر مکانی، چه مسجد و چه کارخانه و در هر زمانی، چه صبح و چه شام، این کلام مبارک بر زبان مسلمان جاری است و لذا در حدیث می‌خوانیم: «بسم اللّه» را فراموش نکن، حتی در نوشتن یک بیت شعر. روایاتی نیز در پاداش کسی که برای اوّلین بار «بسم اللّه» را به کودک یاد دهد، وارد شده است. [۱] ---------- [۱]: ۱۸۵) تفسیر برهان، ج ۱، ص ۴۳. ۴۸- آیا «بسم اللّه الرحمن الرحیم» جزء سوره حمد و یک آیه مستقل است؟ تفسیر نماز » آیا «بسم اللّه الرحمن الرحیم» جزء سوره حمد و یک آیه مستقل است؟ گرچه بعضی افراد، بسم اللّه را جزء سوره ندانسته و یا قرائت آن را در نماز ترک کرده اند، اما مورد اعتراض مسلمین واقع شده اند. چنانکه معاویه روزی در نماز بسم اللّه را نگفت، مردم به او اعتراض کرده و گفتند «اَسَرَقْتَ اَمْ نَسیتَ؟! » آیه را دزدیدی یا فراموش کردی؟ [۲] فخر رازی در تفسیر خود شانزده دلیل می‌آورد که بسم اللّه جزء سوره حمد است و آلوسی نیز در تفسیر خود این اعتقاد را دارد. احمدبن حنبل نیز در مُسند خود آورده است که بسم اللّه جزء سوره است. به اعتقاد اهل بیت رسول اللّه صلوات اللَّه علیهم اجمعین، که صد سال سابقه بر رهبران فقهیِ مذاهب اهل تسنّن دارند و در راه خدا به شهادت رسیده و در قرآن نیز بر عصمت و پاکی آنها تصریح شده است، جمله «بسم اللّه الرّحمن الرّحیم» خود آیه ای مستقل و جزء سوره است. امامان معصوم علیهم السلام اصرار داشتند که در نماز «بسم اللّه» را بلند بگویند و امام باقرعلیه السلام در مورد کسانی که آیه بسم اللّه را در نماز نمی خواندند و یا جزء سوره نمی شمردند فرمود: «سَرقوا اَکرم آیة» [۳] بهترین آیه قرآن را به سرقت بردند! علامه شهید مطهری در تفسیر سوره حمد، ابن عباس، عاصم، کسائی، ابن عمر، ابن زبیر، عطاء، طاووس، فخر رازی و سیوطی را از جمله کسانی معرفی می‌کند که بسم اللّه را جزء سوره می‌دانسته اند. البتّه در ابتدای سوره برائت (سوره توبه)، بسم اللّه نیامده است که به فرموده حضرت علی علیه السلام بخاطر آن است که بسم اللّه کلمه امان و رحمت است و با اعلام برائت از مشرکین سازگار نیست. ---------- [۲]: ۱۸۶) مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۲۳۳. [۳]: ۱۸۷) مسند احمد، ج ۳، ص ۱۷۷ و ج ۴، ص ۸۵. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره ای جالب از نماز خوندن یک دختر یازده ساله 🎙حجت‌الاسلام استاد قرائتی 📎 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس شانزدهم سومین و آخرین نوع از شکیات نماز، شک های صحیح است. یعنی شک هایی که اگه برای ما پیش بیاد نماز باطل نیست و البته باید یه اونها اعتنا کنیم و هرکدوم احکام خاصی دارند که باید رعایت کنیم. این نوع از شکیات نماز همونطور که قبلا گفتیم ۹ مورد هستند. ۱-بعداز سربرداشتن از سجده دوم شک کنیم بین اینکه دو رکعت خوندیم یا سه رکعت، باید بنارو بزاریم که سه رکعت خوندیم و یک رکعت دیگه بخونیم تا نماز تموم بشه، بعداز نماز هم باید یک رکعت نماز ایستاده بخونیم. چندنکنه مهم: ۱-اگه توی سجده دوم و بعداز گفتن ذکر واجب این شک برای ما پیش بیاد همین دستور باید رعایت بشه ضمن اینکه باید نماز هم دوباره خونده بشه. ۲-این دستور برای همه حالت هایی که شک بعداز تموم شدن سجده دوم پیش اومده، باید انجام بشه. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
💎 جواب کامل شبهه 4️⃣2️⃣2️⃣ چرا امام حسین علیه‌السلام در کربلا برای پیروزشدن دست به معجزه نزد؟! 🔶 اول: سنت و اراده خدا و پیامبران و امامان معصوم علیهم‌السلام بر این است که کار را بر روال طبیعی انجام دهند و هدایت به‌صورت طبیعی انجام گیرد و معجزه و کرامت را جز در موارد محدود انجام نمی‌دهند. ◾️ امام حسین علیه‌السلام هم می‌خواست هدایت مردم را بر سنت طبیعی انجام دهد. به این خاطر از معجزه و قدرت الهی استفاده نکردند. 🔷 دوم: استفاده از معجزه برای نشان‌دادن حقیقت و تقویت اعتقادات مردم است؛ ولی در کربلا دشمنان می‌دانستند امام حسین علیه‌السلام بر حق هستند؛ ولی به‌خاطر مال دنیا و پر شدن شکم‌هایشان از حرام و به‌خاطر دشمنی و تعصب نسبت به پدر امام حسین علیه‌السلام یعنی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نمی‌خواستند حقیقت را بپذیرند و حتی اگر امام حسین علیه‌السلام معجزه می‌کرد باز دشمنان قبول نمی‌کردند. [1] 🔶 سوم: اگر امام حسین علیه‌السلام از معجزه برای پیروزی استفاده می‌کرد، اختیار را از آن‌ها برای هدایت گرفته بود و ممکن بود بعضی‌ها اعتراض کنند که امام حسین علیه‌السلام ما را با زور قدرت الهی نابود کرد و نگذاشت ما هدایت پیدا کنیم. ◾️ همان‌طور که در روایت آمده وقتی اجنه و فرشتگان به کمک امام حسین علیه‌السلام آمدند امام فرمود: «ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی‌کنیم تا آن‌ها که گمراه می‌شوند با اتمام حجت باشد و آن‌ها که راه حق را می‌پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد». [2] 🔷 چهارم: اگر امام حسین علیه‌السلام برای پیروزی از معجزه و قدرت الهی استفاده می‌کرد دیگر نمی‌توانست یک الگو برای جهانیان برای مبارزه با ظلم و ستم باشد چون مردم می‌گفتند او قدرت الهی داشته و باقدرت الهی در برابر ظلم، ستمگران ایستاده و ما نمی‌توانیم مثل او باشیم. 🔶 پنجم: استفاده‌نکردن امام حسین علیه‌السلام از معجزه برای امتحان الهی بود که مؤمنین واقعی از غیرواقعی شناخته شوند و اگر امام حسین علیه‌السلام با معجزه پیروز می‌شد دیگر معلوم نبود چه کسی مؤمن واقعی است و با عشق و علاقه امام حسین علیه‌السلام و دین خدا را پذیرفته است و چه کسی از روی اجبار و به‌خاطر ترس از کشته‌شدن امام حسین علیه‌السلام و دین خدا را پذیرفته است. 🔷 ششم: معجزه برای افراد حاضر در کربلا حجت می‌شد و برای دیگران فایده‌ای نداشت و ممکن بود اثری که جریان طبیعی حرکت امام حسین علیه‌السلام برای مردم در تمام زمان‌ها داشت معجزه نداشته باشد، چون هدف اما حسین علیه‌السلام آگاه‌کردن مردن بود نه شکست‌دادن لشکریان حاضر در کربلا و با پیروزی امام با معجزه فقط شکست دشمنان در کربلا حاصل می‌شد و آگاهی برای مردم حاصل نمی‌شد. 🔶 هفتم: اثر شهادت امام حسین علیه‌السلام بیشتر از پیروزی او بود؛ چون با پیروزی امام با معجزه فقط پیروزی ظاهری حاصل می‌شد؛ ولی تفکر باطل یزیدیان از بین نمی‌رفت؛ ولی با شهادت امام حسین علیه‌السلام و آگاه شدن مردم تفکر باطل یزیدیان شکست خورد. ◾️ مثل آن گرگی که در لباس میش است برای شناساندن حقیقت گرگ باید با او درگیر شد و بگذارید او بر شما زخم زند تا دیگران او را بشناسند و اگر شما قبل از شناساندن گرگ به مردم او را بکشید ممکن است مردم نفهمند او گرگ بوده و برای او دلسوزی کنند و او را مظلوم جلوه دهند و جای شهید و جلاد عوض شود. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/162 📎 📎 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 5️⃣2️⃣2️⃣ چرا برای امام حسین علیه‌السلام که در روز عاشورا به شهادت رسیده است از اول محرم عزاداری می‌کنیم؟! 🔶 اول: چون مصیبتی که بر امام حسین علیه‌السلام و اهل بیتش شده است بر هیچ کسی در عالم نشده است و این مصیبت آن‌قدر بزرگ است که ده روز عزاداری برای آن هم کم است و اگر هر روز و شب هم برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنیم باز کم است. ◾️ همانطور که خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به امام حسین علیه‌السلام فرمودند: «هر صبح و شام بر تو گریه و شیون می‌کنم و در مصیبت تو به جای اشک، خون می‌گریم». [1] 🔷 دوم: امام حسین علیه‌السلام و اهل بیتش تقریبا از اول محرم یعنی روز دوم محرم به کربلا رسیدند و در آنجا بود که حر با سپاهش به امام حسین علیه‌السلام اجازه نداد حرکت کند و این آغاز مصیبت بر امام حسین علیه‌السلام و اهل بیتش بود. ◾️ پس ما هم از آغاز مصیبت بر امام حسین علیه‌السلام و اهل بیتش تا آخر صفر که اسرا به مدینه برمی‌گردند عزاداری می‌کنیم. 🔶 سوم: سیره و روش امامان علیهم‌السلام بر این بوده است که از اول محرم تا آخر صفر برای امام حسین علیه‌السلام عزاداری می‌کردند و در این دو ماه خنده و شادی از آنان دیده نمی‌شد. ◾️ امام رضا علیه‌السلام در این‌باره می‌فرماید: «هرگاه ماه محرم فرا می‌رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه‌السلام) دیگر خندان دیده نمی‌شد و غم و افسردگی بر او غلبه می‌یافت تا آن که ده روز از محرم می‌گذشت، روز دهم محرم که می‌شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود». [2] 🔷 چهارم: اهل بیت علیهم‌السلام نمی‌خواستند مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام فقظ با یک سالگرد و مراسم روز عاشورا برگزار شود، بلکه می‌خواستند حوادث منجر به شهادت امام حسین علیه‌السلام هم در مجالس و محافل نقل شود، زیرا هر حادثه‌ی آن یک درس زندگی و عبرت است برای جهانیان، از درس آزادگی و جوانمردی گرفته تا درس مبارزه با ظلم و ستم و ازخودگذشتگی و ایثار و ... و در واقع عزاداری محرم و صفر فقط یک عزاداری نیست بلکه یک کلاس درس کامل است که در این دو ماه یاد می‌گیریم و یاد می‌دهیم. 🔶 پنجم: و اینکه مردم به جای یک روز عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام و یارانش، دو ماه عزاداری می‌کنند این از ارادت و عشق و محبت به آن حضرت است. 🌐 منابع: [1]ـ امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: «فی زیارت الناحیه المقدّسه: لأَندُبَنَّک صَباحَا وُ مَساءً وُ لَأَبکینَّ عَلَیکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما» (بحار الأنوار، ج 98، ص 238.) [2]ـ قال الرضا علیه‌السلام:«کان ابی اذا دخل شهر المحرم لا یری ضاحکا و کانت الکابة تغلب علیه حتی یمضی منه عشرة ایام، فاذا کان الیوم العاشر کان ذلک الیوم یوم مصیبته و حزنه و بکائه». (امالی صدوق، ص 111.) 📎 📎 📎