eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 ۱۹ ✍ شهیدمدافع‌حرم حامدکوچک‌زاده: |ای دوستان! بعد از گذشتِ سه دهه از انقلاب؛ هنوز جنگ به پایان نرسیده است. باور کنید، باور کنید که جنگ هست و جنگِ امروز بسی سخت و دشوارتر از دفاعِ هشت ساله می‌باشد. دشمن با تمام قوا از زمین و آسمان در حالِ حمله به مرزهایِ اعتقادی و ایمانیِ ماست؛ حرکتی کنید... ●واژه‌یاب: ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍂 🔻 ۲۳۵ خاطرات سردار گرجی‌زاده بقلم، دکتر مهدی بهداروند وقتی حرف های جواد تمام شد گفتم: «بچه ها، خوب گوش کنید. معتقدم امکان ندارد صدام به حرفهایش پایبند باشد.» اکبریا ناراحتی گفت: «منظورت چیست؟» - یعنی اینکه صدام صد سال دیگر اسیران ایران را آزاد نمی کند اینها شایعه است و کار خود بعثی هاست. بچه ها گفتند: «خدا را چه دیدی یک مرتبه دیدی همه چیز درست شد!» از وقتی خبر آزادی اسرا را شنیده بودیم، خواب ایران و خانواده و خیابانهای شهر و کشورمان را می دیدیم. هرچند اعتقادی به مردانگی صدام نداشتم ولی یک حس خوشحالی از رفتن به ایران در من زنده شده بود. هر روز خبرهای روزنامه را دقیق می خواندم تا خبری جا نمانده باشد. سه روز بعد، در حیاط مشغول هواخوری بودیم که صدای ترمز چند اتوبوس ما را متوجه خود کرد. ده اتوبوس آبی رنگ در گوشه حیاط ایستادند و عده ای مسافر را پیاده کردند. دقت کردم ببینم این‌ها که هستند. عده ای از این افراد لباس عربی به تن داشتند و عده ای لباس نظامی. همه را با هل و کتک وارد حیاط کنار محوطه زندان ما کردند. عده‌شان زیاد بود. اتوبوس ها از زندان خارج شدند. اکبر گفت: «علی آقا، اینها کی اند؟» گفتم: «پسرخاله هایمانند! چه میدانم من هم مثل تو.» بندی که آنها را وارد کردند کنار ساختمان ما بود. محمد گفت: «این همه آدم کجا اسیر شده اند؟» ۔ معلوم نیست اسیر باشند؟ - این همه عراقی را که اینجا نمی آورند. حالا چرا این ها را به زندان آورده اند. عصر که برای هواخوری بیرون رفتیم، از نگهبان پرسیدم: «این تازه واردها که بودند؟» گفت: «به تو مربوط نیست. ما خودمان هم خبر نداریم.» گفتم: «به زودی همه چیز معلوم می شود.» صبح روز بعد، در حیاط قدم می زدیم که ناگهان سروصدای بند بغلی به گوشمان رسید. آنها داشتند به زبان عربی حرف می زدند. به اکبر گفتم: «اینها که عرب اند.» . خوب معلوم است. دارند عربی حرف می زنند؟ . صبر کن الان ته و توی قضیه را در می آورم. - باز شر درست نکنی ها! - شما عادی قدم بزنید تا سر و گوشی آب بدهم - تو را به خدا حواست را جمع کن. در انتهای دیواری که به ساختمان آنها ختم می شد ایستادم و با صدای بلند گفتم: «شما که هستید؟ اینجا چه می کنید؟» بعد از چند لحظه یکی از آنها همین سؤال ها را از خودم پرسید. بلافاصله جواب دادم: «ما پاسداریم. ایرانی هستیم و الان حدود چند ماهی است به اینجا آمده ایم. شما چرا به اینجا آمده اید؟» پاسخ داد: «ما خودمان به اینجا نیامده ایم. ما را آورده اند.» - یعنی چه؟ - ما نظامیان ارتش کویتیم. عراق چند روز پیش به کشور ما حمله کرد و ضمن قتل و غارت و تخریب کشورمان، آن را اشغال کرد. فکر تهاجم عراق را نمی کردیم و آمادگی دفاع با مقابله با آنها را نداشتیم. بعد از درگیری ای که در شهر صورت گرفت، آنها ما را اسیر کردند. دیروز از نقطه ای که نمیدانم کجا بود ما را سوار اتوبوس کردند و به این مکان آوردند. وقتی شنیدم این جماعت نظامی و غیر نظامی کویتی اند، برای یک لحظه با خودم گفتم: «خدایا حکمتت را شكرا این مردم همان کسانی اند که در جنگ صدام با ما، چقدر کمک نظامی کردند. همانهایی اند که بندرهایشان بارانداز نیازمندی های ارتش عراق بود. الحمدلله که مزد فداکاری هایشان برای صدام را کامل دریافت کردند! خدایا، این ملت حقشان این است که چنین تحقیر و ذلیل شوند و کشورشان به تاراج بعثی ها برود.» همراه باشید ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
حکایت " معجزه پیامبر اکرم(ص) در به سخن آمدن سنگ ریزه در دستان ابوجهل"
۵۰- واژه اللّه تفسیر نماز » واژه اللّه بعضی ریشه «اللّه» را از «اَلِهَ» به معنای «عَبَدَ» دانسته اند و «اللّه» را به معبود واقعی معنی کرده اند که تمام کمالات را دارا باشد. امّا بعضی ریشه آنرا «وَلِهَ» دانسته اند که بمعنای دلباختگی و عشق و حیرت است. بنابراین کلمه «اللّه» یعنی ذات مقدسی که جذبه او همه را متحیر و شیفته خود ساخته است. باید توجه داشت کلمه «خدا» یا «خداوند» ترجمه ای کامل برای کلمه «اللّه» نیست، زیرا «خدا» در اصل «خودآی» بوده که در فلسفه، واجب الوجود گفته می‌شود و کلمه «خداوند» نیز بمعنای صاحب است. چنانکه در ادبیات فارسی می‌گوییم: «خداوندِ خانه» یعنی صاحبِ خانه. و ناگفته پیداست که معنای صاحب یا وجودِ واجب برای ترجمه اللّه کوتاه و نارساست. بلکه «اللّه» یعنی ذاتی که شایسته عشق و پرستش است، زیرا همه کمالات را در بر دارد. در قرآن حدود صد نام برای خدا آمده است که «اللّه» جامع ترین آنهاست. اصولاً نام‌های خداوند هر کدام اشاره به صفتی از صفات خدا دارد، نه آنکه فقط یک علامت و نشانه ای برای خدا باشد. نام‌های افراد بشر مختلف است، بعضی نامها فقط علامت اند و هیچ نظری به معنای لفظ و مطابقت آن معنی با صفات آن شخص ندارند، بلکه گاهی هم مخالفت دارند مثل آنکه اسم شخص بسیار دروغگویی، صادق باشد! اما گاهی نام یک شخص علاوه بر آنکه اسم اوست، وصف او نیز هست و اشاره به صفات و کمالات او دارد مثل، اسم صادق برای انسان راستگو. بعضی نامها مثل صدای زنگ ساعت تنها علامت فرارسیدن زمان است، اما بعضی نامها نظیر صدای مؤذّن هم علامت است و هم محتوا دارد. قرآن می‌فرماید: «وَ لِلّهِ الاَسْماءُ الحُسنی» [۱] یعنی نام‌های نیکو و بهترین نامها مخصوص خداست. در روایات ۹۹ نام برای خدا ذکر شده که به عنوان اسماء حسنی معرفی شده اند و آمده است هرکس خدا را با این نامها بخواند دعایش مستجاب می‌شود. [۲] و در دعای جوشن کبیر خدا را با هزار نام و صفت می‌خوانیم. آمدن دو کلمه «رحمن» و «رحیم» بدنبالِ «اللّه» رمز آن است که انسان کار خود را با امید به لطف و رحمت الهی آغاز کند و بداند که منشأ همه امیدها و رحمتها خداست. شروع کار با الفاظ رحمت، رمز آن است که اصل و بنای الهی بر لطف و رحمت است و سزاوار است که انسان از سرچشمه رحمت الهی استمداد کند. رحمن، نام مخصوص خداست زیرا تنها رحمت او گسترده و فراگیر و همیشگی است. دیگران یا رحمتی ندارند و یا گسترده نیست، علاوه بر آنکه دیگران اگر هم چیزی می‌بخشند توقع پاداش دنیوی یا اخروی دارند، علف می‌دهند تا شیر بدوشند! در مورد دو واژه «الرّحمن» و «الرّحیم» در ذیل آیه «الرّحمن الرّحیم» بیشتر سخن خواهیم گفت. ---------- [۱]: ۱۸۹) سوره اعراف، آیه ۱۸۰. [۲]: ۱۹۰) تفسیر نمونه، ج ۷، ص ۲۷. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
30.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاریخچه نماز 33 ؛ داستان تغییر قبله 2 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
ذکر پر فضیلت بعد از وضــو... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
درس هجدهم ۳-سومین مورد از شک های صحیح، وقتیه که بعداز سربرداشتن از سجده دوم شک کنیم دو رکعت خوندیم یا چهار رکعت. توی این حالت باید بنارو بر چهار بزاریم و نمازو تموم کنیم و بعدش دو رکعت نماز احتیاط ایستاده بخونیم. ۴-چهارمین مورد از شک های صحیح، وقتیه که بعداز سربرداشتن از سجده دوم بین خوندن دو رکعت، یا سه رکعت، یا چهار رکعت شک کنیم. توی این حالت باید بنارو بر چهار بزاریم و بعداز نماز، دو رکعت نماز احتیاط ایستاده و بعد دو رکعت نماز احتیاط نشسته بخونیم. نکته:دو رکعت نماز احتیاط ایستاده به جبران اینه که شاید دو رکعت خونده باشیم و دو رکعت نماز احتیاط نشسته به جبران اینه که شاید سه رکعت خونده باشیم. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
✍️ شبهات دانش آموزی 8️⃣2️⃣2️⃣ منظور از طلبیده شدن چیست؟! این چه طلبیده شدنی است که هرکسی پول‌دار باشد هر ساله برود کربلا هر چند زیاد آدم خوبی هم نباشد؛ ولی آدم فقیری که عاشق امام حسین علیه‌السلام است یکبار هم به کربلا نرفته است، آیا طلبیده شدن فقط برای پول‌دارهاست؟! 🔶 اول: طلبیدن یعنی دعوت‌کردن، وقتی گفته می‌شود امام حسین علیه‌السلام طلبیده؛ یعنی دعوت کرده، ولی قبول این دعوت با خود ماست که لیاقت داشته باشیم دعوت امام حسین علیه‌السلام را قبول کنیم و لبیک بگوییم. 🔷 دوم: اما لیاقت قبول‌کردن دعوت امام حسین علیه‌السلام را ما خودمان با کارهایی که در طول سال انجام می‌دهیم به دست می‌آوریم که به آن توفیق می‌گوییم. 🔶 سوم: در دعوت امام حسین علیه‌السلام فقیر و ثروتمند فرقی ندارد و هر کدام که خودشان را وفق دهند و دعوت امام حسین علیه‌السلام را قبول کنند طلبیده شده‌اند. ◾️ آن‌قدر که انسان‌های فقیر به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌روند انسان‌های ثروتمند نمی‌روند. زیرا آن ثروتمند هم باید لیاقت داشته باشد تا پولش را در این راه هزینه کند و چه فقیرهایی که چون لیاقت زیارت را پیدا کردند بدون هیچ هزینه‌ای به زیارت امام حسین علیه‌السلام رفتند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/166 📎 📎 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 9️⃣2️⃣2️⃣ چرا هیچ‌کدام از یاران امام حسین علیه‌السلام ایرانی نبودند و امام حسین علیه‌السلام یک جمله مثبت درباره ایرانیان نگفته است؟! 🔶 اول: طبق آنچه که در منابع تاریخی آمده است برخی از یاران امام حسین علیه‌السلام در کربلا، ایرانی بودند مثل: 1️⃣ اسلم بن عمرو؛ که پدرش از ترکان ایران است و با کاروان امام حسین علیه‌السلام به کربلا می‌آید و به میدان می‌رود و به شهادت می‌رسد. ◾️ خوارزمی در مقتلش از او به جوانی ترک یاد می‌کند که به میدان می‌رود و قاری قرآن است و رجز می‌خواند و شهید می‌شود. [1] 2️⃣ رافع بن عبدالله؛ به همراه مسلم بن ازدی روز عاشورا به کاروان امام حسین علیه‌السلام می‌رسند و بعدازظهر عاشورا بعد از حبیب بن مظاهر به شهادت می‌رسد. [2] 3️⃣ زاهر بن عمرو کندی؛ در مکه به کاروان امام همراه می‌شود و در کربلا در اولین حمله دشمن به شهادت می‌رسد. [3] 4️⃣ فیروزان که غلام امام حسن علیه‌السلام بود و بعد از امام حسن علیه‌السلام به فرزندش عبدالله رسید و در کربلا به کمک عبدالله شتافت و به شهادت رسید. [4] 🔷 دوم: علاوه بر اینکه ایرانیان در سپاه امام حسین علیه‌السلام در کربلا بودند، بلکه بعد از شهادت امام به خون‌خواهی او در سپاه مختار علیه قاتلین امام قیام کردند و در کشتن قاتلین امام حسین علیه‌السلام، مختار را یاری کردند. [5] 🔶 سوم: شاید از امام حسین علیه‌السلام به صورت اختصاصی تعریف و تمجیدی از ایرانیان نباشد ولی از اهل بیت علیهم‌السلام روایات مختلفی از تعریف و تمجید ایرانیان وجود دارد مثل روایت خود پیامبر که فرمودند: «لَوْ كَانَ الْعِلْمُ مُعَلَّقًا بِالثُّرَيَّا لَتَنَاوَلَهُ نَاسٌ مِنْ أَبْنَاءِ فَارِسَ؛ اگر دانش (یا ایمان) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان‌ها آرام گیرد، مردانی از ایران بدان دست می‌یابند». [6] ◾️ یا روایت امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «لَوْ نَزَّلْنَا الْقُرْآنُ عَلَى الْعَجَمِ ما آمَنَتْ بِهِ الْعَرَبُ، وَ قَدْ نُزِّلَ عَلَى الْعَرَبِ فَآمَنَتْ بِهِ الْعَجَمُ، فَهذِهِ فَضِیْلَةُ الْعَجَمِ؛ اگر قرآن بر عجم نازل شده بود، عرب به آن ایمان نمى‌آورد، ولى قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آورد و این فضیلتى است براى عجم». [7] 🌐 منابع: [1]ـ ویکی فقه، ایرانیان در حماسه عاشورا، به نقل از؛ امین عاملی‌، سیدمحسن، اعیان الشیعة، ج‌۳، ص۳۰۳، دارالتعارف‌، بیروت، ۱۴۰۳ق. سماوی، شیخ محمد بن طاهر، ابصار العین فی انصار الحسین (علیه‌السلام)، ص۹۵، دانشگاه شهید محلاتی‌، قم، چاپ اول، ۱۴۱۹ق. حسینی حائری شیرازی، سیدعبدالمجید، ذخیرة الدارین فیما یتعلق بمصائب الحسین (علیه‌السلام) و اصحابه‌، ‌ص ۴۷۰، زمزم هدایت‌، قم، بی‌تا. مقرّم، عبدالرزاق‌، مقتل الحسین (علیه‌السلام)، ص۲۴۹، مؤسسة الخرسان للمطبوعات‌، بیروت، ۱۴۲۶ق. خوارزمی، موفق بن احمد، مقتل الحسین (علیه‌السلام)، ج‌۲، ص۲۸، انوار الهدی‌، قم، چاپ دوم، ۱۴۲۳ق. [2]ـ همان، به نقل از؛ حسینی حائری شیرازی، سیدعبدالمجید، ذخیرة الدارین فیما یتعلق بمصائب الحسین (علیه‌السلام) و اصحابه‌، ‌ص ۴۷۸، زمزم هدایت‌، قم، بی‌تا. [3]ـ همان به نقل از؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل‌ابی‌طالب (علیه‌السلام)، ج۳، ص۲۶۰، انتشارات علامه، قم، چاپ اول، ۱۳۷۹ق. [4]ـ همان به نقل از؛ تتوی، قاضی احمد، قزوینی، آصف‌خان، تاریخ الفی‌، محقق و مصحح: طباطبایی مجد، غلام رضا، ج‌۲، ص۸۱۶، انتشارات علمی و فرهنگی‌، تهران، چاپ اول، ۱۳۸۲ش. کاشفی سبزواری، ملا حسین، روضة الشهداء، ص۳۹۶، نوید اسلام‌، قم، چاپ سوم، ۱۳۸۲ش [5]ـ همان به نقل از؛ البیری، باباطاهر، دایرة ‌المعارف بزرگ اسلامی، ج۱۰، ص۵۳۲، کلمه ایران. [6]ـ تاريخ اصبهان اخبار اصبهان، الأصبهاني، أبو نعيم، ج1، ص 24. .مجمع البيان : رُويَ أنّ النبيّ صلى الله عليه و آله سُئلَ عن هذهِ الآيةِ : «يا أيُّها الّذينَ آمَنوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنكُم عَن دِينِهِ فسَوفَ يَأتِي اللّه ُ بقَومٍ يُحِبُّهُم ويُحِبُّونَهُ...» فَضَربَ بيَده على عاتِقِ سلمانَ ، فقالَ : هذا وذَوُوهُ ، ثُمّ قالَ : لو كانَ الدِّينُ مُعَلّقا بالثُّريّا لَتَناوَلَهُ رِجالٌ مِن أبناءِ فارِسَ».( منتخب حكم النبيّ الأعظم صلّي الله عليه و آله، المحمدي الري شهري، الشيخ محمد، ج1، ص 193). [7]ـ «نور الثقلین»، جلد 4، صفحه 65. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/167 📎 📎 📎 📎 📎
37.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با این چند دقیقه به تمام شبهات این روزها درباره چرایی کمک به محور مقاومت پاسخ دهید ✅ اگر به دنبال عمل به درباره حزب‌الله و جهاد تبیین هستید، این فیلم را از دست ندهید 🔻 این فیلم به شما محور مقاومت را خواهد داد 🔹 با سرعت ۲x گوش دهید 🔰 برشی از سخنرانی