eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت پنجاه و هفتم 👈در ادامه مباحث اخلاق مهدوی، می خواهیم کتاب معراج
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت پنجاه و هشتم 💢دسته بندی افکاری که دل را مشغول می کند یعنی همان وساوس نفسانی : 1️⃣- آن افکاری که محرک آدم هست به یک عمل، یعنی باعث می شود یک انسان عملی را انجام بدهد که این هم بر دو قسم هست، زیرا آن فعلی که آدم را به حرکت در می آورد دو قسمت است؛ یا انسان را ترغیب می کند به فعل خیر یا به فعل شر. 2️⃣- دسته دوم از افکار، آن افکاری که محرک بر فعلی نیست، بلکه فقط یک خیال هست و مجرد یک فکر و تصور در ذهن ماست. یک فکرهایی در ذهن ما می آید فقط در حیطه فکر و تصور هست عملی نمی شود، اگر چه به واسطه ی آنها اگر فکر، فکر خوبی باشد نفس انسان یک صفایی پیدا می کند، اگر فکر بدی باشد نفس انسان یک کدورتی پیدا می کند. 👈شنیدید که فکر خیر را خدا برایش ثواب می نویسد. شما یک فکر خیر به ذهنت بیاید خدا برایش ثواب می نویسد و بر عکسش یعنی اگر فکر بد به ذهن ما بیاید نعوذبالله فکرهای بد و گناهی که نمی شود به زبان آورد، خدا گناه را نمی نویسد اما کدورت دل را می آورد. پس این افکاری هم که باعث عمل نمی شود ولی بر روی دل اثر می گذارد هم دو قسمت است، یا فکر خیر یا فکر شر. 📌اینها کلیاتی بود از دو نوع وساوس که به ذهن ما می رسد که هر کدام بر دو قسمت بود. ملا احمد نراقی می گوید؛ آن خواطر نفسانی و خیالاتی که به ذهن من و شما می آید خیر هست، حالا چه موجب عمل می شود و چه موجب عمل نمی شود ولی خیر است به اینها در علم اخلاق الهام می گویند، اما به آن شرها وسوسه می گویند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (8) 🎤استاد احسان عبادی 58 💠☀️💠☀️💠☀️💠 __________________ https://eitaa.com/zandahlm1357
✨﷽✨ ✅اسامی و القاب امام زمان(عج) ✍يكى از القاب مشهور امام زمان - كه مسلمانان، منجى موعود را به اين عنوان مى شناسند - «مهدى» است. مهدى به معناى هدايت يافته و هدايت گر است ؛ در واقع او تجلّى واقعى «هدايت و راهنمايى» انسان ها در مهم ترين برهه از تاريخ بشرى است. آن حضرت، همه انسان ها را به اوج كمال و تعالى رسانده و از غرقاب ضلالت و فساد نجات خواهد داد. در روايتى آمده است : «انّما سمّى القائِمُ مَهدِيا لأنّه يهدى الى اَمر مضلول عنه...»[8] ؛ «... قائم را بدان جهت مهدى گويند كه مردم را به امرى كه گم كرده اند، هدايت مى كند». امام صادق (علیه السلام)  نيز فرموده است : «لأنّه يهدى الى كُلِّ امر خَفى»[9] ؛ «به جهت اينكه به تمامى امور پنهان هدايت مى شود». بر اين اساس مهدى «من هداه الله» است ؛ كسى كه خدا او را هدايت كرده است. مهدى همان راه مستقيم الهى و كمال معنويت و انسانيت است. او در اوج هدايت و راهيابى قرار دارد ؛ بنابراين مى تواند همگان را به قله رستگارى و ايمان رهنمون شود ؛ چنان كه پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله)  به حضرت على (علیه السلام)  فرمود : «لقب مهدى بر او گذاشته شده ؛ چون او مردم را به سوى خداوند هدايت مى كند»[10]. 📗پی نوشت: [8]. بحار الانوار، ج 51، ص 30. [9]. كتاب الغيبة، ص 471 ؛ الغيبة النعمانى، [10]. بحار الانوار، ج 51، ص 165. 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ . https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هر روز با امام رضا .......: @zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
🌴ڪــلام‌شهـــید 🌹شهــید مصطــفی چمــران: کسانیکہ فکر مےکنند، باید گوشه‌ای،، بخوابند تا امام_زمان (عج) ظهـور،،، بفرمایـد و جهان را از عـدل و قسـط پر ڪند، سخت در اشتباهنـد. مردم ما باید،، بیشتـر بڪوشند، بیشتـر مبـارزه ڪنند، و این تحول و تڪامل نفسے را هر چہ،،، سریعتر در روح و قلب خـود ایجـاد نماینـد ، تا باعث تسـریع در ظهـور حضرت شوند... اگر جوانــان ما در اعتقـادشان بہ خـود،، بقبولانند امام_زمان (عج) در میان آنها،، زندگی می‌ڪند و شاهد اعمالشان است، رفتار و زندگی و فداڪاری و مرگ و،،، حیات آنان تغییر کیفی پیدا می‌کند و چہ بسا جهش بزرگے درحرکت تکاملی،،، جوانان ما بسوے مدینہ فاضلہ ایجاد شود... https://eitaa.com/zandahlm1357
✨حضرت محمد (ص) :✨ 💕 قرآن ( برای بشر ) راهنمائی است از گمراهی 💕و نشان دهنده است از نابینایی 💕و موجب گذشت از لغزش است 💕نوری است ( رهاننده ) از تاریکی 💕 و روشن کننده حوادث و بدعتها است 💕و نگاهدارنده از هلاکت و ارشاد کننده در گمراهی و سرگردانی استِ 💕 و بیان کننده فتنه ها است و رساننده ( انسان ) از دنیا به سوی ( سعادت ) آخرت است 💕 و کمال دین شما در آنست و هیچکس از قرآن رو گردان نشد مگر اینکه به سوی دوزخ رفت. اصول کافی جلد 4 کتاب فضل القرآن حدیث 8 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ⭕️ اشاره‌ی به مردم ایران (سرزمین فارس) 💢 بستر فتح بیت‌المقدس و پیروزی آخرالزمانی حق علیه باطل است! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• .......: @zandahlm1357
⁉️نظر قرآن در مورد چگونه انتخاب کردن چیست؟؟ 🔹خداوند در آیات مختلف که شانیت افراد و بیان برتریهای مختلف را بیان میکند شاخصه های انتخاب اصلح و اصح را بیان میکند 🍃🌷🍃 انما ولیکم الله ورسوله و الذین آمنوا .... 🔹 این آیه تا به اینجا یک محدوده ای را برای انتخاب سرپرستان و زمامداران امور مسلمین بیان میکند ...قبل ازبیان خاص از ولی ... 👈 یعنی ایمان داشتن بمعنای واقعی آن و مومن بودن یک شرط برای انتخاب شونده است . 🍃🌷🍃 محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار ، رحماء بینهم ... 🔹 انانکه قرار است در طول مسند زمامداری بعداز نبی تکیه زنند باید در مقابل کفار شداد غلاظ باشند و در برابر مومنان رئوف و رحیم .. ⛔️ نه مانند عده ای از منتخبین ناصالح که آنقدر که به تعامل با کفار و بیگانگان اهمیت میدهند و پایبند هستند که منافع مستضعفین و مومنان برایشان خارج از محدوده ی فکرشان میشود 👈و انقدر در این نرمش های به اصطلاح قهرمانانه ی خود با کفار جهد دارند که به مذلت سلفی حقارت میرسند ... 🍃🌷🍃 ان الله یعمرکم ان تعدوا الامانت الی اهلها .واذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل ان الله نعما یعظکم به ان الله کان سمیعا بصیرا .. 🔹 در این آیه خداوند بیان جامعی برای انتخاب کننده و انتخاب شونده را جمع کرده است . 👈 خداوند امر میکند که امانت را به اهلش برگردانید . 👈 یعنی افراد منتخب باید اهلیت این منصب ومسوولیت را که در واقع یک امانت بزرگ وخطیر است داشته باشند . ⁉️ آیا منتخب تخصص لازم را دارد ؟ ⁉️ آیا منتخب امانت دار درستی برای این موقعیت هست ؟؟ ⁉️ آیا منتخب توان دریافت و حفظ و به منزل رساندن این امانت را دارد ؟؟ ⁉️ آیا منتخب اصلا امین هست و خیانت در این امانت نمیکند ؟؟ 🔹 از طرف دیگر امر قران متوجه انتخاب کننده هم هست 👈 امر میکند که اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل . 👈 زمانیکه رای دهنده در مقام تصمیم و انتخاب قرار میگیرد باید عدل کافی را دارا بوده و رعایت کند . 👈 انتخاب با ملاکهای غیر واقعی مثل منافع شخصی و قومی قبیله ای و وعده های کذایی قطعا انتخاب صالحی نخواهد بود و اصلح را انتخاب نخواهد کرد 👈 وقطعا رای دهنده مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. ✍سرداری .......: @zandahlm1357
🍃محبت و زیارت اهلبیت (علیهم السلام) 🍃 🔰امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «از مواردی که به زیارت زائرم می‌آیم شب اول قبرست. » 💬پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «محبت به من و اهلبیتم در هفت موقف بسیار هولناک، نجات بخش است: 1⃣هنگام مرگ و حضور فرشته مامور قبض روح. 2⃣هنگام بازجویی در برابر فرشتگان مسئول برزخ در شب اول قبر. 3⃣هنگام زنده شدن مردگان در قیامت. 4⃣هنگام باز شدن پرونده عمل در برابر انسان در قیامت و یا زمانی که پرونده عمل هر شخصی را به دستش می‌دهند. 5⃣هنگام حساب و حضور در دادگاه عدل الهی. 6⃣هنگام سنجش افکار و اعمال انسان با معیارهای حق و الگوهایی که در آن روز است. 7⃣هنگام عبور از صراط و پلی که بر روی دوزخ نهاده شده است. » 📗بحار، ج ۷، ص ۲۴۷. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕سخنان « » -از علمای بزرگ معاصر اهل‌سنّت مصر- درباره و و استغاثه 🔻با استناد به روایت توسل « بن الخطاب» به عبّاس عموی پیامبر -صلّی الله علیه وآله وسلم- در «کتاب » 🔴 + پاسخگویی به شبهات موجود درباره این روایت https://eitaa.com/zandahlm1357
سه دقيقه در قيامت 09.mp3
23.23M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه نهم 📅98/10/06 ع
سه دقيقه در قيامت 10.mp3
15.91M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه دهم 📅98/10/13 ع
.......: ✨﷽✨ 💭وضعیت گناهان در قیامت ✍حضرت علی (ع) در فرمایشی مهم گناهان را به سه دسته کلی تقسیم کرده‌اند: ✅ گناهان سه دسته‌ هستند: 1⃣گناهانی که بخشیده می‌شوند 2⃣گناهانی که بخشینده نمی‌شوند 3⃣گناهانی‌ که‌ برای‌ مرتکبین‌ آنها، هم‌ امید عفو داریم‌ و هم‌ نگران‌ عذاب‌ هستیم‌. 👈امّا گناه‌ مغفور، گناهی‌ است‌ که‌ خداوند بر اثر آن‌ بنده‌اش‌ را در دنیا عذاب‌ داده‌ است‌؛ و خداوند بزرگوارتر است‌ از آنکه‌ بندۀ‌ خود را دوبار عذاب‌ کند. 👈و امّا گناه‌ غیر مغفور، ستمی‌ است‌ که‌ بندگان‌ خدا بعضی‌ به‌ بعض‌ دگر می‌نمایند. خداوند‌ چون‌ برای‌ خلائق‌ ظاهر شود سوگندی‌ بزرگ‌ بر خویشتن‌ یاد کرده‌ است‌ و گفته‌ است‌: خداوند برای‌ بندگانش‌ قصاص‌ میکند، و حقّ بعضی‌ را از بعضی‌ دیگر می‌ستاند؛ بطوریکه‌ برای‌ هیچ‌ بنده‌ای‌ در نزد دیگری‌ تظلّم‌ و دادخواهی‌ باقی‌ نماند. و سپس‌ همه‌ را به‌ معرض‌ حساب‌ گسیل‌ می‌نماید 👈و اما گناه دسته سوم گناهی است که خدا آنرا بر مخلوقات پوشانده و به او توفیق توبه داده است و او از یک طرف از گناهش می‌ترسد و از طرف دیگر به رحمت خدایش امیدوار است، و حال ما هم اینچنین است که هم امید به رحمت خدا داریم و هم از عذاب او میترسیم 📚اصول الکافی، ج‏2، ص: 443 ‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ _____________ https://eitaa.com/zandahlm1357