eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست 👤.. بعد از این موارد حاج آقا مجتبی تهرانی یکسری مسائلی را
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌یکم 💠در ادامه مباحث مربوط به دعا که مطرح کردیم ... حاج آقا مجتبی تهرانی وارد بحث مقایسه می شوند آداب ابتدای دعا و انتهای دعا، اینها را بخواهیم در حالت مقایسه ای بحث بکنیم چطوری هست⁉️ 👤محمدبن مسلم آن راوی معروف، ثقه و موثق نقل می کند امام صادق (ع) فرمودند؛ «فِی كِتَابِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ..» در نوشته های امیرالمومنین (ع) این جملات بود، «إِنَّ الْمِدْحَةَ قَبْلَ الْمَسْأَلَةِ، فَإِذَا دَعَوْتَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ فَمَجِّدْهُ» مدح و ثنای الهی قبل از این حاجت هاست (پس یعنی اول دعا مدح و ثنا است، وقتی خواستی چیزی از خدا بخواهی ابتدا خدا✨ را تمجید کن حمد کن). 💭«قُلْتُ كَيْفَ أُمَجِّدُهُ..» من چطور خدا را حمد کنم❓حضرت فرمودند اینطور بگو؛ «يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَیَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ يَا فَعَّالًا لِمَا يُرِيدُ يَا مَنْ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ يَا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى». کتاب ″کافی، ج2، ص484″. 🔰اینها همه جنبه های اثباتی دارد، یعنی اول دعا که می خواهی وارد بشوی موارد اثباتی راجع به خدا بگو، یعنی چیزهایی که در خدا وجود دارد‌ و تو اینها را می گویی تا اثبات بکنی که خدا✨ اینها را دارد. البته خدا نیازی به اثبات من و ‌تو ندارد!! ولی می خواهیم به خدا نشان بدهیم که من می دانم تو ‌رحمانی، من می دانم تو‌ رحیمی 🌺، من می دانم تو خوبی، من می‌دانم تو‌ از رگ گردن به من نزدیکتری، هر کاری از دست تو ‌برمی آید. 👌پس می بینیم اول دعا موارد اثباتی است. همه این موارد بر همان مباحث عقلی است که در بحث های اوایل مطرح کردیم که تا تشخیص ندهیم خدا همه کاره هست نمی توانیم به سمتش برویم و اگر وجود ما این قضیه پر نشده باشد که خدا همه کاره هست و غیر او‌ هیچ کاره، نمی‌توانیم در دعاهایمان موفق باشیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (52) 🎤استاد احسان عبادی 201 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ________________
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه بیست وسوم3⃣2⃣ (قسمت دوم) ☀️حرکت خورشید و ماه در فلک خودشان آیات بیان شده در قسمت قبل ↪هم به صورت تفکیک شده، بر حرکت خورشید به دور زمین دلالت ندارد. آيه اول:👇 ✨«أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِی النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِی إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى وَأَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ» (لقمان،۲۹)✨ آيا نديده ای كه خدا شب را در روز و روز را در شب درمی آورد و آفتاب و ماه را تسخیر كرده است هر يك تا زمان معینی در حركت اند و خدا به آنچه می كنید آگاه است. دو ✌️قسمت از اين آيه مورد بحث است. 💠جمله✨يُولِجُ اللَّيْلَ فِی النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّيْلِ✨ اينكه مراد از اين جمله، اشاره تغییر تدريجى محسوسى باشد، كه در شب و روز ✨در طول سال مشاهده می‌شود؛ و اين با میل محور زمین و حركت انتقالى آن به دور خورشید امكان پذير است. 💠جمله ✨سَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِی إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى✨ مقصود از تسخیر ماه و خورشید، آن است كه آنها را در خدمت منافع بشر👥، قرار داده است. تا انسان از نور و حرارت و آثار ديگر آنها بهره ببرد. 👈تعبیر «أَجَلٍ مُسَمًّى» اشاره به آن است كه نظام حركتى منظومه ى شمسى، از جمله ماه 🌙و خورشید، جاودانى نیست و روزى با تمام شدن ذخاير خورشید اين نظم و حركت به پايان می‌رسد❌ و خداست كه اين امور را تدبیر می كند و براى حركت هر كدام زمان بندى خاصى مشخص ساخته است.😊 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۱۶۹ 🖇ادامه دارد ... ۵۲
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
💠 دستورالعمل‌های امام رضا(ع) برای زندگی سعادتمند https://eitaa.com/zandahlm1357
29.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁 از امام رضا چی می خوای؟ یه خونه؟ یه همسر؟ یه بچه؟ شغل و .... ✨ اینا خوبه... اما از امام رضا می تونی، یه چیز خیلی عظیم برای دنیات، بگیریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
🌹 *شهید علی تجلائی* شهید علی تجلائی در تاریخ ۱۳۳۸/۵/۵ در تبریز چشم به جهان گشود. شهید علی تجلائی در دوران دبیرستان توسط ساواک احضار شد، چرا که از امضای برگه عضویت حزب رستاخیز امتناع ورزیده بود. دیپلم خود را در رشته ریاضی گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمد و یک دوره آموزش نظامی ۱۵ روزه زیر نظر “محسن چریک” گذراند و پس از مدتی در پادگان سید‌الشهدا(ع) به عنوان مربی آموزشی مشغول به کار شد. پس از مدتی به کردستان رفت و به مبارزه با ضد انقلاب منطقه پرداخت. بعد از آن مأموریت یافت به اتفاق چند تن راهی افغانستان شود. در افغانستان حدود ۳۰۰ نفر از مجاهدین افغانی که اغلب سطح علمی بالایی داشتند زیر نظر “تجلایی” آموزش دیدند و پس از ۴ ماه به ایران بازگشتند، چرا که جنگ ایران و عراق آغاز شده بود. “تجلایی” بلافاصله پس از ورود به ایران راهی جبهه‌های جنوب شد و در نبردهای “دهلاویه” شرکت جست و پس از آن در حماسه سوسنگرد حضور فعالی داشت و جراحات بسیاری بر وی وارد شد. ابتدا در جبهه‌های نبرد “پیرانشهر” مسئول عملیات بود و پس از آن در عملیات “فتح‌المبین” در فروردین ۱۳۶۱ با سمت فرماندهی گردان‌های آیت‌الله مدنی و آیت‌الله قاضی طباطبایی شرکت جست. “تجلایی” در یک عملیات ایذایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد ولی با آنکه زخمش کاری بود تا اتمام مدت مأموریت گردان در منطقه ماند. در عملیات “بیت‌المقدس” با سمت جانشین تیپ عاشورا شرکت جست. در طی این عملیات “علی تجلایی” خاکریزی طراحی کرد که به هنگام یورش دشمن مانع از پیشروی آن می‌شد. بعد از عملیات “بیت‌المقدس”، عملیات “رمضان” شروع شد و تیپ عاشورا مأموریت خود را به شایستگی در منطقه پاسگاه “زید” به انجام رساند. بعد از آن در تیرماه ۱۳۶۱ مأموریت یافت که در اجرای مرحله دیگر از این عملیات در “شلمچه” وارد عمل شود. “علی تجلایی” صبحدم روز ۲۹ بهمن ۱۳۶۳ عازم جبهه شد. تجلایی با سمت جانشین قرارگاه “ظفر” قبل از عملیات “بدر” به یکی از همرزمانش گفت که دیگر نمی‌خواهد پشت بی‌سیم بنشیند و می‌خواهد همچون یک بسیجی گمنام در عملیات شرکت کند. او همچون یک بسیجی گمنام همراه سایر بسیجیان راهی خط مقدم شد. از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گروهی را فرستاده بودند تا هر طور شده او را پیدا کنند و برگردانند اما او را نیافتند. “تجلایی” بی‌امان می‌جنگید و پیشاپیش همه بود. سرانجام ناگهان تیری به قلبش اصابت کرد و به شهادت رسید. او در سن ۲۴ سالگی در تاریخ ۱۳۶۳/۱۱/۲۹ و در روستای القرنه به مقام والای شهادت رسید.
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 وقت است تا برگ سفر بر باره بندیم دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم گاه سفر آمد ؛ نه هنگام درنگ است چاووش می گوید که ما را وقت تنگ است گاه ِ سفر شد ، باره بر دامن برانیم تا بوسه گاهِ وادیِ ایمن برانیم وادی پر از فرعونیان و قبطیان است موسی جلودار است و نیل اندر میان است از هر کران بانگ رحیل آید به گوشم بانگ از جرس برخاست وای ِ من خموشم دریادلان راه سفر در پیش دارند پا در رکاب ِ راهوار خویش دارند گاه سفر آمد برادر ! گام بردار ! چشم از هوس از خُرد از آرام بردار ! گاه سفر آمد برادر ! ره دراز است پروا مکن بشتاب ! همّت چاره ساز است ره توشه باید عقل را در کار بندیم دل بر خدا ، آنگه به رفتن باره بندیم ره توشه باید شب را در دل نشانیم وادی به وادی باره تا بر دل نشانیم باید خطر کردن ، سفر کردن ، رسیدن ننگ است از میدان ، رمیدن ، آرمیدن تنگ است ما را خانه ، تنگ است ای برادر ! بر جای ما بیگانه ، ننگ است ای برادر ! فرمان رسید : این خانه از دشمن بگیرید! تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید! یعنی کلیم ، آهنگِ جان سامری کرد ای یاوران ! باید ولی را یاوری کرد گر صد حرامی ، صد خطر در پیش داریم حکم جلودار است سر در پیش داریم حکم جلودار است بر هامون بتازیم هامون اگر دریا شود از خون بتازیم از دشت و دریا در طلب باید گذشتن بیگاه و گاه و روز و شب باید گذشتن گر صد حرامی ، صد خطر در پیش داریم حکم جلودار است سر در پیش داریم فرض است فرمان بردن از حکم جلودار گر تیغ بارد ، گو ببارد نیست دشوار جانان من برخیز! بر جولان برانیم زانجا به جولان تا خط لبنان برانیم آنجا که جولانگاه اولاد یهوداست آنجا که قربانگاهِ زعتر ، صور ، صیداست آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد جانان من ! اندوه کشت ما را بشکست داغ دیر یاسین پشت ما را جانان من ! برخیز باید بر جبل راند حکم است باید باره تا دشت امل راند باید به مژگان رُفت گَرد از طور سینین باید به سینه رَفت زین جا تا باید به سر زی سفر کرد باید به راه دوست ، تَرک جان و سر کرد جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش آنک امام ما علم بگرفته بر دوش تکبیر زن ، لبیک گو ، بنشین به رهوار مقصد دیار ، همپای جلودار ... 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 https://eitaa.com/zandahlm1357