eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠میخواین بدونین کی اصلح هست برای رای آوردن؟ یکی از راههای شناخت کاندیدای اصلح اینه که پاکدست باشه،لابد میگین چطور میشه فهمید این کاندیدا پاکدسته یا نیست؟! خب اول نگاه کنید چی سوار میشه ؟ کجا میشینه؟ کیا حمایتش میکنن؟ چقدر خرج میکنه؟ اگه دیدین ماشینش اعیونی هست و خونه اش توی منطقه مرفه نشینه و یک مشت ثروتمند و مرفه بی درد و افراد مساله دار اطرافش میپلکن و ازش حمایت میکنن و توی انتخابات داره حسابی ول خرجی میکنه و تبلیغات!!!!... بدون هیچ شک و تردیدی بدونید این کاندیدا آدم مفسدی هست که اگه رای بیاره فاتحه کشور رو میخونه👌👌 دور این آدم رو با ماژیک قرمز خط بکشین، روزی ۵ بار هم لعنش کنید،شبی یکبار هم براش شکلک در بیارین و صبح به صبح هم بهش بگین برو به جهندم😉 ✅برای با ما همراه شوید👇 🇮🇷 https://sapp.ir/joingroup/KOwcfFpBCixzgEJGabZID0No 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔍 وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا تَنْفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ... 🍃و از روزی پروا كنید كه نه كسی از كسی عذابی را دفع می‌كند، و نه از كسی [در برابر گناهانش‌] عوضی می‌گیرند، و نه كسی را شفاعتی سود دهد، و نه [برای رهایی از آتش دوزخ‌] یاری می‌شوند. 📚 / آیه 123 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّمَاوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ - زمر 67 📖 آنان آن گونه که شایسته است خدا را نشناخته‌اند (این است که تو را به شرک می‌خوانند. خدا آن کسی است که) در روز قیامت سراسر کره‌ی زمین یکباره در مشت او قرار دارد و آسمانها با دست راست او در هم پیچیده می‌شود. خدا پاک و منزّه از شرک آنان (و دورِ دور از انبازهای ایشان و فراتر از اندیشه‌ی انسان) است. 📺 تلاوت زیبای آیه 67 سوره مبارکه زمر با صدای استاد عبدالباسط و تحت تاثیر قرار گرفتن و پاک کردن اشک استاد عبدالباسط
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ✍🏻داستانهایی از امام رضا (ع) 📚نشانه موی پیامبر صلی الله علیه و آله مردی از نوادگان انصار خدمت امام رضا علیه السلام رسید. جعبه ای نقره ای رنگ به امام داد و گفت: «آقا! هدیه ای برایتان آورده ام که مانند آن را هیچ کس نیاورده است». بعد در جعبه را باز کرد و چند رشته مو از آن بیرون آورد و گفت: «این هفت رشته مو از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله است.که از اجدادم به من رسیده است». حضرت رضا علیه السلام دست بردند و چهار رشته مو از هفت رشته را جدا کردند و فرمود: «فقط این چهار رشته، از موهای پیامبر است». مرد با تعجب و کمی دلخوری به امام نگاه کرد و چیزی نگفت. امام که فهمید مرد ناراحت شده است، آن سه رشته مو را روی آتش گرفت. هرسه رشته سوخت، اما به محض این که چهار رشته موی پیامبر صلی الله علیه و آله روی آتش قرار گرفت شروع به درخشیدن کرد و برقشان چهره مرد عرب را روشن کرد. 📚گنجینه معارف https://eitaa.com/zandahlm1357
نگاه لطف انیس النفوس ما را بس بهشت حضرت شمس الشموس ما را بس گدای قانعی ام من همین که اذن دهی بیا و خاک حرم را ببوس ما را بس https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 وارثین ملکوت: وصیت نامه شب وفات پیامبر ص امام صادق (ع) از پدرش امام باقر (ع) از پدرش امام زين العابدين (ع) از پدرش امام حسین (ع) از پدرش امير المومنين (ع) که فرمود : رسول خدا (ص) در شبى كه وفاتش در آن واقع شد ، به على (ع) فرمود : اى ابا الحسن، كاغذ و دواتى بياور و رسول الله (ص) وصيت خود را املاء فرمود تا این که بدين جا رسيد كه فرمود : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى هستند . پس تو يا على اوّلين دوازده امام مى باشى... و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به پسرم حسن بر وصول واگذار كن، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرم حسین شهید زکی مقتول واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی ذی الثفنات واگذار کند ، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد باقر واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش جعفر صادق واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش موسی کاظم واگذار کند ، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی رضا واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد ثقه تقی واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی ناصح واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش حسن فاضل واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد مستحفظ از آل محمد (ص) واگذار کند، پس از آنها دوازده امام هستند . سپس بعد از او دوازده مهدى مى باشند هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش مهدی اول واگذار کند ، براى او سه اسم است . يك اسمش مانند اسم من ، و اسم ديگرش اسم پدر من است، و آنها عبد الله و احمد هستند ، و نام سوم مهدى است. و او اولين مومنان است. الغیبة الطوسی ص 150 ح 111 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 ح 81 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 ح 6 – مختصر . غاية المرام ج 2 ص 241 . مختصر بصائر الدرجات ص 39 . إثبات الهداة ج 1 ص 549 ح 376 . الايقاظ من الهجعة ص 393 . العوالم عبدالله البحراني ج 3 ص 236 ح 227 . نوادر الاخبار الفیض الکاشاني ص 294 . مكاتيب الرسول الشيخ الميانجي ج 2 ص 96 . تاريخ ما بعد الظهور ص 641 و اما اصل وصيت در كتاب غيبة الطوسي چاپ سوم 1383 ، صفحه 150 و151 فصل روايات الخاصة في أنّ الائمة عليهم السلام اثنا عشر ، المصادر اولا الغيبة للطوسي صفحة 151 طبعة مؤسسة المعارف الاسلامية ، النجم الثاقب ج2 ص41 ، الشیخ الحرالعاملی فی إثبات الهداةج1 ص549 ح 376 ، الشیخ الحرالعاملی کتاب الايقاظ من الهجعة ص393 ، الشیخ حسن بن سليمان الحلي فی کتابه مختصرالبصائر ص 159 ، العلامه المجلسي فی بحارالانوار ج 53 ص 147 مختصرا وفی ج 36 ص 260 کاملا ، الشيخ عبدالله البحراني في کتابه العوالم ج 3 ص 236 ، غاية المرام ج 2 ص 241 ، السید هاشم البحرانی فی کتابه غاية المرام ج 1 ص 370 ، الانصاف ص 222 للسید هاشم البحراني ، نوادرالاخبارللفیض الکاشاني ص 294 ، كتاب مكاتيب الرسول للشيخ الميانجي ج2 ص96 ، مختصرمعجم احاديث الامام المهدي للشيخ الکوراني صفحة 301 ، بحار الأنوار ج 53 ص 147 ، الشیخ المیرزا النوری فی کتابه النجم الثاقب ج 2 ص 71 1 واشار بأن الوصية معتبرة السند وهذا نص ماذكره الشیخ المیرزا النوری قال : روى الشيخ الطوسي بسندٍ معتبر عن الامام الصادق (ع) خبرا ذكرت فيه بعض وصايا رسول الله (ص) لإميرالمؤمنين (ع) في الليلة التي كانت فيها وفاته . السید محمد محمد صادق الصدر فقد حقق سند الوصية وذکرها في کتابه تاريخ مابعدالظهور ص641 . مصدر فارسى : ترجمه حديث از كتاب مهدى موعود ج 2 صفحه 551 و 552 باب سى و چهارم : ذكر خلفاء حضرت مهدى (ع) واولاد او و احوالى كه بعد از آن حضرت واقع مى شود . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠این حدیث وصیتی که آوردند و زیرش ده تا منبع آورده اند، شما را گول نزند منبع این حدیث وصیتی که طرفدارهای احمدالحسن به آن استناد می کنند و کل ادعاهایشان پایه اساسی اش همین ادعا است. یک منبع بیشتر ندارد همان کتاب الغیبة شیخ طوسی، ص 150 (150 عربی البته) همین! منبعش فقط الغیبة شیخ طوسی است. بقیه کتاب های که آن پایین نوشته، منبع دادند همه از الغیبة شیخ طوسی گرفتند. پس یعنی این روایت یک منبع بیشتر ندارد. ✍🏻مثل اینکه یک استادی به یک نتیجه تحقیقاتی برسد، بعد من و شما و صد نفر دیگر در مقالات خودمان تحقیق آن استاد را بیاوریم. خُب، همه ی ما از تحقیق آن استاد گرفتیم، پس منبع یکی بیشتر نیست. این هم همین است منبع فقط کتاب الغیبة شیخ طوسی است. پس تعدد منابع را شما فکر نکنید حتما متواتر است!! 💠نکته بعدی؛ از لحاظ سندیت حدیث است. که در سند این حدیث دو، سه نفر هستند که اصلا مجهول هستند هیچ اسمی در کتب روایی ندارند.. عقل سالم هم می پذیرد ما روایتی که از یک شخص مجهول نقل شده را نپذیریم. حالا این ها بحث سندیش را هیچ کدام را کار ندارم. 👈🏻برویم روی محتوی حدیث! در اول حدیث که این ها نیاورده اند، مکاری کردند و اول حدیث را نیاوردند.. پیغمبر (ص) به حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ یا علی جان اسمی داری به نام مهدی که برای توست و این اسم فقط برای تو است و کسی دیگری نمی تواند اسم تو را داشته باشد. خُب، چه شد؟ ولی آخر حدیث می گوید اولین مهدیین اسمش مهدی است. ‼️پس اول حدیث با آخر حدیث تناقض دارد، اول حدیث ″پیغمبر (ص) به حضرت علی (ع) می گوید، اسم مهدی فقط برای تو است و برای کس دیگری نیست″! باز آخر حدیث می گوید ″اولین مهدیین اسمش مهدی است″ این تناقض است. 💠نکته بعدی؛ در تمام فرازهایی که پیغمبر (ص) می گوید بعد از من این وصیت به علی (ع) می رسد و علی (ع) به فرزندش، از او به فرزندش.. ابن.. ابن.. ابن.. تمام این ابن ها یعنی فرزندها ″فرزند بلا واسطه″ است. یعنی امام جواد (ع) فرزند مستقیم امام رضا (ع) بود. امام کاظم (ع) تسلیم می کند وصیت را به «ابنه» پسرش امام رضا (ع)، امام رضا (ع) فرزند مستقیم امام کاظم (ع) بود، با واسطه که نبود، نوه اش که نبود! فرزند مستقیم. ↖️چه طوری است که همه این ابن ها یعنی فرزند مستقیم، یک دفعه این آخری یک مرتبه شد امام زمان (عج) به ابنه مهدی اول، فرزند چهارم امام زمان (عج)! چون این ها اعتقاد دارند احمدالحسن فرزند چهارم امام زمان (عج) است. یعنی با چهار واسطه به امام زمان (عج) می رسد فرزند مستقیم حضرت نیست! 👈🏻احمد فرزند اسماعیل، فکر کنم اسماعیل فرزند صالح، صالح فرزند سلمان، فکر کنم این طوری باشد آن هم فرزند مثلا امام زمان (عج)، چه طوری است ابن های قبلی همه فرزند مستقیم بود، این یکی یک مرتبه فرزند چهارم شد.. با کدام قرینه شما می گویید این فرزند چهارم است؟! همه ی ابن های قبلی در این حدیث که فرزند مستقیم است! چه طوری می گویید فرزند چهارم است؟ 💠بعد می گویند شما اگر حدیث وصیت پیغمبر (ص) را زیر سوال ببرید، پس پیغمبر (ص) حدیث وصیت دیگری از ایشان گفته نشده.. می گوییم چرا دارید دروغ می گویید؟ کتاب سلیم بن قیس هلالی همان کتاب اسرار آل محمد شاید بعضی هایتان شنیده باشید در بحث شیعه سنی عزیزان به آن استناد می کنند. 👈🏻در کتاب اسرار آل محمد که سلیم بن قیس هلالی این کتاب را نوشت، آنجا می آورد که پیغمبر (ص) در روز پنج شنبه وصیتی می خواست بنویسد.. این وصیتی که این ها استناد می کنند برای دوشنبه است، دوشنبه قبل پنج شنبه نه! دوشنبه شب وفات، یعنی پنج شنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه! ولی پیغمبر (ص) سه، چهار روز قبل از دوشنبه، روز پنج شنبه وصیتی می خواست بگوید و آنجا بود که گفت چیزی برای شما می نویسم که هرگز گمراه نمی شوید. این را پیغمبر (ص) برای حدیث وصیت روز پنج شنبه گفت. نه این شب دوشنبه ای که این ها به آن استناد می‌کنند. ⬇️⬇️⬇️
☝️🏻شما اگر کل متن حدیث وصیت شیخ طوسی را که این ها آورده اند را نگاه بکنید یک دانه مطلب راجع به اینکه پیغمبر (ص) گفته باشد، این حدیث را می نویسم که مایه هدایت شما باشد و اگر به آن هدایت شوید گمراه نمی شوید. در حدیث وصیت شیخ طوسی که شب دوشنبه هست! نیست.. برای حدیث سلیم بن قیس هلالی روز پنج شنبه است. خُب، حدیث وصیتی که در کتاب سلیم بن قیس هلالی است چه می گوید؟ آن را اگر کامل بخوانید صراحتا نوشته.. 👈🏻که پیغمبر (ص) گفتند؛ بعد از من وصیت به حضرت علی (ع) و... تا آخر سر که به امام زمان (عج) می رسد. دیگر هیچ اسمی از دوازده مهدی نیست. وصیت پیغمبر (ص) این است. شیخ مفید، علامه مجلسی و دیگر بزرگان صراحتا می گویند این حدیث وصیت کتاب شیخ طوسی خلاف قول مشهور است و قابل اعتماد نیست. (این جواب حلی بود) 💠یک نکته و جواب رد دیگر؛ (جواب نقضی) برفرض حدیث وصیتی است و وصیت شیخ طوسی حدیثش برفرض معتبر است و بر فرض امام زمان (عج) وصیت را به مهدی اول می دهد! برفرض! حالا سوال من این است چه کسی گفته مهدی اول همان احمدالحسن است!؟ چه کسی گفته این احمدالحسن است؟ احمدالحسن که ما بارها و بارها دروغ هایش را اثبات کردیم، مگر نه! در همین گروه بارها دروغ هایش را اثبات کردیم. ❌خُب، چه طور ممکن است یک آدم دروغگو وصی امام زمان (عج) بشود. برفرض این حدیث هم درست باشد با دروغ هایی که از احمدالحسن ما سراغ داریم امکان ندارد مراد احمدالحسن باشد. 📃اگر هم بگویند اولین کسی که به این حدیث وصیت استناد کرد خود احمد الحسن بود.. می گوییم این هم دروغ است!! چون جناب علیرضا پیغان قبل از احمدالحسن به این حدیث استناد کردند. پس این حرفشان هم غلط از آب درمی آمد، پس اولا؛ وصیت اشکال دارد که ما اشتباهاتش را گفتیم. پیغمبر حدیث وصیتی در کتاب سلیم بن قیس دارد که اسمی از دوازده مهدی نمی آورد. 💠اصلا یک چیز دیگر! عید غدیر، روز غدیر خدا در قرآن به پیغمبر (ص) چه می گوید؟ می گوید ابلاغ کن ولایت علی را.. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ..» [67/مائده] اگر ابلاغ نکنی رسالت خودت را انجام ندادی! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد. خطبه غدیر هست دیگر! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد؟ نه تمام شد و رفت! به این اهمیت اگر بود پیغمبر (ص) باید می گفت.. 👈🏻پس حدیث وصیت سلیم بن قیس هیچ اسمی از دوازده مهدی نیامده. برفرض هم دوازده مهدی صحت داشته باشد احمد الحسن یقینا نخواهد بود! چون فردی دروغگو و کذاب و منحرف است که بارها دروغ هایش را اثبات کردیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✨💐امام زمان(علیه السلام) می فرمایند💐✨ 📜همانا، من، امان و مایه ى ایمنى براى اهل زمینم؛ همان گونه که ستاره ها، سبب ایمنى اهل آسمان اند. 📚[کمال الدین، ج2، ص485] •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: ‍ 💠شہیدانہ💠 🌀آهنگران میخوند : یاد شبهایی که بسیجی میشدیم🙂 شمع شبهای دوعیجی میشدیم..... این مصرع آخر میدونین یعنی چی.... ؟؟؟؟🤔 عراق تو منطقه دوعیجی بمب فسفری مینداخت فسفر با اکسیژن هوا سریع ترکیب میشه و شعله ور میشه 😱 بچه بسیجی ها زیر بمب های فسفری گیر میکردن و فسفر به تن این بچه ها میچسبید و با هیچ وسیله‌ای خاموش نمیشد و آنها میسوختن ...😭🥀 میسوختن... میسوختن .... و صبح باد ، خاکستر این بچه ها رو با خودش میبرد......🥀 کی فهمید ؟؟؟؟ کی دلش سوخت ؟؟؟؟؟😔😢 کی میدونه کی سوخت !!!!! کی میدونه چرا داد نزدن و سوختن. . . !!!😭 https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه ✡ برده داری نوین 👤 ▫️ما بردگانی به ظاهر آزاد اما در قفس فرقه ای شیطانی https://eitaa.com/zandahlm1357
داستان ضرب المثل «نمک گیر شدن» وقتی کسی به شخصی یا اشخاصی مدیون میشود یابدلیل محبتی که دیده، نمیخواهد کار ناشایستی درحق آنها بکند، این ضرب المثل را بکار می برد و می گوید: من نمک گیرشان هستم. درزمان قدیم، قوانین خاصی دربارهٔ جوانمردی وجود داشت و به خصوص، احترام و پایبندی عیاران نسبت به قوانین جوانمردانه بیشتر بود.عیاران کسانی بودندکه خودشان را مدافع حقوق مردم ضعیف میدانستند واز ثروتمندان می دزدیدند و به فقرا می دادند. یکی ازمشهورترین ماجراهای نمک گیرشدن، مربوط به یعقوب لیث صفاری است که ازعیاران معروفی است که به حکومت رسید و درمقابله با خلفای عباسی، سلسلهٔ صفاریان را تأسیس کرد. در ابتدا؛ یعقوب که تحمل رنج و بدبختی مردم را نداشت، تصمیم گرفت که همراه برادران و دوستانش یک گروه عیاری تشکیل دهد.او که مرد باهوشی بود، خیلی زود گروه بزرگتری ساخت و بین مردم؛ مشهور شد. یک روز به یعقوب خبر دادند که درهم بن حسین حاكم شهرخزانه ی بزرگی دارد و جواهرات گرانبهایی رادرآن نگهداری می کند. عیاران تصمیم گرفتند که شبانه به خزانه ی درهم بن حسین دستبرد بزنند. اول چندنفر رفتند و موقعیت خانه ی درهم را بررسی کردند وپس ازآنکه ازمکان خزانه مطلع شدند، وسایلشان را برداشتند و شبانه راه افتادند. آنها آهسته ازدیوار بالا رفتند و بعد با احتیاط، دیوارخزانه راسوراخ کردندوداخل شدند.با وارد شدن به خزانه، نفس همه ی آنها بندآمد. جواهرات رنگارنگ،زیر نورچرا غهایی که همراه برده بودند، مثل ستاره می درخشیدند. با اشاره ی یعقوب، عیاران باعجله جواهرات را جمع کردند و داخل کیسه های شان ریختند. یعقوب که گوشه ای ایستاده بودوبه کارعیاران نظارت می کرد، یکدفعه چشمش به سنگ درخشانی افتاد. سنگ را بلند کرد و زیر نور چراغ، به آن نگاه کرد. سنگ می درخشید ولی شبیه جواهرات دیگر نبود. سنگ را به دهانش گذاشت تا سختی آن را امتحان کند؛ ولی ناگهان سنگ را انداخت و به عیاران گفت: هرچه برداشته اید، دوباره سر جایش بگذارید.عیاران با تعجب به یعقوب نگاه کردند. اصلا نمی توانستند بفهمند که چه اتفاقی افتاده است. یکی ازعیاران پرسید: چرا باید پس ازاین همه زحمت و خطر، جواهرات را نبریم؟ یعقوب با ناراحتی به سنگ نمک اشاره کرد و گفت: این سنگ درخشان، سنگ نمک است. من به خیال اینکه جواهر است، آن را در دهان گذاشتم تا سختی اش را امتحان کنم. صدای آه عیاران بلند شد. یعقوب گفت: متوجه شدید؟ من نمک گیر شده ام. حالا که نمک درهم بن حسین را خورده ام، نمی توانم به مال او خیانت کنم!عیاران که خودشان به قانون عیاری نمک خوردن و نمک گیرشدن؛ اعتقاد داشتند، بدون پرسشی دیگر، کیسه هایشان را خالی کردندوازهمان راهی که آمده بودند، بازگشتند روز بعد، به درهم بن حسین خبردادندکه دزد وارد خزانه اش شده است. درهم باعجله به محل خزانه رفت. مسئول خزانه جلو دوید و گفت: قربان نگاه کنید!دیوار خزانه را سواخ کرده وازآنجا واردشده اند.درهم بن حسین با وحشت گفت:لابدتمام جواهرات رادزدیده اند خزانه دار گفت: نه قربان! اتفاق عجیبی افتاده است! جواهرات راجابه جاکرده اندولی هیچی نبرده اند! درهم با تعجب پرسید: هیچی! عجب حکایت عجیبی است!نزدیک غروب؛ یکی از یاران لیث به مخفیگاه عیاران رفت و گفت: خبر سرقت دیشب، همه جا پیچیده است. درهم بن حسین هم اعلام کرده است که به دزدی که دیشب وارد خزانه اش شده است، امان می دهد؛ به شرط آن که بگوید چرا واردخزانه شده ولی چیزی نبرده است. یعقوب لیث، آن شب تا صبح فکر کرد و عاقبت تصمیم گرفت که به دیدن درهم برود. درهم بن حسین در خانه اش نشسته بود که به او خبردادند که مردی آمده است و ادعا می کند که عیار است. درهم بلافاصله دستور داد که او را به داخل، راهنمایی کنند. یعقوب با احتیاط جلو رفت و گفت: من به خاطر قول شما که امان داده اید، به اینجا آمده ام.درهم بن حسین لبخندی زد وگفت: بله!چون می خواستم بدانم که علت اتفاق عجیب دیشب چیست! چرابه خودتان زحمت دادید و وارد خزانه شدیدولی چیزی نبردید؟یعقوب مستقیم به چشمان درهم نگاه کرد و گفت: چون نمک گیر شدم! در خزانه ی شما سنگ نمکی بود که من به اشتباه؛ به آن زبانزدم. درهم بن حسین با تعجب گفت: همین! یعقوب با ملامت به او نگاه کرد و گفت: برای ما نمک گیر شدن، مسئله ی مهمی است..ما اگر نان و نمک کسی را بخوریم، نمک گیرش می شویم و در حق او؛ خیانت نمی کنیم. درهم باحیرت به سخنان یعقوب لیث صفاری گوش کردو بعد باتحسین او را که می رفت، نگاه کرد. اما این پایان ارتباط یعقوب ودرهم نبود. وقتی درهم به حکومت سیستان رسید، فرماندهی سپاهش را به یعقوب لیث سپرد و به این ترتیب،راه رسیدن یعقوب به حکومت، هموار شد. https://eitaa.com/zandahlm1357