eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 خدای تو، همون خدای ابراهیمه، پس اگه تو آتیش مشکلات افتادی فراموشش نکن و بهش امید داشته باش حتما نجاتت میده 📖 برگرفته از آیه ۶۹ سوره‌الانبیا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: به روايت مسعودى و مقريزى، ابراهيم بن مهاجر بجلى، يكى از هواخواهان عباسيان، درباره امراى بنى اميّه شعرى سروده كه مى گويد: « اى مردم گوش فرا دهيد كه چه مى گويم چيز بسيار شگفت انگيزى به شما خبر مى دهم شگفتا از اولاد عبد شمس كه براى مردم ابواب دروغ را گشودند به گمانشان كه خود وارث احمد بودند اما نه عباس نه عبدالمطلّب آنان دروغ مى گفتند و ما به خدا نمى دانستيم كه هر كه خويشاوند است ميراث هم از آنِ اوست. « كميت » نيز درباره ادعاى بنى اميّه چنين سروده: و گفتند ما از پدر و مادر خود ارث برده ايم در حالى كه پدر و مادرشان خود چنين ارثى را هرگز نبرده بودند. » سپس نوبت عبّاسيان رسيد. آنها نيز نغمه همين ادّعا را ساز كردند. در اين باره ما نصوصى ذكر كرده و باز هم ذكر خواهيم كرد. حتى اگر نگوييم همه ولى لااقل بيشتر كسانى كه مدّعى خلافت بودند و بر بنى اميّه يا بنى عبّاس مى شوريدند، همين گونه مدّعى خويشاوندى با پيغمبر مى شدند. خلاصه خويشاوندى نَسَبى با پيغمبر اسلام نقش مهمّى در خلافت اسلامى بازى مى كرد. مردم نيز به علت جهل يا عدم آگاهى لازم از محتواى اسلام، مى پذيرفتند كه مجرّد خويشاوندى كافى براى حقّانيت در خلافت است. شايد هم علّت اين اشتباه، آيات و احاديث نبوى بسيارى بود كه مردم را به دوستى و محبّت و پيوستگى با اهل بيت توصيه كرده بودند از اين بدفهمى توده، رياست طلبان بهره بردارى كردند و اين انديشه غلط را در ذهن مردم تثبيت نمودند. اما حقيقت امر غير از آن بود كه اينان مى پنداشتند. چه مقام خلافت در اسلام بر مدار خويشاوندى نمى گردد، بلكه براساس شايستگى، لياقت و استعداد ذاتى جهت رهبرى صحيح امّت است، درست همان گونه كه پيامبر خود به اين مقام رسيده بود. بر اين مطلب متون قرآنى و احاديث پيغمبر در شأن خليفه بعد از وى دلالت دارند. پيغمبر هرگز خويشاوندى را به عنوان ملاك شايستگى براى خلافت ذكر نكرده است. روشن است كه براى تعيين شخص لايق و شايسته رهبرى بايد به خداو پيامبرش مراجعه كنيم، زيرا مردم خود عاجزند كه به بطن امور آنچنان كه بايسته است پى ببرند و عمق غرايز و نفسانيّات اشخاص را دقيقاً و بطور درست درك كنند و مطمئن شوند كه حتى در آينده در نهاد خليفه تغيير و دگرگونى رخ نخواهد داد. از اين رو پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم شخص خليفه را عملاً تعيين كرد آن هم به طرق گوناگونى، خواه به گفتار (با تصريح، كنايه، اشاره، توصيف و غيره) و خواه به عمل، مثلاً او را بر مديريّت مدينه يا بر رأس هر نبردى كه خود حضور نمى يافت مى گمارد و هرگز كسى را بر او امير قرار نداد. اين عقيده شيعه است؛ امامانشان نيز در مسأله خلافت بر همين نظر بودند، و در اين باره سخنان بسيار و سرشار از دلالت بر اين مطلب پرداخته اند به طورى كه ديگر جاى هيچ گونه اشتباه و توهّمى باقى نمانده است. از باب مثال، به سخنان حضرت على در شرح النّهج معتزلى (جلد ۶، ص ۱۲) مراجعه كنيد كه از اين مقوله سخن آنچنان بسيار است كه جمع آورى همه آنها بسى دشوار مى نمايد. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: بدون عينك جناب آقاي حاج محمد حسن ايمانيه نقل كرد در ماه رجب ۹۴ مشهد مقدس رضوي (ع) مشرف شده پس از مراجعت نقل نمودند. جمعيت زوار بطوري بود كه تشرف بحرم مطهر سخت و دشوار بود روزي با زحمت و مشقت وارد حرم مطهر شدم كتاب مفاتيح را باز كردم دست در جيب نمودم تا عينك را بيرون بياورم چون چند سال است بدون عينك نمي توانم خط بخوانم ديدم عينك را فراموش كرده‌ام همراه بياورم سخت ناراحت و شكسته خاطر شدم كه بچه زحمتي بحرم مشرف شدم و نمي توانم زيارت بخوانم. در همان حال چشمم به خطوط مفاتيح افتاد ديدم آنها را مي‌بينم و مي‌توانم بخوانم خوشحال شدم و زيارت را با كمال آساني خواندم و خداي را سپاس كردم. پس از فراغت و خارج شدن از حرم مفاتيح را باز كردم ديدم نمي توانم بخوانم و بمانند پيش بدون عينك خط را نمي شناسم و تاكنون چنين هستم دانستم كه لطفي و عنايتي از طرف آن بزرگوار بوده است. [۶۳]. خورشيد توئي شمش شموس كنز ولايت كز نور تو هر گمشده گرديده هدايت خورشيد شعاعي بود از نور وجودت كز نور وجود تو ضيائش ز بدايت اي درگه تو قاضي حاجات خلايق هر لحظه ز درگاه تو شد كشف كرامت از بهر اميدي بدرت روي نمودم شاها نظري كن ز ره لطف و عنايت اين سالك و مسكين حقير سركويت دارد كه بتو چشم شفاعت بقيامت https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 منظور و مفهوم اینکه "ظهور نزدیک است" چیه؟ الان چگونه اثبات میشه که ظهور نزدیک است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اینکه ظهور نزدیک است البته شاید اساتید تحلیل هایی متعددی داشته باشند، اما یکی از تحلیل ها همین روایت امام صادق (ع) است «تَوَقَعوا الفَرَجْ صَباحاً وَ مَساءً» صبح و شام منتظر امر فرج باشید یعنی انسان هر لحظه باید منتظر ظهور باشید، این نزدیک بودن در دعای عهد هم آمده، دعای عهد را امام صادق (ع) هزار و صد سال پیش گفت، خُب این چه نزدیکی است که هنوز رخ نداده؟ 📖خدا در قرآن گفته قیامت نزدیک است «اقْتَرَبَت السَّاعَة» قیامت نزدیک شده. این چه نزدیکی است که هزار و چهارصد سال از قرآن تا الان هنوز قیامت نشده! پس هر نزدیکی به معنای این نیست که حتما سال بعد یا همین فردا پس فردا دیگر ظهور است. 👌🏻این نزدیکی نوعی آمادگی را می رساند. که اگر انسان آماده باشد خودش را همیشه مهیا بکند خیلی خوب است و این شرط و انسان منتظر همیشه باید آماده باشد اگر بتواند زمینه ها را فراهم بکنند می تواند در زمان حیات خودش شاهد ظهور امام زمان (عج) هم باشد. کسی نمی تواند برای ظهور وقت تعیین بکند خدا نگذرد از آن کسی که بگوید فردا ظهور نیست و خدا نگذرد از آن کسی که فردا ظهور هست، هر دو اشتباه است! همیشه باید منتظر فرج بود. نزدیک بودن ظهور هم به این معناست. 📑واژه خیلی نزدیک را که دیگر خود مقام معظم رهبری هم قبول ندارد ایشان صراحتا فرمود؛ نباید ظهور را خیلی دور دانست نباید خیلی نزدیک دانست. البته خیلی نزدیک دانست.. نه اینکه حضرت آقا شما را ناامید بکند، نه از این طرف قضیه نگاه بکنید که ما پمپاژ کنیم که ظهور خیلی خیلی نزدیک است، دیگر شمارش معکوس، هی اینها را تکرار بکنید.. آمد و سه چهار سال گذشت و ظهور رخ نداد این باعث ناامیدی افراد می شود. پس بهترین تعبیر همان تعبیری است که ائمه بزرگوار گفتند «نَرَاهُ قَرِیبا» ما نزدیک می دانیم. البته نزدیک بودن هم توضیح دادم که منظور چی هست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸رهبر انقلاب: 🔶شهید سلیمانی اهل معنویّت و اخلاص و آخرت‌جویی بود و اهل تظاهر نبود. ۹۹/۹/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عروسِ حضرت قرآن نقاب آن گه براندازد که ... 🎬 .. سخنران : دکتر الهی قمشه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بندگی خدا در تفسیر آیه: وَ سَخَّرَ لَکُمْ مٰا فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً مِنْهُ إِنَّ فِی ذٰلِکَ لَآیٰاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ. [۱] نیشابوری از ابویعقوب نهر جوری نقل کرده است که خدا عالم را مسخر انسان کرد تا چیزی او را مسخر ننماید و انسان فقط مسخر خدا باشد. پس این انسان اگر به زینت دنیا و خوشی آن دلبستگی بیابد، نعمت خدا را انکار کرده و فضل و نعمتهای خدا را غافل شده است؛ چرا که خدا او را آزاد از هر بندگی قرار داده و فقط بنده خود نموده ولی او از این بندگی بهره ای نمی برد. ---------- [۱]: ۱) - هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است مسخر شما قرار دادیم و در آن نشانه‌هایی است برای مردم روشن فکر. جاثیه، ۱۳. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357