eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام به مناسبت اولين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم رجال لاتلهيهم تجارة ولا بيع عن ذكراللَّه و اقام الصّلوة و ايتاء الزكوة يخافون يوما تتقلّب فيه القلوب والابصار. ليجزيهم اللَّه احسن ما عملوا و يزيدهم من فضله و اللَّه يرزق من يشاء بغير حساب (۱) در تاريخ پُرماجراي انقلاب، هيچ روزي مانند دوازدهم بهمن نبود كه در آن، مردي از دودمان پيامبران و بر شيوه ي آنان، با دستي پُرمعجزه و دلي به عمق و وسعت دريا، در ميان مردمي شايسته و چشم به راه، چون آيه ي رحمت فرود آمد و آنان را بر بال فرشتگان قدرت حق نشانيد و تا عرش عزت و عظمت بركشيد. و هيچ روزي چون چهاردهم خرداد نبود كه در آن، طوفان مصيبت و عزا، بر اين مردم تازيانه ي غم و اندوه فرود آورد. ايران يك دل شد و آن دل در حسرتي گدازنده سوخت، و يك چشم شد و آن چشم در مصيبتي عظيم گريست. در آن روز، خورشيدي غروب كرد كه با طلوع آن، هزار چشمه ي نور در زندگي ملت ايران جوشيده بود؛ روحي عروج كرد كه با نَفَس روح اللهي اش، پيكر ملت را جان بخشيده بود؛ حنجره يي خاموش شد كه نَفَس گرمش، سردي و افسردگي از جهان اسلام زدوده بود؛ لباني بسته شد كه آيات الهي عزت و كرامت را بر مسلمين فروخوانده و افسونِ يأس و ذلت را در روح آنان باطل ساخته بود. آن روز، روز عزاي بزرگ عالم اسلام شد. سوزش آن غم، به ملت ايران منحصر نماند. در سراسر جهان، هرجا دل روشن و جان بيداري بود، مصيبت زده شد. هرجا مسلماني آگاه از انقلاب و مسايل آن بود، خود را صاحب عزا شمرد. پس، در روي زمين جايي نماند كه در آن، دلهايي از اين حادثه ي عظيم، از اندوه لبريز نشود و انسانهايي از اين فقدان بي جبران، به عزا ننشينند. و اما ايران، يكسر عزاخانه يي شد كه در هر شهر و روستايش، شيون حسرتبار از يكايك خانه‌ها سرريز شد و كوي و ميدان و خيابان را پُر كرد. هيچ كس نتوانست اين جرعه ي درد را خاموش فرو برد؛ از دلاوران ميدانهاي نبرد، تا مادران و پدراني كه غم شهادت جوانانشان نتوانسته بود گره ي عجز و اندوه بر جبينشان بيفكند، تا بزرگمردان عرصه ي علم و عرفان و سياست و تا يكايك آحاد اين ملت عظيم القدر، همه و همه در اين مصيبت عظمي زار زار گريستند، يا صدا به فغان بلند كردند، يا بي صبرانه بر سروسينه زدند. مصيبت فقدان امام، همان به بزرگي امام بود و جز خدا و اوليايش كيست كه حد و مرز اين عظمت را بشناسد؟ آن جا كه دلهاي بزرگ بي تاب مي‌شوند، آن جا كه انسانهاي بزرگ دست وپا گم مي‌كنند، آن جا كه صحنه، از بي قراري ميليونها و ميليونها انسان پُر است، كدام زبان و قلم انساني است كه بتواند نمايشگر و صحنه پرداز گردد؟ من كه خود قطره ي بي تابي در اقيانوس متلاطمِ آن روز - و آن روزها - بوده ام، چگونه خواهم توانست آن را شرح كنم؟! و اما روي ديگر صحنه، يعني فضاي ملكوت جهان در آن روز، تنها براي اصحاب بصيرت و معرفت مشهود بوده است. شايد چشمهاي نافذي كه حجاب ملك را مي‌گشايند و مرغ نگاه را تا ملكوت پرواز مي‌دهند، ....... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يك گله و انتقاد از عناصر مسلمان!... "كدامتان دويده ايد؟ ------------------------------------------- - ما چند روز قبل از اين با شوراي مديريت حوزه علميه قم جلسه داشتيم. به همان آقايان هم عرض كردم كه ماها قدري كم كار مي‌كنيم. ممكن است قدر مطلق كار ما، از قدر مطلق كار مخالفان ما بيشتر هم باشد - من اين را رد نمي كنم - اما قدر نسبي كار ما، از قدر نسبي كار آنها خيلي كمتر است؛ زيرا كه ما چنين رسالت عظيمي به عهده داريم، اما آنها رسالتشان كمتر از اين است. رسالت آنها رسالت كسي است كه وارد ساختماني مي‌شود، سنگ مي‌زند تا شيشه‌ها را بشكند! آيا اين با رسالت ما قابل مقايسه است؟ اصلاً قابل مقايسه نيست. حالا اگر شما بخواهيد با اين كار مقابله كنيد، با اين رسالت عظيمي كه هست، به نظر من خيلي بايد تلاش بكنيد و خيلي بايد مطلب بنويسيد. آقايان آمده بودند شكايت مي‌كردند كه براي خواجوي كرماني سالگرد گرفته مي‌شود و مبلغي هزينه مي‌گردد، اما مثلاً براي شيخ مفيد سالگرد گرفته نمي شود. اين حرف درستي هم هست؛ يعني شخصيت شيخ مفيد، با شخصيت خواجوي كرماني قابل مقايسه نيست. اگر شيخ مفيد را محاسبه اش كنيد و اندازه اش مثلاً ۱۰۰ باشد، خواجوي كرماني ۵ر۸ است؛ نه از اين جهت كه شيخ مفيد يك فرد ديني است و خواجوي كرماني يك نفر غيرديني؛ نه، اصلاً في نفسه و در همان شأن خودش، شيخ مفيد برجسته است. اين اشكال، اشكال درستي است؛ اما به آن آقايان گفتم كه به نظر شما اين اشكال بر چه كسي وارد است؟ شما خيال مي‌كنيد كه دولت جمهوري اسلامي نشسته سالگرد خواجو را تصويب كرده است؟ نه، آدم باهمتي در كرمان، چون همشهري خواجو بوده، به نظرش رسيده كه چه طور است يك سالگرد براي خواجو بگيريم؛ بعد دوندگي كرده، اين را ديده، آن را ديده، پولي جمع كرده، زحمتي كشيده، و اين مراسم سالگرد درست شده است. شما كه در حوزه قم نشسته ايد و شيخ مفيد را مي‌شناسيد، كدامتان دويده ايد، سراغ اين و سراغ آن رفته ايد، ولي براي شيخ مفيد سمينار گرفته نشد، كه حالا اعتراض مي‌كنيد؟! آقايان ساكت شدند! بعد من گفتم كه هزار نفر هستند؛ شما از شيخ مفيد بگيريد و همين طور جلو بياييد. بزرگان، علما، با رتبه‌هاي عظيم، از لحاظ علمي، از لحاظ ادبي، از لحاظ جايگاهشان در بناي عظيم معارف اسلامي - مثل خواجه نصير، ابن ادريس و ديگران - هستند، اما همت نيست! به نظر من، اين بي همتي در خيلي جاها هست. (نقل شده در ديدار اعضاي مجمع نويسندگان مسلمان ۲۸/۷/۱۳۷۰) مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✨إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ✨يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿۵۶) ✨براستى که خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود می‌فرستد؛ ✨اى کسانى که ایمان آورده‌اید، بر او درود فرستید ✨و کاملاً تسلیم فرمان او باشید(۵۶) 📚سوره مبارکه الأحزاب ✍آیه ۵۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: سياست ضد علوى عباسيان از آنچه گذشت تا حدى به نفوذ علويان و به ارجمنديشان در نظر عموم مردم پى برديم. ديديم چگونه اين خاندان عامل اساسى تهديد عليه عباسيان و دستگاه حكومتشان بشمار مى رفتند. عباسيان اين حقيقت را به عيان در مى يافتند، لذا مجبور شده بودند كه علويان را از صحنه سياست، بهر ترتيبى شده، بيرون برانند و بدين وسيله نفوذ ونيروهايشان را محدود گردانند. براى اين منظور، شگردهاى مختلفى به كار مى برند: نخست از راه استدلال و اقامه دليل بر حقانيت خود برآمدند. دگرگون ساختن نظريه ميراث اين يكى از شگردهاى عباسيان بود كه براى مقابله با علويان در سلسله وراثت پيامبر، كه مردم مشروعّيت خلافت را بدان اثبات مى كردند، تغيير دادند. اينان نخست رشته وصايت خود را به اميرالمؤمنين عليه السلام متصل مى كردند كه از او بدين ترتيب پايين مى آمد: از على عليه السلام به فرزندش مّحمد حنيفّه، سپس ابوهاشم، على بن عبدالله بن عباس، فرزندش محمد بن على، ابراهيم امام، سپس به برادرش سفاّح (۶۲) و همينطور. البتّه آنان مشروعيت خلافت ابوبكر و عمر و عثمان و خلفاى اموى و ديگران را منكر بودند. درباره اين مطلب، متون تاريخى فراوان موجود است، از آن جمله داستان ابن عون است در رابطه اش با مهدى. وى در خطبه اى كه در رابطه با اهل مدينه در همان سالى كه سفاّح به حج رفته بود، مى گفت: « بعد از پيامبر، شما هر روز كسى را بر خود حاكم قرار داديد: گاهى تيمى، گاهى عدوى، زمانى اسدى، يكبار هم سفيانى و بالاخره روزى هم مروانى تا سرانجام كسى بر شما ظهور كردكه نه نامش را مى شناختيد و نه خاندانش را (مقصودش خودش بود)! او با شمشير بر سر شما تاخت و شما به زور و با ذلّت در برابرش تسليم شديد. بدانيد كه خاندان محمّد امامان هدايتند، و مشعل راه تقوا و سروران و رهبران ما بشمار مى روند … » (۶۳) پس در آغاز كار عباسيان رشته قدرت را در امر وصايت به حضرت على عليه السلام متّصل مى كردند و مشروعيت خلافت سه خليفه را منكر مى شدند. البته پس از مدتى از اين موضع عدول كردند ولى باز با اعتراف به اين مطلب كه وصايت در اولاد على عليه السلام استوار مانده است. مهدى به تأسيس گروهى (۶۴) پرداخت كه مدّعى بودند پس از پيامبراسلام، پيشوا عباس بن عبدالمطلب است كه بعد از او فرزندش عبدالله، سپس نوه اش على، و سپس فرزندش على، محمّد و همينطور به پايين يكى پس از ديگرى به مقام امامت رسيده اند. اينان از ابوبكر، عمر و عثمان همچنان برائت مى جستند، ولى بيعت با على بن ابيطالب را جايز مى شمردند زيرا عباس نيز خودش اين اجازه را صادر كرده بود. (۶۵) اين گروه به نام « راونديه » و شيعه عبّاسى خوانده مى شدند. اما در زمان مأمون اثرى از اين گروه نبود، زيرا سياست وى اقتضا مى كرد كه ولو براى مدت كوتاهى هم كه شده، از اشاعه اين فكر جلوگيرى كند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اولین سوال، در مورد زمان ظهور امام زمان هست در روایاتی ظهور در روز عاشوراست. میدانیم که محرم ماه حرام هست و جنگ درش از نظر مسلمین نهی شده با توجه به ظهور در عاشورا آیا حضرت در مکه میماند تا ماه محرم تمام شود؟ دوم، در روایات هست که حضرت به هر یک از یارانش قوت ۴۰ مرد را عطا میکند منظور چیست؟ یعنی بطور معجزه هست؟ سوم، اینکه ۱۵ روز قبل ظهور نماینده امام در مکه شهید میشه نشان از ناامن بودن شهر مکه و وجود وهابیت و دشمنان امام هست. چطور امام در این شرایط در مکه ظهور میکند؟ چهارم، حرکت اصلی امام زمان در منطقه به سمت قدس و نابودی سفیانی و صهیونیست هست آیا میشه اینطور نتیجه گرفت که جنگ اصلی ما جنگ با اسرائیل هست به فرماندهی امام زمان و بعد از ظهور، چون در روایات تصریح میشه فتح قدس بدست مولا امام زمان هست پس جنگ خاصی با اسرائیل قبل ظهور نداریم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻در آن قسمت سوالتان که امام زمان و ماه محرم..‌ عرض کردم زمان ظهور که قطعی نیست ممکن است تغییر بکند، اما برفرض هم محرم هم باشد امام که شروع کننده جنگ نیست! مثل امام حسین (ع)، امام حسین برای چه رفت در ماه محرم جنگ کرد؟ مگر حرام نیست؟ خود قرآن هم صراحتا می گوید در ماه حرام جنگ حرام است اما با این استثناء که دشمن جنگ را شروع کرد. دشمن دارد جنگ را شروع میکند قبل از ظهور جنگ های سفیانی راه افتاده، دشمن دارد جنگ را شروع می کند و ادامه دارد می دهد پس حضرت برای دفع جنگ می آید که اینجا اشکال ندارد در ماه حرام جنگ صورت بگیرد. 🔹بعد اینکه روایات نوشته به یاران حضرت قوت 40 نیروی مرد را می دهند.. بله در روایات چنین چیزی است، این اعداد 40 و 70 اینها بیشتر نماد کثرت است، یعنی نیروی زیادی یاران حضرت دارند. گاها بعضی موقع ها می شود تقویت ایمان می شویم، تقویت انگیزه ی معنوی پیدا می کنیم، ایام جنگ بچه ها زیارت عاشورا می خواندند انگیزه می گرفتند، این بحث انگیزه های معنوی است که باعث می شود نیرو و روحیه ما قوی تر بشود، نه اینکه خدا به زور قدرت اینها را بیشتر بکند، به زور که نمی شود! منظور از طریق معنوی انگیزه اینها قوی تر می شود وقتی می بینند حضرت ظهور کرد انگیزه معنوی یشان برای کار بیشتر میشود و با این انگیزه معنوی نیروی جسمی یشان هم بیشتر شده. 👈🏻بحث اینکه فرمودید مکه ناامن هست به خاطر کشته شدن نفس زکیه.‌. بله مکه ناامن هست اما بلاخره باید این ناامنی اش از بین برود یانه! این ناامنی مکه باید از بین برود یانه؟ و قیام از یک جایی شروع بشود یانه؟ خُب، باید از خانه خدا شروع بشود دیگر! حضرت می آید که این ناامنی را از بین ببرد.‌ 🔹اما بعد اینکه بحث اسرائیل و اینها را بحث کردید، اصلا یک بحثی در مهدویت هست به نام حکومت یهود هنگام ظهور یا حکومت بنی العباس در هنگام ظهور. یک بحثی هست آیا یهود قبل از ظهور از بین می رود یا بعد از ظهور؟ که بعضی از اساتید نظرشان قبل از ظهور است که یهود قبل از ظهور از بین می رود یا اگر از بین نرود فلسطین دست اسلام می افتد یا دولت همین صهیونیستی و امثال اینها، اما خُب یک عده می گویند نه و همین نظر شما را دارند، به همین خاطر اختلاف نظرهایی هست. 👌🏻اما هیچ اشکالی هم ندارد، قبل از ظهور اسرائیل از بین برود هنگام ظهور سفیانی دوباره فلسطین را موقتا بگیرد، آیا این خیلی چیز عجیب و غریبی است؟ نه، موقتا ممکن است سفیانی فلسطین را بگیرد و بعد حضرت دوباره برود از دست سفیانی آنجا را بگیرد. چون بیت المقدس نقطه مهمی است هم برای مسیحی ها هم برای یهودی ها! پس اینکه با این تحلیل بگوییم حتما یهود تا زمان ظهور هست و جنگ اصلی ایران اسرائیل بعد از ظهور میشود یک تحلیل است، ممکن است بشود ممکن است نشود. به همین خاطر نمی شود نظر قطعی داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
10756-fa-selsele mabahes emamat va mahdaviyat-koli.pdf
9.29M
💠 کتاب سلسله مباحث ✅ اثری عالی و‌مفهومی و‌خواندنی از آیت الله صافی گلپایگانی 👌 حتما بخوانید و نشر دهید
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷خیلی دلم براتون تنگ شده 📞 گفتگوی تلفنی شهید حاج قاسم با دختر شهید مدافع حرم 🌷