eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شيخ مفيد در سلسله ي علماي اماميه، فقط يك متكلم و فقيه سر آمد و برجسته نيست، بلكه فراتر از اين، وي مؤسس و سرحلقه ي جريان علمي رو به تكاملي است كه در دو رشته ي كلام و فقه، تا امروز در حوزه‌هاي علمي شيعه امتداد يافته و با وجود بركنار نماندن از تأثرات تاريخي جغرافيايي و مكتبي، ويژگيهاي اصلي و خطوط اساسي آن همچنان پابرجاست مانده است. تبيين و اثبات اين نكته از آن جا اهميت مي‌يابد كه اين جريان علمي، در دوران متصل به زندگي شيخ مفيد تا نزديك به نيم قرن پس از درگذشت او، به چنان تحول و تكامل سريع و شگرفي نائل گشته كه در برابر آن، نقش تأسيسي شيخ مفيد مورد غفلت قرار گرفته است. در اين نكته، تأكيد اصلي بر اين است كه تلاش علمي ممتاز و درخشان شاگرد برجسته ي شيخ مفيد يعني سيد مرتضي علم الهدي (متوفي در ۴۳۶ ه) و اوج قله ي رفيع همين سلسله در عهد شيخ الطائفه محمّد بن الحسن الطوسي متوفي در ۴۶۰ ه) در واقع ادامه ي جرياني است كه سرچشمه و مؤسس آن محمّد بن ممد بن النعمان المفيد بوده است. براي تبيين اين نكته لازم است نقش مؤثر و تعيين كننده ي مفيد: ۱ - در تثبيت هويت مستقل مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) ۲ - در بنيانگذاري شكل و قالب علمي صحيح براي فقه شيعه ۳ - در آفرينش شيوه ي جمع منطقي ميان عقل و نقل در فقه و كلام... تعريف شود. بناي رفيعي كه فقهاء و متكلمين شيعه در طول ده قرن گذشته برافراشته و گنجينه ي بي نظيري كه از آثار علمي خود پديد آورده اند همه بر روي قاعده يي است كه شيخ مفيد با اين سه بعد جهاد علمي خود پي افكنده است. پيش از تشريح سه بعد مزبور جاي آن است كه گفته شود: شيخ مفيد و حوزه ي علمي شيعه ي بغداد در زمان او، هر يك پديده‌هايي به شمار مي‌آيند كه تا آن زمان در تاريخ شيعه سابقه نداشته است. پيش از اين تاريخ، بي شك حوزه‌هاي علمي بارور شيعه از شامات تا ماوراء النهر همه جاگسترده بوده است. حوزه ي «قم» كه مركز بزرگ حديث و جانشين «كوفه»ي قرن دوم و سوم بوده و حوزه ي «ري» كه كليني و ابن قبه و شمار ديگري از برخاستگان آن معروف اند، تنها بخشي از مجموعه‌هاي علمي شيعه محسوب مي‌گشته اند. در شرق، حوزه ي علميه ي ماوراء النهر كه دو تن از متخرجين معروف آن عياشي سمرقندي و ابو عمر و كشي مي‌باشند و در غرب حوزه حلب كه نام حسن بن احمد السبيعي الحلبي و علي بن خالد الحلبي از آن ديار در عداد مشايخ مفيد قرار دارند، بنابر حدس مؤيد به قرائن بايد مراكز مهم علوم و معارف شيعي مي‌بوده باشند. نگاهي به فهرست مشايخ كشي آشكار مي‌سازد كه در منطقه ي خراسان و ماوراء النهر با همه ي دوري از حوزه‌هاي علميه اصلي شيعه چه تعداد قابل اعتنايي از علماء و محدثين تربيت شده اند و اين گمان را تقويت مي‌كند كه در اين مناطق حتي پيش از يك حوزه ي علمي شيعي به تربيت و تخريج شخصيتهايي از اين قبيل سرگرم بوده است. حداقل ده تن از مشايخ مشاراليهم منسوب به سمرقند يا كش (از شهرهاي نزديك سمرقند) و تقريباً به همين تعداد منسوب به شهرهاي بخارا، بلخ، هرات، سرخس، نيشابور، بيهق، فارياب و بعضي شهرهاي ديگر آن خطه اند. (۲) مشاهده اين همه نامهاي منسوب به شهرهاي ماوراء النهر و خراسان كه بر حسب ظاهر همه يا نزديك به همه ي آنان نيز شيعه بوده اند - با توجه به اين كه بسي دور از عادت است كه كسي در قم يا كوفه يا بغداد به سراغ اين همه مشايخ خراساني و تركستاني رفته باشد - اين گمان را تقويت مي‌كند كه خانه ي عياشي كه به گفته ي نجاشي: «كانت مرتعاً للشيعة و اهل العلم» (۳) يا: «و كانت داره كالمسجد بين ناسخ او مقابل او قاري او معلق مملوئةً من الناس» (۴) در همان سمرقند - و نه در بغداد - بوده است (۵) و در اين صورت، اين نيز خود حاكي از رواج علوم و معارف اهل بيت و گرمي حوزه ي علمي شيعه در آن شهر است. در شامات و حلب نيز با توجه به كثرت نفوس شيعه و حكومت حمدانيان كه خود، شيعه و پاي بند به مراسم و شعائر شيعي (۶) بوده اند بي شك حوزه ي علمي قابل توجهي وجود داشته است. اگر چه با توجه به نزديكي آن به عراق و حضور محدثين و فقهاي آن سامان در بغداد و سپس در زمان شيخ طوسي در نجف، نمي توان آن را در شمار حوزه‌هاي بزرگ دانست. اين وضع اجمالي حوزه‌هاي شيعه در دوران منتهي به زمان مفيد است. حوزه ي بغداد نيز در همان دور آنها دائر و به تعاطي علوم و معارف اسلامي سرگرم بوده است. ...... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: محرم، عاشورا، اربعين ماه محرم، ماه تعليم مجاهدت في سبيل اللَّه به وسيله ي برترين خلايق، حضرت اباعبداللَّه (عليه السّلام) است. امام بزرگوار ما به بركت محرم و با همين تحليل و منطق، خون را بر شمشير پيروز كرد. اين يك نمونه است كه شما ديديد. يكي از بزرگترين نعمتها براي جامعه ي شيعي ما، نعمت خاطره و ياد حسين بن علي، محرم و عاشورا است. قمه زدن هم از آن كارهاي خلاف است.... كار غلطي است كه عده يي قمه‌ها را بگيرند و به سرهاي خودشان بزنند.... كجاي اين، عزاداري است؟! اين جعلي است. اينها چيزهايي است كه از دين نيست. بلاشك خدا راضي نيست.... اين قطعاً خلاف است. امام حسين به اين معنا راضي نيست. عاشورا اسلام را نگه داشت. اهميت اربعين در آن است كه با تدبير الهي در اين روز خاندان پيغمبر و ياد نهضت حسيني براي هميشه جاودانه شد. درسي كه اربعين به ما مي‌دهد، زنده نگهداشتن ياد حقيقت و خاطره ي شهادت در مقابل طوفان تبليغات دشمن است. واقعه ي كربلا در روز عاشورا يك فصل عظيم از تاريخ ماست. كساني كه از خاندان وحي و نبوت اسير شدند، عزيزترين و شريفترين انسانهاي تاريخ اسلام بودند. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ نماهنگ | فردا دیر است 🔺رهبرانقلاب‌اسلامی: جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ی جمعیت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر میکنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست. 🔶بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی۱۳۹۲/۰۹/۱۹
تدبر در سه آیه فوق👆👆👆 ✍ یاداشت به نظر شما باور به غرب، جزو «من دون الله» نیست؟! علم غربی، سبک زندگی غربی؟!!! با این نگاه در این آیات تامل کنیم! خدایا به ما بباوران که همه چیز در نزد توست و سعادت و پیشرفتی جز تمسک به سبک زندگی اسلامی در این عالم وجود ندارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد یک دقیقه یک نفس ‼️ (نسخه دستکاری شده ) 💠 سوره اسرا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن حديث سورة الإنسان (الدهر) (۷۶) أحمد بن أبى عبدالله البرقى عن أبيه عن معمّر بن خلّاد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (و يطعمون الطعام علي حبّه مسكيناً) قال: قلت: حبّ الله، أو حبّ الطّعام؟ قال: حبّ الطعام. سوره انسان (دهر) (۷۶) احمد بن ابي عبداللّه برقي، از پدرش، از معمّر بن خلاّد روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه (و غذا را با اينكه آن را دوست دارند به مسكين اطعام مي‌كنند) ۱ سؤال كردم: مقصود از (آن را دوست دارند) خدا را دوست دارند يا غذا را؟ فرمود: يعني غذا را۲. منبع حديث ۱- دهر / ۸. ۲- المحاسن ۳۹۷. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حكمت ۰۲ صَاحِبُ النِّعْمَةِ يَجِبُ أَنْ يُوَسِّعَ عَلَي عِيَالِه توانگر را بوَد واجب كه بخشد زن و فرزند را از مال دنيا دهد وسعت به امر زندگاني به شكر نعمت حيّ توانا حكمت ۰۳ مَنْ لَمْ يَشْكُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل شنيده‌ام كه عَلي بن مُوسَي كاظم خَديو طوس، بفرمود نكته اي زيبا كسي كه نيكويي خَلق را نداشت سپاس نكرده است سپاس خداي بي همتا حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۵۱ - و دعای امیرالمومنین علیه السلام روز قیامت شاملش می‌شود. ۵۲ - و بی حساب داخل بهشت می‌شود. ۵۳ - و از تشنگی قیامت در امان می‌ماند. ۵۴ - و در بهشت جاودان خواهد بود. ۵۵ - و مایه خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل اوست. ۵۶ - و روز قیامت هدیه‌های ویژه ای دریافت می‌دارد. ۵۷ - و خداوند عز و جل از خدمتکاران بهشت نصیبش می‌فرماید. ۵۸ - و در سایه گسترده خداوند قرار می‌گیرد و رحمت بر او نازل می‌شود مادامی که مشغول آن دعا باشد. ۵۹ - و پاداش نصیحت مومن را دارد. ۶۰ - و مجلسی که در آن برای حضرت قائم - عجل الله تعالی فرجه - دعا شود، محل حضور فرشتگان گردد. ۶۱ - و دعا کننده مورد مباهات خداوند قرار می‌گیرد. [صفحه ۶۰] ۶۲- و فرشتگان برای او طلب آمرزش می‌کنند. ۶۳ - و از نیکان مردم محسوب می‌گردد. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357