#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دند آنها را يكي يكي صدا زد و زره موسي را بر آنها پوشاند اما زره براي برخي بلند بود و براي برخي كو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۴- صدوق از محمد بن عمر بن محمد بن سالم بن براء جعابي، از ابومحمد حسن بن عبد الله بن محمد بن عباس رازي تميمي روايت كرده است كه گفت: آقايم علي بن موسي الرضا از پدرش از پدران بزرگوارش برايم حديث كرد
كه رسول خدا (ص) فرمود: آيه (كساني كه اموال خود را در شب و روز، به طور پنهاني و آشكار انفاق ميكنند) ۳۸ درباره علي (ع) نازل شده است ۳۹. ۱۵- عياشي از عمر بن سليمان، از مردي از اهالي جزيره (عراق) روايت كرده است كه گفت: مردي از حضرت رضا (ع) سؤال كرد و گفت: قربانت گردم خداي تبارك و تعالي ميفرمايد (پس مهلت دادنيست تا وقت يسر) ۴۰ بفرماييد آيا اين مهلتي كه خداوند فرموده است مرز مشخصي دارد كه هر گاه شخص تنگدست به آن حدّ برسد بايد به او مهلت داده شود در صورتي كه پول آن مرد (وام دهنده) را گرفته و خرج خانواده اش كرده است و نه غله اي دارد كه منتظر درو كردنش باشد، نه طلبي دارد كه منتظر سر رسيد آن باشد، و نه مال التجاره اي كه چشم به راه آمدنش باشد؟ حضرت فرمود: آري، به اندازه اي كه خبر (ناداري ِ) او به امام برسد بايد صبر كرد و مهلت داد، تا امام بدهي او را، اگر در راه طاعت خدا صرف كرده باشده از سهم غارمين (بدهكاران تنگدست) بپردازد. اما اگر در راه معصيت خدا خرج كرده باشد پرداخت آن بر عهده امام نيست. عرض كردم: در آن صورت تكليف پول اين آدمي كه به او اعتماد كرده و نمي دانسته است كه آيا در راه اطاعت
خدا خرج ميكند يا در راه معصيت او، چه ميشود؟ فرمود: بايد تلاش كند و هر طور شده پول او را پس بدهد۴۱.
منبع حديث
۱- بقره / ۱۷. ۲- بقره / ۷. ۳- نساء / ۱۵۵. ۴- فصلت / ۴۶. ۵- عيون اخبار الرضا ۱/ ۱۲۳-۱۲۴. ۶- توبه / ۷۹. ۷- بقره / ۱۵. ۸- آل عمران / ۵۴. ۹- نساء / ۱۴۲. ۱۰- توحيد صدوق ۱۶۳. ۱۱- بقره / ۳۵. ۱۲- معانى الأخبار ۱۲۴- ۱۲۵. ۱۳- بقره / ۵۸. ۱۴- تفسير عيّاشى ۱/ ۴۵. ۱۵- آيات مذكور در اين روايت تا بدين جا همگى در سوره بقره ۲ / ۱۰۲. ۱۶- تحريم /۶. ۱۷- أنبياء / ۱۹- ۲۰. ۱۸- أنبياء / ۲۶-۲۸. ۱۹- يوسف / ۱۰۹. ۲۰- كهف / ۵۰. ۲۱- حجر / ۲۷. ۲۲- عيون اخبار الرضا ۱/ ۲۶۶-۲۷۱. ۲۳- عيون اخبار الرضا ۱/ ۲۷۱-۲۷۲. ۲۴- بقره / ۱۸۸. ۲۵- تفسير عيّاشى ۱/ ۸۵. ۲۶- بقره / ۲۱۰. ۲۷- توحيد صدوق ۱۶۳. ۲۸- بقره / ۲۲۳. ۲۹- تفسير عيّاشى ۱/ ۱۱۱. ۳۰- بقره / ۲۲۹. ۳۱- تفسير عيّاشى ۱/ ۱۱۷. ۳۲- بقره / ۲۳۷. ۳۳- عيون اخبار الرضا ۲/ ۴۵-۴۶. ۳۴- بقره / ۲۴۸. ۳۵- تفسير قمّى ۱/ ۷۲. ۳۶- بقره / ۲۶۰. ۳۷- محاسن ۲۴۷. ۳۸- بقره / ۲۷۴. ۳۹- عيون اخبار الرضا ۲/ ۶۲. ۴۰- بقره
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۱۵
مَا الْتَقَتْ فِئَتَانِ قَطُّ إِلَّا نُصِرَ أَعْظَمُهُمَا عَفْوا
عفو آيين بزرگان باشد
بخشش آيينه ي دورانديش است
دو گروهي كه به جنگند و ستيز
نصرت آن راست كه عفوش بيش است
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥جواب به شبهه که آیا ظلم باید زمین را فراگرفته باشد تا امام زمان(عج) ظهور کند؟ #استاد_نصوری #گامی_ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عوامل و موانع ایجاد ارتباط با امام زمان(عج)
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: گفت و گو به امیدی به سوی خانه لطف تو رو کردم حریمت را به شوق وصل مهدی جست و جو کردم به ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسیم صبح
نسیم صبح ز کوی نگار میآید
که با طراوت و بوی بهار میآید
نسیم صبح دهد مژده وصال حبیب
که از پی سحر شام تار میآید
نسیم صبح به آهنگ عشق میگوید
قرار قلب و دل بی قرار میآید
نسیم صبح به نومید عشق میگوید
امید عاشق شب زنده دار میآید
نسیم صبح به شمع خموش میگوید
چو سوختی به کنارت نگار میآید
نسیم صبح به قلب شکسته میگوید
دوا و مرحم قلب فکار میآید
نسیم صبح به منصور عشق میگوید
هوای وصل ز بالای دار میآید
نسیم صبح به صد شور و شوق میگوید
گل شگفته به بالین خار میآید
نسیم صبح به سوز و گداز میگوید
حبیب هاشمی بی قرار میآید
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: این رزمندگان مهر سربازی امام زمان را بر دل کوبیده اند و نمی توانند از معبود خود جدا شوند. ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
یادی از شهیدان
از امروز صبح باز ماتمسرای هجران شروع شده. بیشتر گفتگوها پیرامون شهدا و فضایل و خصلتهای آنهاست. یاد آنها گرامی داشته میشود و هر کس یاد خاطره ی چند شهید را به همراه دارد. یاد آخرین لحظههای پر برکت، و نحوه ی شهادت را.
دو روز سپری میشود و انتظارها برای رفتن به مرخصی بالا میگیرد. بیشتر بچهها مشتاق رفتن به شهر و خانه خود هستند. شاید به خاطر آن چند روز نبرد طاقت فرسا باشد. ولی گویی نظر مسئولان غیر از این است. فرماندهان آماده باش کامل داده اند و تمامی پنج گردانی که در مرحله ی اول عملیات کرده اند باید خود را برای یک کار دیگر آماده سازند. یک نوع مخالفت در بچهها دیده میشود:
-... خدا وکیلی خسته شده ایم والا ما خودمان داوطلبانه آمده ایم و آرزوی عملیات داریم.
-... چند وقت است که از خانوادهام خبر ندارم، آنها هم از من بی خبرن.
-... اگر میشد بریم در مراسم شهدا هم شرکت میکردیم و این هم برای ما و هم برای خانواده ی شهدا خوب بود
سخن زیاد است. اکثریت با مرخصی و یا پایان مأموریت موافق اند. البته
[صفحه ۸۵]
تعداد زیادی هم سکوت کرده و خود را در اختیار دستور فرماندهان قرار داده اند و از خود چیزی نمی گویند. بعضیها هم اصرار بر ماندن دارند:
- به خاطر خون شهیدان باید در منطقه بمانیم تا اوضاع تثبیت بشه.
- بچهها بهتره به فرماندهان نشون بدیم که هنوز روحیه کافی داریم. پس بمونیم.
وضعیت سایر گردانها
و واحدها هم همین طوری است. عده ای موافق رفتن و عده ای مخالف ماندن. جنگ همیشه سخت است. جنگ در آخرین نفس معنا پیدا میکند. اگر تا آخر ایستادی، بسیجی هستی. خداوند هم به پیامبرش میفرماید: «فاستقم کما امرت» یعنی در آنچه به تو امر شده استقامت کن. آنگاه که همه از اطراف تو میروند باز هم باید مقاومت کنی. جنگ امتحان بزرگی است. آنها که بدون دلیل شرعی و قانونی به جنگ نیامده باشند گناه کرده اند. آنها که آمده اند هر لحظه تحت امتحان خدایی هستند. پس باید مواظب بود. قبل از عملیات، در حین عملیات و بعد از عملیات. آنجا که دستور آماده باش مکرر داده میشود، حتی اگر تو نتوانی خوب اوضاع را تحلیل کنی باز هم باید مطیع باشی.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357